صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 37

الموضوع: أخطاء برمجية قاتلة للعبة pes2010

عضو فضي الصورة الرمزية أبو فوفو

أخطاء برمجية قاتلة للعبة pes2010

والله يا أخوان بعد نزول هذه اللعبة وتجربتها بشكل مفصل ومطول وجدت فيها أخطاء برمجية قاتلة لمتعة
    اللعبة ذاتها ..
    الكرافيكس وهو الذي لا غبار عليه أبدا ..وبدون اي تعليق ..
    المشكلة الكبيرة باللعبة هذه تكمن في التحكم ذاته ... الآلي واليدوي ..
    يعني إذا أردنا أن نضع الخيار ألي بأنتقال الأشارة إلى أقرب لاعب يكون بجانب الكرة حتى يصبح الكونترول معه نجد تأخر كبير جدا بإنتقالها قياسا على الأصدارات السابقة .من 2009 و2008 عدى أن رتم اللعبة بطيء جدا جدا
    وأمكانية التحكم باللاعب أصبحت محدودة جدا مثل الفيفا بكافة إصداراتها وليست مثل ذي قبل يعني لا تملكه بشكل فعلي أثناء التحكم به وهذا طبع بعد تقوية اللعيبة كلهم على الآ خر
    يعني كل الأعدادات اللعيبة على (99) بكافة الأمكانيات وإن وقفت المشكلة إلى هذا
    الحد فلا بأس بذالك وإنما المشكلة الأكبر بالغباء الصناعي وليس الذكاء الصناعي الذي يجب أن يكون بتلك اللعبة
    ألا وهو ضربات الجزاء بالكونترول والتحكم جدا عقيم يعني لازم تضغط على الشوط أولا وبعدها ترفع يدك
    لتضغط على التوجيه لزاوية معينه . يعني مختلف تماما عن السابق بفارق كبير لكنه عقيم
    والأسوء من هذا كله أنه لا يستطيع على أقوى الأعدادات الكومبيوتر أن يدخل عليك هدف واحد من خلال ضربات الجزاء ليضعهم كلهم بالزاوية اليمنى من العارضة أو بالزاوية اليسرى لترتد إلى داخل الملعب وبشكل دائم وهذا خطأ برمجي باللعبة ..
    بصراحة وفي الحقيقة أنا بغاية الأسف على هذا الوضع من هذه اللعبة على هذا الكونترول وسوف اعود إلى 2009 بدون أي تردد ....

أرجوا ممن يلعب هذه اللعبة بشكل إحترافي وليس هاوي يعطيني رأيه وبصراحة لأنه يهمني جدا ....
    (علي أن أسعى وليس علي إدراك النجاح)

[SIGPIC][/SIGPIC]

هنا تتجسد معاني الارادة والعزيمة والاصرار والتحدي والامل

عضو ذهبي الصورة الرمزية miro the king

رد: أخطاء برمجية قاتلة للعبة pes2010

انا بلعب توب بلير وبالفعل التحكم فيها صعب شوية وصعب اوى تعمل مهارة عكس 09 وبالعكس احسن حاجة فيعا الجرافيكسئ والوشوش بتاعت العيب
    [CENTER][B]The End
    [/B][/CENTER]

مخالف للقوانين

كلامك صح مليون فى الميه ودا انا فولتو كتير والناس انتقدتنى مش عارف ليه وكمان انت نسيت حاجه حراسه المرمى والتحكيم زفت زفت زفت همه فكرو انهم عدلوها بوظوها وفعلا اجمد لعبه لحد الان البيس2009

عضو فضي الصورة الرمزية event88

و أنا عمال بقول أن المشكلة من جهازي أتاريها من ذات اللعبة
    بارك الله فيك أخي فوفو للتوضيح

عضو الصورة الرمزية ahmedems

لقد قمت بتنزيل النسخة الكاملة الأيزو
    و بصراحة اللعبة مختلفة لكنى وجدت صعوبة فى الأتى :
    1/ ضربات الجزاء غريبة جدا وربما مع التمرين تأتى
    2/ كرت الشاشة لدى hd 4770 ومع ذلك اللعبة ثقيلة حتى على الميديم وعلى 1280*1024 لدرجة أنى بحثت على اليوتيوب لفيديوهات للعبة
    وجدت أنها ثقيلة على معالج مثل x3 710 و e7500 و q6600 وكل هؤلاء على كروت مثل 4850 و 9800gt
    مما جعلنى أفقد الأمل فى شرا ء معالج مناسب لها على العكس تماما البرو 2009 كانت سلسة ورائعة
    ولكن لأكون صادقا فالعبة مختلفة فعلا فلم أسجل هدفا يشبة الأخر تقريبا كما أن طريقة أخذ لاعب والجرى به أصبحت فاشلة قد تنجح على الأطراف ولكن من الصعب أن تجرى بلاعب وتدخل به إلى منطقة الجزاء هكذا وكأنك وحيدا
    وأحيانا أشعر بالذكاء الإصطناعى للخصم وأحيانا أشعر بغباء الخصم
    وعامة أشعر أن اللاعب ثقيل لا يتحرك مثلما أريد على عكس ما كان فى البرو 2009 كانت سلسة وتشعر أن اللاعب يتحرك كما تريد بالفعل
    الشىء الوحيد الذى يجعلنى متمسكا بها هو الشكل الجديد للماستر ليج وعندما أمل منه سأعود للبرو 2009

عضو برونزي الصورة الرمزية MAVRIK@

والله يا ابو فوفو الكلمات تعجز عن التعبير و انا مقهوووور بشدة و .........لا استطيع وصف مدى سوء هذه اللعبة الغبية جدااااااااا و سأروي قصتي مع هذه المهزلة....عند شرائي للعبة اخير و بعد انتظااااار طويل قمت بتنزيل اللعبة و عند بداية تشغيلها وضعتها فورا على خيار TOP PLAYER و انا متفائل جدا عند رؤية الMENU في البداية ...و لكن المهزلة بدأت مع أول مباراة حيث انك لكي تستطيع تمرير الكرة عليك ان تصاب بجلطة قلبية و نفسية لكي تصل هذه التمريرة للاعب ( في حال وصلت طبعا ) و بطيء غير معقووووول:mad: في هذه اللعبة الغبية و ان وصلت هذه الكرة سيكون عليك المشي بها ان!!!!!!!استطعت ...حيث انك تشعر ان اللاعب قد انتهى توا من جري مسافة مئات الاميال و عليك ان تنازع لكي لا تخسر الكرة بشكل لا يصدق ....وان استطعت المشي بها سيقوم لاعب خصم بكسسسسسسسر رجلك عينك عينك :mad: و لا تاخذ فاول اخطاء تحكيمية فادحة جداااااااا:eek: .....و لزيادة الطين بلة لقد قمت بلعب المباراة الاولى مع شخص هاو و جديد على عالم :ah34:PES و هزمني في اول مباراة و تم كسر العرين و الحصون:mad::mad: و السبب انه في طول اللعبة انا متفاجيء بالاداء المخيب للامال و اضل اتفوه ب _______ طول العبة:mad: و تم طرد 3 لاعبين بشكل غريب جداااا ...و لمن يعتقد بأنها لعبة (جيدة) فأنا لدي مجموعة من اللقطات الجميلة جدا تظهر مدى روووعة هذه اللعبة و هي حوالي 25 لقطة:eek: نعم حيث انك ستضحك و تغضب في نفس الوقت ........في الحقيقة هذه اسوأ لعبة كرة قدم على الاطلاق و مستعد اواجه كل من يقول عكس ذلك و اثبت له مدى غباء هذه اللعبة.....هم فقط قامو بالاعتناء بالوجه للاعب و باقي الاشياء متروكة لدرجة انهم نسيو انها لعبة كرة قدم ....قد يقول البعض منكم لماذا تتحدث بهذا الشكل عن اللعبة لكن انا اقول لمن يعلب بشكل احترافي سيعلم و يتأكد من كل ما قلته و اعود و اكرر لدي لقطات من ليلة و ليلة لهذه اللعبة و تقييمي للعبة هو
    Graphics 9 \10
    Game play 5 \10
    Overall 6\10
    و هذا الجزىء هو اسوأ جزىء و بامتياز ايضا

عضو فضي الصورة الرمزية HossaM_ScorpioN1989

فعلا يا أبوفوفو اللعبة مافيهاش غير جرافيكس بس وال تحكم فيها صعب جدا لدرجة اني بقيت بعمل منها بسرعة قوي واخري ماتش 5 في الماستر ليج وخلاص بس بارجع والعبها تاني برضه :D:D وتقيمي للعبة :
    Graphics : 9.5/10
    gameplay: 6/10
    Overall : 8/10

عضو فضي الصورة الرمزية titosss

السلام عليكم اخ ابو فوفو انا اختلف معاك فى حاجات كتيير واتفق معاك فى حاجه واحده وهى الجرافيك اللى مفيش كلام فيه طبعا .
    اولا
    المشكلة الكبيرة باللعبة هذه تكمن في التحكم ذاته ... الآلي واليدوي ..
    بالعكس بما انك من محترفى البيس الكلام ده من المفروض انه يفرحك مش يزعلك لان نسبه الصعوبه فى اللعب زادت جدا الكلام ده عمل تجديد لروح البيس .

ثانيا
    يعني إذا أردنا أن نضع الخيار ألي بأنتقال الأشارة إلى أقرب لاعب يكون بجانب الكرة حتى يصبح الكونترول معه نجد تأخر كبير جدا بإنتقالها قياسا على الأصدارات السابقة .من 2009 و2008 عدى أن رتم اللعبة بطيء جدا جدا
    برضه انا ما زلت بقولك ده يزيد من نسبه الصعوبه اكتر واكتر عليك ان تلاقى حلول تانيه غير حلولك القديمه اللى كنت بتستعملها فى 2008,2009 اعتقد ان 2010 بتعتمد كتيير اوى على اللعب الجماعى وليس الفردى مثل الذى يوجد فى 2009 كنت ممكن ترقص الفريق كله وتجيب جون لأ خلاص الكلام ده بقى بتاع العيال الصغيره احنا دلوقتى لازم نلاقى حلول تانيه جديده وهى اللعب الجماعى اللى اكثر من رائع فيها والكلام ده مش معناه برضه ان مفيش ترقيص لأ فيه ومهارات جديده بس الترقيص ليه حدوده مش زى 2008,2009 العمليه كانت سهله اوى اعتقد انك وصلك اللى عاوز اقولهوك.

ثالثا
    المشكلة الأكبر بالغباء الصناعي وليس الذكاء الصناعي الذي يجب أن يكون بتلك اللعبة
    ألا وهو ضربات الجزاء بالكونترول والتحكم جدا عقيم يعني لازم تضغط على الشوط أولا وبعدها ترفع يدك
    لتضغط على التوجيه لزاوية معينه
    اعتقد انك رديت على نفسك فى الجمله اللى بعديها
    يعني مختلف تماما عن السابق
    يا ابو فوفو انت ليه مبتحبش التجديد ليه عايز النظام القديم رغم ان النظام ده هايل وجميل ولسه هنتعود عليه اكتر واكتر

رابعا وهو الاخير
    لا يستطيع على أقوى الأعدادات الكومبيوتر أن يدخل عليك هدف واحد من خلال ضربات الجزاء ليضعهم كلهم بالزاوية اليمنى من العارضة أو بالزاوية اليسرى لترتد إلى داخل الملعب وبشكل دائم وهذا خطأ برمجي باللعبة ..
    لأ لأ طبعا الكلام ده مش مظبوط خالص انا بلعب فى الدورى وبقابل متشات كتيييير فيها ضربات جزاء والكلام اللى انت بتقوله ده مبيحصلش وبيتجاب فيا اهداف من ضربات جزاء عادى خالص .

ارجو ان تعيد النظر وتستمتع بالأشياء الجديده اللى فى اللعبه بدل ما تنتقدها .

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titosss مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم اخ ابو فوفو انا اختلف معاك فى حاجات كتيير واتفق معاك فى حاجه واحده وهى الجرافيك اللى مفيش كلام فيه طبعا .
    اولا بالعكس بما انك من محترفى البيس الكلام ده من المفروض انه يفرحك مش يزعلك لان نسبه الصعوبه فى اللعب زادت جدا الكلام ده عمل تجديد لروح البيس .

ثانيا برضه انا ما زلت بقولك ده يزيد من نسبه الصعوبه اكتر واكتر عليك ان تلاقى حلول تانيه غير حلولك القديمه اللى كنت بتستعملها فى 2008,2009 اعتقد ان 2010 بتعتمد كتيير اوى على اللعب الجماعى وليس الفردى مثل الذى يوجد فى 2009 كنت ممكن ترقص الفريق كله وتجيب جون لأ خلاص الكلام ده بقى بتاع العيال الصغيره احنا دلوقتى لازم نلاقى حلول تانيه جديده وهى اللعب الجماعى اللى اكثر من رائع فيها والكلام ده مش معناه برضه ان مفيش ترقيص لأ فيه ومهارات جديده بس الترقيص ليه حدوده مش زى 2008,2009 العمليه كانت سهله اوى اعتقد انك وصلك اللى عاوز اقولهوك.

ثالثا اعتقد انك رديت على نفسك فى الجمله اللى بعديها يا ابو فوفو انت ليه مبتحبش التجديد ليه عايز النظام القديم رغم ان النظام ده هايل وجميل ولسه هنتعود عليه اكتر واكتر

رابعا وهو الاخير لأ لأ طبعا الكلام ده مش مظبوط خالص انا بلعب فى الدورى وبقابل متشات كتيييير فيها ضربات جزاء والكلام اللى انت بتقوله ده مبيحصلش وبيتجاب فيا اهداف من ضربات جزاء عادى خالص .

اخي الكريم titosss المشكلة ليست فقط في طريقة العب ابدا لاني جايب هذف في هذه النسخة الجديدة من بعد 25 تمريرة و لكن اخطاء تحكيمية قاااااتلة جدا و انا مستعد ارفع جميع هذه اللقطاة و هي حوالي 25 لقطة ليرى الجميع بأم العين الاخطاء الفادحة في اللعية

عضو فضي الصورة الرمزية أبو فوفو

اولا بالعكس بما انك من محترفى البيس الكلام ده من المفروض انه يفرحك مش يزعلك لان نسبه الصعوبه فى اللعب زادت جدا الكلام ده عمل تجديد لروح البيس .

ثانيا برضه انا ما زلت بقولك ده يزيد من نسبه الصعوبه اكتر واكتر عليك ان تلاقى حلول تانيه غير حلولك القديمه اللى كنت بتستعملها فى 2008,2009 اعتقد ان 2010 بتعتمد كتيير اوى على اللعب الجماعى وليس الفردى مثل الذى يوجد فى 2009 كنت ممكن ترقص الفريق كله وتجيب جون لأ خلاص الكلام ده بقى بتاع العيال الصغيره احنا دلوقتى لازم نلاقى حلول تانيه جديده وهى اللعب الجماعى اللى اكثر من رائع فيها والكلام ده مش معناه برضه ان مفيش ترقيص لأ فيه ومهارات جديده بس الترقيص ليه حدوده مش زى 2008,2009 العمليه كانت سهله اوى اعتقد انك وصلك اللى عاوز اقولهوك.

ثالثا اعتقد انك رديت على نفسك فى الجمله اللى بعديها يا ابو فوفو انت ليه مبتحبش التجديد ليه عايز النظام القديم رغم ان النظام ده هايل وجميل ولسه هنتعود عليه اكتر واكتر

رابعا وهو الاخير لأ لأ طبعا الكلام ده مش مظبوط خالص انا بلعب فى الدورى وبقابل متشات كتيييير فيها ضربات جزاء والكلام اللى انت بتقوله ده مبيحصلش وبيتجاب فيا اهداف من ضربات جزاء عادى خالص .

.................................................. .................................................. ........................

والله الشباب كلها على رأسي من فوق ومشكورين كلكم يا شباب على مروركم الطيب ....

بس ؟؟؟؟؟ يا أخي titosss ألا ترى معي أن بعض الأشياء يبدو أنها قد فاتتك بهذه اللعبة إن كنت محترفا فيها ...
    ألا وهي ....
    إن كنت محترف pes فلا يمكنك اللعب بدون تقويت اللعيبة كلهم يعني الفرق واللعيبة كلهم التي تلعب بهم وضدهم يعني لا يكفي فقط ان نلعب فقط على التوب بلير .. ولا يكفي أن نرفع حماس الفريقين إلى خيار (الأكسلنت)
    يجب علينا أن نقوي كل اللعيبة من خيار .. EDIT إلى 99 لميزات كل لاعب ... ثانيا فكرة اللعبة هي الحماس أولا والأحترافية بالتحكم والمناورة باللعبة 1 -2 عدى المناورات الفردية والترقيص
    وهذه غير موجودة بهذه اللعبة أبدا ولكي تلعب بهذه الطريقة يجب عليك أن تقوم ببعض التوقعات قبل إصدار أمر
    التنفيذ للباص او للرفعة أو للشوط سواء بالجوستيك أو على الكيبورد ..
    يعني بكل بساطة هذا لا يعتبر مثلما تفضلت انت أنه تجديد إنه تدمير لكل من يلعب هذه اللعبة بأحترافية
    والشيئ بالشيئ يذكر هناك واحد من رفاقي كنت ألعب معه 2009 وأفوز عليه بفارق أكثر من 4 إلى 5 أهداف يعني الزلمه ما بيعرف يلعب يعني (لعبو على قدو .)
    أول ما نزلت اللعبة قعد ولعب معي وجاب تعادل مني:ah4: والله ستر ما ربح كانت كارثة ..
    كله بسبب إيش برأيك بسبب التجديد اللي حكيتلنا عنو يعني هل الشركة عملت هذا الأصدار للدرويبش
    واللي ما بيعرفوا يلعبوا .... ولا للناس اللي ردات فعلهم المرئية ضعيفة ولا للناس اللي توقعاتهم جيدة ...
    ثم: أنت اللي عمال بتحكي هذا الكلام بدي أسألك سؤال وبدي إجابة صريحة ..
    الكونترول على اللاعب كم من الدرجات تعطيه بهذه اللعبة وكم من الدرجات تعطيه بالأصدار السابق 2009
    أعتقد أن الفارق شاسع جدا .... في الأصدار السابق تمتلك الاعب كله وبكل مهاراته الفردية وكأنك أنت بالملعب أنت
    أما هذا الأصدار فا للأسف لا تمتلك أكثر من 25 % بتحكمك بالاعب . وهذه مشكلة بحد ذاتها فاقدة لكل متعة ...
    الآن وكل هذا الكلام عن شيئ واحد فقط لكنه يسبب الأحباط طيب تعال نتكلم على غير أشياء ومنها ..
    سوء التحكيم وكأني الحكم مو هون عرقلات من الخلف تستوجب الطرد تخليص الكرات بطريقة عنيفة دخول بالجسد وبطرق غير شرعية لتخليص الكرة كلها أخطاء برمجية باللعبة ......

أنا برأيي الشخصي اللعبة فقدت حماسها تماما بفقدانك قوة تحكمك باللاعب الذي تلعب به ..
    وبرأيي الشخصي أيضا كان لازم يتركوا اللعبة كما هي ولكن بالكرافيكس الجديد ....

ها شو رأيك ..... كلامي صح ولا أنا عمال بفتري على هذا الاصدار ... ولا الشغلة معاندة :mad:.....
    (علي أن أسعى وليس علي إدراك النجاح)

[SIGPIC][/SIGPIC]

هنا تتجسد معاني الارادة والعزيمة والاصرار والتحدي والامل

عضو فضي الصورة الرمزية titosss

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو فوفو مشاهدة المشاركة
    .................................................. .................................................. ........................

والله الشباب كلها على رأسي من فوق ومشكورين كلكم يا شباب على مروركم الطيب ....

بس ؟؟؟؟؟ يا أخي titosss ألا ترى معي أن بعض الأشياء يبدو أنها قد فاتتك بهذه اللعبة إن كنت محترفا فيها ...
    ألا وهي ....
    إن كنت محترف pes فلا يمكنك اللعب بدون تقويت اللعيبة كلهم يعني الفرق واللعيبة كلهم التي تلعب بهم وضدهم يعني لا يكفي فقط ان نلعب فقط على التوب بلير .. ولا يكفي أن نرفع حماس الفريقين إلى خيار (الأكسلنت)
    يجب علينا أن نقوي كل اللعيبة من خيار .. EDIT إلى 99 لميزات كل لاعب ... ثانيا فكرة اللعبة هي الحماس أولا والأحترافية بالتحكم والمناورة باللعبة 1 -2 عدى المناورات الفردية والترقيص
    وهذه غير موجودة بهذه اللعبة أبدا ولكي تلعب بهذه الطريقة يجب عليك أن تقوم ببعض التوقعات قبل إصدار أمر
    التنفيذ للباص او للرفعة أو للشوط سواء بالجوستيك أو على الكيبورد ..
    يعني بكل بساطة هذا لا يعتبر مثلما تفضلت انت أنه تجديد إنه تدمير لكل من يلعب هذه اللعبة بأحترافية
    والشيئ بالشيئ يذكر هناك واحد من رفاقي كنت ألعب معه 2009 وأفوز عليه بفارق أكثر من 4 إلى 5 أهداف يعني الزلمه ما بيعرف يلعب يعني (لعبو على قدو .)
    أول ما نزلت اللعبة قعد ولعب معي وجاب تعادل مني:ah4: والله ستر ما ربح كانت كارثة ..
    كله بسبب إيش برأيك بسبب التجديد اللي حكيتلنا عنو يعني هل الشركة عملت هذا الأصدار للدرويبش
    واللي ما بيعرفوا يلعبوا .... ولا للناس اللي ردات فعلهم المرئية ضعيفة ولا للناس اللي توقعاتهم جيدة ...
    ثم: أنت اللي عمال بتحكي هذا الكلام بدي أسألك سؤال وبدي إجابة صريحة ..
    الكونترول على اللاعب كم من الدرجات تعطيه بهذه اللعبة وكم من الدرجات تعطيه بالأصدار السابق 2009
    أعتقد أن الفارق شاسع جدا .... في الأصدار السابق تمتلك الاعب كله وبكل مهاراته الفردية وكأنك أنت بالملعب أنت
    أما هذا الأصدار فا للأسف لا تمتلك أكثر من 25 % بتحكمك بالاعب . وهذه مشكلة بحد ذاتها فاقدة لكل متعة ...
    الآن وكل هذا الكلام عن شيئ واحد فقط لكنه يسبب الأحباط طيب تعال نتكلم على غير أشياء ومنها ..
    سوء التحكيم وكأني الحكم مو هون عرقلات من الخلف تستوجب الطرد تخليص الكرات بطريقة عنيفة دخول بالجسد وبطرق غير شرعية لتخليص الكرة كلها أخطاء برمجية باللعبة ......

أنا برأيي الشخصي اللعبة فقدت حماسها تماما بفقدانك قوة تحكمك باللاعب الذي تلعب به ..
    وبرأيي الشخصي أيضا كان لازم يتركوا اللعبة كما هي ولكن بالكرافيكس الجديد ....

ها شو رأيك ..... كلامي صح ولا أنا عمال بفتري على هذا الاصدار ... ولا الشغلة معاندة :mad:.....
    فى اول الكلام بس علشان نعرف نتكلم انا بلعبها بشكل احترافى 100% كده انت اتطمنت .
    الحوار اللى حصل معاك وانت بتلاعب صاحبك حصل معايا بالظبط انا برضه كنت بغلبه بالخمسه والسته واول ماتش العبه معاه فى 2010 خسرت منه 2-1 ودى حاجه مش غريبه لأن الاصدار ده مختلف تماما عن الاصدارات السابقه

اولا : انت محتاج فى الاصدار ده ان تتعرف على المهارات وحركات اللعيبه علشان الترقيص مبقاش سهل على الاطلاق واى دفاع هتدخل عليه بنسبه 60% مش هيسيبك تعدى من غير مراوغه ومهاراتك بالجوستيك وسرعه الباص هى اللى هتعمل الفارق بينك وبين اللى بتلعب معاه ووالله انا بلعب بميسى بجيب نفس الاجوان اللى كنت بجبها والتحكم فيه مش زى ما انت بتقول 25% خالص ولا هقول 100% هو التحكم بنسبه 75% وده عيب انا معاك فى هذا الاصدار النسبه قلت ونسبه الصعوبه فى التحكم زادت وده انا حاسس ان الشركه عايزه توجهنا لأستراتيجيه لعب جديده وهى الجماعيه وبأكد على الكلمه لأن معظم الناس دلوقتى مش لاقيه مستواها فى الترقيص والتعديه بكل سهوله من الدفاعات لأ هما دلوقتى رفعولك الذكاء الصناعى بتاع الدفاعات وقالولك مش هتعدى بالساهل دى اسراتيجيه جديده لازم نتعود عليها زى ما تعودنا نفوت بسهوله فى 2009 لازم نتعود على 2010 ونلاقى الحلول اللى نفوت بيها او الباص او الرفعات الجميله او الشوط من بره اللى اصبح ممتع جدا جدا جدا مدام احنا مش لاقيين التحكم الكامل والسهوله اللى الناس عاوزاها وعايزه تبقى الالعاب سهله لأ انت بتلعب لعب احترافى بقى هو ده اسلوب اللعب اللى مفروض نتعود عليه وسيبنا بقى من سهوله 2009 احنا عايزين الصعب .

اما بالنسبه للتحكيم هو اولا الناس بتعترض على التحكيم ليه لازم نسأل نفسينا ؟ الخشونه فى اللعب ده وارد احنا من شويه لسه قايلين الدفاعات صعبه ومش هتسيبك تعدى بالساهل ولو انت محترف ممكن تتفادى الخشونه بالترقيص والمهارات , العيب بقى اللى الناس من حقها تتكلم عليه وهو الاخطاء التحكيميه زى التسلل ودى انا جبت 3 اجوان وكنت متسلل فيهم 100% بس ده قليل جدا لما بيحصل يا ابو فوفو وده يعتبر عيب وميزه عيب لو التسلل ليك ودخل فيك جون وكان اللاعب متسلل وميزه لو دخلت جون واتحسب وانت متسلل ههههه:D بس كده معنديش كلام تانى

عضو برونزي الصورة الرمزية UNIVERSE

ياجمااعة انا براي كل شيء محمول
    الا اخطاااء الحارس
    انها تثير اعصابي وغضبي جدا
    فماا رايكم بما ترونه من هذا المهرج
    مهما كان اسمه
    [CENTER]

3ASEM
    [/CENTER]

[SIZE=2]
    اما بالنسبه للتحكيم هو اولا الناس بتعترض على التحكيم ليه لازم نسأل نفسينا ؟ الخشونه فى اللعب ده وارد احنا من شويه لسه قايلين الدفاعات صعبه ومش هتسيبك تعدى بالساهل ولو انت محترف ممكن تتفادى الخشونه بالترقيص والمهارات , العيب بقى اللى الناس من حقها تتكلم عليه وهو الاخطاء التحكيميه زى التسلل ودى انا جبت 3 اجوان وكنت متسلل فيهم 100% بس ده قليل جدا لما بيحصل يا ابو فوفو وده يعتبر عيب وميزه عيب لو التسلل ليك ودخل فيك جون وكان اللاعب متسلل وميزه لو دخلت جون واتحسب وانت متسلل ههههه:D بس كده معنديش كلام تانى
    يا عم يا titosss انا ايضا لاعب محترف نحن لا نتكلم عن التسلل بل اتكلم عن اخطاء فادحة و ليست مجرد خشونة فعند العرقلة يتم اخذ اللاعب و ليس الكرة ( اللاعب يقوم يعرقلتي بدوووون مس الكرة ابدا و هذا يا اخي بحسب قانون اللعبة غلط!!!!! ) و هذا لا يشجعك ابداااا
    و بعدين يا اخي اي صعوبة زادت انا في اللعبة القديمة كنت ارفع برشلونة على اعلى الاعدادات و بالعب ضدها بفريق اس ميلان و اخسرها بفارق 5 اهداف بينما الجديدة فالفارق يصبح 7 اهداف و هل هذه صعوبة برأيك و للتجربة استخدم رووني او ابراهيموفيتش و قم بتسديد الكرة من بعد دائرة المنتصف و سترى انطلاق الكرة مثل الصاروخ و كأنك تلعب بكابتن ماجد او رابح ((((هذا ليس احترافي و لا واقعي على الاطلااااااق))))) ايضا تسجيل الاهداف حيث ان اللاعب يمشي و كأنه مكسور او حدا عامللو عملة و لكن عند تسديد الكرة ترى انه اخرج سلاح RPG من جيبه و فجئة قام بتسديده على المرمى و حتى طريقة تلقي الشباك للهدف ليست جميلة ....و هل رأيت في حياتك لاعب يمشي بالكرة و يأتي لاعب الخصم و يمشي امامك (يعني بينك و بين الكرة ) و يتفرج عليك و كأنه SHADOW و يذهب و كأن شيئااا لم يحصل
    هذا ليس مشجع ابدا و ليس احترافي ابدا بل هذه لعبة سلاحف.

هذا ليس واقعي على الاطلاق و ليس صعوبة ابدااا ...بل هذا فشل و غدا انشالله سوف احمل هذه اللقطات ليراها الجميع و انت خصوصا لكي ترى بنفسك الاخطاء الفادحة بل و حتى المواقع العالمية تحدت عن فشل اللعبة و الجميع هنا يتحدث عن فشل هذا الجزء.

عضوية جديدة

السلام عليكم

مثل ماتفضلت اخوي الكريم واللعبه فيها اخطاء

بس الحكم لحاله خطاء فادح :ah34:

عضو ذهبي الصورة الرمزية miro the king

انا لعبتها تانى فى معظم الفرق الكبيرة الحكام اخطائهم فادحة وقاتلة وكمان التسللات وتقريبا مينفعش ترقص دى مش ردية ترقص خالص
    [CENTER][B]The End
    [/B][/CENTER]

صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة