صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 18

الموضوع: حد جرب منحهit gate academy اللى مع سيسكو

عضو

حد جرب منحهit gate academy اللى مع سيسكو

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ياريت ياجماعه اللى جرب المنحه دى وبدء فعلا دراسه فيها يقول بامانه ايه اللى حصل وهل هى جيده ولا لا وهل فعلا الامتحان مجانى لسيكو سيرتفكت وهل التعليم اكاديمى ام لا والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

عضوية جديدة

رد: حد جرب منحهit gate academy اللى مع سيسكو

السلام عليكم ورحمه الله

انا يا اخى حاليا فى wan
    فى هذا المركز وبالنسبه للاسئله بتاعه حضرتك:

يالنسبه للمنهج هو اكاديمى فعلا 4semester وبالنسبه للامتحان النهائى فعلا فى خصم ليه اذاحققت الاتى:
    انك تجيب فى كل امتحان سمستر 75% عشان تاخدة ببلاش.
    بصراحه يا اخى أفضل شى زى ما قال الاستاذ لومارك فى هذا المنتدى ان الواحد يدرس فى بيته لان المراكز بتااعه الكورسات هدفها الربح وانصحك بهذا قد تستغرب انى لم افعل ذالك بس قدر الله وما شاء فعلا
    ولا تنس شىء ان هذا المركز فى مدينه نصر عشان تعمل حساب انك لو ساكن بعيد هتتعب وحاجه تانيه خلى بالك من الانجليزى
    وربنا ييسر لك الخير وادعيلى انى اخلص على خير

عضو

اخى كلامك صحيح فعلا

مفيش احسن من انك تتعلم لوحد بس المهم انك يكون عندك الرغبة

وكل مركز ولية عيوبة

انا فعلا دخلت المركز

فعلا انا استفدت منة ولكن انا لوكنت شديت حيلى شوية بالفيديو الى موجودفى المنتدى هنا كان هيكون احسن

وكانت الفلوس امتحن بيها ccna or p

انصحك اخى بانك تحاو ل ت>اكر لوحدك
    واحنا معك يا مان

عضو

كلامكم تمام يا شباب والله
    وانا خلصت المنهج كله ومستنى علشان البهوات يقفلوه ويبعتولى علشان امتحن
    وبقالنا اكتر من شهرين مطنشنا خالص
    وحتى نسيت اللى عرفته والله
    والحمد لله انى اساسا فى المجال دا من سنين طويله والا كنت سيبتها خالص وما كنش فى امل انى حتى افتكر
    ذاكر فى البيت احسن والله

عضو

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الف شكر اخوانى الاعزاء على الرد انا فعلا مذاكر القرص لوحدى ومخلص الروتنج والسويتشنج كله مع الفيديوهات اللى موجوده فى المنتدى الميزه الوحيده اللى انا عاوزها انه انا اذاكر باستمرار لانه انا شغال بس فى الهاردوير للاجهزه اللاسلكيه وبياخد دورات انجليزى فيوم اذاكر ويوم لا ونبنسى فانا كنت عاوز مركز اولا فيه رواتر حقيقه وثانيا اكاديمى وليس قرص بسيط طب ايه رايكم فى مركز يات والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

عضوية جديدة

وعليكم السلام ورحمه الله

يا اخى مركز يات مش بيدى اكاديمى
    وبعدين ما دام انت دوست شويه فى السكه دي يبقى كمل لوحدك وحاول انك تعمل لنفسك نظام

وغير كدة انت مادام بتاخد كورس انجليزى يبقى ان شاء الله كويس ممكن لو اخدت حاجه تانيه معاه تتراكم دروس عليك

على العموم انت استخير وربنا يقدم اللى فى الخير

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yahia55555 مشاهدة المشاركة
    وعليكم السلام ورحمه الله

يا اخى مركز يات مش بيدى اكاديمى
    وبعدين ما دام انت دوست شويه فى السكه دي يبقى كمل لوحدك وحاول انك تعمل لنفسك نظام

وغير كدة انت مادام بتاخد كورس انجليزى يبقى ان شاء الله كويس ممكن لو اخدت حاجه تانيه معاه تتراكم دروس عليك

على العموم انت استخير وربنا يقدم اللى فى الخير

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الف شكر اخى العزيز على النصيحه فعلا هو قرصات الانجليزى مع الشبكات كثير جدا وخاصه انه انا شاغال لذلك فانا كنت عاوز اعوض واحد فيهم بالدورات ولكن اللى فيه االخير يعمله ربنا ان شاء الله والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed_kimo2000 مشاهدة المشاركة
    كلامكم تمام يا شباب والله
    وانا خلصت المنهج كله ومستنى علشان البهوات يقفلوه ويبعتولى علشان امتحن
    وبقالنا اكتر من شهرين مطنشنا خالص
    وحتى نسيت اللى عرفته والله
    والحمد لله انى اساسا فى المجال دا من سنين طويله والا كنت سيبتها خالص وما كنش فى امل انى حتى افتكر
    ذاكر فى البيت احسن والله

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الف شكر اخى العزيز على المداخله لكن قصدك ايه بانهم طنشوك فى الامتحان احكى لى لو سمحت والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

عضوية جديدة الصورة الرمزية wattar26

الاخ اللي خد في المركز يمكن الفرع اللي انت فيه الناس اللي اتعاملت معاهم مش كويسين بس مش كل الفروع انا كنت باخد في فرع الفيوم وكان الموضوع عادي جدا وخلصنا ال ccna في 4 شهور وامتحنت وجبت الحمد لله 972 من 1000 والموضوع كان عادي جدا وبعدين انت زعلان ليه من موضوع انك لازم تجيب 75% في كل سمسيتر عشان تدخل الاندستري انت اصلا لو زاكرت في البيت او في مركز ورحت الامتحان مطلوب منك 85% عشان تنجح يعني مجبتش ال 75% بتاعت كل سمستر متزعلش مني بقى انت كده عايز تخش اندستري ازاي اصلا
    وبعدين عن موضوع المذاكره في البيت كويس وكل حاجه بس للاسف احنا جيل اليومين دول لو هتذاكر في البيت دا عن نفسي يمكن غيري ليه اسلوب تاني هتكسل وهتاخد الكورس بدل 4 شهور ممكن يخش معاك في 8 وبعدين في ناس اصلا معندهاش خلفيه خالص عن النتورك او حتى الايتي او اللغه عندهم ضايعه فلازم حد يشرحلهم ولو لاول مره على ما يخدو على مود الكورسات والشرح وكده
    المهم مطولش عليكم انا معرفش انت اتعملت مع مين في المركز بس احنا خدنا عندهم والجروب كلو عدا اندستري الحمد لله وكان معانا انستاركتور بسم الله ماشاء الله عليه المهندس \ احمد صادق

عضوية جديدة

السلام عليكم

حدثنى احد اخوانى ان فى جامعه الازهر الكورس رخيص جداا وايضاا الامتحان ارخص اتصل واسأل

بلاش نصيحه في جامعه الازهر الكورس بيكون press وبيكون المحاضر حتى لو كويس ملزم ب معاد يخلصلك فيه في من الاخر زي متقول كده بيكورتك

عضوية جديدة

IT GATE ACADEMY
    اقتنص شهادات سيسكو اكاديمي وجينبر اكاديمي و نوقل اكاديمي في منحة مدعمة واحدة

IT Gate Networking Scholarship
    Course IT Gate Networking Scholarship
    Number of Hours 396
    Days/Week 3 or 5
    Exam included Yes
    Cisco, Juniper and Novell,Juniper Networking Fundamentals + CCNA + IT Essentials I + SUSE Linux Enterprise Server 11
    Fundamentals
    Scholarship entities:
    » Networking Fundamentals - Juniper.
    » CCNA - Cisco Networking Academy.
    » IT Essentials I - Cisco Networking Academy.
    » Novell SUSE Linux Enterprise Server 11: Fundamentals.
    Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
    After the completion of this scholarship you will gain the experience to: » Manage and Maintain professional networks from
    Servers, Network devices (Cisco & Juniper) to personal PCs.
    » Work as a Linux Administrator.
    » End device maintenance (PCs, printers, Scanners, Laptops,......etc).

للاستفسار والتسجيل:

العنوان: 4 ش عباس العقاد بجوار الجامعة العمالية الدور السادس امام كشري التحرير مدينة نصر.

البريد الالكتروني: info@itgateacademy.com

Register@itgateacademy.com

التليفون:0222753809

الموبيل: 0115166255 - 0176234774

فرع الفيوم: 32ش احمد شوقي (طريق النادي) فوق جبيلي مول

ت : 0123384098

عضوية جديدة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    انا أول مره أشارك في المنتدى
    وأحب اقول ان أنا خلصت ccna وامتحنها ونجحت وكنت باخد في IT gate وبصراحه انا شيفاه مركز كويس واستفدت منه كمان وكان فيه routers و switches وكنا بنتدرب عملي وبالنسبه لامتحانات ال semester مش صعب أبدا تجيب فيها 75% احنا الجروب بتاعنا كلنا كنا جايبين أكثر من 80% بالرغم من ان مش كلنا كنا شاطرين أو بمعنى اصح مش كلنا كنا مجتهدين. وبالنسبه لإمتحان الاندستري فهوه مجانا لكن لو مانجحتش في المره الأول بتعيده على حسابك ب 1200 جنيه.
    انا شايفه ان ال ccna الأساسيات بتاعة ال network علشان كده الأفضل تدرسها في مركز وبعد كده ال ccnp و, ccna voice والكورسات الباقيه ممكن تذاكرها self study لأنك خلاص خدت الأساس صح ،فهتكون فاهم اللي بتذاكرو ومفيش حاجه هاتقع منك.
    ربنا يوفق الجميع.

فعلا الاخت شرين عندها حق ان سيسكو اساس الشبكات ومن خلالها هتفهمي كل حاجه عن النتورك واسلوب التربلشوت بس لما تجي للشغل خصوصا في مصر نصيحه بلاش تكملي سيسكو وامشي سكه ميكروسوفت واسالي مجرب انا ممتحن اندستري من شهر تبع IT Gate برضو والحمد لله جبت 972 بس للاسف لما نزلت وانترفيوهات وشفت الدنيا للاسف كلو محتاج انك على الاقل على الاقل يبقى عندك خبره في ال Ms Server لان هنا في مصر نظامهم يقلك ليه اجيب هارد وير ب 7000 ل 14000 الف اه سكيور اكتر لما ممكن اجيب سوفت وير ب 2000 بس يعملي دا كلو اه للعلم في شركات كبيره شغاله سيسكو بس لو هنشتغل فيها مش اقل من 3 سنين خبره سيسكو لان مش معقول هيسلمو النت ورك بتعاتهم لحد لسه انتري لفل او بدون خبره خالص

فمن رايي حسب اللي شفتو تخدي MCSE ولو ناويه تاخدي حاجه تانيه في سيسكو يبقى CCNA + Voice لان مفيش شركه في مصر مبتستعملش تلفونات VOIP وانا بالنسبه ليا بدات كورس ال MCSE من فيديوهات الاستاذ احمد سرحان اللي هنا في المندى وراجل بسم الله مشاء الله عليه وخلصت ال 14 ساعه بتوع ال MS server في 4 ايام وشغال دلوقتي في ال Infra وعلى فكره انا لسه بداها من اربع ايام وده كلو عشان لاقيت ان اغلب دا اذا مكنش كل الانترفيوهات بيسالو عنها وابشرك ان الانتري لفل بتعنا كا نتورك او تكنكال سبورت بيبدا من 1500 ل 4000 جنيه شهري ك salary في كل الامكان اللي رحتها

عضوية جديدة

بجد شكرا على كلامك وناصيحك لاننا بجد كنت محتاره وكنت فعلا ناويه اخد ccna voice ومعاها mcitp وكنت متردده بس انت خاليت نسبة التردد تقل. شكرا

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة