صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 25

الموضوع: تعليق على المنتدى

عضو الصورة الرمزية عادل شبل

Lightbulb تعليق على المنتدى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    انا instructor ولى 3 سنوات خبره فى مجال التدريس وبعد اشتراكى بالمنتدى لعلى استفيد وافيد الاخرين قدر الامكان فوجدت ان اغلب وليس كل مواضيع المنتدى هى اسئله عن كتب وامتحانات والاسئله الخاصه بالمشكلات وتبادل الخبرات قليله جدا فلماذا لا يتم تفعيل المنتدى بصوره اكثر من ذلك بحيث تكون هناك مواضيع مثبته للكتب والامتحانات وغير ذلك ويتم تحديثها وتكون كل الاسئله هى مشكلات وطلب حلول لها او مواضيع فى المنهج الدراسى للطلبه_ليستفيد الجميع. عموما بسم الله نبدأ وانا تحت امر الجميع فى اى موضوع يخص الشهادات الاتيه (MCSE, CCNA, CCNP, CCIP, CCSP, CWNA)

عضو برونزي

رد: تعليق على المنتدى

نتمنى ان تبدء معنا وصدقني اخي العزيز كلنا هنا نستفيد من بعض ابدء واتكل على الله

عضو

أنا معاك فى جزئيه تبادل الخبرات دى
    لأنها مهمه جدا لأى شخص يعمل فى مجال ال IT
    أتمنى تفعيل هذا الجانب

عضو

الله عليك ياحبيب والديك
    فعلا فكرة رائعه اتمني يستجاب ليها
    ضحكت فقالوا الا تحتشم..بكيت فقالوا الا تبتسم
    بسمت فقالوا يراي بها .....عبست فقالو بدا ماكتم
    صمت فقالوا كليل اللسان.نطقت فقالو كثير الكلام
    حلمت فقالوا صنيع الجبان...ولو كان مقتدرا لانتقم
    بسلت فقالوا لطيشٍ به. وما كان مجترئًا لو حكم
    يقولون شذّ إذا قلت لا...... وإمعةً حين وافقتهم
    فأيقنتُ أنّيَ مهما أرِدْ رضا الناس لا بد من أن أذمّ

عضو الصورة الرمزية chikou

قريبا ان شاء الله اقتراخ اعادة هيكلة

عضو

فكره رائعه

ويعطيك الف عافيه

عضو برونزي الصورة الرمزية AhmadAllRise

بارك الله فيك ...

كلامك جميل و أنا معك في هذا الإقتراح ... طبعاً الهدف هو تنظيم أكثر للمشاركات في المنتدى لا أكثر .

بحيث تكون هناك مواضيع مثبته للكتب والامتحانات وغير ذلك ويتم تحديثها
    فكرة جيدة بحيث تكون مقصد السائل عنها , المفضل يكون قسم خاص يضم جميع الإمتحانات لجميع الدورات

لكنها تحتاج لمن يتابعها و يحدثها , هل من مجيب على هذا الإقتراح من المسؤولين ؟
    [CENTER][SIGPIC][/SIGPIC][/CENTER]
    [CENTER][thread=73199] [COLOR=seagreen][FONT=Comic Sans MS][SIZE=7][COLOR=red]مُحمَّد[/COLOR][/SIZE][/FONT]ْ [/COLOR]([FONT=Comic Sans MS][SIZE=5] [COLOR=black]صلى الله عليه و سلم[/COLOR][/SIZE][/FONT] ) [SIZE=4][COLOR=blue]كأنك [/COLOR][COLOR=blue]تراه[/COLOR] ...برنامج جميل - د.عائض القرني[/SIZE] [SIZE=4][COLOR=blue][/COLOR][/SIZE][/thread][/CENTER]

عضو الصورة الرمزية hamdy916

ياريت يا خى بدال انتا اننستراكتور ممكن لو عندك وقت ونفسك تعمل خير تشرح زى الاساتذه الكرام الى عندنا

مستر ويبو ومحمد سمير ولومارك وناس تانية ربنا يزدهم علم وايمان ان شاء الله
    https://t.me/pump_upp

عضو

ياريت تعملنا شرح فيديو من البداية حتى الاحتراف وترفعة عالمنتدى وجزواك الله كل خير تشرح فية كل شىء من mcse .mcitp

عضو الصورة الرمزية habibko

بارك الله فيك, ممكن تعملنا شرح للـ 293-70 او للـ 294-70 او للـ 298-70 لانهم ملهمش شرح على المنتدى.

لو تقدر بجد تبقى عملت خدمة كبيرة جدااااااااااااااااا للمنتدى.

عضو فضي الصورة الرمزية محمد مندور

صراحة ياأخي أنا أحب هذا الفكر ولكن لي بعد الملاحظات
    - حضرتك قدمت نقد (بإذن الله نقض بناء) دون أدني مشاركة لك في الموقع واظنها اول مشاركاتك والواضح أنك لم تكررها إلي الآن
    - الموقع هنا يقف عليه إخوة يخافون علي المنتدي بالفعل ويريدون التطوير فلو كنت جادا (كما نحسبك) فضع يدك في ايدينا كي ننهض بالموقع
    - ابدأ بنفسك
    بارك الله فيك أخي ونفعك بعلمك ونفعنا بعلمك.........أخيك في الله/ محمد مندور
    إذا غـامَــرْتَ فِي شَـرَفٍ مَـرُومِ *** فَـــلا تَقنَــعْ بِـمَـا دونَ النّـجـــومِ

فطَـعْـمُ المَـوْتِ فِي أمْـرٍ حَقِيـرٍ *** كطَعْـمِ المَـوْتِ فِي أمْـرٍ عَظيـمِ

FB: https://www.facebook.com/Firststep2020
    [SIGPIC][/SIGPIC]

عضو برونزي الصورة الرمزية sharif_soper

السلام عليكم اؤيد اخوني اعضاء جامعة عرب هاردوير ان حضرتك تعملنا كورس بالفديو بس عايز نعرف اية الكورسات اللي حضرتك بتعطيها عشان نعرف اية الكورس المطلوب من حضرتك تعملة وكلة في ميزان حسناتك وهي ذكاة للعلم الذي انعم الله عليك لكي تنفع بية الامة العربية والاسلامية لتقدمها ومنتظرين رد حضرتك
    [B][CENTER][SIZE=5][COLOR=Navy]الحق يحتاج إلى رجلين .. رجل ينطق به ورجل يفهمه.[/COLOR][/SIZE][/CENTER]
    [/B]
    [CENTER][SIZE=4][B] [COLOR=DarkGreen]الجوع طعام الزاهدين والذكر طعام العارفين [/COLOR][/B][/SIZE][/CENTER]

معلش الاعضاء متعطشين للعلم ونرجوا من حضرتك لاتحرمنا من العلم
    [B][CENTER][SIZE=5][COLOR=Navy]الحق يحتاج إلى رجلين .. رجل ينطق به ورجل يفهمه.[/COLOR][/SIZE][/CENTER]
    [/B]
    [CENTER][SIZE=4][B] [COLOR=DarkGreen]الجوع طعام الزاهدين والذكر طعام العارفين [/COLOR][/B][/SIZE][/CENTER]

عضو الصورة الرمزية عادل شبل

Question رد: تعليق على المنتدى

السلام عليكم_انا اسف جدا على التأخير ولكن والله لى عذرى لان تقريبا وقتى كله اما فى محاضره او فى البيت بحضر للمحاضره القادمه يمكن حتى بتصفح الانترنت بصعوبه لضيق وقتى فانا اسف مره اخرى وشاكر جدا لردود الاخوه الاعضاء وبالنسبه لموضوع شرح الفيديو والله يا جماعه كل مشكلتى هى الوقت لكن وعد منى مع انتهاء اول مجموعه انا شغال معاهم باذن الله هاعتبر ان المنتدى مجموعه وباذن الله هيكون له عندى مواعيد ثابته لكن بالنسبه لمشاركتى هذه الفتره ستكون فقط رد على استفسارات الاخوه الاعضاء اما بالنسبه للفتره الحاليه فانا اقوم بتديس MCSE, CCNP لكن باذن الله جاهز لتدريس MCSE, CCNA, CCNP, CCIP, CCSP, CWNA فانا انشاء الله بجهز نفسى لامتحان CCIE, وباذن الله ستكون لى مشاركه فعاله بالمنتدى واخيرا ادعو الله العظيم رب العرش العظيم ان يوفقنا جميعا لما فيه الخير لنا ولامتنا العربيه وان ينفعنا بما علمنا _(اللهم اجعل عملنا كله لوجهك خالصا)

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.adel مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم_انا اسف جدا على التأخير ولكن والله لى عذرى لان تقريبا وقتى كله اما فى محاضره او فى البيت بحضر للمحاضره القادمه يمكن حتى بتصفح الانترنت بصعوبه لضيق وقتى فانا اسف مره اخرى وشاكر جدا لردود الاخوه الاعضاء وبالنسبه لموضوع شرح الفيديو والله يا جماعه كل مشكلتى هى الوقت لكن وعد منى مع انتهاء اول مجموعه انا شغال معاهم باذن الله هاعتبر ان المنتدى مجموعه وباذن الله هيكون له عندى مواعيد ثابته لكن بالنسبه لمشاركتى هذه الفتره ستكون فقط رد على استفسارات الاخوه الاعضاء اما بالنسبه للفتره الحاليه فانا اقوم بتديس MCSE, CCNP لكن باذن الله جاهز لتدريس MCSE, CCNA, CCNP, CCIP, CCSP, CWNA فانا انشاء الله بجهز نفسى لامتحان CCIE, وباذن الله ستكون لى مشاركه فعاله بالمنتدى واخيرا ادعو الله العظيم رب العرش العظيم ان يوفقنا جميعا لما فيه الخير لنا ولامتنا العربيه وان ينفعنا بما علمنا _(اللهم اجعل عملنا كله لوجهك خالصا)
    السلام عليكم استاذي العزيز اللهم صلي علي النبي اللهم لاحسد انت طلع مشكلة وبالطريقة وبالكورسات اللي بتديها مش حنسيبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ك تكون في المنتدي من غير ماتعملنا فديو واللي حندعي عليك هههههههههه ربنا يزيدك من علمة بس وعايزن من حضرتك يعني ممكن نقول 3 كورسات وعايزن من حضرتك كورس CCNP & CCIP دة مبدائيا معلش الكم المعرفة اللي عندك تشجعنا ان نطلب من حضرت ومستر لومارك حيعمل كورس CCVP وانشاء الله يخلص الامتحان عشان يبدا الطلقات الجوية بتاعتة -- ممكن حضرتك تعطيني الوقت المناسب اللي حضرتك حتبدا عشان حنكون مترقبين دروسك اللي انشاء الله حتكون ممتازة لان من الواضح ان امكانيات تدل علي ذلك وماهو الكورس اللي حضرتك ناوي تبدا فية وطبعا برحتك ياباشا حضرتك تشوف الكورس اللي حتبدا فية بس بصراحة عايزن نستمتع بكم الهائل اللي عند حضرت . ومستر محمد بيقوم بتدريس كورس CCNA
    وحوش وفارسان واعضاء جامعة عرب متشوقين ومنتظرين حضرتك والمقصود يعني مثلا في شهر 6 حتكون فاضي فكون في شهر 6 منتظرين وقبل بداية الموعد حضرتك تقلنا خلال هذا الاسبوع حبدا الكورس الفلاني عشان عشاق العلم حيكون متبرصين ومنتظرين نزول اول فديو تعملة
    [/B]

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة