الى كل خبراء المنتدى::::::::::::

انا كان عندى البوردة الXFX وللاسف باظت منى بعد استخدام ما يقارب السنتين ودخلتها ضمان وتم استبدالها بواحدة جديدة وبعدها بشهر باظت ....

وانا بلف فى المول وجدت بوردة Asus P5Q SE Plus وسعرها فى المتناول وفى المعقول ولكنى محتار اشترى ال XFX تانى والا اشترى ال Asus مع العلم انى لا اعرف اداء ال Asus لاتى مشتغلتش على الاصدارات العالية متها ولكنى جربت اداء وسرعة ال XFX ووجدت انها سريعة جدا جدا وانا اعنى هذه الكلمة ( سريعة جدا جدا ) وطول ما هيا شغالة وسليمة بتعطينى اعلى كفاءة واعلى سرعة ممكنة فى التحميل الشديد عليها وانا اقصد بكلمة التحميل الشديد انى باعمل Processing with Multitasking بمعنى انى مثلا باعمل Render with 3d Max , Scan with Antivirus , Compress files with winrar , video editing and ............... els
احيانا يصل عدد البرامج اللى باشتغل عليها الى 20 برنامج فى وقت واحد وكل ده على ويندوز الفيستا 64 ووجدت ان البوردة ال XFX بتعطينى افضل اداء ممكن عن اى بوردة اشتغلت عليها وتعطينى سلاسة ونعومة بنسبة متوسطة فى التنقل بين كل برنامج وبرنامج وهذه النسبة افضل من اى بوردة اشتغلت عليها....

ولكن السؤال هو هل البوردة ال Asus تستطيع تحقيق المعادلة الصعبة بين الكفاءة والسرعة العالية (وتكون زيها
زى ال XFX فى الكفاءة والسرعة) وبين قوة التحمل وتعيش عمر طويل بالتحميل الشديد عليها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارجو الاجابة على هذا السؤال ضرورى!!!!!!!!!!!!!!!!!!