صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 16

الموضوع: ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز

  1. #1
    عضوية جديدة
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    7
    معدل تقييم المستوى
    0

    ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز



    حابب اسمع آرائكم واقتراحاتكم بتجميعة هذا الجهاز مع العلم أني لم اشتريه بعد..
    اريد استخدامه في الالعاب والبرامج الحديثة والقوية وانا من هوات الالعاب واحب ان العب اللعبة بدقة عالية:D
    و رجائي الحار ان لا يقدم لي احد اقتراحات مثل: ركب معالج AMD او بطاقة اظهار ATI و حتى لو كانوا افضل و ارخص ثمنا من Intel & nVIDIA مع احترامي لآراء الجميع
    MB: P45 NEO-F
    CPU: Intel Core 2 Duo Box E8500 3.16GHz 6M L2
    VGA: MSI nVIDIA 9800GT 1GB 256bit DDR3
    RAM: V-Data DDR2 Bus 800 2Gx2=4G
    Monitor: Acer 20 LCD V203H Wide Black Max Re 1680x1050
    HDD: 1TB Western Digital Sata II 32MB 7200 RPM
    DVD-RW: Samsung Box 22x Sata
    Case: Discovery Without Power Supply
    بالنسبة للبور سبلاي مستني اقتراحاتكم فيها لانو بدي بور تريح راسي من المشاكل لانو بالمستقبل اريد اضافة قطع جديدة. شرط أن تكون نوعية البور متوفرة في سوريا وبالتحديد بدمشق في منطقة البحصة.:ah39:

  2. #2
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Jan 2008
    المشاركات
    154
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز

    اذا كنت لا تريد اقتراحات لمصلحتك فلماذا كتبت الموضوع

  3. #3
    عضوية جديدة
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    7
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Al Ghareeb مشاهدة المشاركة
    اذا كنت لا تريد اقتراحات لمصلحتك فلماذا كتبت الموضوع
    اخي يمكن فهمتني غلط, انا اقصد فقط الاقتراحات بتبديل المعالج وكرت الشاشة الى AMD و ATI .....
    اما مثلا اقتراحات بتبديل المعالج الى معالج اخر لكن من انتل, وتبديل الكرت الى كرت اخر لكن من نيفيديا هذه الاقتراحات التى اقصد ان تعطوها لي:ah7:

  4. #4
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Jan 2008
    المشاركات
    154
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز

    حصل خير أخى الكريم و أسف على حدة انفعالى

    AMD & ATI تحصل منهم على أفضل اداء مقابل السعر

    قل إن شاء الله و لاتقل انشاء الله

  5. #5
    عضوية جديدة
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    7
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Al Ghareeb مشاهدة المشاركة
    حصل خير أخى الكريم و أسف على حدة انفعالى

    AMD & ATI تحصل منهم على أفضل اداء مقابل السعر
    با اخي قلتلك ما بحب ولا برغب ولا لح ركب ولا لح اشتري AMD & ATI اذا بكون ببلاش ..اتمنى ان تكون قد وصلت الفكرة..:ah34:و انتظر ردود باقي الاعضاء..واتمنى المشاركة بالموضوع لاني الى الان لم اشتريه بعد:comp21:

  6. #6
    عضوية جديدة
    تاريخ التسجيل
    Apr 2008
    المشاركات
    17
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز

    اللى بينصحك ب ati و amd بيحاول يساعدك نظرا لانهم ذات اداء عالى وارخص ثمنا ... لكن هى راحه نفسيه لا كثر .. والمنتج اللى ترتاحله بتجيبه ..

    والتجميعه متوافقه تماما .. وبالنسبه للباور فـ HEC 600w سيكفى ولا اعرف سعره بالضبط فى سوريا ولكن نوعيته متواجده ومتوفره فى كل بلد عربى ..

    والف مبروك مقدما ...

  7. #7
    عضوية جديدة
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    7
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة storm2020 مشاهدة المشاركة
    اللى بينصحك ب ati و amd بيحاول يساعدك نظرا لانهم ذات اداء عالى وارخص ثمنا ... لكن هى راحه نفسيه لا كثر .. والمنتج اللى ترتاحله بتجيبه ..

    والتجميعه متوافقه تماما .. وبالنسبه للباور فـ HEC 600w سيكفى ولا اعرف سعره بالضبط فى سوريا ولكن نوعيته متواجده ومتوفره فى كل بلد عربى ..

    والف مبروك مقدما ...
    صديقي نوعية هذه البور HEC لم اجدها, لكن وجدت نوعية اكسل(الكرتونة خضراء و سوداء) 450w بسعر 75$
    هل لديك معلومات عنها...و شكرا لك

  8. #8
    عضوية جديدة
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    7
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز

    أرجو من الاعضاء الكرام الرد لاني منتظر اقتراحاتهم والى الان لم اشتري الكمبيوتر بعد..مع العلم ان الميزانية 800$ تقريبا..واي اقتراحات بمواصفات اخرى مرحب بها لكن يا ريت لو بدون AMD & ATI

  9. #9
    عضو فضي
    تاريخ التسجيل
    Mar 2008
    المشاركات
    628
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    10

    رد: ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز

    انت مختار مذربورد MSI P45 NEO-F
    و في رأيي ان هناك موديلات اخرى أفضل من هذا الموديل
    حيث ان هذه الجملة NEO-F مرادفة لأقل المتنجات سعرا عند MSI ( أقل سعرا ليس بالضرورة الأقل أداءا )
    و أظن أن
    P45 Platinum MSI
    أو احدى لوحات Gigabyte ذات الشريحة P45 أفضل من MSI P45 NEO-F

    كما أن اختيار معالجا رباعيا ( في رأيي ) هو الافضل اذا سمحت الميزانية

    ماركة هذه الرام لم أسمع بها
    اذا كنت تقصد A DATA فهى مناسبة

    تأكد من أن الهارد ديسك Black أو Blue فهم أفضل أداءا من ال Green

    ال DVD-RW ال NEC 7200s أفضل (اذا وجدته)

    و بالتوفيق ان شاء الله

  10. #10
    عضو برونزي
    تاريخ التسجيل
    Jun 2005
    المشاركات
    1,163
    الدولة: United Arab Emirates
    معدل تقييم المستوى
    26

    رد: ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز

    رأيي بدل معالج : E8500 اشتر E8400 حتي توفر القليل لأن اداءهم متشابه اللي حد كبير جدا
    وايضا بدل الهارد ديسك : من 1TB اللي النسخه الاقل مشاكل اللي هي 640GB ممتازه ومساحه كبيره اكثر من مما تحتاج ووفر قليلا

    الحين بعد توفير القليل من المبالغ

    بدل كرت الشاشه من 9800 GT اللي GTX 260 واذا ماسمحت الميزانيه اشتر 9800 GTX

    اللوحه الام لو تقدر تبدلها بدلها اللي GIGABYTE GA-EP45-UD3L نفس الفئه السعريه تقريبا
    [CENTER][SIZE=1][B],[/B][/SIZE]
    [B][SIZE=1],[/SIZE][/B]
    [B][SIZE=1],[/SIZE][/B]
    [B][SIZE=1],[/SIZE][/B]
    [B][SIZE=1],[/SIZE][/B]
    [/CENTER][CENTER]
    [/CENTER][CENTER][B][URL="http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=249718&highlight="][/URL][URL="http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=252366&goto=newpost"][COLOR=#006400][SIZE=2]المـراجعه الشامله لـ GTX560 Ti VS GTX470 علي الترددات الافتراضيه والمكسوره [/SIZE][/COLOR][/URL][/B][COLOR=#006400]
    [/COLOR][SIZE=3][URL="http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256081"][COLOR=#006400][B]مــراجعه شخصيه لشــيخ المشتتات الهوائيه Thermalright Archon[/B][/COLOR][/URL][/SIZE][COLOR=#006400] [/COLOR] [URL="http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=249718&highlight="][IMG]http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/images/new.gif[/IMG][/URL][/CENTER][CENTER][URL="http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=251268"][COLOR=#006400][B][SIZE=3]مـراجعه شخصيه لقــرص Intel SSD بوضعية Raid 0 وبــدون[/SIZE][/B][/COLOR][/URL][COLOR=#006400]
    [/COLOR][/CENTER][CENTER][B][URL="http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=249718&highlight="] [/URL][URL="http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=249803&highlight="][SIZE=2]مــراجعه شخصيه لأداء الكرت GIGABYTE GTX 560 Ti Oc بعد الكسر [/SIZE][/URL][/B]
    [B][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?p=1456498#post1456498"][B][SIZE=2]مراجعتي الشخصيه لسماعتي النخبه HD280 Pro + HD555 منSennheiser[/SIZE][/B][/URL][/B]
    [B][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?p=1456498#post1456498"][SIZE=2]مراجعتي الشخصيه للمشتت Scythe Mugen 2 مع معالج Q9550 مكسور اللي 4.0Ghz[/SIZE][/URL][/B]
    [B][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?p=1431609#post1431609"][SIZE=2]مـراجعتي الشخصيه لــ قرص INTEL X25-M 80GB G2 الفائق السرعه[/SIZE][/URL][/B]
    [B][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=172987"][SIZE=2]اختباراتي علي بطاقة HD 5850 مكسور السرعه[/SIZE][/URL][/B] [/CENTER]

  11. #11
    عضو بلاتيني الصورة الرمزية DR ! ZERO
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المشاركات
    3,932
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    23

    رد: ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز

    رأيى مع رأى gran فى انك تخلى البروسيسور E8400 أحسن لأن الفرق بسيط أو تجيب رباعى زى ال Q8200

    والهارد برضو والبوردة هات ال GA-EP45-UD3R أفضل بكتير + ان سعرها 725 جنيه بس

    بالنسبة بقى لمعارضتك الشديدة ل AMD/ATI اللى أنا مش عارف سببها يمكن كان ليك تجربة معاهم من 10 سنين كده ولقيتهم وحشين أو من كتر كلام البياعين عن انها مش جيدة و ده بيبقى لأنها مش موجودة عندهم و طبعا عايزك تشترى اللى موجود عنده

    عزيزى لو كانت AMD/ATI أداءها سئ من فترة فدلوقتى الحال اتغير دلوقتى ممكن تجيب بروسيسور من AMD أفضل من بروسيسور تانى من انتل و مممكن يكون فى نفس السعر

    يعنى انت دلوقتى مثلا هتجيب ال E8400 ب 950 جنيه والبوردة ب 725 جنيه يبقى 1675 جنيه

    ممكن من AMD تجيب ال X3 720 ب 825 جنيه وبوردة 770 ب 500 جنيه يبقى المجموع 1325 جنيه بس و معالج ثلاثى الأنوية ينافس ال Q8200 وبوردة ممتازة و ممكن تجيب ال 790 برضو بس ال 770 كفاية اوى

    و كرت ال GTX 260 ده من عند ATI أفضل منه و هو ال HD 4870 ب 1090 جنيه و ال 260 ب 1400 جنيه و ال 4870 مكسور سرعته كمان وتبريد أفضل اللى هو الباوركلر بينما ال 260 على السرعة الافتراضية و التبريد العادى مش تبريد احترافى

    يبقى تفكر ازاى و تجيب ايه

    وعموما لو مصر على انتل هات ال Q8200 و البوردة اللى قولتلك عليها و كرت 260

    و على فكرة مش معنى كلامى ده انى متحيز ل AMD/ATI ولا متعصب ليها لأ أنا قلتلك ده سعره كام وده سعره كام وقولتلك اختار

    ولو لقيت ال 260 أرخص من ال 4870 أو فى حدود سعره هاته
    فضل هذا المنتدى علىَّ -بعد الله- كبير , و أحب أن أقدم الشكر .

    فليسامحنى الله أولا ثم كل من قد أكون ارتكبت مثل هذه الأفعال فى حقه , و أعلم أنى طلمتُ كثيرا من الناس بكلامى هذا , فليس أحد هكذا غيرى أنا , و ليس أحد بمثل هذه الصفات غير النبيلة غيرى , فليسامحنى الله إن كنت ارتكبت أياً منها يوماً ..

    عذرا إذ أنه لضيق الوقت لا يسعنى تعديل الكلمات أو تنسيقها أو تشكيلها .


  12. #12
    عضوية جديدة
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    7
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة انسان يسيط مشاهدة المشاركة
    انت مختار مذربورد MSI P45 NEO-F
    و في رأيي ان هناك موديلات اخرى أفضل من هذا الموديل
    حيث ان هذه الجملة NEO-F مرادفة لأقل المتنجات سعرا عند MSI ( أقل سعرا ليس بالضرورة الأقل أداءا )
    و أظن أن
    P45 Platinum MSI
    أو احدى لوحات Gigabyte ذات الشريحة P45 أفضل من MSI P45 NEO-F

    كما أن اختيار معالجا رباعيا ( في رأيي ) هو الافضل اذا سمحت الميزانية

    ماركة هذه الرام لم أسمع بها
    اذا كنت تقصد A DATA فهى مناسبة

    تأكد من أن الهارد ديسك Black أو Blue فهم أفضل أداءا من ال Green

    ال DVD-RW ال NEC 7200s أفضل (اذا وجدته)

    و بالتوفيق ان شاء الله
    صديقي بالنسبة للوحة من نوع بلاتنيوم اكيد افضل لكن فرق السعر كبير.
    و بالنسبة للمعالج فكرت في معالج رباعي النوى لكن لم اجد سوى q9550 وسعره مرتفع.
    والرام يوجد V-data & A-date لكن سأعتمد على A-data.
    و الهارد هو بالفعل بلاك, لكن هل انت متاكد ان الازرق افضل من الاخضر!:ah26:
    بالنسبة للدي في دي لم اجد هذه الماركة وايضا لم اجدها للبور.
    و شكرا لك على ردك الجميل
    رأيي بدل معالج : E8500 اشتر E8400 حتي توفر القليل لأن اداءهم متشابه اللي حد كبير جدا
    وايضا بدل الهارد ديسك : من 1TB اللي النسخه الاقل مشاكل اللي هي 640GB ممتازه ومساحه كبيره اكثر من مما تحتاج ووفر قليلا

    الحين بعد توفير القليل من المبالغ

    بدل كرت الشاشه من 9800 GT اللي GTX 260 واذا ماسمحت الميزانيه اشتر 9800 GTX

    اللوحه الام لو تقدر تبدلها بدلها اللي GIGABYTE GA-EP45-UD3L نفس الفئه السعريه تقريبا
    حسنا اخي سابدل المعالج الى E8400 لكن وجدت موديل E8600 لكن سعره مرتفع كثيرا ايعقل فقط بسبب ان سرعته انها 3.33MHz مع العلم ان الكاش و سرعت الناقل نفسها.
    بالسبة للهارد 1 تيرا و اظنه قليل:Dلاني ساركب هارد ثاني بالقريب, لكن ما هي مشاكل 1 تيرا بلاك سمعت انه ممتاز.
    بالنسبة للكرت لا اظن ان الميزانيه تسمح لل 260 لكن سوف ارى كم سعر 9800gtx اذا كان بامكاني ان اشتريه..لكن ممكن الفرق بينه وبين gt.
    واللوحة الام اعتقد اني ايضا سابدلها لل GIGABYTE GA-EP45-UD3L لكن بما هي افضل من الام اس اي p45 neo-f
    و شكرا جزيلا لك على الاقتراحات الرائعة
    رأيى مع رأى gran فى انك تخلى البروسيسور E8400 أحسن لأن الفرق بسيط أو تجيب رباعى زى ال Q8200

    والهارد برضو والبوردة هات ال GA-EP45-UD3R أفضل بكتير + ان سعرها 725 جنيه بس

    بالنسبة بقى لمعارضتك الشديدة ل AMD/ATI اللى أنا مش عارف سببها يمكن كان ليك تجربة معاهم من 10 سنين كده ولقيتهم وحشين أو من كتر كلام البياعين عن انها مش جيدة و ده بيبقى لأنها مش موجودة عندهم و طبعا عايزك تشترى اللى موجود عنده

    عزيزى لو كانت AMD/ATI أداءها سئ من فترة فدلوقتى الحال اتغير دلوقتى ممكن تجيب بروسيسور من AMD أفضل من بروسيسور تانى من انتل و مممكن يكون فى نفس السعر

