النتائج 1 إلى 2 من 2

الموضوع: مشكلة انهيار النظام وعدم قبول تسطيب الويندوز، والحل المتوصل له..

عضو فضي الصورة الرمزية shrief_007

Exclamation مشكلة انهيار النظام وعدم قبول تسطيب الويندوز، والحل المتوصل له..

انا مش عارف ابتدى منين بالظبط انا لسه مغير بدى الكيسه وجبت كيسه اوسع والكيسه دى كانت من غير باور صبلاى وركبت القديم الى شغال بيه بقالى اكتر من سنه وبعد كام يوم رحت جبت مروحه 12 سم وبعدها بداءت اشم ريحه شياط والجهاز كان شغال عادى وبعد كام يوم كنت فاتح الجهاز الساعه 6 صباحا وانا كنت بدور على تعريف لعضو من الاعضاء بدون ذكر اسماء وانا بقلب فى صفحات الانترنت الخاصه بالتورنت لقيت صفحه منهم بعد ما فتحتها فيها رساله بتقول youre coputer has been attacked ما هتمتش بعد ساعه تقريبا لقيت الجهاز هنج رحت مرستر وحصل الى حصل الجهاز بقا بيوصل عند كلمه ويندوز اكس بى ويرستر تانى قولت اصطب نسخه وجيت اصطب تطلعلى رساله بتقول فيما معناها انا النظام ناقص ملفات 0000000x0f المهم غيرت كابل الداتا منفعش برضو شيلت الكروت الى حاططها فى المازر برضو مش راضى يتصطب الوندوز فكيت البروسسور وركبته وغيرتله المبرد برضو مش راضى يصطب الوندوز شيلت الحجر الى فى المازر مش نافع شيلت المروحه او الفانه الريحه راحت بس المشكله موجوده لحد ما جربت اشيل رامه من الرامتين الى عندى وفعلا الجهاز رضى يصطب الوندوز يعنى العيب كان فى الرامه قولت الحمد لله عرفت السبب بدلت الرامه تانى علشان اتاكد ان العيب من ر امه واحده وجرب الرامه الى خلعتها اول مره الجهاز قعد يرستر غيرتها بالتانيه والجهاز اشتغل تمام وبعد يومين بالظبط كانت الساعه 6صباحا ايضا جيت بلعب فى برنامج بتاع كارت الصوت الكريتيف بلاى سنتر وكنت بفعل الصدى فيه راح الجهاز مرستر تانى وبعدها اشتغل تمام للعلم انا حدثت البويز بتاع الماز قبليها بيوم فيا جماعه دلونى العيب فين بالظبط فى المروحه الجديده فيها قفله علشان كدا بتطلع ريحه شياط ولا فى فيرست ضرب الرامات ولا العيب فى ايه بالظبط للعلم الرامات عندى 2جيجا والمازر 945s3p والبروسيسور dual core 2180 والهارد 160 داتا الجهاز عمل المشكله تانى بعد ما استبعدت الرامه وانا خايف يكون الجهاز هوا الى بيحرق الرامات ولا فيه فيرس بتاع الرامات دلونى العيب فين بالظبط ولو كان فيرس بتاع رامات ايه الحل

حمل اجمل نشيد
    هنا

عضو فضي الصورة الرمزية shrief_007

رد: اكبر مشكله واجهتنى فى حياتى ساعدونى فرج الله عنكم

خلاص يا جماع المشكله اتحلت زكانت فى باتش ابديت لبرنامج كان فيه فيرس وتقريبا هوا الى حرق الرامه الاولى ونصيحى منى ابعدو عن افيرا لانى كنت واخد مقلب فيه والفيرس اسمه ram de546 وحرصو ا يا جماعه لان افيروسات اتطورت قوى ووصلت للرامات والله واعلم يمكن بعد كدا يكون فيه فيرس بيضرب الداتا بتاعت الشاشه ربنا يستر وعلى فكره انا جربت 12 انتى فيرس والى مسكه اولا بيتا ديفندر ومسكته ببرنامج webroot وافاصت الاصدار المنزلى مسكه ايضا ابو بلاش

حمل اجمل نشيد
    هنا