المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : طريقة تسريع التحميل في اليوتورنت بدون فتح بورت بالروتر(المودم)

الصفحات : 1 [2]

Amro.Mustafa
14-07-2012, 06:31
طيب اخي العزيز هل سرعة الابلود بهذه الطريقة ام فقط الداونلود

الدون لوداخي الفاضل و تكون سرعة الاب لود من اختيارك .

Amro.Mustafa
14-07-2012, 06:34
يا اخواني انا قولت الطريقة تعمل فقط علي الاصدار رقم 3.1.2 وفي الفيديو قولت نفس الشيء اي اصدار غيره 3.1.2 لن يعمل . يجب قرائة الموضوع الاول بتركيز وفهم الامر حتي تنجح معك الطريقة . الطريقة تعمل لدي بكفائة ليست خدعة ومجربة اكثر من مره . الاصدار الذي تعمل عليه هو رقم 3.1.2 اي اصدار اخر لن ينفع.

Amro.Mustafa
14-07-2012, 06:36
أنت كدة هتلخبط لي المعلومات اللي في دماغي :D
أنا عايز أفهم حاجة بس
وصلتي 1 ميجا
لو ظبط الموضوع ده
هحمل بسرعة أكثر من 120 كيلو حقيقي ؟
لأن رأي أن الفايدة الوحيدة أنك تستفيد بأعلي سرعة لوصلتك يعني لو أخر وصلتك في الوضع الطبيعي 120
وبتحمل تورنت بـ 60 بسبب ضغط علي الشبكة مثلا
التعديلات دي تسمحلك أنك تسحب السرعة من الناس الـ 120 كيلو فقط
لكن لا تجعلك تحمل بسرعة 200 أبدا لأن وصلتك أصلا أخرها 120
زي ما قال الأستاذ طاهر بالظبط.
لكن معني كلامك أني هقدر أعدي السرعة المسموحة لي ؟؟
هل هذا صحيح ؟؟

كلام حضرتك مظبوط وتعمل حتي اذا هناك خلل في الـ Ping .

-.-
14-07-2012, 07:37
يا اخواني انا قولت الطريقة تعمل فقط علي الاصدار رقم 3.1.2 وفي الفيديو قولت نفس الشيء اي اصدار غيره 3.1.2 لن يعمل . يجب قرائة الموضوع الاول بتركيز وفهم الامر حتي تنجح معك الطريقة . الطريقة تعمل لدي بكفائة ليست خدعة ومجربة اكثر من مره . الاصدار الذي تعمل عليه هو رقم 3.1.2 اي اصدار اخر لن ينفع.

هاقوم بنفسي بتجربة العملية اليوم

ان شاء الله

بالتوفيق

Goku
14-07-2012, 14:07
^^
Waiting on eagerly :)

-.-
14-07-2012, 21:42
شكرا على طريقة

قمت بتجربة واترك كل واحد يجرب بنفسه

:rolleyes:

MAXDVB
15-07-2012, 12:08
أنا قمت بتجربتها ووصلت السرعة الى 2mb ولكن المدة الزمنية نفسها التي كانت تستغرقها من قبل يعني لم اشعر بزيادة حقيقية للسرعة

SawSaaD
15-07-2012, 22:30
جارى التجربة

Amro.Mustafa
15-07-2012, 22:35
تم تجربة الطريقة ولم تعمل...

ارقام البورتات التي وضعتها في الشرح هل مجبر على وضعها كا هي؟ والأي بي ايضا؟

ممكن عشان انتا موجود في مصر فيختلف الأي بي. كمثال 127.0.01 في مصر ولكن عندنا في السعودية 192.168.1.1

أجــل اخي الفاضل
الارقام كما وضعتها نفس الشيء اخي الفاضل لا يوجد تغير وهيا التي لدي هنا بمصر و لدي اخي الفاضل قيس في تونس.و تم تجربتها ولا توجد مشكلة ..لهذا سيكون الرقم كذلك 192.168.1.45682 لا توجد مشكلة فيه .

Amro.Mustafa
15-07-2012, 22:39
أنا قمت بتجربتها ووصلت السرعة الى 2mb ولكن المدة الزمنية نفسها التي كانت تستغرقها من قبل يعني لم اشعر بزيادة حقيقية للسرعة

اخي الفاضل معني ذلك ان هناك خطأ في الاعدادات التي قمت بوضعها في اليو تورنت لان الطريقة تعمل لدي ولدي نفس سرعة الاتصال 2048 كيلو بايت اي 2 ميجا بايت . ولاحظت الفرق بعيني ويشهد الله علي ذلك 450 ميجا بايت استغرقت 1 ساعة ونصف قبل الاعدادات و بعد وضع الاعدادات بطريقة سليمة وتشغيل برنامج الـ cheat engine لم تصل الي ساعة بل 8 دقائق ونصف و تم تحميلها . ......... لن اقوم برفع موضوع كهذا الا اذا كنت متاكدا منها ومن التجارب التي قمنا بها كفريق مكون من 6 اعضاء من 6 بلاد ( تونس - الكويت - مصر - السعودية - الامارات - البحرين) وعضو اخر من لندن . ويشهد الله علي ما اقول . ورمضان كريم .

-.-
15-07-2012, 22:49
اخي الفاضل معني ذلك ان هناك خطأ في الاعدادات التي قمت بوضعها في اليو تورنت لان الطريقة تعمل لدي ولدي نفس سرعة الاتصال 2048 كيلو بايت اي 2 ميجا بايت . ولاحظت الفرق بعيني ويشهد الله علي ذلك 450 ميجا بايت استغرقت 1 ساعة ونصف قبل الاعدادات و بعد وضع الاعدادات بطريقة سليمة وتشغيل برنامج الـ cheat engine لم تصل الي ساعة بل 8 دقائق ونصف و تم تحميلها . ......... لن اقوم برفع موضوع كهذا الا اذا كنت متاكدا منها ومن التجارب التي قمنا بها كفريق مكون من 6 اعضاء من 6 بلاد ( تونس - الكويت - مصر - السعودية - الامارات - البحرين) وعضو اخر من لندن . ويشهد الله علي ما اقول . ورمضان كريم .

طيب هتبعك معي قليلا

ممكن تصورلي فيديو لاحد تورنتات وهو شغال بطريقة هذه فقط لدقيقة او دقيتين

بصراحة انا جربت طريقة ولم تنجح مع اني اتاكد من الاعدادات اكثر من ثلاث مرات وسرعة ارتفعت ولكن نفس الوقت

تقبل مروري وشكرا مرة اخرى

Amro.Mustafa
15-07-2012, 22:50
جاري عمل الشرح مره اخري من جديد .....للتأكيد

TaHeR.NaBiL
15-07-2012, 23:53

كلام سليم 100 % ولو اى حد جرب هايلاقى نفس النتيجه .

Amro.Mustafa
16-07-2012, 01:26
طيب هتبعك معي قليلا

ممكن تصورلي فيديو لاحد تورنتات وهو شغال بطريقة هذه فقط لدقيقة او دقيتين

بصراحة انا جربت طريقة ولم تنجح مع اني اتاكد من الاعدادات اكثر من ثلاث مرات وسرعة ارتفعت ولكن نفس الوقت

تقبل مروري وشكرا مرة اخرى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة علي الاخوة جميعا ......رمضان كريم عليكم جميعا :-

بخصوص الفيديو جاري التصوير في الوقت الذي اقوم بكتابة هذا الرد . ماعلي سوا الرفع .

-.-
16-07-2012, 10:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة علي الاخوة جميعا ......رمضان كريم عليكم جميعا :-

بخصوص الفيديو جاري التصوير في الوقت الذي اقوم بكتابة هذا الرد . ماعلي سوا الرفع .

بالانتظار

وبالامس قمت بمشاهدة الفيديو الذي طرحته

وراجعت جميع تعليقات الفيديو حوالي 150 تعليق او اكثر

80% قالو انه الطريقة شغالة وتزيد سرعة

الباقي بعضهم قالوا انها وهمية وبعضهم قالوا انها طريقة للاختراق والبعض قال انه مافي منها فايدة

على كل انا بالانتظار واعذرني لاني تعبتك معي !

Goku
16-07-2012, 15:45
أنا احترت :ah27:

كلام سليم 100 % ولو اى حد جرب هايلاقى نفس النتيجه .

ياريت استاذ عمرو يرد علي الأستاذ طاهر .

أنا هضطر أجرب بنفسي شوية واشوف
المشكلة انها لا تعقل والا كانت كل الناس عملتها ومفيش داعي أدفع فلوس في وصلة 8 ميجا :ah30:

-.-
16-07-2012, 17:22
أنا احترت :ah27:

ياريت استاذ عمرو يرد علي الأستاذ طاهر .

أنا هضطر أجرب بنفسي شوية واشوف
المشكلة انها لا تعقل والا كانت كل الناس عملتها ومفيش داعي أدفع فلوس في وصلة 8 ميجا :ah30:

طيب جرب وقولنا لاني جربت ولم تنجح ولازالت بانتظار الفيديو لكي يبين اني مخطى

وان طريقة فعالة :)

The Bloody Man
17-07-2012, 07:42
الحين هالطريقة ترفع لي سرعتي لو كانت اقل من 2 ميجا فقط ولا عادي لو كانت اكثر من كذا؟
لاني سرعتي 16 ميجا بس ما ادري هل الطريقة هذي بتزيد لي سرعتي الى 20 مثلا او اكثر ولالا؟؟

-.-
18-07-2012, 00:13
لازلت بانتظار الفيديو:ah4:

Goku
18-07-2012, 04:35
أي فيديو ؟
في فيديو من زمان في الموضوع
أما أنا فمش هقدر أعمل الحكاية دي علشان مش فاضي :rolleyes:

-.-
18-07-2012, 13:05
أي فيديو ؟
في فيديو من زمان في الموضوع
أما أنا فمش هقدر أعمل الحكاية دي علشان مش فاضي :rolleyes:

لا انا بتكلم على اخر رد لصاحب الموضوع هو قال هيضع شرح جديد

وانا بانتظاره

Amro.Mustafa
25-07-2012, 08:25
اولا : الطريقة لا تعمـــــــــــــل علي اي برامج تورنت اخري وارجو هذه المرة عدم سؤالي عن برامج اخري.

ثانيا: قم بوضع الاعداداااااااااااااااااااااااااااااااات علي اليوتورنت 3.1.2 وليس اي اصدار اخري لاني لن اقوم بوضع شرح اخر

ثالثا :- ارجو قرائة الموضوع بهدوء و سماع الفيديو وقمت بتحميل ملف بعد كسر السرعة .

الفيديو
http://www.mediafire.com/?mht7uhq6vjrwffn

hatem wagdy
25-08-2012, 05:05
السلام عليكم
انا تابعت موضوعكم وعارف حركة دى وجربتها ووفى طريقتين ليها طريقة اولى اننا بنخلى speed hack 0.01 او طريقة تانية بنخليه كده وفرق ان سرعة طريقة اولى اعلى فى ارقام يعنى تحميل بيبدأ من 10 ميجا الى 90 ميجا بس عيبها ان برامج تورنت مش بتستحملها لكن طريقة تانية افضل علشان لو خلينا speed hack 0.1 او كده 0.2 وفرق بين رقمين ان زيادة فى 0.1 اعلى من تانية فى رقم تحميل وتعليقا على فيديو انا لاحظت ان سرعة عند صاحب فيديو عمرو اعلى من عندى لأنها بتزيد بمعدل اعلى يعنى من 200 الى 300 او 400 اما عندى فبتزيد بمعدل 100 الى 200 علشان سرعتى 1 ميجا بس ميزة طريقة تانية عن اولى ان وقت تحميل اسرع بس مش بنفس سرعة مكتوبة اقل منها لكنها طريقة جيدة ومؤقتة لغاية توجد طريقة تسمح بتحميل بنفس رقم ونفس سرعته يعنى لو بحمل ب1 ميجا يعنى 1000 كيلو بايت لازم فعلا اكون بحمل بنفس سرعة ووقت بتاعها مش اقل من وقت سرعة اصلية لنت بتاعى واتمنى تخترع برامج بنفس قدرة cheat engine لكن تخلى speed hack بدل يزود رقم بس لا يخلى رقم الكتوب يكون نفس سرعة تحميل مش رقم وهمى يخلى سرعة اصلية تكون اسرع من وقت عادى وشكرا جدا لصاحب موضوع

Tamer Makled
10-10-2012, 18:23
جااااااااااااااااارى التجربه