:ah7:يا جماعه لما كنت بافكرزاي ممكن اخفي ملفاتي المهمه او اشفرها ما لقيتش اي طريقه كويسه ده غير ان كلها ببرامج و انا اتعودت اني اعمل اللي انا عايزو من غير برامج يعني الاعتماد علي النفس كويس ............

لغاية كده كويس .......

نبتدي في الشرح لما سالت نفسي سؤال ازاي برنامج زي الفاك فلدر بيشتغل لو في حد اشتغل منكم عليه حيعرف انو بيخلي الفلدر شكلو زي لوحة التحكم يعني تفتح البرنامج تلاقي محتويات لوحة التحكم عجبتني فكرتو بس قلت ازاي هوه عمل كده قعدت فتره طويله بافكر لغاية ما وصلت لحاجه مهمه ان اي حاجه في الكمبيوتر ليها امتدا حتي لوحة التحكم و كمان جهاز الكمبيوتر طيب نعمل ايه ؟؟؟؟ نعمل ايه ؟

الان نعمل ملف جديد باسم teto مثلا ثم نضع داخله اي ملفات نريد ان نحميها تمام كده و بعدين نكتب دوت . ثم هذا الامتداد {20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} اوكي يعني بالظبط زي كده
teto.{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} okk
ها الحين صار الحال ازاي اخذ الملف شكل لجهاز الكمبيوتر و كمان ياخد شكل لوحة التحكم و كمان ملفات الطباعه و اللي انته عايزو اوكي وتدخل عليه يفتح لك جهاز الكمبيوتر تمام
طيب عايزين نفتح الملف تاني ونرجعه لطبيعته نعمل ايه نغير الامتداد لاحظ ان الامتداد لن يظهر معك الا لما تظهر ملفات السيستم و كمان الملفات المخفيه اوكي بعد التغيير نلاقي ان الملف رجع لحاته الطبيعيه و بكده ممكن نضرب برنامج الفاك فلدر نغير امتداد الملف المغلق بيه
انا كنت فاكر شوية امتدادات بس نسيت زي امتداد للوحة المفاتيح و كمان ملفات المشاركه لو عايز تعرفهم ممكن تخش علي الريجيدت حتلاقيهم اوكي
معلش علي التطويل و كمان علي التقصير ان وجد معلش اخواني لا تنسوني من صالح دعائكم