    يعنى انت دلوقتى مثلا هتجيب ال E8400 ب 950 جنيه والبوردة ب 725 جنيه يبقى 1675 جنيه

    ممكن من AMD تجيب ال X3 720 ب 825 جنيه وبوردة 770 ب 500 جنيه يبقى المجموع 1325 جنيه بس و معالج ثلاثى الأنوية ينافس ال Q8200 وبوردة ممتازة و ممكن تجيب ال 790 برضو بس ال 770 كفاية اوى

    و كرت ال GTX 260 ده من عند ATI أفضل منه و هو ال HD 4870 ب 1090 جنيه و ال 260 ب 1400 جنيه و ال 4870 مكسور سرعته كمان وتبريد أفضل اللى هو الباوركلر بينما ال 260 على السرعة الافتراضية و التبريد العادى مش تبريد احترافى

    يبقى تفكر ازاى و تجيب ايه

    وعموما لو مصر على انتل هات ال Q8200 و البوردة اللى قولتلك عليها و كرت 260

    و على فكرة مش معنى كلامى ده انى متحيز ل AMD/ATI ولا متعصب ليها لأ أنا قلتلك ده سعره كام وده سعره كام وقولتلك اختار

    ولو لقيت ال 260 أرخص من ال 4870 أو فى حدود سعره هاته
    بالنسبة للمعالج سوف اغير الى E8400 بما انه لا يوجد فرق مع E8500 و اللوحة ايضا الى GIGABYTE GA-EP45-UD3L لكن الهارد ما هي مشاكل الواحد تيرا البلاك؟؟
    وكرت الشاشة لا اعتقد الميزانية تسمح لكن ما رائيك مثل ما قال الاخ gran ب 9800GTX
    اخي بالنسبة لرفضي الشديد ل AMD & ATI لقد حصلت معي أمور كتير سيئة معهون وجربتهم من قبل و ندمت و ماني حابب جرب مرة اخرى حتى و لو اصبحوا افضل, اكيد تعلم المثل الذي يقول( يلي بجرب لمجرّب عقلو مخرّب)
    و اشكرك كثيرا على ردك الجميل

  13. #13
    عضو برونزي
    تاريخ التسجيل
    Jun 2005
    المشاركات
    1,163
    الدولة: United Arab Emirates
    معدل تقييم المستوى
    26

    رد: ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز

    حقيقتا انا ليس لي تجارب سابقه مع MSI ولاكن قيقا البايت الكثير لذلك رشحتها لك وخيار موفق لو شريت GIGABYTE GA-EP45-UD3L وايضا تستطيع ان تكسر سرعة E8400 اللي 3.3 بكل بساطه ليعمل تماما كعمل E8600

    وبخصوص كرت الشاشه

    بعطيك خيارات متعدده من الافضل وشوف سعر السوق والمقارب لميزانيتك

    HD 4870
    9800 GTX+ علامة ( +) يعني مكسور السرعه اي Overclocked من الشركه
    9800 GTx او HD 4850
    9800 GT

    كروت ATI تغيرت تغير جذري عن الدفعه السابقه

    لذلك شوف الافضل لميزانيتك

    وبالنسبه لل 1 تيرا ممتاز ومافيه مشاكل وحجم الكاش ممتاز 32MB بس اقترحت عليك الاخر لتعديل الميزانيه لشراء كرت الشاشه لأنه اهم قطعه بين كل تلك القطع خاصه في الألعاب لذلك وضعت له الاولويه في الميزانيه

    والله يوفقك

    وبالتوفيق
    [CENTER][SIZE=1][B],[/B][/SIZE]
    [B][SIZE=1],[/SIZE][/B]
    [B][SIZE=1],[/SIZE][/B]
    [B][SIZE=1],[/SIZE][/B]
    [B][SIZE=1],[/SIZE][/B]
    [/CENTER][CENTER]
    [/CENTER][CENTER][B][URL="http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=249718&highlight="][/URL][URL="http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=252366&goto=newpost"][COLOR=#006400][SIZE=2]المـراجعه الشامله لـ GTX560 Ti VS GTX470 علي الترددات الافتراضيه والمكسوره [/SIZE][/COLOR][/URL][/B][COLOR=#006400]
    [/COLOR][SIZE=3][URL="http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256081"][COLOR=#006400][B]مــراجعه شخصيه لشــيخ المشتتات الهوائيه Thermalright Archon[/B][/COLOR][/URL][/SIZE][COLOR=#006400] [/COLOR] [URL="http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=249718&highlight="][IMG]http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/images/new.gif[/IMG][/URL][/CENTER][CENTER][URL="http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=251268"][COLOR=#006400][B][SIZE=3]مـراجعه شخصيه لقــرص Intel SSD بوضعية Raid 0 وبــدون[/SIZE][/B][/COLOR][/URL][COLOR=#006400]
    [/COLOR][/CENTER][CENTER][B][URL="http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=249718&highlight="] [/URL][URL="http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=249803&highlight="][SIZE=2]مــراجعه شخصيه لأداء الكرت GIGABYTE GTX 560 Ti Oc بعد الكسر [/SIZE][/URL][/B]
    [B][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?p=1456498#post1456498"][B][SIZE=2]مراجعتي الشخصيه لسماعتي النخبه HD280 Pro + HD555 منSennheiser[/SIZE][/B][/URL][/B]
    [B][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?p=1456498#post1456498"][SIZE=2]مراجعتي الشخصيه للمشتت Scythe Mugen 2 مع معالج Q9550 مكسور اللي 4.0Ghz[/SIZE][/URL][/B]
    [B][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?p=1431609#post1431609"][SIZE=2]مـراجعتي الشخصيه لــ قرص INTEL X25-M 80GB G2 الفائق السرعه[/SIZE][/URL][/B]
    [B][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=172987"][SIZE=2]اختباراتي علي بطاقة HD 5850 مكسور السرعه[/SIZE][/URL][/B] [/CENTER]

  14. #14
    عضو فضي
    تاريخ التسجيل
    Mar 2008
    المشاركات
    628
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    10

    رد: ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة senpai مشاهدة المشاركة
    [COLOR=darkred]\
    و الهارد هو بالفعل بلاك, لكن هل انت متاكد ان الازرق افضل من الاخضر!:ah26:
    العفو يا أخي

    ال Black أسرعهم
    يليه ال Blue
    ثم ال Green و هو أكثرهم هدوءا و توفيرا للطاقة

    و بالتوفيق ان شاء الله

  15. #15
    ممثل شركة Cairo Computer - مصر الصورة الرمزية S@M
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    17,266
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    26

    Cool رد: ممكن رأيكون بتجميعة هذا الجهاز



    اخى العضو .....مبروك على الجهاز

    هذا الجهاز قوى وجبار الى الآن واذا كنت تريد بور سبلاى فأنا انصحك

    بشراء بور قوى مثل ANTEC / OCZ/ THERMALTECH

    كل الماركات السابقة قوية جدا فى الباور سبلاى

    ملحوظة لاتشترى بور اقل من 750 W لانة فى المستقبل ممكن ان

    تحتاج الى كرت شاشة اخر بعد نزول تقنية ال DX11 ففى وقتها يمكنك تحويل كرتك القديم ال 9800GT الى كرت فيزيكس فقط والكرت الجديد الذى سوف تشترية يقوم بعمل الجرافيكس


    بهذا تكون قد حصلت على جهاز غاية فى القوة دون ان تهدر شيأ من اموالك حتى بعد مرور وقت على شراء جهازك ...... وارجو ان اكون قد ساعدتك

    ومبروك مرة اخرى على الجهاز .......

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. اخر تتجميعة للكيسة
    بواسطة مدبولي باشا في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 08-02-2013, 16:44
  2. مساعدة بتجميعة جهاز من سوريا
    بواسطة zf88 في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 14-02-2010, 12:32
  3. رايكم ومساعدتكم بتجميعة جهاز
    بواسطة hamzeh soft في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 9
    آخر مشاركة: 29-12-2008, 14:40
  4. رأيكم مهم بتجميعة AMD التالية؟
    بواسطة makmak في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 7
    آخر مشاركة: 27-11-2007, 16:49

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •