صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 36

الموضوع: ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──

  1. #1
    عضو برونزي
    تاريخ التسجيل
    Nov 2009
    المشاركات
    690
    معدل تقييم المستوى
    30

    ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──




    اليوم الاربعاء بتاريخ 31 مارس 2010
    يتم افتتاح النادي الاول والرسمي لمالكي بطاقات شركة ATI الرسومية

    علي منتدي عرب هاردوير




    القوانين والوائح
    - البند الاول -
    يجب ان تكون مالك او مستخدم لبطاقة شركة ATI الرسومية اي كانت فئتها

    - البند الثاني -

    كتابة اسم البطاقة وموديلها وترددها وتردد كسر السرعة ان وجد

    - البند الثالث -

    كتابة اكبر عدد من الاطارات تم الوصول اليه بالبطاقة ان وجد

    - البند الرابع -

    وضع نتيجة الكارت وليس المعالج الخاص بك علي برنامج 3DMark او FurMark او Unigin Heaven
    اي كان موجود

    مثال
    Sapphire HD5870 1G GDDR5 - 1000/1250Mhz - 17944 - 120fps

    - البند الخامس -
    الألتزام بالأداب العامة فى المناقشة وعدم التلفظ بالألقاب لأن هذه الصفحة ستكون الصورة العامة لمستخدمي كروت ATI

    - البند السادس -
    طرح المشاكل يكون في مشاركة واحدة وعدم التكرار والألحاح فى الحل

    - البند السابع -
    عدم أستخدام حجم الخط اكبر من 4 للحفاظ علي تناسق والشكل العام للموضوع

    - البند الثامن -
    اي اخلاء بالبنود السابقة يتم الغاء او شطب العضو من قائمة الاعضاء بالنادي

    - البند التاسع -
    لسه بفكر فيه :D

    اما الاخير فهو ليس بند ولكن طلب
    وضع رابط لصفحة النادي فى التوقيع ان امكن


    ▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪

    اهداف النادي
    الهدف الاسمي والاكبر من انشاء هذا النادي هو تقريب اعضاء المنتدي المالكين لبطاقات ATI الرسومية وانشاء روابط الصداقة والاخوة بينهم
    وحصر الأعضاء المستخدمة لكروت ATI فى المنتدي فى مكان واحد ليكون دليل

    طرح المشاكل المتعلقة بالكروت ومناقشتها مع محاولة ايجاد الحلول لها

    فتح باب النقاش بحرية ودون قوانين المواضيع الاخري فى التقيد بمحتوي الموضوع

    وهذا لا يدل علي اننا نكره مشجعي المعسكر الاخضر بل العكس نحن نقدرهم ونحبهم بدافع الاخوة والصداقة وليس التشاجر والمشاكسة

    ومهما يحدث من المعسكر الاحمر من تجاوزات او اندفاعات فهي في صالح السمو بالفكر التقني والوصول الي ابعد الحدود فى التكنولوجيا
    فلا يوجد مجتمع به علماء وخبراء الا ويتشاكسون في سبيل العلم
    :ah36:

    ولم يكن العلم فى يوم من الايام سبب فى تفريق الجماعات واحداث الخلاف بينهم بل العكس فى تقريبهم وانشاء روابط الصداقة والمحبة بينهم
    لذلك اقولها وبكل شجاعة نيابة عن المعسكر الاحمر فى المنتدي

    "
    نحن متأسفون علي اي خطأ سواء حدث او لم يحدث بقصد او غير قصد
    فالمسألة فى البداية والنهاية مجرد نقاش تقني
    "

    وعلي رأي المثل

    ضرب الحبيب زي أكل الزبيب :D

    فكما تقولون نحن منتخب مشجعي فريق ATI :ah4:
    واود من الجبهة القابلة الفعل بالمثل وانشاء رابطة مشجعي Nvidia
    وهذا كله فى صالح المسالة التقنية البحتة

    ▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪

    روابط مهمة
    - كلمة عن شركة Word About ATI -
    عربي - English

    - تاريخ المعالجات الرسومية وتطورها GPUs History & Roadmap -
    عربي - English

    - أحدث التعريفات ATI Catalyst -

    - اخبار الشركة Company News -


    ▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪

    ◄ المسابقات ►

    ▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪

    ◄ حالة الأنتساب الي النادي ►



    ▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪

    ◄ اعضاء ادارة النادي ►



    BionicMan


    محمد الجوهري


    Ĵ Ŏ ƙ Э Ř

    ▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪

    ◄ هدية ►

    خلفية هدية من صنعي الي اعضاء النادي والمنتدي



    ▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪─▫─▪

    ◄ الأعضاء حسب تصنيف الكروت ►

    الكروت الخارجية External Solution
    كود:
    ATI Radeon HD 5970 ATI Radeon HD 5870 HD8570X2 : Visiontek HD5870 1Gb GDDR5 - 1000/5200Mhz (O.C) ATI Radeon HD 5850 ATI Radeon HD 5830 ATI Radeon HD 5770 ATI Radeon HD 5750 TorrentLeech : GIGABYTE HD5750 - 700/1150Mhz - 5301 - 157fps (O.C) ATI Radeon HD 5670 ATI Radeon HD 5570 ATI Radeon HD 5450 ATI Radeon HD 4890 محمد الجوهري : Sapphire HD4890 OMARHA : Powercolor HD4890 PCS+ GameEdition - 190fps ATI Radeon HD 4870 X2 ATI Radeon HD 4870 Ĵ Ŏ ƙ Э Ř : Sapphire Toxic HD4870 - 850/1200Mhz - 9216 - 85fps HossaM_ScorpioN1989 : VTX3d HD4870 1Gb GDDR5 - 800/1000Mhz - 6287 - 150fps (O.C) ATI Radeon HD 4850 ATI Radeon HD 4830 ATI Radeon HD 4770 Eng.TaHeR : Sapphire HD4770 512Mb GDDR5 - 900/1075Mhz - 34640 @ FurMark - 94fps (O.C) ATI Radeon HD 4670 Stokon : Sapphire HD4670 512Mb GDDR4 bika08 : Sapphire HD4670 1Gb GDDR3 - 750/850Mhz ATI Radeon HD 4650 ATI Radeon HD 4550 ATI Radeon HD 4350 ATI Radeon HD 3870 x2 ATI Radeon HD 3870 PC - 17 : 2* GIGABYTE HD3870 - 875/980Mhz - 340fps (O.C) ATI Radeon HD 3850 x2 ATI Radeon HD 3850 ATI Radeon HD 3650 ATI Radeon HD 3450 ATI Radeon HD 2900 ATI Radeon HD 2600 ATI Radeon HD 2400
    المجموع = 10 | Total = 10


    الكروت الداخلية Internal Solution

    كود:
    4290
    
    4200
    
    3300
    
    3200
    
    3000
    
    2100
    المجموع = 0 | Total = 0



    نظرا لضيق الوقت فسوف اكمل التعديل علي الصفحة وأضافة الاعضاء الجدد غدا بأذن الله
    حتي القاكم غدا لكم مني اجمل التحية


    استمتعوا يا شباب
    Have Fun


    :D

  2. #2
    عضو فضي الصورة الرمزية TorrentLeech
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    المشاركات
    2,076
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    21

    رد: ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──

    - البند الاول -
    يجب ان تكون مالك او مستخدم لبطاقة شركة ATI الرسومية اي كانت فئتها

    نعم امتلك كارت من ATI


    - البند الثاني -
    كتابة اسم البطاقة وموديلها وتردد كسر السرعة ان وجد


    GIGABYTE Radeon HD 5750 غير مكسور السرعة 700/1150



    - البند الثالث -
    كتابة اكبر عدد من الاطارات تم الوصول اليه بالبطاقة ان وجد


    فى لعبة Devil May Cry 4 جابت 157 فرام


    - البند الرابع -
    وضع نتيجة الكارت وليس المعالج الخاص بك علي برنامج 3DMark ان وجد


    النتيجة




    ودى اعدادات البرنامج (مش عارف انا افتريت علي البطاقة ولا ايه؟؟؟)




    واشكرك على الموضوع الاكثر من رائع

  3. #3
    عضو برونزي الصورة الرمزية HaMsiK
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    المشاركات
    1,203
    معدل تقييم المستوى
    19

    Smile رد: ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──

    - البند الاول -
    يجب ان تكون مالك او مستخدم لبطاقة شركة ATI الرسومية اي كانت فئتها

    انا املك بالفعل

    - البند الثاني -
    كتابة اسم البطاقة وموديلها وتردد كسر السرعة ان وجد

    Powercolor Radeon HD 4890 PCS+ Battle Forge Edition 1GB GDDR5 منغير كسر سرعه (مؤقتا)

    - البند الثالث -
    كتابة اكبر عدد من الاطارات تم الوصول اليه بالبطاقة ان وجد

    190 علي ماعتقد في لعبة HAWX او اكتر

    - البند الرابع -
    وضع نتيجة الكارت وليس المعالج الخاص بك علي برنامج 3DMark ان وجد

    ياريت رابط للبرنامج لانه مش موجود عندي
    [CENTER]

    [/CENTER]
    [CENTER][IMG]http://www.palsharing.com/i/00017/3yusjzyvnkmh.jpg[/IMG][/CENTER]

    [CENTER]
    [/CENTER]

  4. #4
    عضو برونزي
    تاريخ التسجيل
    Nov 2009
    المشاركات
    1,439
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    15

    رد: ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──

    - البند الاول -
    يجب ان تكون مالك او مستخدم لبطاقة شركة ATI الرسومية اي كانت فئتها

    املك بطاقتان HD 3870
    - البند الثاني -
    كتابة اسم البطاقة وموديلها وتردد كسر السرعة ان وجد

    Gigabyte HD3870 مكسورة السرعة 875 / 980

    - البند الثالث -
    كتابة اكبر عدد من الاطارات تم الوصول اليه بالبطاقة ان وجد

    340 اطارة فى لعبة Call of Duty Untited Offensiv
    - البند الرابع -
    وضع نتيجة الكارت وليس المعالج الخاص بك علي برنامج 3DMark ان وجد

    النتائج على 3870 كروس فير


  5. #5
    عضو فضي الصورة الرمزية Stokon
    تاريخ التسجيل
    Apr 2008
    المشاركات
    924
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    11

    رد: ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──

    - البند الاول -
    أنا عندى ATI

    - البند الثاني -

    Sapphire-4670-512-GDDR4
    @800-1020


    - البند الثالث -

    مش فاكر الصراحة

    - البند الرابع -

    بلاش نحرج ال4670 :o

    فكرة كويسة جدا



  6. #6
    عضو فضي الصورة الرمزية HossaM_ScorpioN1989
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    2,056
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    15

    رد: ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──

    موضوع كويس
    شكرا لك
    ودي بياناتي

    VTX3d HD4870 1GB GDDR5 - 800/1000Mhz - 6287 (Extreme @ 1920x1080) -150 fps / HWAX



  7. #7
    عضو فضي
    تاريخ التسجيل
    Apr 2009
    المشاركات
    1,383
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──

    محجوز

  8. #8
    عضو برونزي
    تاريخ التسجيل
    Nov 2008
    المشاركات
    9,880
    معدل تقييم المستوى
    108

    رد: ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──

    تسلم على الموضوع ياريت يكون عنوان الموضوع عربي فهو أفضل
    [CENTER]Jiraiya-OUT[/CENTER]

  9. #9
    عضو برونزي
    تاريخ التسجيل
    Jun 2007
    المشاركات
    5,357
    معدل تقييم المستوى
    120

    رد: ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──

    Sapphire Radeon HD5850 Toxic Edition 1GDDR5

    OCed to 901/1200





  10. #10
    مخالف للقوانين
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المشاركات
    2,274
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──

    - البند الاول -
    يجب ان تكون مالك او مستخدم لبطاقة شركة ATI الرسومية اي كانت فئتها

    بالفعل

    - البند الثاني -
    كتابة اسم البطاقة وموديلها وتردد كسر السرعة ان وجد

    ATi Sapphire HD 4670 1GB GDDR3/ غير مكسورة السرعة 750MHz/800MHz

    - البند الثالث -
    كتابة اكبر عدد من الاطارات تم الوصول اليه بالبطاقة ان وجد

    لا اهتم ب FPS

    عايز كمان رقم البطاقة :D

  11. #11
    ممثل شركة Cairo Computer - مصر الصورة الرمزية S@M
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    17,266
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    26

    رد: ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──

    موضوع جميل ...بس هل الآدارة هتسمح بكدة ؟؟!!

    هل هتسمح ان يكون هناك جبهتين ؟؟؟

    Checked......... :D
    هالكى ياترى هتبقى مع ATi ولا NVIDIA لآنك مركب كارتين مختلفين ...@@:D

  12. #12
    مخالف للقوانين
    تاريخ التسجيل
    Apr 2008
    المشاركات
    6,438
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة S@M مشاهدة المشاركة
    موضوع جميل ...بس هل الآدارة هتسمح بكدة ؟؟!!

    هل هتسمح ان يكون هناك جبهتين ؟؟؟


    هالكى ياترى هتبقى مع ATi ولا NVIDIA لآنك مركب كارتين مختلفين ...@@:D
    أينعم

    وعلى الباغي تدور الدوائر :mad::ah20:



    :D:D:D


    Count me in على الرغم من ان كان فيه في دماغي فكرة أفضل قليلاً منذ عدة أشهر وما زلت منتظر رداً

  13. #13
    عضو الصورة الرمزية XPS
    تاريخ التسجيل
    Jan 2007
    المشاركات
    733
    معدل تقييم المستوى
    38

    رد: ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──

    اشوف انه ماله داعي نكون افرقه من الحين


    هذا يزيد الفجوة بين الفريقين


    كلنا اخوان ومسلمين ، ولا يفرقنا شيء

  14. #14
    مشرف عام سابق الصورة الرمزية DoCToR.TaHeR
    تاريخ التسجيل
    May 2009
    المشاركات
    4,238
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    109

    رد: ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──

    Count me in :D

    فكره رائعه يا باشا احب اهنيك عليها رغم انها كانت في بالي من زمان عشان كل المنتديات الاجنبيه غالبا فيها نادي الاعضاء سواء لمعالجات او كروت الشاشه

    امتلك SAPPHIRE HD 4770 OC @ 900 / 1075 MHZ @ 1.125 V with MSI AFTERBURNER
    والكارت الحمد لله ثابت في جميع الاختبارات سواء برنامج Furmark او الالعاب ولقد قمت باخنباره لمده ساعه كامله علي الفيورمارك دون اي اخطاء ودرجه الحراره لم تتعدي 92 درجه علس سرعه مروحه 60%
    ايضا قمت بتجربه الكارت علي جميع الالعاب التي امتلكها مثل Crysis و Metro 2033 وكل الالعاب التقيله :D
    والكارت حرارته لا تتعدي 78 درجه ايضا علي نفس سرعه المروحه :p
    وقمت بعمل بنش مارك سريع كده للفيورمارك لمده 10 دقائق واعتذر لاني لا املك برنامج 3D MARK VANTAGE بس ان شاء الله هنزله في اقرب وقت واشارك بنتيجتي


  15. #15
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Dec 2009
    المشاركات
    920
    معدل تقييم المستوى
    48

    رد: ──◄ Official ArabHardware ATI Graphic Cards Owners Club ►──



    إن وافقت الإدارة .. فأنا معكم بإذن الله

صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. مشاركات: 21
    آخر مشاركة: 23-06-2013, 10:43
  2. مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 05-04-2013, 12:51
  3. مشاركات: 13
    آخر مشاركة: 12-03-2013, 11:51
  4. مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 02-09-2012, 16:35
  5. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 17-05-2012, 18:24

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •