صفحة 8 من 16 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 الأخيرةالأخيرة
النتائج 106 إلى 120 من 227

الموضوع: مراجعتي للسماعات الجباره Creative Inspire T6200

عضو ذهبي الصورة الرمزية Doctor Medo

رد: مراجعتي للسماعات الجباره Creative Inspire T6200

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة thetrue مشاهدة المشاركة
    يا أخ بلوتونيوم أنا الحمد لله اشتريت السماعات دى و لكن بعد ما وضعتها السماعات اللى ورا صوتها ضعيف جدا فى الأفلام و الأغانى بس لمّا باعمل لها testبالبرنامج بتاع جيجابيت يطلع صوتها عالى اوى مش عارف أعمل ايه؟؟؟
    بالنسبه للاغاني هي اساسا مش بتطلع من السماعات اللي ورا لان الاغاني ستريو مش 5.1 اما بالنسبه للافلام فالصوت مش بيطلع من السماعات اللي ورا الا لو كان الصوت 5.1 زي الافلام البلوراي و الدي في دي اما النسخه ام 700 ميجا دي فكويس انها بتطلع صوت من السماعات الي قدام :D

عضو برونزي الصورة الرمزية EL-MARIACHY

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Plutonium مشاهدة المشاركة
    بالنسبه للاغاني هي اساسا مش بتطلع من السماعات اللي ورا لان الاغاني ستريو مش 5.1 اما بالنسبه للافلام فالصوت مش بيطلع من السماعات اللي ورا الا لو كان الصوت 5.1 زي الافلام البلوراي و الدي في دي اما النسخه ام 700 ميجا دي فكويس انها بتطلع صوت من السماعات الي قدام :D
    شكر جدا لكن هل هذا معناه ان لا يوجد أى أمل أنى أسمع منها أى حاجه

أنا حتى نزلت فيلم transformers 2 8.5GB و السماعات اللى ورا مطلع صوت خفيف خالص شويه اغانى و أصوات و كده يعنى . اقصد انها مش مطلعه أصوات الناس ولا المؤثرات هل يوجد لها حل؟؟

ثانيا اذا كنت تعرف مواقع أنزل منها torrent أفلام بلوراى و تكون سرعتها عاليه أرجو ألا تبخل عليّا بها!!

و شكرا مره أخرى
    [CENTER][FONT=lucida sans unicode][SIZE=4][B][COLOR=#B22222]>>> كرسى الأعتراف <<<[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]
    [CENTER][FONT=franklin gothic medium][B][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=254978"][COLOR=#008000]الموضوع الموحد للإستفسارات البسيطة للأعضاء حول البطاقات الرسومية.[/COLOR][/URL][/SIZE][/B][/FONT]
    [/CENTER] [CENTER][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic] -----------------------------------[/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"]
    [/URL][/SIZE][/FONT][/B][I][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"][COLOR=#0000ff]Acer 27 3D vision ready + Nvidia 3D [/COLOR][COLOR=#008000]wireless[/COLOR][COLOR=#0000FF] & [/COLOR][COLOR=#008000]wired[/COLOR][COLOR=#0000FF] glasses + GTX 570 TWIN FROZR II[/COLOR][/URL][/SIZE][/FONT][/B][/I]
    [COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][FONT=verdana][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=253989"][COLOR=#0000ff][SIZE=2]Thermal-take Challenger Ultimate gaming keyboard >> REVIEW[/SIZE][/COLOR][/URL][/B][/FONT]

[/CENTER]
    [CENTER][COLOR=#4b0082][SIZE=3][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=251564"]ASUS XONAR DX unboxing and small review[/URL][/B][/SIZE][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][SIZE=3][COLOR=#2f4f4f][FONT=times new roman]-----------------------[/FONT][/COLOR][/SIZE][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B][COLOR=Blue][I]
    ربي اسقي أمي الفرح دون اكتفاء - فإني احبها فلا تريني فيها بأسا يبكيني[/I][/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    --------
    [/CENTER] [CENTER][FONT=Times New Roman][B][COLOR=Black][I][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=176384"][SIZE=3][COLOR=DarkGreen]طرائف و فكاهات مضحكه:D[/COLOR][/SIZE][/URL][/I][/COLOR][/B][/FONT]
    [/CENTER]

عضو

أنا حتى نزلت فيلم transformers 2 8.5GB و السماعات اللى ورا مطلع صوت خفيف خالص شويه اغانى و أصوات و كده يعنى . اقصد انها مش مطلعه أصوات الناس ولا المؤثرات هل يوجد لها حل؟؟

ثانيا اذا كنت تعرف مواقع أنزل منها torrent أفلام بلوراى و تكون سرعتها عاليه أرجو ألا تبخل عليّا بها!!

و شكرا مره أخرى
    انتا الصراحه قلقتني بس انا مش واثق في الموضوع دا انتا ال شكلك مش مظبط ال Option بتاع الصوت مش ضروري

تكون معلي الصوت جدا في ال Rear + Front واتاكد من ال Bass عندك في الصب ووفر حاول تعد تظبط الصوت اكتر من

مره واتاكد من تعريف الصوت ال عندك انا لسي ما جبتش السماعات دي بس انا شغال حاليا Creative Inspire 4.1

في Windows Xp موطي الصوت في ال Rear للنصف في Windows 7 تعريف الصوت مخليني مش موطي حاجه

وبعدين ممكن يكون المشكله في برنامج التشغيل ال انتا بتشغل بيه الافلام استخدم Bs Player وظبط ال Ac3 Filter

وبالنسبه صوت الاغاني شغلهم علي سماعتين بس احلي مليون مره عشان بتكون نازله 2.1 وربنا يوفقك ان شاء

الله ارجو ان اكون قد افدتك

و شكرا مره أخرى
    لا طبعا انت كده عندك مشكله في تظبيط السوفتوير بتاع كرت الصوت لان نسخة الفيلم دي عندي و السماعات الخلفيه فوق سريري علي طول مع الانفجارات بحيس ان الحيطه ورايا حتطير عليا بس انت ظبط من جوه و علي الصوت شويه و احنا متابعين معاك

عضو برونزي الصورة الرمزية EL-MARIACHY

@tetto12345

@Plutonium

شكر لحضراتكم على اهتمامكم الغالى و طلع فعلا فى زرار فى الصب من ورا نسيت أعمله و لمّا عملته طلع الصوت عالى و قوى أوى

5.1STACK
    5.1

أستاذ Plutonium هيفهم قصدى بالضبط

شكر مره ثانيه
    [CENTER][FONT=lucida sans unicode][SIZE=4][B][COLOR=#B22222]>>> كرسى الأعتراف <<<[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]
    [CENTER][FONT=franklin gothic medium][B][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=254978"][COLOR=#008000]الموضوع الموحد للإستفسارات البسيطة للأعضاء حول البطاقات الرسومية.[/COLOR][/URL][/SIZE][/B][/FONT]
    [/CENTER] [CENTER][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic] -----------------------------------[/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"]
    [/URL][/SIZE][/FONT][/B][I][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"][COLOR=#0000ff]Acer 27 3D vision ready + Nvidia 3D [/COLOR][COLOR=#008000]wireless[/COLOR][COLOR=#0000FF] & [/COLOR][COLOR=#008000]wired[/COLOR][COLOR=#0000FF] glasses + GTX 570 TWIN FROZR II[/COLOR][/URL][/SIZE][/FONT][/B][/I]
    [COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][FONT=verdana][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=253989"][COLOR=#0000ff][SIZE=2]Thermal-take Challenger Ultimate gaming keyboard >> REVIEW[/SIZE][/COLOR][/URL][/B][/FONT]

[/CENTER]
    [CENTER][COLOR=#4b0082][SIZE=3][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=251564"]ASUS XONAR DX unboxing and small review[/URL][/B][/SIZE][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][SIZE=3][COLOR=#2f4f4f][FONT=times new roman]-----------------------[/FONT][/COLOR][/SIZE][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B][COLOR=Blue][I]
    ربي اسقي أمي الفرح دون اكتفاء - فإني احبها فلا تريني فيها بأسا يبكيني[/I][/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    --------
    [/CENTER] [CENTER][FONT=Times New Roman][B][COLOR=Black][I][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=176384"][SIZE=3][COLOR=DarkGreen]طرائف و فكاهات مضحكه:D[/COLOR][/SIZE][/URL][/I][/COLOR][/B][/FONT]
    [/CENTER]

مخالف للقوانين

سوأل اخي الكريم عندي سماعه من السمعات الجمسه يخرج منها صوت (وزه بلسماعه) عندما اكون احضر بفلم ولكن ليس في كل مره هل هذا طبيعي اما لا عندك مثل هذا المشكله

مخالف للقوانين

ممكن حدا يساعدني بهذا الكرت
    https://ae.creative.com/products/pro...t=17751&listby=
    هل هذا الكرت يشتغل على السماعات t6200 بشكل جيد

عضو

[QUOTE=tamer jbara;1288591]ممكن حدا يساعدني بهذا الكرت
    هل هذا الكرت يشتغل على السماعات t6200 بشكل جيد [/QUOTE

اي كرت هيشتغل مع السماعات كويس المهم انه ما يكونش من الفئه الضعيفه زي live برغم انه هيشتغل برضه

بس من كلام الاعضاء هنا كل ما الكرت تقدم جوده الصوت بتزيد وال Bass انصحك انك تجيب كارت داخلي زي

Xfi Xtreme Gamer مع اني ما بحبش الكريتف بعد ما سمعت تقارير عنه ومستني حد يجيلي كرت صوت Asus ارخص من كريتف

واحسن منها علي العموم انتا اسأل اكتر من حد قبل الشراء وبالتوفيق ان شاء الله

شكر لحضراتكم على اهتمامكم الغالى و طلع فعلا فى زرار فى الصب من ورا نسيت أعمله و لمّا عملته طلع الصوت عالى و قوى أوى

5.1STACK
    5.1

شكر مره ثانيه

طيب تمام الف مبروك

تصدق السبب ده مجاش في دماغي خالص لانه اساسا هنا كان 5.1 مش الستاك

يبدو انك لعبت فيه عموما الف مبروك ان مشكلتك اتحلت

مخالف للقوانين

[QUOTE=tetto12345;1288705]
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer jbara مشاهدة المشاركة
    ممكن حدا يساعدني بهذا الكرت
    هل هذا الكرت يشتغل على السماعات t6200 بشكل جيد [/QUOTE

اي كرت هيشتغل مع السماعات كويس المهم انه ما يكونش من الفئه الضعيفه زي live برغم انه هيشتغل برضه

بس من كلام الاعضاء هنا كل ما الكرت تقدم جوده الصوت بتزيد وال Bass انصحك انك تجيب كارت داخلي زي

Xfi Xtreme Gamer مع اني ما بحبش الكريتف بعد ما سمعت تقارير عنه ومستني حد يجيلي كرت صوت Asus ارخص من كريتف

واحسن منها علي العموم انتا اسأل اكتر من حد قبل الشراء وبالتوفيق ان شاء الله
    مشكور اخي بس الواضح من كلامك انو الكرت الداخلي افضل من الخارجي ولكن هذا الكرت مواصفاتو جيده ولا لا واذا عندك كرت داخلي جيد اخبرني لانه انا عندي كرت كريتف sound blaster 5.1 ولكنه قديم ومواصفته غير جيد

عضو الصورة الرمزية Has90Has

ألف مبروووووووووووك :D فعلا شركة Creative ممتازة من ناحية الكروت الصوتيات والسماعات...
    وانا كمان عندي سماعات من نفس الشركة Creative بس اوفر وسماعتين ...
    وفعلا لما تشغل اللعبة رعب او اكشن بتحس انك بتتحمس اثنااء العب ....:rolleyes:

عضو

[QUOTE=tamer jbara;1288998]
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tetto12345 مشاهدة المشاركة

مشكور اخي بس الواضح من كلامك انو الكرت الداخلي افضل من الخارجي ولكن هذا الكرت مواصفاتو جيده ولا لا واذا عندك كرت داخلي جيد اخبرني لانه انا عندي كرت كريتف sound blaster 5.1 ولكنه قديم ومواصفته غير جيد

هو فعلا الكرت الداخلي افضل من الخارجي عشان السخونه وكدا انا مش عندي حتي الان كارت صوت مع اني بقيت

حاسس نفسي مثقف جدا في الموضوع دا من كتر القراءه والاعضاء المحترمين ال هنا نصيحتي ليك بكل بساطه

انك تجيب كرت صوت Asus Xonar ( D1, Dx. Dx2 ) وللاسف ولا واحد من دول بيتباع في مصر لو ليك حدا برا قوله

يجبلك واحد ويجبلي معاك ههههههه الحل التاني انك تجيب كرت صوت من كريت Xfi ولكن ابتعد عن Xtreme Music

عشان ناس كتير قالت مش كويس Xtreme Gamer Or Platinum بس للاسف الاسعار غاليه وبالتوفيق اخي

وارجو ان اكون قد افدتك

عضو

@tetto12345

@Plutonium

5.1STACK
    5.1

شكر مره ثانيه
    سيبك انتا مش الحمد لله المشكله اتحلت الف الف مبروك ويباركلك في السماعات ان شاء الله

مخالف للقوانين

[QUOTE=tetto12345;1290188]
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer jbara مشاهدة المشاركة

هو فعلا الكرت الداخلي افضل من الخارجي عشان السخونه وكدا انا مش عندي حتي الان كارت صوت مع اني بقيت

حاسس نفسي مثقف جدا في الموضوع دا من كتر القراءه والاعضاء المحترمين ال هنا نصيحتي ليك بكل بساطه

انك تجيب كرت صوت Asus Xonar ( D1, Dx. Dx2 ) وللاسف ولا واحد من دول بيتباع في مصر لو ليك حدا برا قوله

يجبلك واحد ويجبلي معاك ههههههه الحل التاني انك تجيب كرت صوت من كريت Xfi ولكن ابتعد عن Xtreme Music

عشان ناس كتير قالت مش كويس Xtreme Gamer Or Platinum بس للاسف الاسعار غاليه وبالتوفيق اخي

وارجو ان اكون قد افدتك
    تسلم اخوي بس انو افضل شركة اسوس ام كريتيف وافضل كرت من اسوس هو xonar d2x ام لا

عضو

[QUOTE=tamer jbara;1290711]
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tetto12345 مشاهدة المشاركة

تسلم اخوي بس انو افضل شركة اسوس ام كريتيف وافضل كرت من اسوس هو xonar d2x ام لا
    تم الرد في المشاركه المنفصله بالتوفيق ان شاء الله وانتظر ردك

صفحة 8 من 16 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 الأخيرةالأخيرة