النتائج 1 إلى 12 من 12

الموضوع: انجدونى يا جماعه ارجو سرعه المساعده (ورمضان كريم)

عضو

انجدونى يا جماعه ارجو سرعه المساعده (ورمضان كريم)

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا داخل فى شبكه وللاسف الراجل اللى انا واخد منه فاتحها على البحرى يعنى مش مشغل سيرفر فاللى يقدر على حاجه يعملها والبقاء للاقوىانا معايه واحد على الشبكه نازل تقطيع عليا وانا مسطب برنامج anti arp اللى زى ما كلكم عارفين بيمنع الهجوم بس دلوقتى البرنامج مبيبطلش كل شويه بيطلع رساله ان الشخص ده بيعمل attack ولما فتحت البرنامج لقيته ان الشخص ده داخل بأكتر من 115 ip وبنفس mac address ومهنج ومتقل النت على الاخر انا دلوقتى اعمل ايه النت وحش جدا والanti arp انا حاسس انه مبيعملش حاجه
    يا ريت حد يقولى اتصرف ازاى او اعمل ايه علشان جهازى والنت ميتأثرش باللى هوا بيعمله

عضو بلاتيني الصورة الرمزية DR ! ZERO

رد: انجدونى يا جماعه ارجو سرعه المساعده (ورمضان كريم)

يا اما تخرج من الشبكة دى أو تشتكى صاحب الشبكة و هو يتصرف

أو الحل المفيد انك تعمل زيه أو على الأقل تستخدم برنامج NetCut تقريبا بيوقف أى قطع عنك .
    فضل هذا المنتدى علىَّ -بعد الله- كبير , و أحب أن أقدم الشكر .

فليسامحنى الله أولا ثم كل من قد أكون ارتكبت مثل هذه الأفعال فى حقه , و أعلم أنى طلمتُ كثيرا من الناس بكلامى هذا , فليس أحد هكذا غيرى أنا , و ليس أحد بمثل هذه الصفات غير النبيلة غيرى , فليسامحنى الله إن كنت ارتكبت أياً منها يوماً ..

عذرا إذ أنه لضيق الوقت لا يسعنى تعديل الكلمات أو تنسيقها أو تشكيلها .

عضو الصورة الرمزية BATLI

اقفل برنامج انتى نت كت وشغل برنامج النت كت وهو حيحميك اوتوماتك وبالمرة قطع عليه مش حتخسر حاجة !!
    وَقَالُوا اتَّخَذَ الرَّحْمَنُ وَلَدًا (88) لَقَدْ جِئْتُمْ شَيْئًا إِدًّا (89) تَكَادُ السَّمَوَاتُ يَتَفَطَّرْنَ مِنْهُ وَتَنْشَقُّ الْأَرْضُ وَتَخِرُّ الْجِبَالُ هَدًّا (90) أَنْ دَعَوْا لِلرَّحْمَنِ وَلَدًا (91) وَمَا يَنْبَغِي لِلرَّحْمَنِ أَنْ يَتَّخِذَ وَلَدًا (92) إِنْ كُلُّ مَنْ فِي السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضِ إِلَّا آَتِي الرَّحْمَنِ عَبْدًا (93) لَقَدْ أَحْصَاهُمْ وَعَدَّهُمْ عَدًّا (94) وَكُلُّهُمْ آَتِيهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَرْدًا (95)

عضو فضي الصورة الرمزية event88

جرب النسخة الأصلية من برنامج الحماية الذي لا يقهر eset v 4 وأنا مجربه أولا النسخة دي من الشركة وبتفرق فرق كبير من النسخة التريال أدخل علي هنا ومش حتندم
    https://www.arabhardware.net/forum/s...d.php?t=131586

عضو

شكرا يا جماعه على سرعه الرد

يا اما تخرج من الشبكة دى أو تشتكى صاحب الشبكة و هو يتصرف
    وبالنسبه للراجل اللى انا واخد منه انا قولتله كذا مره بس للاسف هوا مش عارف يعمل حاجه ..وانا مش عايز اطلع من الشبكه لان النت لما الشخص ده مبيكونش بيقطع بيكون زى الفل

الحل المفيد انك تعمل زيه أو على الأقل تستخدم برنامج NetCut تقريبا بيوقف أى قطع عنك
    اقفل برنامج انتى نت كت وشغل برنامج النت كت وهو حيحميك اوتوماتك وبالمرة قطع عليه مش حتخسر حاجة
    انا مسطب برنامج ال AntiArp وانا اعرف انه بيوقف اى attack داخل على الجهاز مش كده ولا ايه ..وهوا اكيد مسطب ال netcut يعنى حتى لو انا سطبته انا كمان مش حيأثر عليه لانه ممكن يكون بيستخدم برامج اخرى ..وانا اعرف ان برنامج antiarp من اجمد برامج اللى بتوقف عمليات ال sniffing بس دلوقتى المشكله هوا لما بيدى لنفسه اكتر من اى بى زى ما قولت انه كان واخد حواى 90 اى بى داخل بيهم بيبقى واخد الشبكه كلها لحسابه علشان محدش يعرف يقطع على انهى اى بى

انا عايز اعرف هل فى طريقه انى اوقفه بيها او برامج ؟؟؟؟؟؟ انا كنت فكرت انى استخدم برامج بتخفى الاى بى والماك بس للاسف ملقتش برامج كامله ..فيا ترى ايه الحل دلوقتى

جرب النسخة الأصلية من برنامج الحماية الذي لا يقهر eset v 4 وأنا مجربه أولا النسخة دي من الشركة وبتفرق فرق كبير من النسخة التريال أدخل علي هنا ومش حتندم
    انا اشتغلت بيه وهوا حلو بس انا دلوقتى شغّال ببرنامج bitdefender total security 2010 وده اقوى برنامج لحد دلوقتى

--------------------------------------------
    يا جماعه يا ريت حد يقولى على حل قوى اقدر اوقف بيه الشخص ده .. وانا فى انتظار ردودكم الكريمه..والسلام عليكم

روح اتخانق معاه بقى هتعمل ايه يعنى ؟

فليسامحنى الله أولا ثم كل من قد أكون ارتكبت مثل هذه الأفعال فى حقه , و أعلم أنى طلمتُ كثيرا من الناس بكلامى هذا , فليس أحد هكذا غيرى أنا , و ليس أحد بمثل هذه الصفات غير النبيلة غيرى , فليسامحنى الله إن كنت ارتكبت أياً منها يوماً ..

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة DR ! ZERO مشاهدة المشاركة
    روح اتخانق معاه بقى هتعمل ايه يعنى ؟
    طب هوا مفيش طريقه اقدر امنعه بيها يعنى هوا دلوقتى علشان فاهم يقعد يخرب فى النت ومحدش يعملّه حاجه
    الصراحه انا عايز طريقه اوقفه بيها علشان ميعدش يخرب كده وهوا فاكر نفسه محدش زيه فأكيد فى طريقه مش كده ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memoooo500 مشاهدة المشاركة
    طب هوا مفيش طريقه اقدر امنعه بيها يعنى هوا دلوقتى علشان فاهم يقعد يخرب فى النت ومحدش يعملّه حاجه
    الصراحه انا عايز طريقه اوقفه بيها علشان ميعدش يخرب كده وهوا فاكر نفسه محدش زيه فأكيد فى طريقه مش كده ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟
    أكيد فى طريقة لكن أكيد صعبة ، الأفضل تسألأ حد بيفهم فى الموضوع ده ، و الحل الأخير هيكون انك تخرج من الشبكة دى و توفر فلوسك أو تجيبلك خط 512 لوحدك .

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة DR ! ZERO مشاهدة المشاركة
    أكيد فى طريقة لكن أكيد صعبة ، الأفضل تسألأ حد بيفهم فى الموضوع ده ، و الحل الأخير هيكون انك تخرج من الشبكة دى و توفر فلوسك أو تجيبلك خط 512 لوحدك .
    اولا شكرا ليك اخى الكريم على التفاعل
    وثانيا معلش يعنى انا يبقى معايه خط 4 ميجا والدونلود بيكون حلاوه لما الشخص ده مبيبقاش موجود اقوم اطلع منه علشان اجيب خط 512 طب انا كنت حطيت موضوعين ممكن يساعدونى فى حل جزء من المشكلهاو المشاكل اللى موجوده فى الشبكه وده الينك بتاعهم
    https://www.arabhardware.net/forum/s...83#post1029583

وده الموضوع التانى
    https://www.arabhardware.net/forum/s...71#post1029371

يا ريت لو حد يعرف يقولى حل اى موضوع من الثنين دول يبقى خيرا وبركه

عضو برونزي الصورة الرمزية GiANT

هناك عدة حلول كنت سأنفذها لو كنت مكانك:
    1-ابلغ عنه انه يبيع وصلات
    2-اجمع الشباب و نعطيه ماقدر الله له من اللكمات و الركلات
    3-اقوم باختراق جهازه و احدد استخدام الانترنت لديه ب 52كيلوبايت فقط
    [CENTER] [SIZE=4][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=180523"]دليلك للرفع الوهمي علي مواقع التورنت[/URL][/SIZE]

[URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=110022"][SIGPIC][/SIGPIC][/URL]

[SIZE=4][COLOR=Red]" جزء من النص مفقود "[/COLOR][/SIZE]
    [/CENTER]

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة GiANT مشاهدة المشاركة
    هناك عدة حلول كنت سأنفذها لو كنت مكانك:
    1-ابلغ عنه انه يبيع وصلات
    2-اجمع الشباب و نعطيه ماقدر الله له من اللكمات و الركلات
    3-اقوم باختراق جهازه و احدد استخدام الانترنت لديه ب 52كيلوبايت فقط
    سيبك من الاولى لانها فى الواقع عادى والله انا نفسى اعمل التانيه:ah7: ولكن احنا فى رمضان لازم الواحد يكون طيب
    بس خلينا فى الثالثه لان للصبر حدود ازاى اخترق جهاز الشخص الرخم ده انا معايه الاى بى والماك ادرس بتوعه ايه المطلوب دلوقتى وانا اعمله علما بأنه اكيد طبعا مسطب النت كت علشان محدش يقول اقطع عليه بالنت كت وممكن يكون مسطب ال Anti Arp لو عندك طريه اخترق بيها جهازه عن طريه الى بى والماك او احدد الدونلود بتاعه قول وانا حنفذ فوراااااااااااااااااااااااا

عضوية جديدة

استخدم برنامج النت كت يمكن يعمل حاجه مع الشيطان ده