السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا لسه من قيمة يومين مدخل النت فى بيتنا , واشترك معى عدد يوزر على الشبكة , وانا Administrator بتاع الشكبة,
فكنت عايز اتحكم فى الاعضاء واحميهم من الهاكرز و اخفف طبعا الانترنت وعشان محدش يوصل لحد أخر من غير علمى
فكنت عايز اعرف هل ممكن ان اسطب برنامج VMWare ثم اسطب نسخة ويندوز سيرفر ثم اسطب الايزا سيرفر , على جهاز وهمى على النسخة الاصلية وهى ويندوز اكس بى بروفيشنال
يعنى اخلى برنامج VMWare سيرفر اساسى ولا لأ
زى اى مهندس لما يجى يدرب طلابة على كيفية ادرارة شبكة , يعنى هخلى الوهم حقيقة , واخصص مساحة معينة على الهارد ديسك اخليه سيرفر
فاهيمنى يا جماعة ........
ماهو مينفعش انى اكون طالب فى جامعة مستر لومارك وحد يضحك عليا , ولا ايه !

* ولا ابعد عن شغل الشبكات ده خالص و تمدونى ببرنامج كويس يتحكم فى الاعضاء اللى على الشبكة

=================================
اما بالنسبة الى الأستاذ sniper2000 اللى حذف الموضوع , وشككتنى فى نفسى على عدم كتابة الموضوع , لحد لما دورت عليه فى قسم الشهادات العلمية كلها ولم اجده
فحضرتك بتقول ان عنوان الموضوع السابق مبهم , فانا نيتى طيبة وليس قصدى الابهام فى الموضوع اكتبه على اى موقع , عشان بكل صراحة محبش الغش ,
غكان قصدى :
سؤال هاام = يعنى سؤال هام بالنسبة ليا انا
بسيط جدا = يعنى اجابته سهله فى اساتذتى الافاضل
ده كل الحكاية
وكان من المفروض اذا كان فى شك فى شئ , فالموضوع مش مستاهل الخاهه بالكامل , فكنت ممكن تصحح عنوان الموضوع بكل بساطة , زى ما عمل مستر ياسر قبل كدا
فكنت كاتب رأس موضوع خطأ , وبصراحة الراجل صححه بكل بساطة , ولكن محذفش الموضوع كله
...............
مع فائق الاحترام