النتائج 1 إلى 2 من 2

الموضوع: (((((((((۩۞۩๑ஐ๑الان تعلم البرمجة من Microsoft - Online ولا تضيع وقتك ๑ஐ๑ ۩۞۩)))))))))

عضوية جديدة الصورة الرمزية adam_321

Thumbs up (((((((((۩۞۩๑ஐ๑الان تعلم البرمجة من Microsoft - Online ولا تضيع وقتك ๑ஐ๑ ۩۞۩)))))))))

الكثيرون منا يودون ان يتعلموا البرمجة ولو الاساسيات فيها ولكن العين بصيرة واليد قصيرة - كم منا قدم في معهد او اكاديمية لياخذ كورس في البرمجة ولكنهم يخبرونه بان المجموعه لم تكتمل ( مثلما حدث معي ) او ان المواعيد غير مناسبة والكثير الكثير من الاسباب التي تعيق تعلمنا وتمتعنا بالبرمجة dumbbells

ولو كنت تعلم اسس البرمجة بلغات السي شارب والفيجوال بيسك فكم من من التساؤلات تعصف بعقلك ( حلوة تعصف دي ) منها ما يساعدنا الكثير من الاخوة الافاضل في المنتدي في ايجاد حلولها ولكن يبقى بعض الاسئلة التي لا نجد حلول لها ( والله طلعت بتعرف تكتب يا انس اهو , وكان استاذ العربي في اولي ثانوي بيقولي انت فاشل في التعبير قال )

اليوم وجدت الحل وقررت ان اشارك اعضاء منتداي الغالي به ( طبعا منتدي عرب هاردوير)

شركة ميكروسوفت رائدة صناعة البرمجيات في العالم ( وعلى الرغم من كرهي لها بسبب اساليب الاحتكار التي تمارسها ( قال يعني لو كنت انا صاحبها مكنتش هحتكر) ) تقدم لنا اليوم موقع جديد لتعليم اساسيات البرمجة للمبتدئين في لغات السي شارب c# والفيجوال بيسك Vb طبعا على ال Visual Studio 2005 Express ( طبعا مش لله دي ميكرورسوفت يعم الحاج - هي طبعا عاوزة تخلي الناس يقبلوا على لغات البرمجة الخاصه بها سواء الفيجوال بيسك او السي شارب وبصراحه انا شايف ان دي ضربة جامده للغات الاخري بس احنا في الاخر اللي مستفيدين ) المهم في الموقع هنلاقي دروس فيديو وشروح للVisual Studio 2005 Express وكمان لاساسيات لغات ال C#و الVb , كالتالي :

1- 45 درسا
    2-31 مقطع فيديو

وتقسم الدروس الى قسمين :

1-Web Development

2-Windows Development

والدروس بتقسم الى مبتدئين ومبرمجين محترفين - يعني الكل هياخد هداياه ومحدش يزعل ومش هنقول بقى سارعوا بحجز الكمية والعرض محدود وحركات قناة تميمة واعلانات المحور :clap0000:
    الميزة كمان ان الموثع بيوفر لنا البرامج الاساسية لتعلم كل لغة وهي نسخة Visual Studio 2005 Express وكمان بعد متتقدم في المستوي ممكن تكمل دروس الداتا اكسيس والديباجنج

هتيجوا بعد المقدمة الطويلة العريضه دي تقولولي فين الموقع يا انوس هقولكم :
    موقع ايه هو انا كنت بكلم على ايه اصلا , وبعدين هي اصلا ميكروسوفت بتعمل حاجه لله يعم الحاج ؟؟؟

اوعي تقفل الصفحة وتمشي انا بهزر
    الموقع تحت بس قبل متدوس عاوز الاجرة ( ادعوا لي ولوالدي بالنجاح والفلاح في الدنيا والاخرة والنجاة من النار)

سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله والله اكبر ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم https://msdn.microsoft.com/vstudio/express/beginner/
    (( اللهم لا غرور ))
    مشكـــــــ:)ــــورررررر يا مــــــــــــــــــــا ن
    الي الامام دائما..... يا ( Arab Hardware)
    مع تحيات ...
    ( @ شبح الحب @ ):)

عضوية جديدة

رد: (((((((((۩۞۩๑ஐ๑الان تعلم البرمجة من Microsoft - Online ولا تضيع وقتك ๑ஐ๑ ۩۞۩)))))

ميرسي كتيييييييييير يامان