النتائج 1 إلى 13 من 13

الموضوع: ما هو سبب قيام المشرفين بمنع ال pass4sure وما هو البديل للباسفور شور

عضو

ما هو سبب قيام المشرفين بمنع ال pass4sure وما هو البديل للباسفور شور

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    أخوانى الكرام فى المنتدى
    معلش سامحونى انا مش قصدى أعمل مشاكل أو أى حاجة
    بس عايز اعرف ما هو سبب قيام المشرفين بمنع ال pass4sure وما هو البديل للباسفور شور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    وبالنسبة للأخوة اللى قالوا يعنى لا يجوز إستخدام الباس فور شور فهل سألوا احد العلماء ؟؟
    وما هو البديل لل pass4sure والإمتحان غالى زى منتوا عارفين وكيق يحكم الشخص على مستواه

عضو

رد: ما هو سبب قيام المشرفين بمنع ال pass4sure وما هو البديل للباسفور شور

ادخل على موقع
    WWW.9TUT.COM

وهتلاقى الناس بيتكلمو على اخر اصدارات من الباسفور شور والSIMULATIONS

سلامى لك

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanyghaafar مشاهدة المشاركة
    ادخل على موقع
    WWW.9TUT.COM

سلامى لك
    جزاك الله خيرا

عضو برونزي الصورة الرمزية 7amasa7

اخى تم منع تداول اسئلة الامتحانات بعد نقاش طويل وقناعه كامله من ادارة الشهادات العلميه ولم يتم استشارة عالم ولا حاجه لان سبب منع الامتحانات هو ليس حرمانية تداولها وانما هو عدم اقتناع الاداره بفكرة النجاح السهل وحفظ الاسئله والاعتماد عليها وان يكون منتدانا الناجح التقنى البحت مكانا لعشرات المواضيع التى تطالب بالامتحانات بدا من ان تطالب بمناقشة المادة العلميه

اخى القار اتخذ من شهور وسارى حتى الان ولا يوجد اى بديل لاسئلة الامتحانات فى المنتدى غير الشروحات المصوره والمواد العلميه والمواضيع التقنيه نتمنى ان تسفيد منها ان شاء الله

بالتوفيق
    [CENTER][B][SIZE=5][COLOR=blue]لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين[/COLOR][/SIZE][/B][/CENTER]

عضو الصورة الرمزية hunter___hhh

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 7amasa7 مشاهدة المشاركة
    اخى تم منع تداول اسئلة الامتحانات بعد نقاش طويل وقناعه كامله من ادارة الشهادات العلميه ولم يتم استشارة عالم ولا حاجه لان سبب منع الامتحانات هو ليس حرمانية تداولها وانما هو عدم اقتناع الاداره بفكرة النجاح السهل وحفظ الاسئله والاعتماد عليها وان يكون منتدانا الناجح التقنى البحت مكانا لعشرات المواضيع التى تطالب بالامتحانات بدا من ان تطالب بمناقشة المادة العلميه

اخى القار اتخذ من شهور وسارى حتى الان ولا يوجد اى بديل لاسئلة الامتحانات فى المنتدى غير الشروحات المصوره والمواد العلميه والمواضيع التقنيه نتمنى ان تسفيد منها ان شاء الله

بالتوفيق
    جزاكم الله خيرا انا معاك فى رايك بس هى الفكرة انها بتورينا طبيعة الامتحان عامل ازاى مش فكرة اننا نحفظ ولا حاجة وبعدين اللى بيحفظ دة اكيد مش فاهم حاجة فهو اللى خسران
    عموما وفقكم الله لما يحبه ويرضاه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanyghaafar مشاهدة المشاركة
    ادخل على موقع
    WWW.9TUT.COM

سلامى لك
    جزاك الله خيرا يا اخى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the_way2allah مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    أخوانى الكرام فى المنتدى
    معلش سامحونى انا مش قصدى أعمل مشاكل أو أى حاجة
    بس عايز اعرف ما هو سبب قيام المشرفين بمنع ال pass4sure وما هو البديل للباسفور شور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    وبالنسبة للأخوة اللى قالوا يعنى لا يجوز إستخدام الباس فور شور فهل سألوا احد العلماء ؟؟
    وما هو البديل لل pass4sure والإمتحان غالى زى منتوا عارفين وكيق يحكم الشخص على مستواه
    انا معاك فى رايك والمفروض ان احنا نحكم على نفسنا بالاسئله دى واكيد كل الاعضاء المبجلين اكيد بيعرفوا يسيرشوا على باس فور شور فى اى مكان اخر لكن الغاية بس اننا نحب نعرف نناقش الاسئله الغير مفهومة ونركز على الاسئله المهمة هو مش نحاج ببلاش ولا حاجة لان مافيش حد هيدخل الامتحان الا اذا كان فاهم وعارف يعنى ايه سيسكو بمعنى ان مثلا واحد شغال ويب ديزاينر مش هيذاكر باس فور شور ويدخل 802-640 بس فهى دى الفكرة بأختصار

شكرا لسعة صدوركم يا احبه

السلام عليكم وجزاكم الله خيرا عنا

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hunter___hhh مشاهدة المشاركة
    انا معاك فى رايك والمفروض ان احنا نحكم على نفسنا بالاسئله دى واكيد كل الاعضاء المبجلين اكيد بيعرفوا يسيرشوا على باس فور شور فى اى مكان اخر لكن الغاية بس اننا نحب نعرف نناقش الاسئله الغير مفهومة ونركز على الاسئله المهمة هو مش نحاج ببلاش ولا حاجة لان مافيش حد هيدخل الامتحان الا اذا كان فاهم وعارف يعنى ايه سيسكو بمعنى ان مثلا واحد شغال ويب ديزاينر مش هيذاكر باس فور شور ويدخل 802-460 بس فهى دى الفكرة بأختصار

شكرا لسعة صدوركم يا احبه

شكرا أخى الحبيب
    جزاك الله خيرا

عضو فضي الصورة الرمزية ahab

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hunter___hhh مشاهدة المشاركة
    و بمعنى ان مثلا واحد شغال ويب ديزاينر مش هيذاكر باس فور شور ويدخل 802-460 بس فهى دى الفكرة بأختصار

شكرا لسعة صدوركم يا احبه

للأسف يا أخي موجودين وبكثرة

بيكون شغال في مجال الحاسب بشكل عام
    وأعرف ناس أخذوا ccna و ال ccnp وناس أخرى أخذت ال ccvp بالحفظ

صراحة كل ما أحزنني في القرار هو منع النقاش حول أسئلة معينة
    لأن النقاش كاان يعطي إدراك أوسع وفهم أكبر للموضوع

أيضًا كيف سيحكم (المشرفين ) على السؤال إذا كان من الباسفور شور ولا من الأسئلة اللي في نهاية الكتاب

هل تعلمون أن أكثر من 30 ./. من أسئلة الباسفور شور موجودة بالنص وبنفس ترتيب الإجابات في أسئلة الكتب

فهل لو شخص مش فاهم سؤال في الكتاب وطرحه سيتم منعه على أنه موجود في الباسفور شور ؟؟؟؟؟؟

صراحة القرار لن يغير من الحقيقة شيء ، وهي حتى لو إنك مذاكر كويس جدًا فعلشان تنجح من أول مرة لازم تلقي نظرة على الأسئلة

تم أخذ القرار من أجل يادة الفهم وعدم الحفظ للامتحان ولكن ستجد أن الحفيظة لا يدخلون إلى منتدانا إلا قلة لا تتعدى 1 من 1000

على العموم ربنا يصلح حال الجميع
    وللمعلومية يا شباب الامتحانات أصبحت تتغير بمعدل كل أسبوع أو أقل

عضو برونزي الصورة الرمزية 7amasa7

اخى ايهاب لم يمنع او يحذف اى موضوع يناقش سؤال مهم او سيناريو معين حتى ولو كان فى الباص فور شور

لان بكل بساطه دا نقاش علمى فيه اختلاف فى وجهات النظر بالنسبه لاجابة السؤال والغرض الوصول للاجابه الصحيحه يعنى يا جماعه اللى عايز يفتح نقاش حول سؤال معين لن يتم حذف موضوعه بس يطرحه باسلوب علمى مش مجرد طرح للحصول على ايجابه وخلاص

بالتوفيق
    [CENTER][B][SIZE=5][COLOR=blue]لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين[/COLOR][/SIZE][/B][/CENTER]

كلامك مقنع والله ويارب يصلح حالنا وحالك ان شاء الله يا اخ ahab

عضو فضي الصورة الرمزية ahab

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 7amasa7 مشاهدة المشاركة
    اخى ايهاب لم يمنع او يحذف اى موضوع يناقش سؤال مهم او سيناريو معين حتى ولو كان فى الباص فور شور

لان بكل بساطه دا نقاش علمى فيه اختلاف فى وجهات النظر بالنسبه لاجابة السؤال والغرض الوصول للاجابه الصحيحه يعنى يا جماعه اللى عايز يفتح نقاش حول سؤال معين لن يتم حذف موضوعه بس يطرحه باسلوب علمى مش مجرد طرح للحصول على ايجابه وخلاص

بالتوفيق
    والله يا أخي الكريم أنا نفسي في ذلك

ولكن هذا كان رأي أستاذنا ومشرفنا العزيز أخونا لومارك ( ربنا يشفيه ويرجعه لينا سالمًا) في الموضوع السابق وأعلنها صريحة أنه حتى مناقشة الأسئلة سوف تحذف على عكس أستاذنا ومشرفنا العزيز شريف الذي كان له نفس رأيك

فأصبحنا في لبس من الموضوع

شاكر لك اهتمامك وردك وجزاك الله كل خير

عضو برونزي الصورة الرمزية one-zero

قتل هذا الموضوع نقاشا
    لو بحثتو قليلا ستجدون موقع جديد بديل لموقع سيديكوف وفيه كل حاجة (غير الموقع المذكور اعلاه)

يغلق الموضوع وستحذف اي مواضيع لها علاقة بالاسئلة بشكل مباشر فارجو المعذرة (والبيب يفهم بالاشارة)
    الالتزام بالقوانين واجب وانا شخصيا اعرف جيدا شعوركم فارجو المعذرة مرة اخرى
    وارجو منكم عدم فتح باب النقاش في مسألة تم البت فيها من الادارة فهذا يثير البلبلة بدون عائد و من مبداء يهمس لك به الشيطان وهو : قارا الادارة ليس قرأن والادارة ليست من الانبياء .......... وهذا صحيح ولكنه حق يراد به باطل

ارجو ان يكون ما قلت واضح
    وبالتوفيق لنا جميعا(اعضاء وادارة)
    [CENTER][SIZE=4]{[COLOR=red]وَإِذْ يَمْكُرُ بِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِيُثْبِتُوكَ أَوْ يَقْتُلُوكَ أَوْ يُخْرِجُوكَ وَيَمْكُرُونَ وَيَمْكُرُ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ[/COLOR]}[/SIZE][SIZE=4]…[/SIZE][SIZE=6][SIZE=4](الأنفال:30)
    [URL="https://www.facebook.com/pages/yasserauda/215036411882800"]للتواصل معي عبر الفيس بوك اضغط هنا
    [/URL][URL="https://www.youtube.com/watch?v=37LoZWjv1HE&feature=player_profilepage"][/URL][URL="https://www.facebook.com/pages/yasserauda/215036411882800"] صفحتي الخاصه على الفيس بوك
    [/URL][URL="https://www.facebook.com/pages/Mentored-Learning-New-Horizons-Dubai/234720379925819"]صفحة التعليم الارشادي على الفيس بوك
    [/URL][URL="https://www.youtube.com/user/yasserramzyauda"]قناتي على اليوتيوب
    [/URL][/SIZE][/SIZE][SIZE=3][URL="https://yasserauda.blogspot.com/"]مدونتي الخاصه[/URL][/SIZE][/CENTER]