المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ارجوا الافادة فى التجميعة دى ضرورى



حمادة_922
25-08-2011, 04:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

- أقصى ميزانية محددة: 1500 جنية مصرى

- استخدامك للجهاز: انا استخدم الانترنت والعب العاب مثل نيد فور سبيد لانى اواجة مشكلة اثناء اللعب بها مع بعض المزرات واستخدم ايضا برامج التصميم مثل الفوتوشوب وبرامج التكويد مثل الاكسبرشن ويب وما الى ذلك ودروس اغلبها فيديوهات خاصة بالتصميم

- حجم الشاشة و الدقة (Resolution) التي تستخدمها: لدى شاشة سامسونج 19 بوصة

- القطع التي تنوي شراءها: لوحة ام : Gigabyte GA-G41MT-S2P
معالج : Intel Pentium Dual Core 3GHz 2MB E5700
رامات : Kingston 2G DDR3 1333 CL9
قرص تخزين : ويسترن ديجيتال 1 تيرا (1024) جيجا
مشغل اقراص : ؟؟؟؟؟
الكيسة : تجارى اى شىء مش مهم

- القطع التي ستعيد استخدامها من الجهاز القديم: لا يوجد

- ميعاد شراء الجهاز: اى وقت بعد ما تفيدونى

- مكان الشراء: مصر

- محل سكنى: مصر



اية اغيرة واية ازودة
بالنسبة لاستخدامى
واية رايك من الاخر
انا فى انتظاركم

AHMED ALAMIR
25-08-2011, 05:36
يمكن اكون جديد معاكم هنا بس المثل بيقول اسال مجرب ولا تسال طبيب

تقريبا استخدامك للجهاز زي استخدامي

الجهاز تمام كدا مع رامات 2 جيجا عدا شئ واحد

المازر Gigabyte GA-G41MT-S2P مش هتفيدك ف الالعاب قد كدا

انا هقولك ع الجهاز بتاعي ولك حرية الاختيار

amd athlon II X2 245
ga-78lmt-s2p
ddr3 2g kingston]
الباقي براحتك خالص يعني

الجهاز الحمد لله مشغل عليه العاب حديثة 2011 باعلي امكانيات وبعض الالعاب التقيلة اووووووي بخليها ميديم علشان تبقي سريعه

متهيالي مش هتحتاج اكتر من كدا وف انتظار اصحاب الخبرة بردو يفيدونا اكتر

muradsharm
25-08-2011, 06:01
:confused::confused:

http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=137126

EL-MARIACHY
25-08-2011, 13:01
اخى الكريم

من فضلك قم بالإطلاع على قوانين هذا القسم ثم قُم بتطبيقها و تعديل المشاركه الأساسيه حتى لا يتعرض الموضوع للحذف

http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=137126

و من أهمها ذكر الميزانيه و الأشياء التى ستعيد إستخدامهما من الجهاز القديم و مكان و ميعاد الشراء