النتائج 1 إلى 12 من 12

الموضوع: من فضلكم عايز مساعده بليز

عضو فضي الصورة الرمزية mi99doo

من فضلكم عايز مساعده بليز

من فضلكم عايز مساعده بليز عايز اشترى Creative inspire T7900 7_1 Speaker system او Creative GigaWorks S750 7_1 speakers موجوده فين بالظبط فى الاسكندريه :confused:

عضو

رد: من فضلكم عايز مساعده بليز

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mi99doo مشاهدة المشاركة
    من فضلكم عايز مساعده بليز عايز اشترى Creative inspire T7900 7_1 Speaker system او Creative GigaWorks S750 7_1 speakers موجوده فين بالظبط فى الاسكندريه :confused:
    اطمن في ناس من اسكندريه هتيجي وهتقولك شافتها ان شاء الله فين وحتي لو كانت في مصر ممكن تبعتها عن

طريق شركه ميدل ايست والشحن مش هيبقي اكتر من 50 جنيه

بس مش دا سبب ردي عليك الصراحه :D سبب الرد سماعات T7900 تحط جمبها ازاي او Gigawork s750

الاولي تمنها حوالي 600 جنيه والثانيه فوق ال 2000 جنيه

مش هنخش في تفاصيل في دقه الصوت ولكن الاولي كانك جايب عربيه Lada :D والتانيه كانها Mercedes :D

شوف الميزانيه الاول واحتياجك للسماعات بناء علي ايه وحاول تقرأ الاول وتشوف ابعاد حجرتك وكدا وقولنا

قبل ما تتسرع وتجيب حاجه واحنا تحت امرك

تحياتي :ah4:

شكرا لردك اخى الكريم انا عارف الفرق كويس والله وانا اصلا عايز الجيجا وركس بس لانى فاقد الامل انى الاقيها فبدور على التى 7900 الاكثر انتشارا واللى ممكن الناس تكون شافتها فى مكان معين او كده وفى حاله انى مش لاقى الجيجا وركس حجيب التى 7900 وخلاص امرنا لله
    وشكرا لمرورك يا زعيم

عضو

شكرا لردك اخى الكريم انا عارف الفرق كويس والله وانا اصلا عايز الجيجا وركس بس لانى فاقد الامل انى الاقيها فبدور على التى 7900 الاكثر انتشارا واللى ممكن الناس تكون شافتها فى مكان معين او كده وفى حاله انى مش لاقى الجيجا وركس حجيب التى 7900 وخلاص امرنا لله
    وشكرا لمرورك يا زعيم

ايوه كدا طمنت قلبي :D:D طب تمام اصبر شويه وممكن تلاقي s750 بس اسال في موضوع اسعار الهاردوير في

مصر وان شاء الله حد يكون شافها وقالك

بس بالنسبه ل T7900 ما انصحش بيها لانها جودتها مش اد كدا خد بدلها T6200 احسن منها ولكن 5.1 ولكن جوده

تصنيع اعلي وتقييم اعلي واداء راقي ولو فيها احنا معاك

تحياتي :ah4:

شكرا ليك انا دايخ بقالى يومين فى النت مش عارف اوصل لحل وانا كمان لو ملقتش الجيجا وركس s750 فيه الجيجا وركس g500 بس 5.1 حاسس انها كويسه من مواصفاتها بس مش عارف ممكن تكون موجوده ولا لأ
    بس انت شايف انى ممكن الاقى الجيجا وركس s750 ولا بلاش ادور عليها انا بصيت فى الميدا ايست ولسه مش فاهم حاجه والمشكله انى معرفش كثير فى مصر علشان كنت عايش طول حياتى بره مصر ولسه راجع طازه ههههههههههههههههه
    واشكرك على اهتمامك وياريت تقولى بقى ادور عليها ولا لأ و ممكن اوصلها ازاى عن طريق النت
    وبشكرك مره تانيه على ردك يا زعيم :ah7:

عضو

شكرا ليك انا دايخ بقالى يومين فى النت مش عارف اوصل لحل وانا كمان لو ملقتش الجيجا وركس s750 فيه الجيجا وركس g500 بس 5.1 حاسس انها كويسه من مواصفاتها بس مش عارف ممكن تكون موجوده ولا لأ
    بس انت شايف انى ممكن الاقى الجيجا وركس s750 ولا بلاش ادور عليها انا بصيت فى الميدا ايست ولسه مش فاهم حاجه والمشكله انى معرفش كثير فى مصر علشان كنت عايش طول حياتى بره مصر ولسه راجع طازه ههههههههههههههههه
    واشكرك على اهتمامك وياريت تقولى بقى ادور عليها ولا لأ و ممكن اوصلها ازاى عن طريق النت
    وبشكرك مره تانيه على ردك يا زعيم :ah7:

بص يا باشا انا تحت امرك بس انتا بتدور علي اعلي فئه من السماعات في مصر كلها يعني اصلا ما بيكونش موجود منها

في مصر غير عدد معين مش كتير خالص مش اي حد معاه يجيب سماعات ب 2500 :D:D و بالتالي فشركات

الكمبيوتر مش هتيجب حاجه بالسعر دا عشان هي فاهمه السوق عايز ايه :cool: المشتري العادي تلاقيه بيبص من

اول 200 جنيه كمان وفي اقل ( عشان اهتمامته بتبقي اكتر في كرت الشاشه و شاشه الكمبيوتر وكدا والصوت عند ناس كتير اخر حاجه )

يعني من كلامي دا انا بوضحلك ان الموضوع مش موضوع يومين علي النت انتا كدا تعبان :D لا ضروري تصبر وتسأل كتير خاصه انك الاحتمالات كبيره جدا مش هتلاقيها في اسكندريه ومن هنا هتبقي في مصر وممكن

ما تكونش موجوده هتعرف منين تسأل اكتر من حد وتوصي ناس تسألك وعندك موضوع اسعار الهاردوير

قول للناس علي ال انتا عايزه وانتظر ممكن حد يشوفه او يكون شافه ويقولك بالصدفه وبالنسبه انك لسي جاي

فانتا تنور :ah4: من اسكندريه لمصر كانك في مشوار مش هياخد منك وقت اصلا تجيب حاجاتك وتيجي اي حد

هيوصلك وفي كل حاجه تجيب مصر احنا مش بنتكلم عن لندن هههه دي مصر اطمن

ميدل ايست : بتتعامل معاها شركات معينه ( Maximum hardware , High End , etc .. ) انا قولتلك عليها لو هتجيب حاجه من عندها هتشحنهالك وساعتها بياخد بياناتك وبتوصلك لباب البيت انما s750 مش عندهم ومن

هنا ميدل ايست مش هتفيدك في حاجه لو لتقها هتاخد بعضك مشوار مش هيكمل ساعه وهتجبها ان شاء الله

اطمن

ملحوظه : عايزها بجد دور لغايه ما تحس ان مفيش امل ساعتها تفكر في حل تاني ازاي روح موضوع اسعار الهاردوير
    في مصر وا كتب طلبك وان شاء الله ناس هتساعدك لو شافتها وابعد عن Gigawork 5.1 عشان ليها مشاكل علي الامد البعيد وشوف المواضيع ال احنا كاتبنها وهتعرف

تحياتي واسف للاطاله بس بوضحلك كل حاجه مش اكتر

اشكرك جدا وتعبتك معايا
    ممكن بس اسالك كمان سؤال اخير
    ممكن اعرف لو ال Creative inspire T7900 7_1 Speaker system موجوده اكيد صح لو تدلنى على اى موقع لاى شركه فى الاشكندريه او القاهره وتكون عندهم موجوده وييشحنوها انا بصيت هنا على مكسيمم وتوب تن والحرمين مش موجوده عندهم عايز اى شركه وتكون بتشحن وطبعا لو فى الاسكندريه يبقى احسن وانا اسف اوى تاعبك معايا ومش عارف اشكرك ازاى يا كبير

عضو

اشكرك جدا وتعبتك معايا
    ممكن بس اسالك كمان سؤال اخير
    ممكن اعرف لو ال Creative inspire T7900 7_1 Speaker system موجوده اكيد صح لو تدلنى على اى موقع لاى شركه فى الاشكندريه او القاهره وتكون عندهم موجوده وييشحنوها انا بصيت هنا على مكسيمم وتوب تن والحرمين مش موجوده عندهم عايز اى شركه وتكون بتشحن وطبعا لو فى الاسكندريه يبقى احسن وانا اسف اوى تاعبك معايا ومش عارف اشكرك ازاى يا كبير

يا باشا من غير شكر ولا اي حاجه احنا هنا كلنا اخوات

بس المشكله ان انا فعلا مش عارف بتتباع فين في موضوع اسمه اسمه

اسعار الهاردوير في مصر خش اكتب فيه انك عايز تعرف اماكن السماعات دي وفي اعضاء محترمه كتير معانا هنا

زي MF88 من اسكندريه تقدر تقوله هو كمان بيفكر يجيب سماعات ودا هيخليكم تشوفوا مع بعض بس الاحسن

منها T6200 التانيه جوده صناعتها رديئه ومش هتديك الاحساس ال انتا تخيله انها 7 سماعات وجوده وبيبقي في

صوت خروشه من بعض التقارير لو نويت خلاص علي دي يبقي الاحسن طبعا T6200

تحياتي

عضو بلاتيني الصورة الرمزية MF88

انا جيتلك بنفسى اهو يا باشا

انا لفيت كتير فى اسكندريه و مفيهاش غير السماعات المعفنه ma4500 من كرييتف اللى بـ 170 جنيه

الـ gigaworks g500 لو كانت مفيهاش مشاكل كانت هتبقى اختيار مثالى لمحبى الانظمه الصوتيه

ممكن تشوف فى راديو شاك مثلا

انا ان شاء الله يا هجيب الـ 6200 يا هجيب هيدفون احترافيه قريب

ولو توافر فلوس اكتر احتمال اغامر و اجيب الجيجا وركس

بصراحه الصوت لا يقل اى اهميه عن الجرافيكس والبروسيسور
    ================================================== ==============
    [ الخطوه الثانيه ] نظام الأندرويد كنظام أساسى على الهاتف htc HD2 - وداعا WM

قمت بتعطيل الرسائل الخاصه لكثرتها وحتى لا يعتقد احد انى متجاهله عن عمّد :)
    برجاء إذا كان لك أى استفسار قم بعمل موضوع حتى يتسنى للجميع مساعدتك و انا معهم إن شاء الله
    ولكي يستفيد الجميع من خبراتك و خبرات الزوار ولتقليل الجهد على المشرفين أيضاً

انا ليا الشرف بالتواجد معاكم ومعرفتك ومش عارف اشكرك ازاى انا لقيت الموضوع ودخلت وكتبت وربنا يسهل ان شاء الله
    انا على فكره شفت ال 6200 فى اكثر من موضوع وكويسين بس انا من يومى عندى 5.1 انسبير وكنت كل فتره بغير على موجيل جديد لما ينزل ومعظم ال اس بى اس بردو شفته وكلهم كان فيهم نفس المشكله انهم فيهم خرفشه وبقول يمكن فى ال 7.1 الموضوع اتعدل شويه هيا دى وجه نظرى وعلشان كده كنت بدور على ال اس 750 جيجا وركس بس انا هنا دخلت وسالت كذا مكان حسيت انى بقولهم على حاجه لسه الكريتف مصنعتهاش و بقول يمكن ال التى 7900 تكون كويسه بس انا اقتنعت بكلامك بس اكيد فيه فرق بين ال 7.1 وال 5.1 مهما كان
    وكنت عاوز اسالك على كرت ساوند كويس ويكون كريتف بردو لانى لن اتنازل على الكريتف مهما حصل ههههههههههههه
    انا عندى كرت ال 7.1 AUDIJY ال 24 BIT وكويس بس عاوز واحد تانى يكون احسن وفيه ريموت
    وشكرا ليك يا باشا على اهتمامك بالموضوع وردك على الاسئله الكثير دى :D

شكرا ليك يا باشا وبشكر الاخ TETTO123456
    تاعبه معايا من الصبح وبشكرك طبعا يا كبير
    طيب هيا ال التى 7900 موجوده فى الاسكندريه ولا لأ وفين وقولى لو تعرف باسم المنطقه اصلى لسه جاى من السفر ومعرفش حاجه غير شارعنا بس ههههههههههههههه

عضو

انا ليا الشرف بالتواجد معاكم ومعرفتك ومش عارف اشكرك ازاى انا لقيت الموضوع ودخلت وكتبت وربنا يسهل ان شاء الله
    انا على فكره شفت ال 6200 فى اكثر من موضوع وكويسين بس انا من يومى عندى 5.1 انسبير وكنت كل فتره بغير على موجيل جديد لما ينزل ومعظم ال اس بى اس بردو شفته وكلهم كان فيهم نفس المشكله انهم فيهم خرفشه وبقول يمكن فى ال 7.1 الموضوع اتعدل شويه هيا دى وجه نظرى وعلشان كده كنت بدور على ال اس 750 جيجا وركس بس انا هنا دخلت وسالت كذا مكان حسيت انى بقولهم على حاجه لسه الكريتف مصنعتهاش و بقول يمكن ال التى 7900 تكون كويسه بس انا اقتنعت بكلامك بس اكيد فيه فرق بين ال 7.1 وال 5.1 مهما كان
    وكنت عاوز اسالك على كرت ساوند كويس ويكون كريتف بردو لانى لن اتنازل على الكريتف مهما حصل ههههههههههههه
    انا عندى كرت ال 7.1 AUDIJY ال 24 BIT وكويس بس عاوز واحد تانى يكون احسن وفيه ريموت
    وشكرا ليك يا باشا على اهتمامك بالموضوع وردك على الاسئله الكثير دى :D
    يا سلام هي دي الناس ولا بلاش لن اتنازل عن كريتف ( كريتفاوي زيي ) :D ههههه

المهم بالنسبه لكرت الصوت تقولي الميزانيه اقولك الكرت واقولك كل حاجه عنه بالتفصيل وايه احسن واحد ليك

بالنسبه للفرق في 7.1 اها في فرق سماعتين :D الافلام نازله 5.1 شاغل نفسك ليه ب 7.1 هيوزع الصوت اوكي

وكدا بس هي نازله اصلا 5.1 عايز تحس بالفرق S750 من كريتف انما T7900 يبقي انتا مش جايب حاجه صح

في سماعات يا راجل 7.1 ب 600 جنيه ( اكتر من تقرير صناعه رديئه وصوت مش كويس مع التعليه ) قصادك

T6200 نقاء لاعلي الدرجات وصناعه ممتازه طبعا الخيار الامثل

انواع SBS كلها مش حلوه يعني تجربتك فيها ما تعادلش اي حاجه inspire

سؤالك هتقولي طب ايه الاحساس ال بيختلف مع الانتقال للموديلات inspire جوده الصناعه بتختلف صناعه السماعه و المكونات الداخليه T6200 Dual Cone في ال Speaker بيخلق نوع من التوازن في الموسيقي والترددات
    لو هتجيب هاتها ودي موجوده في كل حته وممكن شحنها من مصر انما T7900 :confused::confused: مش حلوه

تحياتي واحنا معاك اطمن