صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 22

الموضوع: ارجوكم ساعدونى فى شراء كارت شاشه ATI RAEDON

عضو ذهبي

ارجوكم ساعدونى فى شراء كارت شاشه ATI RAEDON

انا عايز اشتيرى كارت شاشه ATI RAEDON يكون قوى جدا ويشغل العاب باعلى مستوى ويكون مستقبلى يعنى يشغل فيفا 2010 وفيفا 2012 كمان ويشغل PES 2010 PES 2012 وباعلى مستوى واحسن اد
    اداء ويشغلى العاب كويس ويكون بتقسيط ويكوه سعر كارت مش اكتر من 1500 جنيه علشان هيكون بتقسيط طبعا لو مش بتقسيط هشتيرى بسعر بكتير اوى 1000 جنيه بصعوبه جدا وكمان مش هشتيرى دنواتشى هشتيرى فى سنه 2010 اكون جمعه فلوس ياريت حد يعرف مكان او اى حاجه تكون فى محافظه القاهره فيهه كارت شاشه سعره مش اكتر من 1500 جنيه ويكون بتقسيط وطبعا معنى كده يكون نوع وموديل كارت شاشه

Sapphire Radeon HD 4890 1GB

GDDR5

Memory Bus Width:256 BIT

يعنى فى الحدود الامكنيات دى ياريت من اعضاء منتدى كرام ولو فى تقسيط محتاجينى عنوانى امضى الانا استلمت كارت شاشه وبقسطه علشان يضمن البائع الانا بسرقش الكارت انا موافق ياريت ياريت ياريت حد يشوفلى كارت بتقسيط بهذه المواصفات ويكون فى محافظه القاهره واى شروط موافق عليهه بس ياريت اشتيرى هذا كارت بتقسيط علشان انا امكنياتى بتسمحش لى اشتيرى كارت شاشه بسعر 1500 جنيه كاش لازم تقسيط ياريت تساعدونى وشكرا لكم ياريت يكون فيه بتقسيط ويكون كارت كويس ياريت ترودو عليه

عضو

رد: ارجوكم ساعدونى فى شراء كارت شاشه ATI RAEDON

هناك منتدى الوسائط المتعددة و من اختصاصاته الكروت
    للنقل
    مبتدئ في كل المجالات
    في عالم الـIT يوجد قانون يقول
    الافضل حسب الاستخدام

عضو الصورة الرمزية THE PRO KING

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم أنا انصحك بعدم شراء كارت شاشة غالى و أشترى واحد يشغل ألعاب 2009 2010 2011
    وأنا انصحك عن نفسى وعلى فكرة أنا لسه هاشترى جهاز جديد أنصحك أنك تشترى كارت فى حدود 500 جنيه وما تزودش وأنا أنصحك بعدم شراء كارت غالى وأنا عن نفسى هاشترى كارت Nivdia Gerforce 1 GB يشغلك كل اللعب انشاء الله وده من أكتر الكروت المنتشرة فى مصر دلوقتى وهتلاقى ان كل الناس بتجيبه وبتشكر فيه أوى

الألعاب الجديدة اللى بيشغلها: NFS Undercover ....PES 2009.....Fifa 2009.......Crysis وهيشغلك كل حاجة انشاء الله وهيشغلك ألعاب 2010 وسعر الكارت : فى حدود من 300 إلى 450 مش أكتر من كده

وسبب انى نصحتك بعدم شراء كارت غالى ان فى 2010 كل متعلقات الكمبيوتر هترخص على الآخر

والألف وخمسمائة جنيه روح أشترى بيهم جهاز جديد...........

أرجوا أنى أكون فدتك

عضو ذهبي الصورة الرمزية vmidov

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة LEAGUE مشاهدة المشاركة
    انا عايز اشتيرى كارت شاشه ATI RAEDON يكون قوى جدا ويشغل العاب باعلى مستوى ويكون مستقبلى يعنى يشغل فيفا 2010 وفيفا 2012 كمان ويشغل PES 2010 PES 2012 وباعلى مستوى واحسن اد
    اداء ويشغلى العاب كويس ويكون بتقسيط ويكوه سعر كارت مش اكتر من 1500 جنيه علشان هيكون بتقسيط طبعا لو مش بتقسيط هشتيرى بسعر بكتير اوى 1000 جنيه بصعوبه جدا وكمان مش هشتيرى دنواتشى هشتيرى فى سنه 2010 اكون جمعه فلوس ياريت حد يعرف مكان او اى حاجه تكون فى محافظه القاهره فيهه كارت شاشه سعره مش اكتر من 1500 جنيه ويكون بتقسيط وطبعا معنى كده يكون نوع وموديل كارت شاشه
    Sapphire Radeon HD 4890 1GB
    GDDR5
    Memory Bus Width:256 BIT
    يعنى فى الحدود الامكنيات دى ياريت من اعضاء منتدى كرام ولو فى تقسيط محتاجينى عنوانى امضى الانا استلمت كارت شاشه وبقسطه علشان يضمن البائع الانا بسرقش الكارت انا موافق ياريت ياريت ياريت حد يشوفلى كارت بتقسيط بهذه المواصفات ويكون فى محافظه القاهره واى شروط موافق عليهه بس ياريت اشتيرى هذا كارت بتقسيط علشان انا امكنياتى بتسمحش لى اشتيرى كارت شاشه بسعر 1500 جنيه كاش لازم تقسيط ياريت تساعدونى وشكرا لكم ياريت يكون فيه بتقسيط ويكون كارت كويس ياريت ترودو عليه
    بص يا باشا ال4890 لسه منزلش حتى الان ولو نزل متتوقعش يكون سعره أقل من ال4870 يعنى مش هيوصل ل1500 كاش فمابالك بالتقسيط
    لو عايز حاجه ممتازه وتعيش معاك وكاش وأقل من 1000 جنيه أشترى ده

VGA GigaByte HD 4850 w/Zalman 512Mb GDDR3 = 950 EGP

طبعا أدائه أقل من 4890 منكرش بس سعره كويس وادائه ممتاز مقابل سعره + هتجيبه مستريح لاتقسيط ولا ديون ولا أنت رأيك أيه :confused:
    وشوف باقى الاراء
    [CENTER][CENTER][SIGPIC][/SIGPIC]

[B][FONT=Impact][SIZE=3][COLOR=Navy]أعتذر منكم إخوانى الأعزاء لأننى لا أعتقد أننى سأقوم بأى مراجعات أخرى وحتى من الممكن ألا أتابع المنتدى العزيز مره أخرى وقد أتابعه من حين لأخر ... الله وحده أعلم
    عموما يكفينى أننى تشرفت بمعرفه الكثير من الأشخاص المحترمه من هذا المنتدى العظيم وأرجو أن يدوم الود سواء كنت قريبا أو بعيدا عن المنتدى
    وبالطبع هناك قله تمنيت أننى لم أكن تعرفت إليهم قط أطلب من الله أن يهديهم ويوفقهم
    وأرجو أن أكون قد إستطعت رد ولو شئ بسيط من الجميل لمنتدانا وما تعلمته منه على مر السنين السابقه
    شكرا لكل أعضاء عرب هاردويير ولكل من قدم لى مساعده عن قصد أو غير قصد[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][/CENTER]
    [/CENTER]

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة THE PRO KING مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم أنا انصحك بعدم شراء كارت شاشة غالى و أشترى واحد يشغل ألعاب 2009 2010 2011
    وأنا انصحك عن نفسى وعلى فكرة أنا لسه هاشترى جهاز جديد أنصحك أنك تشترى كارت فى حدود 500 جنيه وما تزودش وأنا أنصحك بعدم شراء كارت غالى وأنا عن نفسى هاشترى كارت Nivdia Gerforce 1 GB يشغلك كل اللعب انشاء الله وده من أكتر الكروت المنتشرة فى مصر دلوقتى وهتلاقى ان كل الناس بتجيبه وبتشكر فيه أوى
    الألعاب الجديدة اللى بيشغلها: NFS Undercover ....PES 2009.....Fifa 2009.......Crysis وهيشغلك كل حاجة انشاء الله وهيشغلك ألعاب 2010 وسعر الكارت : فى حدود من 300 إلى 450 مش أكتر من كده
    وسبب انى نصحتك بعدم شراء كارت غالى ان فى 2010 كل متعلقات الكمبيوتر هترخص على الآخر
    والألف وخمسمائة جنيه روح أشترى بيهم جهاز جديد...........
    أرجوا أنى أكون فدتك

السلام عليكم أخى ماهو الكارت اللى بتقول عليه ده نوعه بمعنى أخر موديله كام وشركه أيه لأن طبعا مفيش كارت أسمه
    Nivdia Gerforce 1 GB
    فقط
    وأيه أهميه ال1 جيجا دول من وجهه نظرك لأن معظم الشباب للأسف بتفكر كده
    وانصحك بالموضوع ده
    https://arabhardware.net/forum/showp...03&postcount=1
    وخصوصا الشرح ده
    https://www.arabhardware.net/forum/s...15&postcount=6
    عشان تعرف ازاى تختار قطع الهاردويير وسيبك من كلام تجار الفراخ اللى بيبيعوا هاردويير فى جميع المولات دول

[B][FONT=Impact][SIZE=3][COLOR=Navy]أعتذر منكم إخوانى الأعزاء لأننى لا أعتقد أننى سأقوم بأى مراجعات أخرى وحتى من الممكن ألا أتابع المنتدى العزيز مره أخرى وقد أتابعه من حين لأخر ... الله وحده أعلم
    عموما يكفينى أننى تشرفت بمعرفه الكثير من الأشخاص المحترمه من هذا المنتدى العظيم وأرجو أن يدوم الود سواء كنت قريبا أو بعيدا عن المنتدى
    وبالطبع هناك قله تمنيت أننى لم أكن تعرفت إليهم قط أطلب من الله أن يهديهم ويوفقهم
    وأرجو أن أكون قد إستطعت رد ولو شئ بسيط من الجميل لمنتدانا وما تعلمته منه على مر السنين السابقه
    شكرا لكل أعضاء عرب هاردويير ولكل من قدم لى مساعده عن قصد أو غير قصد[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][/CENTER]
    [/CENTER]

عضو الصورة الرمزية THE PRO KING

تقريبا هو ده اللى أنا اقصده GIGABYTE 9400GT Overclock 1GB DDR2

ايه رأيك فيه ولا أى كلام ياريت ترد عليا؟؟؟

الكارت ده سعره 700 جنيه يا باشا مش 400
    ولو عايز تجيب كارت فى كارت أقل منه حاجات بسيطه جدا وساعات بيتفوق عليه فى بعض الاختبارت هو 4670 وسعره 570 جنيه :eek: تخيل الفرق
    اما لو عايز أحسن منه عندك ال4830
    VGA Sapphire HD 4830 FanSink 1GB GDDR3 = 800 EGP
    اعلى منه 100 جنيه بس أفضل منه كاداء
    واى حاجه تانى أتفضل

[/CENTER]

عضو الصورة الرمزية محمد المغربي

اولا ذاكرة الكرت DDR2 والتي لا تنفع في وقتنا الحالي لتشغيل الالعاب على دقات متوسطة حتى
    لا انصحك باقل من 4830 اذا كنت تريد اداء مرضي جدا وسعر معقول جدا

اما اذا كنت تريد اللعب على دقات عاليه فلك حرية الاختيار من شركتي ATI لا تاخذ اقل من 4850
    ومن nVIDIA لا تأخذ اقل من 9800GTX
    تحياتي للجميع

عضو برونزي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة vmidov مشاهدة المشاركة
    الكارت ده سعره 700 جنيه يا باشا مش 400
    ولو عايز تجيب كارت فى كارت أقل منه حاجات بسيطه جدا وساعات بيتفوق عليه فى بعض الاختبارت هو 4670 وسعره 570 جنيه :eek: تخيل الفرق
    اما لو عايز أحسن منه عندك ال4830
    VGA Sapphire HD 4830 FanSink 1GB GDDR3 = 800 EGP
    اعلى منه 100 جنيه بس أفضل منه كاداء
    واى حاجه تانى أتفضل

أستاذ دكستر العزيز ده 9500 مش 9600 حتى :D

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaledelkhawaga مشاهدة المشاركة

أستاذ دكستر العزيز ده 9500 مش 9600 حتى :D
    أوباااااااااا تصدق ماخدتش بالى إطلاقا :eek:
    ألف شكر يا أبو خالد على التنبيه :cool:
    بالطريقه دى طبعا لو ميزانيتك يبقى تجيب ال
    VGA Sapphire HD 4670 1GB DDR3 = 570 EGP
    ولايقارن بينه وبين 9500 ده إطلاقا والفرق يستاهل
    يانهار أبيض أيه اللغبطه دى صوره الكارت 9500 والاخ العزيز كاتب 9400 وانا بتكلم على 9600 العجل فى بطن أمه
    :D

[/CENTER]

عضو برونزي

أوباااااااااا تصدق ماخدتش بالى إطلاقا :eek:
    ألف شكر يا أبو خالد على التنبيه :cool:
    بالطريقه دى طبعا لو ميزانيتك يبقى تجيب ال
    VGA Sapphire HD 4670 1GB DDR3 = 570 EGP
    ولايقارن بينه وبين 9500 ده إطلاقا والفرق يستاهل
    يانهار أبيض أيه اللغبطه دى صوره الكارت 9500 والاخ العزيز كاتب 9400 وانا بتكلم على 9600 العجل فى بطن أمه
    :D
    يبقى أكيد حيرسى على 9800 :D :D :D
    العفو أستاذ دكستر

عضو ذهبي

من الاخر انا زهقت من مصر حتى الفى منتدى عرب هارد وير كارت البتقولى عليه ده كارت ذاكره ddr 2 يعنى ضعيف جدا الهو الانت حاطيت صورته انا عندى كارت شاشه 512 geforce 8400 gs ddr 2 وعلى كده زهقان منه لانه وحش حتى كل العاب الحديثه الهى تقيله مش قادر يشغله بس طبعا لعبه fifa manager 2009,fifa 2009,pro evolution soccer 2009 شغالين عندى كويس وباعلى مستوى ده طبيعى لانهم مش جرافيك عالى وخفاف جدا لكن باقى العاب الحديثه زى gta iv وغيرهم وغيرهم من العاب تقيله بجد مش قادر يشغلهم زى كارت الانت بتقولى عليه امكنياته اعلى فرق بسيط جدا جدا فى الاداء اعلى حاجه بسيطه ياجماعه من الاخر انا عايز اى حاجه تكون gddr 3 او اعلى يبقى احسن وتكون سعرهه فى حدود 1000 1500 كده يعنى وكمان تكون بتقسيط ارجوكم ساعدونى لكن كارت شاشه ddr2 لا مش عايزه ابدا انشالله لو 2 جيجا برضو مش عايزه لازم على الاقل تكون gddr 3 انا زهقت بجد من البلد احنه دوله متاخره الكارت الانت بتقولى حتى عليه الهو 9500 او 9600 ddr2 ده فى امريكا واروبا قدم اوى عندهم علشان كده بنخدو احنه فى مصر الحاجات البتقدم عندهم بتيجى لينه احنه

عضو فضي الصورة الرمزية Salem AL Fituri

^^^^
    راجع مشاركة الاخ vmidov فهو من الخبراء في المنتدى ويعرف مايقول
    بص يا باشا ال4890 لسه منزلش حتى الان ولو نزل متتوقعش يكون سعره أقل من ال4870 يعنى مش هيوصل ل1500 كاش فمابالك بالتقسيط
    لو عايز حاجه ممتازه وتعيش معاك وكاش وأقل من 1000 جنيه أشترى ده

VGA GigaByte HD 4850 w/Zalman 512Mb GDDR3 = 950 EGP

طبعا أدائه أقل من 4890 منكرش بس سعره كويس وادائه ممتاز مقابل سعره + هتجيبه مستريح لاتقسيط ولا ديون ولا أنت رأيك أيه :confused:
    وشوف باقى الاراء

{وَالَّذِينَ جَاؤُوا مِن بَعْدِهِمْ يَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِّلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ } الحشر آية(10).

عضو ذهبي

طب انا هشتيرى كارت شاشه الهو VGA GigaByte HD 4850 w/Zalman 512Mb GDDR3 ده برضو غالى عليه بس هحاول وارجوكم ساعدونى ولازم طبعا من القاهره حد يعرف تقسيط لى اشتيرى بتقسيط هو او كارت شاشه زيه بس يكون اعلى درجه فى GDDR بدل من GDDR 3 يبقى GDDR 4 او فى اى حاجه تانيه يكون اعلى حاجه بسيطه حتى لو سعره معدى 1000 جنيه عادى لانى كده كده هشتيرى بتقسيط 950 او 1500 لو طلع فى بتقسيط 1500 يبقى كويس ويبقى اعلى منه درجه او درجتين لكن لو مفيش بتقسيط بسعر 1500 يبقى اشتيرى بتقسيط ابو 950 جنيه

عضو ذهبي

انا بحثه فى مواقع اجنبيه مواقع شركات بتبيع كروت وشوفه الاسعار فى حدود 900 جنيه واقصى كارت اغلى واحد فيهم 1100 بس فى كارت انفرادى لوحده سعره 1300 جنيه المهم لو هشتيرى تقسيط هشتيرى دنواتشى حالا الهو سعره 1300 جنيه لكن لو هشتيرى كاش يبقى هستنى لشهر 10 الجاى وهشتيرى الهو سعره 1000 جنيه بصعوبه ادى انواع كروت
    1-Gigabyte Radeon HD 4870 512MB
    2-Viper Radeon HD 4870 Graphics Card
    3-XFX HD487AZDDC Radeon HD 4870 1GB DDR5 3800Mhz PCI-E 2.0 DirectX 10.1 Video Card -ده بقى الهو صعب بس امكنياته مغرى جدا ده هو كارت شاشه السعره 1300 جنيه

لو حد يقدر يساعدنى ويلاقى ليه كارت شاشه بتقسيط ققدر اشتيرى ساعتهه الهوXFX HD487AZDDC Radeon HD 4870 1GB DDR5 3800Mhz PCI-E 2.0 DirectX 10.1 Video Card بس حد ارجوكم يساعدنى علشان ققدر اشتيرى يقولى على اى مكان كويس بيبيع بتقسيط او لو مفيش فى القاهره اى مكان بيبيع هذا كارت شاشه بتقسيط يبقى قولو لى يا اخوه اشتيرى انه احسن كارت مضمون سعره فى مصر كويس واداءه وبيعديش 1000 جنيه وهشتيرى كاش فى شهر 10 القادم فى التلاته الانا كاتبهم علشان محتار فيهم

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة