كما وعدتكم بالحصريات اقدم لكم

:ah48:النظره الاولي والحصريه علي اللعبه
Alan Wake ا:ah48:

Published by: Microsoft Game Studios

Developed by: Remedy
Release Date: Q2 2010
Genre: Action

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــ

July 5, 2009 - It's hard to believe that it's been five years since Alan Wake was first conceived by developer Remedy – but here we are. For the first couple of years, there was very little to go on – just a handful of screenshots, very vague environmental video to show off some early tech demos, and a story summary that sounded very un-gamer-centric. Writers? On holidays? Darkness? Forests? Where was the structure? How would this all come together?

Years later, we finally have concrete answers – and now that we've seen a fair bit of the game, its nuances and concepts are finally coming into focus. By the gods, it looks great – that's the first thing you'll notice. But delving deeper into the experience, Alan Wake is going to shake things up for the thriller/horror genre. These are the five biggest surprises – the things that knocked our striped socks off – about Alan Wake.

أستراليا ، 5 يوليو 2009 -- ومن الصعب الاعتقاد بأنها كانت خمس سنوات منذ الان استيقظوا لأول مرة في الانتصاف المطور من قبل -- ولكن نحن هنا. لأول عامين ، كان هناك القليل جدا ان تستمر -- فقط عدد قليل من الصور ، وغامضة جدا البيئية الفيديو لتستعرض بعض أوائل التكنولوجيا التجريبية ، وملخص القصة أن بدا جدا غير تتمحور اللعبة. الكتاب؟ في أيام العطلات؟ الظلام؟ الغابات؟ حيث كان هيكل؟ كيف تجمع كل هذا؟

بعد سنوات ، لدينا أخيرا أجوبة ملموسة -- والآن بعد أن شاهدنا بعض الشيء عادلة للعبة ، والفوارق الدقيقة والمفاهيم أخيرا موضع تركيز. من جانب الآلهة ، يبدو كبيرا -- وهذا أول شيء ستلاحظ. الإغراق في التفاصيل ولكن في عمق التجربة والن ويك سوف يهز الامور المثيرة لل/ الرعب النوع. وهذه هي أكبر خمس مفاجآت -- الأشياء التي قطعت لنا مخطط الجوارب قبالة -- عن ألن ويك.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــ

The Structure

It might seem like a strange point to be impressed with – and it's not the first game to do it, but Alan Wake's structure is very interesting. The demo, for instance, actually begins with a quick video reel in the form of a 'last time on Alan Wake' montage. The game takes cues from serial drama television, reinforcing how critical it's going to be to keep track of the characters, their motivations and your decisions as the player.

After the recap, an 'episode' kicks off. Again, just like a TV show, Alan Wake's stages appear to be hemmed into tightly-woven narratives. This means that, while you're not going to see much in the way of sandboxy freedom, you're going to get a cohesive storytelling experience, where the action really ramps up to the conclusion of that episode. What's more, these episodes will also be replayable, which is perfect for those who want to try to do a little experimentation along the way.

In the example of the episode we saw, you start off with some narration; from there, you're introduced to your literary agent, Barry Wheeler, and his neuroses and allergies. Things begin to get strange as you leave the relative safety of your cabin and press into the wilderness. This is where the next cool point comes into play.


قد يبدو غريبا أن تكون هذه النقطة معجب -- وانها ليست المباراة الاولى لتحقيق ذلك ، ولكن ألن ويك هيكل جدا للاهتمام. العرض ، على سبيل المثال ، يبدأ فعلا سريعة بكرة الفيديو في شكل 'آخر مرة على الن ويك' المونتاج. اللعبة تأخذ العظة من مسلسل الدراما التلفزيونية ، مما يعزز الأهمية الحاسمة لانه سيكون لتتبع حركة الشخصيات ، ودوافعهم وقراراتكم كما اللاعب.

بعد باختصار ، 'حلقة' تنطلق. مرة أخرى ، على غرار برنامج تلفزيوني ، قال آلان ويك مراحل ويبدو أن تطوقه منسوج بإحكام في السرد. وهذا يعني أنه ، في حين أنك لن ترى الكثير من sandboxy الحرية ، وكنت بصدد الحصول على تماسك تجربة القص ، حيث عمل سلالم حقا حتى الانتهاء من تلك الواقعة. والاهم من ذلك ، فإن هذه الحلقات أيضا replayable ، ما يجعله مثاليا لأولئك الذين يريدون القيام به في محاولة لتجريب بعض الشيء على طول الطريق.

في المثال من الحلقة رأينا ، تبدأ بعض السرد ؛ من هناك ، لكنت الادبي وكيل وباري ويلر ، والعصاب والحساسية. أشياء غريبة تبدأ في الحصول على إجازة وأنتم النسبية سلامة المقصورة الخاصة بك والصحافة في البرية. وهذا هو المكان التالي بارد يأتي دور نقطة.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــ

Flares and Lights

The humble flare. It saves lives – and holy moley it looks cool. In Alan Wake, fending off the darkness becomes critical; the quaint mountain town slowly seeps into night, and in the darkness, bad things come to play. When Alan triggered a handheld flare for the first time, we reeled back. With the 5.1 channel surround sound bellowing, the flare crackled to life. On screen, everything around you within ten yards is lit up in brilliant and menacing red as the flare gushes screen-filling plumes of smoke – thick and persistent in the air. It might seem silly or trite, but this is the best looking in-game flare we've ever seen – and it's not just detail – it's a gameplay tool, which is key.

You see, as you wander towards your goal, humanoid monsters begin to trundle out of the darkness – in towards Alan. If you equip the flare, the bright light of the flare causes them to sizzle like vampires in sunlight. They spark and crackle, and after a little bit of exposure to this intense light, it makes them far more vulnerable to your gunfire.

The lighting in Alan Wake is incredibly evocative. By using your flashlight as a weapon, it suddenly becomes a very important resource. Without your flashlight, you could soon find yourself overwhelmed by the forces of darkness – be it monsters or even possessed tractors and inanimate objects. However, all it takes is a quick burst of direct light to halt them in their path. Did we also mention this stuff looks utterly amazing?

ومشاعل الأنوار

المتواضعة مضيئة. انها تنقذ الأرواح -- مولى المقدس ويبدو باردا. ألن ويك في بابعاد الظلام تصبح حاسمة ؛ غريبة الجبلية التسربات ببطء الى المدينة ليلا ، والظلام ، والأشياء السيئة تأتي للعب. ألان عندما أثار اندلاع يده لأول مرة ، ونحن ملفوف. مع 5.1 قناة تحيط سليم خوار ، مطقطق توهج الحياة. على الشاشة ، كل ما حولك في غضون عشرة ياردة هو أضاءت في باهرا ويهدد الحمراء حيث تفجر التدفقات ملء الشاشة أعمدة من الدخان -- كثيفة ومستمرة في الهواء. قد تبدو سخيفة أو مبتذلة ، ولكن هذا هو أفضل تبحث في مباراة مضيئة لم نر مثلها قط -- وليس فقط من التفصيل -- ان وجود أداة اللعب ، وهذا أمر أساسي.

ترى ، كما تجول نحو هدفك ، وحوش البشر تبدأ تدحرج من الظلام -- في نحو ألان. اذا زودت التوهج ، والضوء الساطع من أسباب اندلاع لهم طشيش مثل مصاصي دماء في أشعة الشمس. وهي الشرارة وتشقق ، وبعد قليل من التعرض للضوء المكثف هذا ، فإنه يجعلها أكثر عرضة لاطلاق النار الخاصة بك.

الإضاءة في ألن ويك لا يصدق مذكر. مصباح يدوي الخاص بك عن طريق استخدام كسلاح ، وفجأة يصبح من المهم جدا للموارد. مصباح يدوي دون الخاص بك ، فإنك قد تجد نفسك قريبا تنوء قوى الظلام -- سواء كانت وحوش أو حتى يمتلك الجرارات والجماد. ومع ذلك ، كل ما يتطلبه الأمر هو دفعة سريعة للضوء المباشر لوقفها في طريقها. كما أننا لم يذكر هذه الأشياء تبدو مدهشة تماما؟

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ

صور اللعبه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــ

فيديو اللعبه

E3 2009: Demo

Jun 1, 2009 - Press Conference
Download now

Alan Is Awake Trailer

Oct 21, 2008 - Trailer
Download now


May 9, 2006 - Trailer
Download now

Extended E3 2005 Trailer

Jun 21, 2005 - Trailer
Download now

Teaser Trailer

May 4, 2005 - Trailer
Download now

اتمني ان يعجبكم التقرير