صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 20

الموضوع: استفسار عن مركز يات للتدريب بمصر

عضو

استفسار عن مركز يات للتدريب بمصر

أخوتى فى الله السلام عليكم ورحمة الله

عندى استفسار أرجوا من الأخوة المجربين وذوى الخبرة أن يفيدونى لأنى محتار حيرة كبيرة جدا

سمعت كثيرا عن مركز يات للتدريب .. فيه ناس قالوا انه ممتاز وناس قالوا مش كويس وناس قاله هو كويس فى كورسات ومش كويس فى كروسات .

أنا عايز أعرف من واحد جرب المركز ده فى شهادة Mcse2003 هل هو كويس ولا لأ؟؟ وله منى جزيل الشكر

أرجوا من أى شخص جرب المركز ده بنفسه فى الشهادة دى بالذات ان يفيدنى لأنى بجد محتاااار جداااا.

وشكرا لوقتكم

عضو برونزي الصورة الرمزية mando362

رد: استفسار عن مركز يات للتدريب بمصر

اخي العزيز انا لا امدح في مركز وازم في مركز اخر ولكن احكي لك علي اساس تجربتي انا شغال في قرصاط mcseفي مركز اسمه نيو رايزون وعن تجربه انه لا يوجد فرق بين مركز واخر ولكن الفرق الوحيد في الانستركتور الي هيديك الماده العلميه لو تعرف واحد كويس في يات روح لو متعرفش خد نصيحه مني مركز نيو رايزون كويس وربنا يوفقك

عضو

شكرا أخى الكريم على المعلومة المفيده وجزاك الله خيرا

عضو

اوعى من يات ابوس رجلك انا بقالي تمن شهور قاعد من غير شغل عشان مخلصتش الكورس في وقتي المحدد
    قالولي 6 شهور و ادينا بقالنا 8 شهور و لسه مخلصتش لا و ايه لسه في كورس الاكس بي يعني تالت تراك
    لا و ايه لا تعرف تسحب فلوس و لا تعرف تتصرف في اي حل بمعنى اصح رقبتك في ايديهم
    حسبي الله و نعم الوكيل و بسببهم اعتذرت عن المنحه و في الاخر ده كله طلع بدون اي لازمه
    ربنا يسامحهم

عضو

ياااه 8 شهور ولسه ما خلصتش؟ بس حضرتك كنت فى أى فرع من فروع يات؟؟ ولول يات مش كويس تنصحنى بأى مركز آخر؟؟

عضو

أخي ...

أهم حاجة الانستركتور .... ممكن تاخد في مركز مش مشهور خالص ولكن الانستركتور يطلع كويس جدا ... ويكون عنده أمانه علمية ويحاول يوصل المعلومة بأسهل الطرق ..... وصدقني في هذه الحالة سوف تستفيد بأقصى ما يمكن ....

وعلى العموم ، كل المراكز بيشرحوا من ال moc بتاع ميكروسوفت وهو مبسط جدا ... يعني تبدأ منه مذاكرة بس ما ينفعش تدخل بي الامتحان ، ولذلك فأي مركز وأي انستركتور عليه حوالي 40% وانت عليك الباقي ...

أنا في واحد صاحبي خلص mcsa في مركز معين ودلوقتي بيكمل لواحده باقي mcse !!!!

فتوكل على الله وادخل أي مركز ولكن تأكد أن الانستركتور يحمل mct أي أنه معتمد من ميكروسوفت في عمل التدريس ...

ثانيا هناك بعض المراكز تمكنك من تغيير الانستركتور اذا كان غير جيد أو ليس لديه القدرة على توصيل المعلومة ...

أعتقد لو أي مركز لديه هذه المميزات ( جمد قلبك ) ، وتوكل على الله ، وادخل القرص وخلصه كمان .

وبالتوفيق ان شاء الله ....

عضو

شكرا جزيلا أخى الحبيب على النصيحة وانا فعلا ناوى اتوكل على الله وأدخل الكورس فى يات وربنا يوفقنا جميعا

عضو برونزي الصورة الرمزية mando362

انا اوئيد راي العضو العمل في صمت اهم حاجه الانستركتور لان محدش بيسئلك انت خدت القرص فين كل الي بيسئلك بيقلك انت تعرف ايه وفين السرتفيد بتاعك بس وربنا يوفقنا جميعا

عضو الصورة الرمزية Mr.Incredible

YAT is a good center, but the most important factor is the instructor, if you know a good instructor go to him.

عضو

والله ياجماعه انا رأيي فعلا ان المركز النضيف مش هايجيب غير الناس النضيفة ومركز من المراكز الكبيرة زي نيورايزون او فيرجتك او سنرجي يهتيالي مراكز ليها تقلها ومش هايجيبوا اي حد علشان يضيع اسمهم ياعني انت ممكن تخش علي موقع ميكروسوفت ويقولولك مين جولد بارتنر عاندهم في مصر ودة لينك بتاع البحث عن المراكز https://directory.microsoft.com/mprd...tryDropDown=EG

عضو

السلام عليكم و رحمه الله
    اخي الكريم اقول لك نصيحه و اترك لك التصرف
    المراكز فعلا كتير جدا و الكلام متضارب عنهم في الحاله دي يبقي اللي تعرفو احسن
    انا اخدت mcse و ccna و security+ و network + كل دول في سينرجي و الحقيقه محستش ان في اي مشكله الي جانب المحاضرين اقوياء جدا و المنهج مرتب و منظم اكتر من اماكن تانيه كتير جدا و عاوز اقولك ان امكانيات المركز مهمه جدا و لازم تكون في الاعتبار و انا قلتلك اللي حصل معايا شخصيا بكل امانه و طبعا انا مقصدش مركز معسن بس اللس اقصده انك تشوف حاجه بنفس المستوي
    ارجو ان اكون افدتك بقدر المستطاع و بالله التوفيق ان شاء الله
    السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
    "ربنا افرغ علينا صبرا و ثبت اقدامنا و انصرنا علي القوم الكافرين"

عضو

هنرجع تانى للبيضة و الفرخة
    MCP : 070-270 ------PASS --------16/03/2006 MCP : 070-293 ------PASS --------20/04/2006
    MCP : 070-350 ------PASS --------28/03/2006 MCP : 070-294 ----- PASS --------26/04/2006
    MCP : 070-297 ------PASS --------02/04/2006 MCP : 070-290 ----- PASS --------01/06/2006
    MCSE: 070-291 ------PASS --------10/06/2006 MCT : -------------------------------30/06/2006

عضو برونزي

بص يا اخي دور على المدرب الكويس بعيد عن المراكز وحسبي الله ونعم الوكيل لان النصب في الموضوع ده كبير وخد الاول mcsa وبعد كده فكر تكمل ولا لا

عضو

اؤيد بشدة الراى القائل ان المركز المحترم لا يحضر سوى المدرس المحترم
    لذلك انصحك يا اخى بالابتعاد تماما و نهائيا عن مجرد التفكير فى يات لانه بجدارة مركز غير محترم
    و انصحك كما نصحك اخوتى هنا بمركز له اسمه و ثقله

عضو

ساحكى لك حكايتى مع احدى الشركات التى لها فروع عديدة داخل القاهرة
    هنا الحديث عن فرع 26 يوليو
    انا مدرب
    طلب منى صاحب الشركة (نعم صاحب الشركة) الانتقال من فرع مدينة نصر الى فرع 26 يوليو لاكمال كورس لمجموعة من الطلاب وعددهم 8
    قلت موافق
    ذهبت و فى اول محاضرة سألتهم لماذا رفضتم المدرب السابق و ماهى المشاكل التى واجهتموها حتى نتلافاها
    فقالوا حاءنا 2 مدربين قبلك و انت رقم 3
    الاول : و كانت انسة وكلنا شباب فرفضنا التعامل معها و لم تعطينا الا نصف ساعة فقط
    تركونا لاحضار مدرب جديد
    و بعد حوالى اسبوعين جاء المدرب
    و طبعا بدأنا من الاول
    وا ستمر معنا حوالى شهر
    ثم حسينا ان الموضوع صعب عليه هو معلوماته كويسة يعنى اى سؤال بيجاوب عليه و لكن اسلوب الشرح مش كويس
    فطلبنا تغييره
    و بعد حوالى اسبوعين جيت لنا حضرتك
    و طبعا بدأنا من الاول
    استمريت معاهم حوالى 7 محاضرات (3 اسابيع تقريبا ) و لكن ظروفى الشخصية منعتنى من اكمال الكورس معاهم
    فاعتذرت لصاحب الشركة
    و انتظروا اسبو عين كمان
    و جاء مدرب جديد
    و طبعا بدأ من الاول
    و بسؤال المجموعة على الانترنت فهمت انه اعتذر
    المهم الموضوع دا بدا يوم 31 يناير 2007 و حتى اليوم 9 مايو مفيش حل
    المفروض ييجى مدريب جديد و
    و طبعا هيبدأ من الاول

يارب سترك
    MCP : 070-270 ------PASS --------16/03/2006 MCP : 070-293 ------PASS --------20/04/2006
    MCP : 070-350 ------PASS --------28/03/2006 MCP : 070-294 ----- PASS --------26/04/2006
    MCP : 070-297 ------PASS --------02/04/2006 MCP : 070-290 ----- PASS --------01/06/2006
    MCSE: 070-291 ------PASS --------10/06/2006 MCT : -------------------------------30/06/2006

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة