صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 25

الموضوع: عتاب للمراقبيين واصحاب المواضيع المثبته

عضو فضي الصورة الرمزية Hassan.Ali

Angry عتاب للمراقبيين واصحاب المواضيع المثبته

1- كتبت موضوع بسال هل نظام الماك ينزل على الجهاز ده ورفعت صور بامكانيات الجهاز......الرد الوحيد خش على

الموضوع المثبت........جميل جدااا دخلنا على الموضوعيين المثبتيين ..وتمت قراءه الموضوعيين صفحه صفحه....وصفحات الموضوع عموما

2- الحمد لله ولاصحاب المشاكل والحلول وللموضوع المثبت ..وبعض المواقع التى تم ذكرهها..تم تسطيب الماك

بنجاح :ah7:

3- بقالى 4 او 5 ايام بسال بعض الاسئله عى الدريفات و بعض المشاكل اللى بتقابلنى وبعت على الخاص لصاحب

الموضوع المثبت.................تجاهل تام....:mad:

4- طبعا مش اجبارى ان حد يرد .......طز فى اللى انا بسال فيه......................مش عارف اقول ايه

5- هوه الموضوع كده خلص.....طيب باريت المراقبيين .....يقولوا للاعضاء انها كانت تجربه...فكره...اى حاجه...وبح:mad:

6- عموما بالنسبالى مش بح وهدور على اللى انا عايزه فى 60 حته تانيه...........وشكراااا جداااااا

وشكراااااا جدااااا بجد للحببونى فى نظام الماك..............وخلوا بيا وانا لسه هه هقول اهه .......شكرااا

عضو فضي الصورة الرمزية yehia2amer

رد: عتاب للمراقبيين واصحاب المواضيع المثبته

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bravoeg مشاهدة المشاركة

4- طبعا مش اجبارى ان حد يرد .......طز فى اللى انا بسال فيه......................مش عارف اقول ايه

6- عموما بالنسبالى مش بح وهدور على اللى انا عايزه فى 60 حته تانيه...........وشكراااا جداااااا

وشكراااااا جدااااا بجد للحببونى فى نظام الماك..............وخلوا بيا وانا لسه هه هقول اهه .......شكرااا

اعتقد ان انت قفلت باب الحوار اصلا بالبدء بانك تشتمني شخصيا
    انت نفسك قلت ان مش اجباري ان حد يرد عليك وانا كنت متوقع ان بعد انشاء الموضوع هيبقي كلنا بنساعد بعض
    ولكن الموضوع بقاله تقريبا سنه وانا وحدي اللي بيرد علي الاسئلة , كل واحد بخيل بالمعلومات اللي بياخدها وحتي لو عارف اجابة لسؤال بيكسل يكتبها
    اما انا فخلاص اعتقد اني مش هفضل لوحدي بحل كل مشاكل الناس اللي عندهم الماك مش راضي ينزل عندهم ومافيش اي حد بيساعدني او
    حتي الناس يتشاركني في الردود
    انا عندي مليون حاجة اعملها غير اني اساعد ناس هتشتمني في الاخر

عموما شكرا ليك انت علي الشتايم دي , وانا رديت عليك لسببين انك ابن بلدي يعني المفروض اخوات واصرارك اللي قليل لما بشوفه في حد , واتمني يكون مشكلتك اتحلت

إداري سابق

في موضوع الماك لا نستطيع تحميل شخص بعينه المسؤولية، المسؤولية تقع على عاتقنا نحن في الادارة، لم نبحث جديا عن طقم كامل لدعم الماك، وهذه سلبية كبيرة في موقعنا.

عضو برونزي الصورة الرمزية MHG_1

نعم هذا القسم يحتاج الى دعم اكثر
    هذا القسم شبه متجمد
    //
    وشكرا
    [CENTER][SIZE=2][COLOR=DarkGreen][B]عن أبي هريرة عن النبي صلى الله عليه وسلم قال :
    " إن سورة من القرآن ثلاثون آية شفعت لرجل حتى غفر له وهي سورة تبارك الذي بيده
    الملك "[/B][/COLOR][/SIZE][SIZE=4][SIZE=2][COLOR=DarkGreen].[/COLOR][/SIZE]
    [URL="https://www.overclock.net/sound-cards-computer-audio/368653-ocnhc-guide-gaming-headphones-headsets.html"][SIZE=3][COLOR=Red][B]دليل كامل لافضل هيدفونات مرتبه حسب الفئه السعريه[/B][/COLOR][/SIZE][/URL][B][COLOR=red][COLOR=Black][SIZE=1]
    [/SIZE][/COLOR][/COLOR][/B][/SIZE][/CENTER]
    [CENTER][RIGHT][SIZE=3][B][FONT=Tahoma][U][COLOR=DarkGreen]تجارب شخصيه :-[/COLOR][/U][/FONT][/B][/SIZE][SIZE=3][COLOR=Indigo] [B][COLOR=Black][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?p=1618680#post1618680"]Nokia N8[/URL][/COLOR][/B][/COLOR][/SIZE][B][SIZE=3][COLOR=Black] // [URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=196555"]Samsung 2433LW[/URL] // [URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=184599"]Logitech G35[/URL][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=184599"] Dolby pro Logic II[/URL][/COLOR][/SIZE][/B][SIZE=3][B][COLOR=Black] ...
    [/COLOR][/B][FONT=Tahoma][B][U][COLOR=DarkGreen]مواضيع تقنيه :-[/COLOR][/U][/B][/FONT][B] [COLOR=Navy][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=200947"][COLOR=Black]"The Best Gaming Case under 150$"[/COLOR][/URL] [COLOR=Black]//[/COLOR] [/COLOR][COLOR=Navy][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=199486"][COLOR=Black]"The Best Gaming Headset"[/COLOR][/URL] [COLOR=Black]// [/COLOR][/COLOR][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=200263"][U][COLOR=Black]أفضل تجميعات للربع الثالث من عام 2010[/COLOR][/U][/URL][/B][/SIZE][B][SIZE=3][COLOR=Black] // [/COLOR][/SIZE][/B][B][SIZE=3][COLOR=Black][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?p=1658592#post1658592"][U]NOKIA X7 Gaming Phone[/U][/URL] [/COLOR][/SIZE][/B][B][SIZE=3][COLOR=Black]...[/COLOR][/SIZE][/B][/RIGHT]
    [/CENTER]
    [SIZE=3][B][FONT=Arial][U][COLOR=DarkGreen]
    [FONT=Tahoma]مواضيع مميزه :-[/FONT][/COLOR][/U][/FONT] [URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=186979"]قصص أسلام المشاهير !!![/URL] // [URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=186905"]كنز النوافل الذي غفل عنه الكثيرون[/URL][/B][B][COLOR=Black]...[/COLOR][/B]
    [/SIZE] [RIGHT] [SIZE=3][FONT=Tahoma][B][U][COLOR=DarkGreen]مواضيع مهمه:-[/COLOR][/U][/B][/FONT] [/SIZE] [SIZE=3][B][U][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=134625"][B][U][COLOR=navy]يأتي على الناس زمن يصلون وهم لا يصلون!![/COLOR][/U][/B][/URL][/U][/B][/SIZE] [SIZE=3][B][COLOR=Black]...[/COLOR][/B][/SIZE][SIZE=3]

[/SIZE] [FONT=Tahoma][SIZE=3][B][COLOR=#ff0000]*[/COLOR][/B][U][B][COLOR=#ff0000]سيد الاسغفار:[/COLOR][/B][/U][COLOR=#000000] عن شداد بن أوس رضي الله عنه، أن النبي - صلى الله عليه وسلم- قال: سيد الاستغفار: أن يقول: [COLOR=DarkSlateGray][B](اللهم أنت ربي لا إله إلا أنت، خلقتني وأنا عبدك، وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت، أعوذ بك من شر ما صنعت، أبوء لك بنعمتك عليّ، وأبوء لك بذنبي، فاغفر لي؛ فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت)[/B][/COLOR] قال: من قالها من النهار موقناً بها فمات من يومه قبل أن يمسي فهو [B][COLOR=DarkGreen]من أهل الجنة[/COLOR][/B]، ومن قالها من الليل وهو موقن بها فمات قبل أن يصبح [B][COLOR=DarkGreen]فهو من أهل الجنة[/COLOR][/B][/COLOR].[/SIZE][/FONT]
    [FONT=Tahoma][COLOR=DarkRed][SIZE=2][B]* [/B][/SIZE][/COLOR][/FONT][FONT=Tahoma][COLOR=DarkRed][SIZE=2][B]عن عائشة رضي الله عنها قالت قال رسول الله صلى الله عليه وسلم( من ثابر عن ثنتي عشرة ركعة في اليوم والليلة دخل الجنة أربعا قبل الظهر وركعتين بعدها وركعتين بعد المغرب وركعتين بعد العشاء وركعتين قبل الفجر) [/B][/SIZE][/COLOR][/FONT][FONT=Arial][SIZE=2][COLOR=RoyalBlue]
    [/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][B][SIZE=2][COLOR=RoyalBlue]* رضيت بالله رب وبالاسلام دينا وبمحمد (ص) نبيا من قالها ثلاثا حين يمسي وثلاث حين يصبح كان حقا على الله أن يرضيه يوم القيامه // سبحان الله وبحمده من قالها مئه مره حين يمسي وحين يصبح لم يأتي أحد يوم القيامه بأفضل مماجاءبه [U][COLOR=DarkSlateGray]وفي روايه[/COLOR][/U] حطت خطاياه ولو كانت كزبد البحر.[/COLOR][/SIZE][/B][/FONT]
    [CENTER]
    [/CENTER]
    [/RIGHT]

عضو الصورة الرمزية باشعيب

نعم أقف مع صاحب الموضوع ....
    قسم كامل ولا ردود إلا بعد اسبوعين ....
    هذا إذا كانت هناك ردود!

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مبارك محمد المهيري مشاهدة المشاركة
    في موضوع الماك لا نستطيع تحميل شخص بعينه المسؤولية، المسؤولية تقع على عاتقنا نحن في الادارة، لم نبحث جديا عن طقم كامل لدعم الماك، وهذه سلبية كبيرة في موقعنا.
    انا طلبت من الادارة اكتر من مرة اني اكون مشرف ولكن لم يستجيب احد علي الاطلاق
    حتي مفيش رد ليه , ياريت يا استاذ مبارك تقولي
    مع اني انا اللي عملت القسم و90٪ من المواضيع انا اللي برد عليها و و و
    عموما حتي لو بقيت مشرف انا لوحدي مش هقدر علي تلبية طلبات كل الاعضاء

ويا جماعة انا مش مع اللغاء القسم حرام كل التعب ده يروح علي الفاضي , وفي ناس كتير مازالت بتستفيد من المعلومات المطروحة الان

إداري سابق

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yehia2amer مشاهدة المشاركة
    انا طلبت من الادارة اكتر من مرة اني اكون مشرف ولكن لم يستجيب احد علي الاطلاق
    حتي مفيش رد ليه , ياريت يا استاذ مبارك تقولي
    مع اني انا اللي عملت القسم و90٪ من المواضيع انا اللي برد عليها و و و
    عموما حتي لو بقيت مشرف انا لوحدي مش هقدر علي تلبية طلبات كل الاعضاء

ويا جماعة انا مش مع اللغاء القسم حرام كل التعب ده يروح علي الفاضي , وفي ناس كتير مازالت بتستفيد من المعلومات المطروحة الان
    أبشر أخي الكريم.

نحن جائنا أكثر من طلب لتعيين مشرفين على الماك، فكنا نبين شروط ذلك ولا يرد علينا الأخ الإداري.

سأطرح اسم في الإشراف واترك الأخوة يتابعون الموضوع.

اعتقد ان انت قفلت باب الحوار اصلا بالبدء بانك تشتمني شخصيا
    انت نفسك قلت ان مش اجباري ان حد يرد عليك وانا كنت متوقع ان بعد انشاء الموضوع هيبقي كلنا بنساعد بعض
    ولكن الموضوع بقاله تقريبا سنه وانا وحدي اللي بيرد علي الاسئلة , كل واحد بخيل بالمعلومات اللي بياخدها وحتي لو عارف اجابة لسؤال بيكسل يكتبها
    اما انا فخلاص اعتقد اني مش هفضل لوحدي بحل كل مشاكل الناس اللي عندهم الماك مش راضي ينزل عندهم ومافيش اي حد بيساعدني او
    حتي الناس يتشاركني في الردود
    انا عندي مليون حاجة اعملها غير اني اساعد ناس هتشتمني في الاخر

عموما شكرا ليك انت علي الشتايم دي , وانا رديت عليك لسببين انك ابن بلدي يعني المفروض اخوات واصرارك اللي قليل لما بشوفه في حد , واتمني يكون مشكلتك اتحلت
    يااااااااااااااااااااااااااااااااااه ده انا نسيت ان ممكن حد يرد عليا وكمان انا بشتم متحصلش منى ابدا حضرتك

راجع الى انا كتبته كويس انا بشتم سؤالى اللى هوه السؤال اللى هوه انا ......انا عرضت مشكله او استفسار

حضرتك ترد الرد الشهير ( راجع الموضوع المثبت ) تمام حفظته بمشاكله بالردود اللى فيه وبدل ما اوصل للحل

فى يوم وصلته فى 5 ايام ....بقى فى مشاكل بسيطه و مش مكرره ....رد بقه جديده اهيه ...لا حياه لمن تنادى

حتى فى الموضوع المثبت ....وباعت لحضرتك اكتر من رساله على الخاص ......بعد كل ده انا بشتم دا عتاب

وبقاله فوق الشهر ونصف يمكن شهريين كمان ....وكان سبب العتاب انى بكلم نفسى ....بس اتضح انى بتعاقب

بسبب اخطاء غيرى .........

يااااااااااااااااااااااااااااااااااه ده انا نسيت ان ممكن حد يرد عليا وكمان انا بشتم متحصلش منى ابدا حضرتك راجع الى انا كتبته كويس انا بشتم سؤالى اللى هوه
    السؤال اللى هوه انا

انا عرضت مشكله او استفسار و حضرتك ترد الرد الشهير ( راجع الموضوع المثبت ) تمام حفظته بمشاكله بالردود اللى فيه وبدل ما اوصل للحل
    فى يوم وصلته فى 5 ايام

بقى فى مشاكل بسيطه و مش مكرره ....رد بقه جديده اهيه ...لا حياه لمن تنادى حتى فى الموضوع المثبت وباعت لحضرتك اكتر من رساله على الخاص بعد كل ده انا بشتم دا عتاب وبقاله فوق الشهر ونصف يمكن شهريين كمان ....وكان سبب العتاب انى بكلم نفسى ....بس اتضح انى بتعاقب بسبب اخطاء غيرى .........
    1) اتمني ان يكون كذالك مع اني لا اتمني انك تكون بتشتم نفسك مش للدرجة دي يعني

2) انا برد الرد ده لسببين الاول اني مش في كل مرة واحد هتقابله نفس المشكله هيكتبها وانا ارد نفس الرد , الثاني ان ده سبب عملي للموضوع المثبت ان الناس تستفيد منه قبل ما تكتب مشكلتها
    اما انك قعدت 5 ايام فاكيد استفدت اكتر من انك تاخد المعلومة وتمشي , ولو قابلتك اي مشكلة تانية مش هتعرف تحلها

3) انا مش عارف ايه نوع العقاب اللي انت اتعاقبته بس انا مردتش بسبب امتحناتي ده اولا وثانيا احساسي ان مفيش تقدير من الاعضاء للي انا بعمله

انا بقيت مشرف عرب سوفتوير علي قسم أنظمة تشغيل ماك MAC OS اخيرا

واعتقد ان بقي فيه الزام حتي وان كان شرفي عليا يارب اقدر عليه

بس يارت تقدروا اني مشغول جدا بامتحانات نهاية العام الجامعي

عضو ذهبي

بالتوفيق أخي يحيى ومبروك عليك الإشراف
    [SIZE=3][COLOR=Red][CENTER]

[/CENTER]
    [/COLOR][/SIZE]

شكرا جزيلا , يارب اكون عند حسن ظنكم

خاصة bravoeg :D

Smile رد: عتاب للمراقبيين واصحاب المواضيع المثبته

انا بقيت مشرف عرب سوفتوير علي قسم أنظمة تشغيل ماك MAC OS اخيرا

واعتقد ان بقي فيه الزام حتي وان كان شرفي عليا يارب اقدر عليه

بس يارت تقدروا اني مشغول جدا بامتحانات نهاية العام الجامعي

الف الف مبارك عليك يا ريس .....يعنى د لوقتى نسال وهنلاقى اللى يجاوب......بعد الامتحانات ياسيدى:D

شوفت بقى العتاب والشتائم اللى مش انت اللى مقصود بيها ....عملت شغل اهو ..اى خدمه

بقه انت قاعد سنه عمال تجاوب وتصلح طب قول ونظبتلك الموضوع كام عتاب كده وتتصلح الامور

..فى شغل جامد متنكرش..الف مبارك:D

عسى ان تكرهوا شيئا فهو خيرا لكم

اخوك حسن على ياريس .. ربنا يعينك بقى دانا ههريك اسئله ..

...وعلى الله متردش وطالما مشرف بقه بقى الرد اجبارى يا معلم

الف الف مبارك عليك يا ريس .....يعنى د لوقتى نسال وهنلاقى اللى يجاوب......بعد الامتحانات ياسيدى:D

شوفت بقى العتاب والشتائم اللى مش انت اللى مقصود بيها ....عملت شغل اهو ..اى خدمه

بقه انت قاعد سنه عمال تجاوب وتصلح طب قول ونظبتلك الموضوع كام عتاب كده وتتصلح الامور

..فى شغل جامد متنكرش..الف مبارك:D

عسى ان تكرهوا شيئا فهو خيرا لكم

هههههههههههه, يارب يكون خير لنا :D

"وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ"

خلي بالك وانت بتكتب اي اقتباس من القراّن هي "وَهُوَ" مش "فهو"

اخوك حسن على ياريس .. ربنا يعينك بقى دانا ههريك اسئله ..

...وعلى الله متردش وطالما مشرف بقه بقى الرد اجبارى يا معلم
    انا عايزك بعد يوم 15/6 تكتب لي كل الاسئلة اللي انت عايزها , انا كمان بحضر موضوع جديد لتنصيب الماك لنسخة السنو ليبورد الاصلية علي اي جهاز انتل , بس هو هياخد مني فترة عشان هيكون طويل شوية والامتحنات كمان علي الابواب
    ممكن تحمل النسخة لانها كبيرة https://thepiratebay.org/torrent/551...3_retail_-_iso
    تقريبا 8 جيجا , اه ولازم صحيح يكون عندك اسطوانة 8.5 جيجة وDVD rewriter
    الاسطوانة هتلاقيها في كومبيو مي او اي محل مشهور بس لازم تكون علي الاقل 8X (انا عندي احسن حاجة كانت الفيلبس DVD+R DL)

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة