اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة M Z مشاهدة المشاركة
اصبتوا كبد الحقيقه
اللزقه الغبيه دي فعلا يا اكسمان قابلتني وجننتني وهي بتتشال سابتلي لزق كتير مكان ما اتشالت
حاولت اشيل منها اللي اقدر عليه بالكحول والقطن والمناديل بس ماشيلتهاش بنسبة 100%
جننتني بصراحه وفضلت اعمل فيها فتره كبيره جدا وانا في الحاجات دي خلقي ضيق وكنت تعبان من المشوار
قولت اركبها احسن بدل ما اتعصب عليها اخبطها واخسر المشتت
حاجه غبيه جدا من الشركه المصنعه بصراحه كانت مفروض تعمل حسابها لإنها حصلت تقريبا مع كل اللي اشتروا المشتت :mad:

المهم انا ان شاء الله هاحاول لما افضى بس شويه من الشغل اني اجيب سنفره واظبط الكلام
بس قولي جيبتها منين واروح اقوله اديني سنفره ناعمه ولا هي نوع واحد وليها جنب ناعم وجنب خشن ولا ايه

وعلى فكره درجة الحراره بتقل فعلا لما يتم فتح غطاء الكيسه
هي السيتو من الاساس نظام التبريد فيها عقيم لإنها فيها مروحه من قدام بالفعل قدام الهاردات
بس المشكله ان الجزء الامامي مقفول اصلا امام المروحه
يعني نظام مسارات الهواء فيها فاشل فاشل فاشل

فإن شاء الله في القريب العاجل اول لما افضى من الشغل هاجيب سنفره واظبط سطح المشتت
وبعدها بإذن الله قدام شويه لما كيسات كولر ماستر تنزل الشركات اجيب الـ HAF 922
+ مروحه كبيره في الجنب + مروحه في الاتجاه المعاكس للمروحه الاصليه في المشتت زي ما اكسمان عامل
والباقي على ربنا سبحانه وتعالى

صحيح يا اكس باشا كنت عايز اعرف انت مستخدم المعجون بأنهي طريقه ؟
هل مستخدمه بالطريقه دي ولا طريقه تانيه :
https://up.mn66.com/download.php?img=7834

معلش ياشباب استئلتي كترت والمشكله اني محتاج اجابات للاسئله كلها بلا استثناء
زي مانتوا شايفين عملت كل حاجه بس مش عارف ليه سوء الحظ ملازمني ومش عايز يسيبني في حالي

اخي الكريم من عند اي محل بتاع ادوات معمار او بويه او ورش دوكو سيارات هتقوله عاوز سنفرة ناعمه جدا وهتحس بيها هتلاقيها ناعمه جدا هتسنفر بيها سطح المشتت لما تلاقيه يلمع وبقي ناعم وبالنسبة لطريقة وضع المعجون بنفس الطريقه اللي في اللي في الصورة بس بردو متنساش بفوطه كده وعليها شويه كحول وامسح بيها سطح البريسيسور من المعجون القديم علشان النتيجه تكون كويسه
وبالنسبه للكيسه طالما تبريدها مش كويس يبقي خلي الباب بتاعها مفتوح وتاكد اخي الكريم من تركيب المشتت بطريقه صحيحة واضغط جامد علي كلبسات التركيب علشان يكون مثبت باحكام متساوي من كل الاتجاهات
واي استفسار انا والاعضاء تحت امرك باذن الله