النتائج 1 إلى 12 من 12

الموضوع: اسطورة الضحك الكرويه محمود بكر ....... ادخل ومش هتبطل ضحك

  1. #1
    عضو فضي الصورة الرمزية ŤǾЯŊΛĐф
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    2,337
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    39

    اسطورة الضحك الكرويه محمود بكر ....... ادخل ومش هتبطل ضحك



    المعلق الرياضى الكبير والشهير الكابتن محمود بكر
    اخف دم معلق ممكن تسمعه فى حياتك
    جمعت كل افيهاته المضحكه فى المباريات فى الموضوع ده
    على الله تعجبكم

    بطاقه تعريف بالكابتن محمود بكر
    هو اعلامي رياضي مصري شهير. كان عضو في الاتحاد المصري لكرة القدم. اشتهر عن طريق التعليق الرياضي في بعض القنوات الرياضة مثل ايه ار تي ودريم. كان لاعبا متميز جدا في النادي الأوليمبي السكندري المصري بفترة الستينات. و كان بمركز مدافع و تميز بالصلابة، و و الأناقة الشديدة، فيستخلص الكرة بدون مخالفات. و له قراءة ممتازة للملعب. و كان أيضا ذو حس تهديفي رهيب في ألعاب الهواء على الأخص و أحرز في مرمى كبار الحراس. على أيامه أستطاع الأوليمبي أخذ الدوري بعد أن تغلب على الأهلي و الزمالك ثم أندية اخرى مثل المحلة و الترسانة و الإسماعيلي في عزهم. و للأسف لم يستطع جيله إكمال نهضة الأوليمبي نتيجة نكسة 67 و إستدعاء معظم أفراد الفريق بالجيش للتجنيد (و كان هو منهم). و أنهى خدمته بعد ما وصل لرتبة عقيد. عمل في قطاع الناشئين بالأسكندرية و كان له أثر فأخرج إلينا ناشئين أفذاذ مثل احمد الكأس و احمد ساري و طارق العشري. الكابتن محمود بكر من أحسن المعلقين تحليلا للمباريات. و أشتهر بالتعليق الظريف خارج النص و قفشاته المضحكة




    *قبل كدا محمود بكر كان بيكلم عن لعيب قصير فى حرس الحدود..اعتقد مكى..
    يقولك دا لعيب بليه!..وطبعا الى فاهمين كوره هيفهموا قصدى..او نقدر نقول عليه لعيب..زقرط!.. هههههههههههههههههههههههه


    *محمود بكر كان بيعلق على مبارة فى كأس العالم وكان التشيك بتلعب قعد ربع ساعة كل ما يقول جمهور التشيك يقول جمهورية شبين فضحنا هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


    *وطبعا مدش ينسي لما الاسطورة شكر شبكة اوربت وهو بيعلق ع كاس العالم للاندية اللي كان بيذيع قناة الاي ار تي ههههههههههههههههههههههههههههه


    *فى ماتش للزمالك كان فى لعيب رافع ايده عشان حد يباصيله كورة ومحمود بكر قال الحقو ده فى واحد بيغرق هناك هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههه


    *بيقولك الاهلى ضاغط ومضيع يجي 5 6 7 8 9 فرص هههههههههههههههههههههههههههههه


    * ف ماتش الزمالك وبتروجيت بيقولك احمد شعبان شمط واحدة السنة اللي فاتت هههههههههههههههههههههههههههههه


    *لما سيد المندوه جاب هدف بني عبيد

    بكر قال: "طبعا السيد المندوه هيقعد بالليل على القهوة ويقول أنا اللي جبت الجون في عبد الواحد" ههههههههههههههههههههه


    *ولما الزمالك ضغط عشان يتعادل

    بكر قال: "طب كان فين الكلام ده من الأول .. يعني لازم أتلب جون عشان ألعب عدل" ههههههههههههههههههههههههههه


    * رومانيا وانجلترا بطولة اوربا

    الواد بتاع رومانيا وقع فى منطقة الجزاء واتحسبله ضربة جزاء ومحمود بكر مصمم ان هى كورنر

    والواد داخل يشوط الكوره وهو عمال يقول هييشوط الكورنر هيشوط الكورنر لحد مدخلت جون قالك والحكم حسب ضربة جزاء



    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههه


    * بدايه مباراة الأهلى والإتحاد هذا الموسم (2008\2009) على قناه دريم ذكر محمود بكر ان الصوره سيئه كما ترده من المصدر ولكن المفاجاءه انه ذكر ان البعض يتحدث معه عن صوره افضل فى قناه موردن وان الصوره فى مودرن افضل بكتير يعنى محمود بكر بيقول للناس الى بتتفرج على دريم روحوا اتفرجوا على قناه مودرن احسن ليكم بجد معلق مصيبه ودى سقطه كبيره مينفعش اعلق لقناه واقول التانيه الصوره فيها احسن .


    *مرة كان بيذيع ماتش للمنتخب والماتش كان مقفول وقال لو نزل محمد فاروق هيحط جووون.واول مانزل فاروق ومن اول لمسه من كورنر جاب جووون فمحمود بكر فضل يضحك هههههههههه وفرح بنفسه قوى وفضل يقول مش قولتلكوا ويضحك بطريقه تحفه.هههههههههههههههههههههههههه


    *كان بيلعق علي ماتش في استاد القاهرة ومرة واحده خرج بره التعليق وقال بالنص(الناس هنا مدينلي الاسامي غلط وعم عبده اللي مسؤل عن الحاجت دي مش هيقدر يجي لان الاسنسير قاطع واحنا في الدور السابع ومفيش ميه حاجه غريبة والله ....هه كده هنتفضح في كاس العالم للشباب)ههههههههههههههههههه
    عمري مانسي يوم نهائي الكاس بتاع الزمالك وانبي ..ومحمد عبد الله بيبدل في اخر الماتش وعمال يتلكع عشان يضيع وقت
    وايمن سعيد بتاع انبي عمال يزوق فيه ويكلمه ....راح رايح مكلم الحكم عشان يخرجه بسرعه
    راح محمود بكر قال ( اكيد يا جماعه ايمن سعيد مش بيكلم الحكم باليوناني .. دا اصلا بيتكلم عربي بالعافيه )
    هههههههههههههههههههههههههههههه


    *كان فيه ماتش للاهلى .وكان الاهلى مضغوط .........قال:
    على رأى المثل اللى عايز يحرج الاهلى يهاجمه
    وكان فيه لاعب بيدخل وحش على الكوره قال: الاعيب ده مش هايهمد الا لما يتلب انذار

    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


    *ماتش ماكنش عارف صديق من بركات
    فقال
    انا شايف تشاش ههههههههههههههههههههههههههههههههههه


    *فى كاس الامم سنه 1986 فى مجموعة الاسكندريه مباراة الجزائر والكاميرون وقبل نهايه المباره بحوالى نصف ساعه الكره راحت لحارس الجزائر دريد فقال (ودريد ده الجون الوحيد فى الدوره الى مادخلش فيه جون لحد دلوقت) راح دريد شارب 3اجاوال ورا بعض وخرجت الجزائر من البطوله

    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


    *واحد صاحبي قالي قبل كده انه في آخر الماتش
    قال : كان معكم على التعليق أشرف بكر
    ههههههههههههههههههههههههه


    *ماقدرش انسي كاس العالم 90 في ايطاليا لما مصر كانت بتلعب مش فاكر مع هولندا او انجلترا لما اسماعيل يوسف كان معاه الكوره ة قعد يقول و ماشي اسماعيل يس كذه مره هههههههههههههههه


    *برده في كاس العالم 90 ماتش ايطاليا و اورجواري لما كان بيقول الماتش قرب يخلص و ايطاليا واحد اولفتي صفر و الفتي دي كانت شركة الكمبيوتر الي عاملة برنامج اظهار النتيجة و الاحصائيات طول الماتش هههههههههههههههههههههه


    *فى ماتش الاهلى وانبى اللى فات .. عمرو فهيم تقريبا عمل فاول جامد مع وائل جمعه

    فالحكم جرى ناحية فهيم وهو طبعا باسلوبه بيقول وفاول و محضر فى القسم .. والحكم بيحط ايه فى جيبه

    وهيدى انزار هيدى انزار لا ده مداش ده بيعدل الكارت هههههههههههههههههههههههه


    *ماتش الدنمارك و البرازيل دور التمانية بتاع كاس العالم 1998
    قال اهلا بكم في مباراة دور التمانية بين الأرجنتين و فرنسا


    *فى مباراة مصر وفرنسا الودية الى اتغلبنا فيها 5/0 كان بيعلق على كرات فرنسا وبقول اهم ما يميز لعب المنتخب الفرنسى الكور السريعة الى على سهوة ههههههههههههههههه


    *مباراة الأهلي والحدود

    الأهلي متقدم 1-0 وباقي ثواني والحكم ينهي المباراة

    وبكر بيقول: "الدقيقة الأخيرة من الوقت بدل الضايع والأهلي على أعتاب النقاط الثلاثة .. واحد يقولي متقعد ساكت .. أقوله حاضر هسكت


    *ى ماتش بتروجيت و الجيش

    " الكورة مع سمنة(يقصد الاعب محمود سمنه( و ماشى سمنة بالكورة ووصل نص الملعب و الكوة ساحت من سمنة .... !!! قصدى طالت من سمنة "


    *كان في ماتش أسبانيا وبلغاريا في كأس العالم 1998 بفرنسا........وأسبانيا يوميها افترت على بلغاريا جامد أوي كسبت 6-1 تقريبا..........فبعد الجون الرابع أو الخامس لإسبانيا........زراح ستويشكوف نجم بلغاريا يتكلم مع المدافعين بتوعه بشكل عصبي شوية...........ززراح المعلم محمود بكر مديها توقع للحوار بينهم كالآتي:

    ستويشكوف للمدافعين: مينفعش كده هي كل هجمة تخش جون دي كده كرة يد مش كرة قدم

    المدافعين: هنعملك إيه .. ما أنت كمان ما تجيب أجوان

    ههههههههههههههههههههههههههه



    *في موقف تاني موتني من الضحك


    وحديث مش قديم

    كان ماتش للنادي الأهلي السنة اللي فاتت مع الاتحاد السكندري في الإسكندرية

    وكانت كرة مشتركة بين أحمد السيد ومهاجم الاتحاد جنب خط التماس

    فالظاهر أحمد السيد وقع على إيده ومسك صوابع إيده وبيتألم

    راح بكر قايل:

    معلش يابو حميد أنا عارف الوجع بتاعها .. زي المدرس لما يضرب التلميذ بسن المسطرة على ظهر إيده .. بيتنطط زيك كده من الوجع


    *فى ماتش للإسماعيلى مش فاكر مع مين قال ان احمد خيرى كان عامل عملية فى خط الظهر قصدى فى ظهره يعنى


    *
    ههههههههههههههه
    مرة الاهلى كان بيلعب مع الاتحاد وبعدين متعب داخل يلعب الفاول راح قايلك هيدحرجها كدة المدحرجاتى
    وبعدين دخلت جون
    راح ضاحك وقايل ها هاهاهاهاها لسة بقول حضراتكم


    *
    فى ماتش مصر وغانا عم محمود بيقول ايه :
    على رأى المثل الى بيقول البعيد عن العين وسكت يجى دقيقه كده وبعدها قال
    البعيد عن العين بعيد عن الحاجب
    ههههههههههههههههههههههه
    وقعد يحلل المثل كمان


    *
    فى ماتش مصر وغانا برده
    بيقولك لما متعب جاب الجون
    شوفو بقا متعب حط الكورة ازاى لو واحد تانى غيره كان شمطها فى المدرجات
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه



    *كان فى ماتش لحرس الحدود ...عاوز يختصر اسم عبد السلام نجاح فى اسم واحد فا بيقول ايه وماشى عبد السلاح ههههههههههههههههههه


    *قبل ماتش الاهلى ما يبدا راح قايل اللى عندو امتحانات يشوف مستقبله الماتش مش هاينفعه
    هههههههههههههههههه


    *مرة أسامه حسني ضيع كرة سهلة أوي .. راح محمود بكر قايل مش هاتكلم .. أحسن الشيخ أسامه يدعي عليا ولا حاجة ..
    ههههههههههههههه


    *ماتش الاهلى والزمالك الاخير لما ميدو وقع حسام عاشور جامد وكان هيدوس عليه
    راح يقولك كان هيديله واحدة برجله بس مرداش فى حب مصر
    هههههههههههه



    *فى ماتش الزمالك كان بيقول حسام حسن نزل عبد الروءوف واحد يقولى نزله ليه اقوله معرفشى ههههههههههههههههههه


    *بعد مباراة كوت ديفوار وغانا فى كاس افريقيا الكابتن بكر كان هشام فهمى متصل بيه على التليفون فى اذاعه الشباب والرياضه وفى نهايه المكالمه المذيع بيقول لبكر بنشكرك يا كابتن محمود واحنا عارفين ان انت مرتبط بيمعاد ولازم تمشى
    عمك بكر رد عليه وقاله (انا مرتبط من زمان وعندى اربع ولاد
    ههههههههههههههه


    وانتظرو المزيد ان شاء الله



    جنت على نفسها براقش ...

  2. #2
    عضو خبير بالمعاملات التجاريه
    Trusted Seller
    الصورة الرمزية محدودالدخل
    تاريخ التسجيل
    Dec 2006
    المشاركات
    6,227
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    32

    رد: اسطورة الضحك الكرويه محمود بكر ....... ادخل ومش هتبطل ضحك

    تسلم أيدك يا جميل على الموضوع والحوارات الجميله للآخ محمود بكر
    بصراحة أنا بحب تعليقه جدا وصادفت كام واقعه من دول
    بس عمرى ما أفتكرها بالظبط ولا بالتفاصيل اللى أنتا ساردها بيها

    مشكور أخى الكريم
    ضع رقم الموبيل 01110506020 فى محرك البحث جوجل ,,, هتوصل لطرق وأماكن التواصل الخاصه بيا

    قادرين على توفير أغلب الهاردوير والمكونات التى يتطلع أليها مستخدمين الحاسب الشخصى
    وبألاخص ألاشخاص الذين يأملون فى التحديث الجزئى أو الكامل لآجزاء الكمبيوتر لما هو مناسب وكافى لكل شخص حسب استخدامه ومتطلباته
    مع UpGradePc فرصه شراء الهاردوير وفرصه البيع وأيضا أهم خدمه وهيـــا التحديث والبدل
    UpGradePc
    معاّّ لتكون ألافضل ......إن شاء الله .

  3. #3
    عضو برونزي الصورة الرمزية moataz1983
    تاريخ التسجيل
    Oct 2008
    المشاركات
    1,389
    معدل تقييم المستوى
    11

    رد: اسطورة الضحك الكرويه محمود بكر ....... ادخل ومش هتبطل ضحك

    موضوع عسولة
    [SIZE=3][COLOR=red][CENTER][B][I][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman][/FONT][/COLOR][/I][/B] [/CENTER]
    [CENTER][B][I][FONT=Times New Roman][COLOR=#000000]M [COLOR=blue]@[/COLOR][COLOR=royalblue]┴[/COLOR][COLOR=blue]@ [/COLOR]Z[/COLOR][/FONT][/I][/B][B][I][/I][/B][/CENTER]
    [CENTER][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=red]YES WE CAN[/COLOR][/SIZE][/CENTER]

  4. #4
    عضو برونزي الصورة الرمزية HaMsiK
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    المشاركات
    1,203
    معدل تقييم المستوى
    19

    رد: اسطورة الضحك الكرويه محمود بكر ....... ادخل ومش هتبطل ضحك

    موضوع حلو جدا
    [CENTER]

    [/CENTER]
    [CENTER][IMG]http://www.palsharing.com/i/00017/3yusjzyvnkmh.jpg[/IMG][/CENTER]

    [CENTER]
    [/CENTER]

  5. #5
    عضو ذهبي الصورة الرمزية The King2
    تاريخ التسجيل
    Nov 2006
    المشاركات
    4,440
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    24

    رد: اسطورة الضحك الكرويه محمود بكر ....... ادخل ومش هتبطل ضحك

    ويضحك بطريقه تحفه.هههههههه
    كان بيضحك إزاى :confused:
    إنت شكلك محمود بكر لان مش معقوله تبقى فاكر كل تعليقاته من سنه 80 :D
    وشكراً على التعليقات الجميله
    [CENTER][SIZE=4][FONT=Arial][COLOR=Green]إضغط هنا وإستمتع أثناء تصفحك[/COLOR][/FONT]
    [URL="http://www.tvquran.com/"]The Knigh[/URL] [/SIZE]
    [SIZE=1]PC1
    [/SIZE][/CENTER][CENTER][SIZE=1]GA P55-USB3+ Intel Core I5 750 > Power Coolor 5850 1G DDR5 + Samsung BX2331 23 Inch >
    2*2 G.B CORSAIR DDR3 1333MHZ >
    WD 1T Black aaks >Case C M Elite + Thermaltik Cable Manegment 850 Wat >Sound Card X-FI Xtreem Gamer With Logitech X-530
    PC2
    MSI 770-G45 + Phenom555BE 3.2/7M > ATI Saphire 4770 512 DDr5 + Benq 22 >
    2*2 G.B KingStone DDR3 CL9 1333MHZ >
    Samsung 1 Tera > Case Jumpo With HEC 650 Wat > Phantom 4.1 Model 2003[/SIZE]
    [/CENTER][CENTER][FONT=arial black][SIZE=4] " لا حيلة فى الرزق ولا شفاعة فى الموت "[/SIZE][/FONT]

    [COLOR=#006400][SIZE=4][FONT=arial]كنت هنا دوماً ، ، ، وسأعود يوماً[/FONT][/SIZE][/COLOR]
    [/CENTER]

  6. #6
    عضو الصورة الرمزية ahmed amin
    تاريخ التسجيل
    Apr 2009
    المشاركات
    332
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: اسطورة الضحك الكرويه محمود بكر ....... ادخل ومش هتبطل ضحك

    فعلا والله موضوع حلو .. و الواحد ضحك شوية من قلبه ................. مشكوووووووووور اخي علي الموضوع

  7. #7
    عضو فضي الصورة الرمزية RRM
    تاريخ التسجيل
    Oct 2009
    المشاركات
    944
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    16

    رد: اسطورة الضحك الكرويه محمود بكر ....... ادخل ومش هتبطل ضحك

    محمود بكر ده ابن نكته
    لا إله إلا أنت سبحانك إنى كنت من الظالمين





  8. #8
    عضو الصورة الرمزية CoreI7-Man
    تاريخ التسجيل
    Nov 2009
    المشاركات
    611
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    9

    رد: اسطورة الضحك الكرويه محمود بكر ....... ادخل ومش هتبطل ضحك

    لا فعلا والله الراجل ده مشكلة بجد احلي تعليق تسمعه في حياتك
    السعر اصبح 500 جنيه فقط ويمكن بيع الذراع منفردا والريسيفر منفردا ، حسب الحاجة


  9. #9
    إداري سابق
    تاريخ التسجيل
    Jun 2002
    المشاركات
    18,891
    معدل تقييم المستوى
    110

    رد: اسطورة الضحك الكرويه محمود بكر ....... ادخل ومش هتبطل ضحك

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة The King2 مشاهدة المشاركة
    كان بيضحك إزاى :confused:
    إنت شكلك محمود بكر لان مش معقوله تبقى فاكر كل تعليقاته من سنه 80 :D
    وشكراً على التعليقات الجميله
    تحفة يعني معلق ضحكته على الحيط.

  10. #10
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    المشاركات
    77
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: اسطورة الضحك الكرويه محمود بكر ....... ادخل ومش هتبطل ضحك

    هههههههههههههههههههههههههههههه


    الله يسامحك يا عم

    أنا كنت هأفطس من الضحك

    والله عينيا دمعت من كتر الضحك

    موضوع رائع وممتاز جدا جدا جدا


    الف مليار شكر على حسن الطرح

  11. #11
    عضو برونزي
    تاريخ التسجيل
    Dec 2006
    المشاركات
    860
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    29

    رد: اسطورة الضحك الكرويه محمود بكر ....... ادخل ومش هتبطل ضحك

    مجهود مشكور
    ده معلق مغيب بس دمه خفيف

    فاكر لما كان احمد حسن دروجبا في الاهلي وكمان احمد حسن الصقر
    كان دايما يقول احمد حسن البلجيكي:D
    [B][CENTER][SIZE="2"][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=188829"]اخطاء المصلين الشائعه في الصلاة[/URL][/SIZE][/CENTER][/B]

    [CENTER][B][COLOR="Navy"][SIZE="2"][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=215317"]اول مراجعه لكرت Galaxy GTX570[/URL][/SIZE][/COLOR][/B][/CENTER]

    [CENTER][B][COLOR="Navy"][SIZE="2"][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=188432"]افضل 20 برنامج ل Win 7[/URL][/SIZE][/COLOR][/B][/CENTER]

    [CENTER][B][COLOR="Navy"][SIZE="2"][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=205592"]اول unboxing لرائعة ASUS SABERTOOTH X58[/URL][/SIZE][/COLOR][/B][/CENTER]

    [CENTER][B][COLOR="Navy"][SIZE="2"][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=214340"]تقرير سريع عن نوكيا C700[/URL][/SIZE][/COLOR][/B][/CENTER]

    [CENTER][B][SIZE="2"][COLOR="Navy"][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=214796"]اسكندرية شوية صور من تصويري[/URL][/COLOR][/SIZE][/B][/CENTER]

  12. #12
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    المشاركات
    149
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    9

    رد: اسطورة الضحك الكرويه محمود بكر ....... ادخل ومش هتبطل ضحك



    أظرف حاجة لما يقول الفرقتين هايجين على بعض :D

المواضيع المتشابهه

  1. مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 15-08-2011, 02:22
  2. الضحك في أيامنا هذه لم يعد قلة أدب ...
    بواسطة H@IDER في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 13-07-2011, 19:54
  3. مقاله رائعه لبلال فضل***مش هتبطل ضحك***
    بواسطة mahmoudinho في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 01-01-2011, 02:16
  4. >ادي الاعلانات ولا بلاش , ادخل و هتموووت من الضحك<
    بواسطة sikimiky في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 14
    آخر مشاركة: 10-09-2010, 13:57
  5. الضحك على الذقون ......
    بواسطة الفجر القادم في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 09-02-2007, 13:07

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •