المحادثة بين Midohani و help007

9 رسائل الزوار

1. بالنسبة لBattlefield4 الى مع الكارت فا دى بتيجى مجانا مع الكارت مش اسم الكارت بس مظنش انك هتلاقى منها لسا موجود
  2. بص يا سيدى اولا ولا يهمك انا اصلا عارف ان ده الاسلوب فى المنتدى هنا من كذه تعامل هنا بس عموما
    اها انا جربت watch dogs على ultra و ال anti analising مغلق و بكارت gtx 760 على شاشى benq 1080p و لم يستهلك اكثر من 1800mb و كانت التجربة على جهاز صديقى و هو الى بيجرب و انا فاكر watch dogs و bf4 تقريبا , far cry الى متذكرهم بس مش قوى الكلام ده من 3 اشهر
    و لا يا اخى ال gtx 760 اعلى نسبيا من ال r9 270x و لكن ليس كثيرا و كنت جربت كمان على r9 285 و r9 280 و gtx 780 ti
    عموما انت مش محتاج اكتر من 2 جيجا على كارت r9 270x صدقنى و على ضمانتى هتفرق بس بدايه من r9 280x و انت طالع
    و بالنسبة للمستقبل فا محدش عارف ايه الى هيحصل كمان سنتين و عموما هيكون الجيل الجديد ل amd نزل و اكيد فى حاجات جديده ل Nivida برده
    و فى احتمال متغيرش الكارت لمده اطول عشان ال directx12 هيكون نزل
  3. معلش يا أخي انا شفت الردود
    و بتأسف نيابة عنهم ليك و أسف لو كنت أتضايقت
    بجد مشاركتك أفادتني جداً و شكراً ليك .
    بس ليا تعليق بسيط ...
    بما أنك مجرد معظم الألعاب هل جربت watch dogs على الألترا
    أو الفيري هاي و بكارت 2 جيجا ؟
    أنت ذكرت من ضمن اللي جربتهم الgtx 760 أعتقد واضح جداً
    أن الR9 270x 2G متفوق عليه فقولي هل أشتغلت تمام معاك ؟
    و هل جربت أخر جزء من كول أوف ديوتي ؟!
    و شكراً ليك .
    أنا كدة كدة فعلاً كنت ناوي من الأول أجيب كارت 2 جيجا أمشي بيه
    حالي لمدة سنتين و بعدها أجيب الكارت دة SAPPHIRE VAPOR-X R9 290 4GB GDDR5 TRI-X OC
    أو الكارت دة SAPPHIRE R9 290X 4GB GDDR5 Battlefield 4 Version
    حسب ما أشوف الأسعار وقتها أية و أعتقد ساعتها هايكون مفيد جداً ليا ال4 جيجا
    بس سؤال نسخة الباتل فيلد في الكارت اللي أنا كاتب إسمه فقوق المفروض
    اللعبة جاية مع الكارت ولا مجرد إسم للكارت ؟!
  4. بص يا اخى هنا بعض المشرفين يريدون فقط السيطرة على الجو العام و عدم الاقتناع غير برئيم حتى بدول زكر دلائل مع انى زكرت دلائل كتير و اهمها التجربة الشخصية و انا مش محتاج دليل ل دى كمان ! انا مش بسرق هنا مثلا و يجى مشرف الله اعلم مالو و يتكلم معايا كده و اكنى سارق سريقة مش بنصح بحاجة انا متاكد منها ! فا هقولهالك كلمتين .. شوف بنفسك و باستطلاعك انت فقط ثم استطلاع الاخرين و ده قاعده انا حاططها لنفسى و نصيحه اخرى معظم الناس هنا Nivida Fanboy مجرد من اجل شهرة الاسم و الاسعار المرتفعه يعنى متبرمجين من الاخر فا اسمع منى و استطلع بنفسك و صدق عينك .
    و الموضوع اتقفل بعد التقليل من قيمتى و بالطبع لا اسمع بتقليل قيمتى من اى حد مهما كان و قد تم التبليغ و التقييم على سوء الرد من مشرف للقسم المفروض انه يقدر الجميع لان احنا هنا ضيوف عنده ! و كمان واحد تانى بيطبل و خلاص للكام لمجرد انه ضدى ! و مع العلم ان الشخص ده لا يحترم احدا و له كام مشاركة مسبقة و الجميع مستاء منه
  5. اها مظبوط و لو هتلعب على 768p يبقى ممكن 4 سنين
  6. حلو يعني تقصد أجيب الR9 270x 2G و كمان سنتين تلاتة كدة
    ابيعه و أجيب حاجة أحسن منه مش كدة ؟
  7. هقولك حاجة . انا جربت يعتبر كل الالعاب الoffline و الonline المتواجده حاليا فى ظرف ال 3 شهور الى فاتوا دول على كارتين واحد gtx 960 و التانى r9 280
    و ال 2 عند اصدقاء و بدقة 1080p و كانت النتيجة ان مفيش اى كراش و الاستعمال من الرام كان لا يتعدى فى اقوى الالعاب ال 1700MB و فى BF4 كان يصل الى 1770MB و لكن مع خفض الAnti Analising كان يهبط الى 1590~1610MB و كان الفرق فى الدقة غير ملحوظ بالمرة
    من الاخر ثق فى كلامى لانه عن تجربة عن استطلعات كتير بجد مش هتندم و لا يوجد سبب لزكر معلومات مغلوطة منى لك بل كل الموضوع انى مش عايزك تضيع فلوسك و تقول يارتنى و بزات فى كارت r9 270x mid range مش high-end
  8. ايوا طبعا ال i5 4440 هيشيل الكروت لحد مثلا ال titan x ممكن يخنقه شويا بس مش قوى فا اطمن مش هتحدث البروسيسور لمده 3 سنين ولا حاجة و كمان لما ال directx12 ينزل مع windows 10 مش هتحتاج تغيره ابدا الا لو حصل حاجة لقدر الله
  9. باقولك يا غالي انا شفت ردك بخصوص توافق الكارت مع البروسيسور
    أية رأيك في البروسيسور و الكارت مع بعض ...
    Intel Core I5-4440 Haswell 3.1GHz 6M LGA 1150 Quad-Core Desktop Processor
    SAPPHIRE DUAL-X R9 270X 2GB GDDR5 OC WITH BOOST
    اما المازبورد هاتبقى
    Gigabyte GA-H81M-S2PH Socket 1150 Motherboard
    هل أقدر فيما بعد لما أحدث الجهاظ أركب أي كارت عليه
    مثلاً GTX 970 أو أي كارت تاني فيما بعد ؟ و هل هايبقى فيه مشاكل
    ولا عادي خالص طبيعي مع العلم أني مش هاكسر سرعة ولا حاجة .
عرض رسائل الزوار 1 إلى 9 من 9