صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 18

الموضوع: هل تريد وظيفه وعمل ومكسب على النت؟؟ تعالى

عضو

Thumbs down هل تريد وظيفه وعمل ومكسب على النت؟؟ تعالى

بسم الله الرحمن الرحيم

بعد السلام والتحيه للشباب فى البدايه انا عارف ان فيه ناس مش هيدخولوا على الموضوع لأنهم شافوا العنوان ده كتير وانا كنت زيهم بالظبط ما كنتش بصدق او مش مقتنع لحد ما واحد صاحبى قالى نجرب مش هنخسر حاجه وفعلآ كانت التجربه خير برهان زى ما بيقولوا وصدقونى الموضوع فى غايه البساطه وهو انك بتشترك فى موقع اشتراك مجانى وعادى جدآ زى اى موقع والموقع ده بيبعتلك اعلانات على الايميل بتاعك على هيئه لينكات كل ما هو عليك انك تضغط على الينكات دى هيفتحلك موقع دعايه وفى اول الصفحه من الاهلان فوق هتلاقى بيقولك انك لازم تفضل فاتح الصفحه دى على جهازك لمده 30 ثانيه او 45 او دقيقه وهيتحول لرصيدك المبلغ كذا طبعآ بتختلف الأسعار والزمن وبعد ما يخلص الوقت المحدد بيقولك انه شكرآ وانتهى الوقت والمبلغ اتحول لرصيدك هو ده كل اللى عليك تعمله بس وطبعآ لو جبت حد وسجل فى الموقع ده عن طريقك هيدولك نسبه عليه تقريبآ 10 دولار ولو هو جاب حد عن طريقه هياخد نفس النسبه وانت تاخد نسبه عليهم هما الأتنين وهكذا طبعآ اكيد هتسألونى والفلوس هتوصلنى ازاى هقولك عن طريق وسترن يونيون وهقلكم ازاى انا ياشباب مشترك معاهم من شهرين ولما لقيت ان اول شهر جانى 400 دولار وتانى شهر على وشك انه يخلص وفى رصيدى 639 دولار قلت انشر الموضوع ده عشان الناس تستفاد وانا كمان استفاد واالى مش عايز يجرب هو حر بالنسبه للشباب اللى عايز يجرب الموضوع ده الخطوات بالترتيب هى :

أولآ: افتح حساب فى الموقع ده
    https://www.e-gold.com
    وده علشان يحولك الفلوس لويسترن يونيون عشان تستلمها فى بلدك وطريقه التسجيل وفتح الحساب موجوده فى المرفقات بالعربى وبعد ما تسجل هيبعتلك ايميل فيه رقم حسابك عندهم خليك مسجله عندك عشان مهم جدآ هو والباسورد بتاعك

ثانيآ: تسجل فى الموقع اللى هيبعتلك الاعلانات والعروض اللى هتكسب من خلاله عن طريق اللينك ده :
    https://www.elementarycash.com/pages...efid=romio1975
    والتسجيل سهل وبسيط جدآ وفى التسجيل هيطلب منك نظام الدفع بأى طريقه؟ هتختار
    Gold
    اللى هو الموقع اللى سجلنا فيه الأول وهيسألك ايه رقم حسابك عندهم هتكتبله رقم حسابك اللى بعتهولك على الميل اللى قلتلك عليه مهم جدآ وبس هى دى كل الحكايه

طبعآ ممكن حد يسألنى وازاى هما هيعرفوا ان فلان الفلانى سجل فى الموقع عن طريقى هقولك ان لما تسجل عندهم وتبقى عضو خلاص هما هيدوك لينك باسمك زى اللى انا ادتهالكم دى عشان تديها لأصحابك يسجلوا منها ومتخافوش الموقع ده ما بيقبلش تسجيل من حد الا عن طريق وسيط او عضو فى الموقع يعنى حقكم محفوظ

واى استفسار انا تحت امركم وتحياتى ليكم وحظ سعيد
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

عضو

مشاركة: هل تريد وظيفه وعمل ومكسب على النت؟؟ تعالى

Earnings Questions:

When can I request payment?
    You can't request payment, elementarycash is reedem for ads only program.You only can use your earnings to advertise

How am I paid?
    You may redeem your earnings for advertisement only.

https://www.elementarycash.com/pages/help.php
    حسب كلام الموقع المبالغ الى تجمعها ماتقدر تطلبها فقط تسخدمها في الأعلان يعني ممكن تفيد الى لديه موقع ويبي يعلن عنه في مواقع زي كذا :p
    مادري من وين جبت هالمسلسل الى كاتبه فوق

عضو

وليه حضرتك اهملت الجزء ده ؟

How can I request payment?
    As soon as you reach payout, you will see the redemption option appear in your account area, after submitting your redemption request, we will validate your account, and then begin the payment process. You will also have the option to redeem your earnings for discounted advertising with us. When you qualify, you will see what options are available to you in your account area
    .

وانا ما بكتبش مسلسلات يا استاذ

إداري سابق

محشوم أخي روميو ، على الاقل المسلسلات فيها شي من الصدق ، أما هذا العقد فهو باطل وفق أحكام الشريعة الإسلامية وما يترتب عليه حرام ، لذلك لن تجد من يستجيب لك في موقعنا.

عضو

ينبغى وضع قواعد للمشاركة في المنتدى يمنع مثل هذه الامور الغير مشروعة .
    متغيب لظرف السفر

المشرف العام الصورة الرمزية Ibrahim.Hamdy

الغريب في الأمر والذي يجب على الأخ romio أن يلاحظها
    أن كل المواقع التي تدعي ذالك كثيره جداً وكلهم نفس التصميم ونفس طريقة الإشتراك ....
    ولم نشمع من قبل عن صديق لنا ربح 400$ أو أكثر في مثل هذه المواقع " مواقع النصب الإلكتروني "

ببساطه هذه المواقع هدفها هو جني أكبر عدد من الإيميلات التي تقوم ببيعها للمواقع الأخرى ...
    لكي ترسل لك الإعلانات اليوميه على بريدك كما هي أزمة الكثير من الناس ..
    وكفى أن يكون هذا العمل !! حرام !!

إداري سابق

ونجن تركناه من باب (عرفت الشر لا للشر ولكن لتوقيه)

عضو

محشوم أخي روميو ، على الاقل المسلسلات فيها شي من الصدق ، أما هذا العقد فهو باطل وفق أحكام الشريعة الإسلامية وما يترتب عليه حرام ، لذلك لن تجد من يستجيب لك في موقعنا.
    ----------------------------------------------------------------------------
    جزاك الله الف خير اخي العزيز هاردزير عنا
    بصراحة انا كنت داخل الموقع وابغى اسجل خلاااااااااااص,,,,,
    بس يالله الف شكر مرة ثانية

عضو برونزي

المواقع هاذى مافيها خير صراحه !!!
    انا مع الشباب بالكلام اللى قالوه وماودي ازيد لكن فعلا نصب بنصب مافى شي صحيح بهالطريقه كله لعب على الناس
    [IMG]https://www.alshula.net/yaser/MCP-RGB.jpg[/IMG]
    [IMG]https://www.arabhardware.net/forum/images/smilies/smile_crazy.gif[/IMG]
    لن أرد على أي تساؤلات فنية ترد عبر بريدي الشخصي أو الرسائل الخاصة g:

عضو

انا ماهملته الا لأنه من اسألة الـEarnings Questions والى في اولها واخرها ذكرو ان المبالغ الى تجمعها تستخدمها لدعايات فقط لم ارا اي ذكر لتحويل اموال
    You may redeem your earnings for advertisement only
    وواضح من كلامهم وشروطهم وقوانينهم المبهمه والتي تدلك من البدايه انه موقع نصب

عضو

ألف شكر لكل اللى مروا وكتبوا تعليقاتهم وبدون الخوض فى امور الحلال والحرام والنصب وما النصب انا عرضت الموضوع وما غصبت احد على الاشتراك من عدمه انا احببت من الجميع ان يستفيدوا مثل ما انا استفدت وان الأموال لم تصلنى على الجاهز لكن قمت بالأعمال الموكله لى وبعد شهرين من تأكدى من مصداقيتهم وضعت الموضوع على العموم ارجوا من المشرف على القسم حذف الموضوع وتحياتى للجميع وشكرآآآآ

إداري سابق الصورة الرمزية الفجر القادم

مهلا أخي روميو

أود أن استفسر منك أولا هل وصلت الاموال ليدك ؟؟؟
    يعني هل فعلا لديك 400 دولار ...أم أخبروك بأن لك ذلك؟؟؟

من حيث النتيجه كما قال أخونا IBM

وكفى أن يكون هذا العمل !! حرام !!

بانتظار ردك ؟؟؟
    [CENTER][CENTER][CENTER] [SIZE=4][/SIZE]
    [SIZE=4][COLOR=Red]ما أروع أن يكون الإنسان حيا هذه الأيام, وما أروع أن يكون الإنسان عربيا هذه الأيام. [COLOR=Black]عاد العرب للتاريخ[/COLOR].
    [COLOR=Navy]شكرا يا أبطال تونس الخضراء, وشكرا يا ثوار مصر الأحرار [SIZE=4]، شكرا ابناء عمر الم[SIZE=4]ختار[/SIZE][/SIZE][/COLOR][/COLOR]

[/SIZE] [/CENTER]

[URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=108662"][COLOR=Blue][B]مـعـــــــركـــــــة الـــمـعــانــــــــــــي [/B][/COLOR][/URL][COLOR=SeaGreen][SIZE=4]
    [/SIZE][/COLOR][/CENTER]
    [SIZE=4][FONT=Arial][B][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=117801"][COLOR=red]كُن عربياً :[/COLOR] [COLOR=blue]استخدام المصطلحات التقنية العربية[/COLOR][/URL][/B][/FONT][/SIZE][/CENTER]

عضو برونزي

السلام عليكم :

لو في البوم خير ما خلاه الصياد

[IMG]https://www.arabhardware.net/forum/attachment.php?attachmentid=3089&stc=1[/IMG]

[IMG]https://www.jawaly.org/banar/logo2.gif[/IMG]
    [url]https://www.jawaly.org[/url]

إداري سابق

أخي الكريم روميو ، لا يمكن أن نصرف الحلال والحرام عن هذا الموضوع ، وسبق أن ذكرت أن ترك الموضوع من باب نفع الناس.

عضو

اولا هذه المسلات من هذه البرامج ليست جادة لانني اعرفها ودخلت فيها من قبل هي في النهاية مضيعة للوقت وما تتمني ان تربحة ليس بالهين لان كي تربح منها لابد ان يشترك عن طريقك مئات من المشتركين كي تاكذ منهم نسبة وكي تصل الي الحد المطلوب لانهم يربحون في الاصل ترويج لمنتجات شركات مقابل يعني انت تروج لمنتجات شركات عن طريقهم وتاخذ في النهاية قرش عن كل واحد يدخل عن طريقك يعني مثلا دخل 10 اشخاص عن طريقك تأخذ عشرة قروش واحلم بالعشرة جنيها او العشر دولارات لين تجيك يعني بعد سنتين هذا ان عشت وشوفتهم :D وبعدين حتي تزيد رصيدك لديهم وتحصل علي العشر دولارات بسرعة لابد من ان تشتري منتج من الذي يعرض لديهم
    هي ليست نصب ولكن تلاعب باحلام الناس فقط
    يعني لو عندك محل كبير وعملت عرض من يدخل المحل ويتفرج فقط يأخد قرش واذا اشتريت منتج خذ 10 قروش؟ ستري انهم رابحون وانت لم تربح سوي قرش للفرجة فقط :D
    ملاحظة :
    بالنظر الي الرابط الذي وضعه روميو سيجد بنهاية الرابط اسم روميو بالانجليزي وبه يعرف الموقع من اشترك عن طريقه لكي يعطيه النسبة ومن يشترك عن طريق الشخص الاخر الذي دخل عن طريق روميو سوف ياخد روميو من الشخصين نسبة :D
    يعني يا روميو بدك حاولي 1000 شخص ضامنهم حتي تاخد المبلغ المطلوب
    اقعد اقنع 1000 شخص هاد اذا انت لقيت حدا بستجيب بالعكس انت بتخصر وقت علي الانترنت بدون فايدة
    بالعامية يعني ضحك علي الدقون :D
    فكر بمشروع استثماري احسن الك من هاي الشغلات بتربح منها علي الاقل عارف وين هاط فلوسك وكيف بديرهم
    فكر في الاستثمار في البورصة حلوة اكتير عندك في مصر مكاتب في البورصة هي نوع من التفكير في الاستثمار بس بدها تكتيك
    خلو الموضوع لا تحذفوه هو ما الو فايدة بس بناقش فيه بعقل حتي نعرف راسنا من رجلينا :D
    سلام

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة