صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 31

الموضوع: شاركنا حلمك

عضو فضي الصورة الرمزية XMasterrrr

شاركنا حلمك

بسم الله الرحمن الرحيم
    انا حبيت اعمل الموضوع ده
    مش عشان انا حاسس بوقت فراغ
    لاء انا عاوز استفيد من وقتى فى مناقاشات معكم
    ربما نفعل شئ جدير بالمنتدى و ربما يساعد البعض
    اولا انا اسمى احمد مجدى
    حلمى كان صغير اوى و انا 8 سنين
    نفسك فى ايه
    نفسى فى كمبيوتر
    نفسك فى ايه
    نفسى فى كمبيوتر
    جيه الكمبيوتر
    ب 5000 جنيه بانتيوم 4 :cool:
    كنت بعرف اقرا و اكتب و انا 9 سنين الحمدلله
    جبت مجلات عن الكمبيوتر و كنت بجيب ميكى و كان فيها حاجات عن النت و الكمبيوتر
    انا على فكرة دلوقتى 14 سنة :D
    طلبت فى البيت نت
    جيبت النت سبحان الله
    كان حلمى اعمل موقع
    خليت والدى يشتريلى كتاب تصميم المواقع و كان 250 صفحة
    و الحمدلله عملت موقع
    شوية شوية حسيت انى نفسى العب وياريتنى ملعبت
    شوفت ناس بيلعبوا كونكر روحت مشتريها
    والله بعد مكنت شاطر فى المذاكرة و فى تصميم المواقع ضاع كل ده 3 سنين
    المهم بطلتها اه بطلتها جربت اشتغل فى الهاك و الحمدلله بئيت محترف بس علشان الفايدة و الاسلام
    دلوقتى حلمى شركة برمجة العاب عربية
    اسمها United Arab Video Games
    شوفوا توقيعى احنا شغالين فى الموضوع ده
    انا حبيت اقولكم بس لو حد حب يشترك
    الأن و انا فى منتصف طريقى فى موضوع اللعبة وجدت نفسى اميل لتصميم المواقع مجددا
    نعم اريد ذلك لكن لا اقدر ان ادخل ذلك السوق اريد طريقى
    و الان وجدت طريقى عن طريق الاونلاين
    اينعم لم ابداء بعد فى ذلك الموضوع و لكنى سابدء بأذن الله فى منتصف العام(بعد الامتحانات)
    عارفين احلى ذكريات ليا لما والدى جابلى اتارى سيجا فى 2003
    كان اعلى جرافيك و حسيت انى هطير من الفرحة و فعلا لغايط دلوقتى بلعب عليه و بلعب على الجهاز الالعاب بتاعتوا
    حد ليه ذكريات؟
    حد عندوا احلام ؟
    حد نفسوا يبقى عندوا حاجة و مش قادر يجيبها
    انا نفسى اعمل خير كتير
    نفسى ابقى مؤمن اكتر و اكتر و الحمدلله انا مؤمن جدا
    نفسى فى اشياء كتير مش هئدر اكتبها لأنها هتاخد صفحات و صحفات
    انتا بقى حلمك ايه ؟
    بيت صغير
    فيلا ولا قصر
    شركة و عربية ؟
    مال و بنون
    دينك ؟
    قول يارب و تعالوا نتناقش فى الموضوع ده
    على فكرة اول موضوع بالنسبالى قولولى رئيكم
    اخوكم فى الله احمد مجدى

مخالف للقوانين

رد: شاركنا حلمك

اولا بحييك علي الموضوع الرائع وانا كان نفسي حد يسئلني السؤال ده من زمان

انا شفت الموضوع عن اللعبه العربيه وبجد عجبتني الافكار والأراء الي فيه

حلمي بقي يا باشا اني افضل عايش لحد ما اشوف ماركه مصريه تنافس شركات عالميه مثل amd ,asus ده بجد املي في الحياه لو ساهمت في الشركه ديه باي حاجه اقدر عليها
    ده غير حلمي الثاني بهندسه كمبيوتر في جامعه مرموقه اطلع منها رافع راسي

اخيرا حلم اناحاسس انه ابعد ما يكون عني بس بحاول اوصله هو تحقيق رقم كسر عالمي وده هياخد عشرات السنين في التدريب بالكسر بالمشتتات الهوائيه

اشكرك مره ثانيه علي الموضوع الرائع وبتمني لو كنت اعرف حاجه عن البرمجه كنت ساعدتكوا في اللعبه بس الثانوي والدروس بأه هنعمل ايه يعني

اولا لما يبقى فى عدل فى مصر نبقى نقول نعمل شركة تنافس الشركات العالمية و هيحصل بأذن الله قول يارب
    ثانيا ربنا يوفقك و تدخل الجامعة و تاخد الدكتوراة كمان
    ثالثا يوم متوصل لأقصى رقم فى كسر السرعة هاتلقينى قاعد جمبك باخد الجهاز بتاعك و بديلك تمنوا
    نورت الموضوع ياباشا و حاول تدخل ناس الموضوع

عضو برونزي

السلام عليكم
    شكرا علي الموضوع
    للاخ mohamed790gx
    ممكن تستخرج السليكون من التراب الذي يتواجد بكثرة في بلدنا و تساهم في تصنيع الشرائع
    [CENTER][SIGPIC][/SIGPIC][/CENTER]
    [CENTER][COLOR=yellowgreen][URL="https://img706.imageshack.us/my.php?image=a14j.gif"][IMG]https://img706.imageshack.us/img706/4991/a14j.gif[/IMG][/URL]
    [/COLOR][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=188829"][COLOR=YellowGreen] بعض اخطاء المصلين الشائعه في الصلاة[/COLOR][/URL]
    [/CENTER][CENTER][url]https://www.tvquran.com/[/url]
    [/CENTER]
    [CENTER][B][URL="https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865"]Adblock Plus For[COLOR=sienna] Firefox[/COLOR][/URL][/B]
    [/CENTER]
    [CENTER][COLOR=red]لمنع جميع الاعلانات و الصور الغير مرغوب فيها
    [COLOR=YellowGreen][SIZE=4][SIZE=3][COLOR=DarkOrchid]لاتنسي وضع المصدر لموضيعك[/COLOR][/SIZE]
    [/SIZE][/COLOR][COLOR=YellowGreen][URL="https://reg.imageshack.us/content.php?page=uploader"][SIZE=2]I[COLOR=Red]mageshack Bulk Uploader[/COLOR][/SIZE][COLOR=Red] لرفع الصور
    حتي لا تحمل علي الحادم لمصدر الاخبار[/COLOR][/URL][/COLOR][/COLOR]
    [SIZE=2][COLOR=YellowGreen][URL="https://rappelz.gamepower7.com/index.php/ref?rid=54324"]لعبة امل الشعوب اول لعبة [/URL][/COLOR][/SIZE][URL="https://rappelz.gamepower7.com/index.php/ref?rid=54324"]MMOG[/URL][SIZE=2][COLOR=YellowGreen][URL="https://rappelz.gamepower7.com/index.php/ref?rid=54324"] عربية[/URL][/COLOR][/SIZE][URL="https://www.tvquran.com/"]
    [/URL]
    [/CENTER]

مخالف للقوانين

اخواني احمد مجدي ومصطفي

شكرا جزيلا لدعمكوا وكلامكوا الجميل والواحد كان محتاج كلام ذي ده عشان يرفع العزيمه

استاذ احمد عد فلوسك بقي عشان تشتري مني الجهاز لما اكسره :D

بالنسبه لتراب مصر فهي مليانه خير وفلوس وعقول نوويه بس محدش مستغلها خالص :ah17:

وبجد لو ربع الحاجات ديه في مصر تم استغلالها صح هتبقي من اعظم الدول الحضاريه

ايه الكلام الكبير ده تراب و نوواوى
    المنجة مش ناواوية :D
    على فكرة انا ممكن لو خدت فرصة ابقى بيل غيتس بس فعلا ربنا يخلى مصر
    عاوز مشاراكات اكتر بليز عاوزين ندردش قولوا ان ديه قهوة الدردشة

عضو

أسمى إمام محمود عندى 15 سنة فى أولى ثانوى و كان حلمى و أنا صغير أنى أنزل مصر (كنت عايش فى السعودية) و لكن نزلت و أنا فى 5 إبتدائى و أتصدمت من اللى بيحصل فى مصر و نفسى كل دة يتغير و بحاول أبتدى من نفسى و هو دة الصح و يمكن لما جالى الفيديو جيم (الأتارى ) و أنا صغير فى حضانة كنت حاسس أنى كدة وصلت لقمة التكنولوجيا و لكن فى 3 إبتدائى طلعت الأول فى إمتحانات أخر العام فى السفارة المصرية جالى بقة أحسن حاجة كانت موجودة فى 2003 ps1 ياة كان تحفة ساعتها و فضلت ألعب علية لحد دلوقتى و لكن الان بعد حوالى أسبع هجمع جهاز جديد لأنى اللى عندى كان بانتيوم 3 و بانتيوم 4 من سنة 2001-2002 مش فاكر بالضبط و بإذن الله جهازى الجديد أحلى حاجة أنى عارف كل حاجة هعمل بيها إية و لكن الأكبر من كدة عايز أجتهد لأنى عايز أدخل طب و أكون حاجة كويسة فى المجال دة لأنى والدى حببنى فية جداً و كل ة والى هو اللى بيدعمنى و بيشجعنى علية أكتر واحد بيشاركنى حلمى هو و بإذن الله بعد مخلص إمتحان بكرة هشوف موضوعك عن اللعبة العربية بإذن الله و أعولى أعرف أحقق حلمى لأنى منة هغير حاجات كتير إن شاء الله معلش طولت عليكم بس أنتوا اللى عايزين تعرفوا.

عضو برونزي الصورة الرمزية crypt76

نفسي أحج
    نفسي الاحتلال يزول عن بلدي
    نفسي اشارك في زواله بشيء اكتر من الكلمات المكتوبة
    نفسي ألحق اشوف ولو براعم جيل جديد بتتربى صح في تربة صح قبل ما اموت
    نفسي ابن بلدي يكون له كرامة ومقام وقيمة ومعنى وصوت ووزن كإنسان محترم جوه وبره
    نفسي لما اسافر بره وارجع بلدي ميكونش اول شعور احس بيه هو الرغبة في التقيؤ
    [CENTER][COLOR=Red][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?p=1863548#post1863548"][B][U]صلاة الفجر المليونية[/U][/B][/URL][/COLOR]

الناس في مصر الآن خمسة أنواع:
    [/CENTER]
    [CENTER]- نوع كان ضد مبارك قبل وبعد الثورة فهذا مناضل فثقوا فيه وولوه.
    - نوع كان ضد مبارك قبل الثورة والآن مع مبارك فهذا عاطفي فعقلوه.
    - نوع كان مع مبارك قبل وبعد الثورة فهذا ثابت على مبدأ خطأ فناقشوه.
    - نوع كان مع مبارك قبل الثورة والآن ضدة فهذا منافق فعلقوه من رقبته واعدموه.
    - نوع كان لا ينطق قبل الثورة وبعدها أصبح صوتة أعلى من أي صوت فهذا جبان فاحذروه.
    - أما النوع السادس فلا يحسب على الرجال ولا يصنف أصلاً.
    [/CENTER]

عضو الصورة الرمزية cmas

احلى ذكريات
    فكرتنى بالاتارى السيجا لسه موجود عاندى لغاية دلوقتى بس مبلعبش بيه طبعا الجرافك بتاعه مش عالى هههه:D
    وفى كمان الاتارى العادى بتاع ماريو وكابتن ماجد ده انا كنت بفضل قاعد عاليه مبقومش
    وكان فى قابليه جهاز اتارى بردوه مش فاكر اسمه اسود كدة ودرعاته غريبه كان فيه لعبة طيارة كدة ولعبة شبيها بماريو
    طبع كل جهاز من دول لما جه الواحد كان فرحان جدا فى شعور مايتوصفش من الفرحة لغاية لما جيبت القنبلة طبعا عرفين ( الكمبيوتر) .
    طبعا الواحد كل ما بيكبر حلمه بيكبر بعد ما كان حلمه بامتلاك قطعة الكترونية بسيطة اصبح حلمه تصنيع هذه القطعه او تطويرها واعتقد ان هذا شىء طبيعى فى الانسان لان كل مايوصل محطة عاوز يروح المحطة الى بعديها والى بعديها وهكذا حتى يعتقد ان وصل لاخر محطة ولكن يفجىء بان السكة لسه مخلصتش وتوجد محطات كتيييير امامه واعتقد هذه هى الحياة....................................
    اما بالنسبه لحلمى حاليا :ah40:

خلال دراستى للثانوية العامة كان اتجاهى كله للكمبيوتر وطبعا هو السبب الرئيسى الى خالنى اجيب مجموع عالى جدا كان يدخلنى طب بس انا مرديتش ( 75 % ) :D
    المهم دخلت الكلية طبعا مش كلية الطب
    بالمناسبة انا كلية تربية رياضية
    طبعا اول مابتدخل الكلية وتفهم الدنيا ماشية ازاى بتبدى تفكر هتشتغل اه وهتعمل اه وهتكون نفسك فى قد اه وياترى هشتغل بالشهادة ولا لا
    المهم انا لقيت الحاجة الى مكنتش لقيها لما دخلت الكلية
    انا من صغرى بحب البحر وبعشق حاجة اسمها صيد ( صيد سمك )
    دخلت فى مجال الغوص وبقيت غواص professional
    والحمدالله
    حلمى انى اكتشف جهاز جديد يسهل عملية الغوص وينشره اكتر ويكون فيه اتحاد عالمى باسم مصر معترف به دوليا وليس تحت اسم اتحاد اخر وطبعا اكون غواص عالمى مشهور
    ويكون عندى سنتر فى شرم الشيخ خاص بى ولما افتتح السنتر باذن الله عازم اعضاء المنتدى على غطسه عندى ههههههه *
    هو ده حلمى بمنتهى البساطة &
    وحلمى الاكبر انى ارى مصر فى احسن مكانه ممكنه
    وتكون الدول العربيه دول عربية بجد ويكونوا اخوه متماسكين بحبل الله .

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emoom مشاهدة المشاركة
    أسمى إمام محمود عندى 15 سنة فى أولى ثانوى و كان حلمى و أنا صغير أنى أنزل مصر (كنت عايش فى السعودية) و لكن نزلت و أنا فى 5 إبتدائى و أتصدمت من اللى بيحصل فى مصر و نفسى كل دة يتغير و بحاول أبتدى من نفسى و هو دة الصح و يمكن لما جالى الفيديو جيم (الأتارى ) و أنا صغير فى حضانة كنت حاسس أنى كدة وصلت لقمة التكنولوجيا و لكن فى 3 إبتدائى طلعت الأول فى إمتحانات أخر العام فى السفارة المصرية جالى بقة أحسن حاجة كانت موجودة فى 2003 ps1 ياة كان تحفة ساعتها و فضلت ألعب علية لحد دلوقتى و لكن الان بعد حوالى أسبع هجمع جهاز جديد لأنى اللى عندى كان بانتيوم 3 و بانتيوم 4 من سنة 2001-2002 مش فاكر بالضبط و بإذن الله جهازى الجديد أحلى حاجة أنى عارف كل حاجة هعمل بيها إية و لكن الأكبر من كدة عايز أجتهد لأنى عايز أدخل طب و أكون حاجة كويسة فى المجال دة لأنى والدى حببنى فية جداً و كل ة والى هو اللى بيدعمنى و بيشجعنى علية أكتر واحد بيشاركنى حلمى هو و بإذن الله بعد مخلص إمتحان بكرة هشوف موضوعك عن اللعبة العربية بإذن الله و أعولى أعرف أحقق حلمى لأنى منة هغير حاجات كتير إن شاء الله معلش طولت عليكم بس أنتوا اللى عايزين تعرفوا.

اديك شوفت مصر هى حلوة بس محتاجة نضافة من الى فيها بس و انا برضك جهازى بانتيوم 4 ربنا يباركلك فى جهازك الجاى بأذن الله و انا هلحقك بجهاز جديد فى الصيف i7 :cool:
    انتا لا طولت ولا حاجة على فكرة كلامك حلو و ادخل موضوع اللعبة و يمكن يساعدك و يمكن تشتغل معانا و ياسلام على البلاى ستيشن 1 كان تحفة بس انا شوفت برة بس
    كل سنة و انتا طيب و شارك معانا تانى

عضو برونزي الصورة الرمزية SNAKE180592

نفسي السنة دي تعدّي على خير.

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crypt76 مشاهدة المشاركة
    نفسي أحج
    نفسي الاحتلال يزول عن بلدي
    نفسي اشارك في زواله بشيء اكتر من الكلمات المكتوبة
    نفسي ألحق اشوف ولو براعم جيل جديد بتتربى صح في تربة صح قبل ما اموت
    نفسي ابن بلدي يكون له كرامة ومقام وقيمة ومعنى وصوت ووزن كإنسان محترم جوه وبره
    نفسي لما اسافر بره وارجع بلدي ميكونش اول شعور احس بيه هو الرغبة في التقيؤ
    نفسك تحج؟ انا كمان نفسى احج يارب
    نفسك الاحتلال يزول ربنا ياخدهم و يلا ندعى عليهم (حسبى الله و نعمة الوكيل)
    هتشارك فيه بس لما يبقى فيه دميقراطية الاول
    على ايدينا انا و انتا و كل الناس المحترمة بأذن الله هنشوف جيل جديد فعلا بيتربى صح بس قول يارب
    نفسك فى كل ده ازاى ؟ احنا واخدين حقنا هنا لما ناخدوا برة ده انا ممكن ابقى بيل غيتس و ناس كتير ممكن بس هما يينزلونا تحت الارض علشان نقول سمعا و طاعة
    لما تسافر و ترجع يمكن يكون مشى (الى فى بالى) سحنى بمارك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cmas مشاهدة المشاركة
    احلى ذكريات
    فكرتنى بالاتارى السيجا لسه موجود عاندى لغاية دلوقتى بس مبلعبش بيه طبعا الجرافك بتاعه مش عالى هههه:D
    وفى كمان الاتارى العادى بتاع ماريو وكابتن ماجد ده انا كنت بفضل قاعد عاليه مبقومش
    وكان فى قابليه جهاز اتارى بردوه مش فاكر اسمه اسود كدة ودرعاته غريبه كان فيه لعبة طيارة كدة ولعبة شبيها بماريو
    طبع كل جهاز من دول لما جه الواحد كان فرحان جدا فى شعور مايتوصفش من الفرحة لغاية لما جيبت القنبلة طبعا عرفين ( الكمبيوتر) .
    طبعا الواحد كل ما بيكبر حلمه بيكبر بعد ما كان حلمه بامتلاك قطعة الكترونية بسيطة اصبح حلمه تصنيع هذه القطعه او تطويرها واعتقد ان هذا شىء طبيعى فى الانسان لان كل مايوصل محطة عاوز يروح المحطة الى بعديها والى بعديها وهكذا حتى يعتقد ان وصل لاخر محطة ولكن يفجىء بان السكة لسه مخلصتش وتوجد محطات كتيييير امامه واعتقد هذه هى الحياة....................................
    اما بالنسبه لحلمى حاليا :ah40:

خلال دراستى للثانوية العامة كان اتجاهى كله للكمبيوتر وطبعا هو السبب الرئيسى الى خالنى اجيب مجموع عالى جدا كان يدخلنى طب بس انا مرديتش ( 75 % ) :D
    المهم دخلت الكلية طبعا مش كلية الطب
    بالمناسبة انا كلية تربية رياضية
    طبعا اول مابتدخل الكلية وتفهم الدنيا ماشية ازاى بتبدى تفكر هتشتغل اه وهتعمل اه وهتكون نفسك فى قد اه وياترى هشتغل بالشهادة ولا لا
    المهم انا لقيت الحاجة الى مكنتش لقيها لما دخلت الكلية
    انا من صغرى بحب البحر وبعشق حاجة اسمها صيد ( صيد سمك )
    دخلت فى مجال الغوص وبقيت غواص professional والحمدالله
    حلمى انى اكتشف جهاز جديد يسهل عملية الغوص وينشره اكتر ويكون فيه اتحاد عالمى باسم مصر معترف به دوليا وليس تحت اسم اتحاد اخر وطبعا اكون غواص عالمى مشهور
    ويكون عندى سنتر فى شرم الشيخ خاص بى ولما افتتح السنتر باذن الله عازم اعضاء المنتدى على غطسه عندى ههههههه *
    هو ده حلمى بمنتهى البساطة &
    وحلمى الاكبر انى ارى مصر فى احسن مكانه ممكنه
    وتكون الدول العربيه دول عربية بجد ويكونوا اخوه متماسكين بحبل الله .

انا لعبت على اتارى كابتن ماجد ده عند عمى قبل مجيب السيجا و ده الى خلانى اجيب السيجا
    و ياسلام لما جيبت السيجا كنت حاسس انى عملت نصر عظيم و عملت حاجة مش عند حد كنت بحب اغيظ اصحابى بالاتارى على كان اقوى حاجة قولت الكمبيوتر و اهوا جيه اشتريت ميديل اوف هونر و قعدنا كلنا نلعب عليه فى البيت و بوركة اجيب الجهاز الجديد (قريب)
    مبروك انك غطاس محترف الحمد لله ان ربنا ادالك الى انتا عاوزوا ربنا يباركلك و لما تعمل السنتر فى شرم الشيخ انا عاوز شهرين على الاقل مش غطسة لاء شهرين اوعى تنسى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SNAKE180592 مشاهدة المشاركة
    نفسي السنة دي تعدّي على خير.
    فعلا نفسى ان السنة ديه تعدى على خير بعد كل الى بيحصل ده انفلونزا و بتاع ربنا يسطر يارب دعواتكم معانا و ياريت تشارك معانا بأكتر من كدة

عضو برونزي الصورة الرمزية SNAKE180592

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة XMasterrrr مشاهدة المشاركة

فعلا نفسى ان السنة ديه تعدى على خير بعد كل الى بيحصل ده انفلونزا و بتاع ربنا يسطر يارب دعواتكم معانا و ياريت تشارك معانا بأكتر من كدة
    يا رب ابعد عنا الأمراض و الكوارث.

على فكرة أنا كان قصدي على حاجة ثانية خالص :D

صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة