صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 40

الموضوع: بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟

  1. #1
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Nov 2008
    المشاركات
    195
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    10

    بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟



    السلام عليكم

    شكرا لكل من ساهم بالموضوع
    1- www.demonoid.com
    موقع عملاق معروف عدد ملفاته كبير جدا و دعواته سهلة جدا و يفتح التسجيل كل فترة و لكن سرعته ليست عالية جدا

    2- www.iptorrents.com
    موقع عام يحتوي علي عدد كبير من الملفات من كل نوع و كثير من الملفات المجانية التي لا تحتسب من التحميل و نظام نقاط لتبديله بجيجات و لم يفتح التسجيل منذ عام و نصف لكن دعواته متوفرة نسبيا و سرعته مناسبة للدول العربية و البري تايم الخاص به جيد جدا

    3- www.bitgamer.com
    موقع العاب ممتاز يحتوي علي عدد كبير من الالعاب الجديدة بسرعات ممتازة و بري تايم ممتاز و به الكثير من الملفات المجانية التي لا تحتسب من التحميل
    و به الكثير من الالعاب القديمة

    4- www.lasttorrents.org
    موقع روماني عام ممتاز و به الكثير من الملفات و منها ملفات مجانية و سرعته ممتازة و لكن لن تستطيع تحميل الملفات الجديدة الا عند الترقية (رفع كمية معينة )

    5- www.extremeshare.org
    موقع روماني اخر و يفتح التسجيل كل فترة و سرعته ممتازة و ملفاته 20000 تقريبا من كل نوع

    6- www.bitsoup.com
    موقع الديناصور - يفتح التسجيل كل فترة قريبة و ملفاته سريعة و عددها 15000 تقريبا

    7- www.torrentday.com
    موقع متخصص في الملفات الجديدة و سرعته ممتازة و البري تايم الخاص به جيد و مفتوح التسجيل و عدد اعضاءه كبير مما يضمن سهولة التحميل و الرفع

    8- www.ilovetorrents.com
    موقع عام يفتح تسجيل دوريا و سرعته جيدة

    9- www.zamunda.net
    موقع بلغاري عملاق لغته الروسية و هذا يضعفه من ناحية قراءة التعليقات الخاصة بالمستخدمين و عدد ملفاته كبير جدا و سرعته ممتازة نتيجة عدد الاعضاء الكبير جدا و الراشيو فيه سهل جدا و لكن البري تايم الخاص به بطئ و الملفات القديمة التي ليس لها شعبية غالبا ما تموت

    10- www.nordic-t.org
    موقع عام ممتاز يفتح تسجيل كل فترة قريبة و سرعته جيدة

    11- www.tvtorrents.com
    موقع للمسلسلات التليفزيونية و دعواته للاسف متوسطة الصعوبة و لكن سرعته ممتازة و الرفع عليه سهل نسبيا

    12- www.linkomanija.net
    موقع ليتواني عام ملفاته كثيرة 45000 و سريعة لكن دعواته متوسطة الصعوبة و هو ممتاز جدا في تنوع المحتوي الخاص به

    13- www.freshon.tv
    موقع روماني خاص بالمسلسلات التليفزيونية و يوجد به الكثير من الملفات و دعواته سهلة نسبيا

    14- www.xtremezone.ro
    وقع روماني ثالث ممتاز و يفتح التسجيل كل فترة و ملفاته في حدود 10000 و سرعته ممتازة و الرفع فيه سهل مسبيا

    طبعا بعد كثرة الطلب لهذا الموقع و التجاوزات التي تحدث اما من الطالب و اما من البعض الذين يريدون التبادل من شخص لا يملك شيئا و يعطيه هذا صورة سيئة عن باقي الاعضاء المحترمين

    ارجو من جميع الاعضاء الذين يملكون او لا يملكون التورنت ليتش ان يجيبوا عن سؤال

    هل هناك موقع تجد فيه بعض او كل ملفات التورنت ليتش بسرعة مناسبة ؟ (سواء عام او متخصص)
    هل هناك موقع تبحث فيه اولا قبل البحث في التورنت ليتش ؟
    هل هناك موقع تمتلكه و تشعر انك بعد الحصول علي الليتش لم تستغني عنه ؟
    هل.....(اي سؤال مشابه)؟

    ارجو من جميع الاعضاء ذكر المواقع ( عامة و متخصصة) التي يشعر انها قيمة و حالتها (السرعة - التسجيل - الدعوات غيره )

    و ساضيفها دوريا في اول الموضوع حتي يتسني للاعضاء معرفة ما يمكن استخدامه كوضع مؤقت او دائم حتي الحصول علي دعوة ليتش

    و اريد من هذا الموضوع ان يكون مرجعا للمبتدئين و المتوسطين بالاضافة الي موضوع اخي دكتور زيرو عن المواقع الفاتحة تسجيل

  2. #2
    عضو برونزي
    تاريخ التسجيل
    Sep 2008
    المشاركات
    3,301
    معدل تقييم المستوى
    24

    رد: بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟

    بصراحة انا مستغرب جدا
    تلاقي عضو جديد في التورنت معاه موقع ولا اتنين ويقلك عايز دعوة لتورنت ليش
    لكن هو مفكرش طب هو عايزها ليه !!

    كله بيسمع عن الليتش وعن شهرته وعشان كدا عايز يبقي معاه اكونت عليه وخلاص

    من نظري موقع تورنت ليتش مينفش المصريين وبعض العرب لانه مشهور بالسرعة العالية لكن بالنسبالنا مش هتفرق لاننا اصلا سرعاتنا ضعيفة !

    وانا شايف ان فيه مواقع احسن منه بكتير من حيث المحتوي لكنها مش مشهورة ولذلك مفيش طلب عليها
    [CENTER][COLOR=Blue][B][SIZE=4]سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم[/SIZE][/B][/COLOR]


    [SIZE=3][COLOR=Purple]ادعولي بالنجاح والتوفيق.[/COLOR][/SIZE]
    [/CENTER]

  3. #3
    عضو الصورة الرمزية Expert Torrent
    تاريخ التسجيل
    Mar 2010
    المشاركات
    84
    معدل تقييم المستوى
    8

    رد: بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟

    سبب شهره ال TL هو أنه بكل بساطه 0DAY يعني عام يهتم بجميع الأشياء تقريباً
    بدايهً من الأفلام SD - HD - NonScene - Scene ونهايهً بالبرامج والـ Packs المخصص لها

    وأيضاً لا تنسى أنو لحد الآن تصنيفه باقي على الليفل الضعيف ( مهظوم حقه )

    انا اعتقد أن الحاجه له من عدمها تعتمد على أيه هي حاجتك منه هل راح تستفيد منه أو كيف !!

    بعض الأعضاء جهلاً لا قصداً يطلب دعوه في TL وهو لسى ماعندو قاعده كافيه من الخبره والمواقع الي تشفعله يطلب !!

    أو يكون ماعنده علم بال Lev تبعها فا يطلب شي فوق المستطاع

    زي واحد قبل فتره مشاركاته 2 في أحد المنتديات يطلب دعوه في ScT قبل مايسقط !!

    طيب أنت مين ومن تكون حتى أدعوك على حسابي !!

    عموماً الدعوات في هذا التراكر غلس شوي لازم تبقى ViP member او تشريها بفلوس



  4. #4
    عضو ذهبي الصورة الرمزية coolhero
    تاريخ التسجيل
    Oct 2009
    المشاركات
    4,361
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    38

    رد: بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟

    بصراحة انا مستغرب جدا
    تلاقي عضو جديد في التورنت معاه موقع ولا اتنين ويقلك عايز دعوة لتورنت ليش
    لكن هو مفكرش طب هو عايزها ليه !!

    كله بيسمع عن الليتش وعن شهرته وعشان كدا عايز يبقي معاه اكونت عليه وخلاص

    من نظري موقع تورنت ليتش مينفش المصريين وبعض العرب لانه مشهور بالسرعة العالية لكن بالنسبالنا مش هتفرق لاننا اصلا سرعاتنا ضعيفة !

    وانا شايف ان فيه مواقع احسن منه بكتير من حيث المحتوي لكنها مش مشهورة ولذلك مفيش طلب عليها
    بجد عندك حق اخى خالد فالكثير منا كل ما يحتاجه موجود امامه و لكن لا يراه ولا يريده لانه بيده

    فمثلا شخص يقوم بتحميل الالعاب ومعه اكونت BitGamer ويحمل باقصى سرعة بالنسبة لخطه

    وعلى الرغم من ذلك يريد الموقع هذا او ذاك لان لانه مشهور مثلا

    فأنا شخصيا لست خبير فى التورنت ولا املك سوى حساب فى IPtorrents و BitGamer من حضرتك و Demonoid

    و لا احتاج غيرهم حتى الان فلما اتجه الى مواقع اخرى بدون الحاجة اليها


    هذا مجرد رأى و تعليق على كلام الاستاذ خالد

    سامحنى أخى FLASHKING للخروج عن الموضوع
    [CENTER]
    [IMG]http://i.imgur.com/BXBfD.png?1[/IMG][/CENTER]

  5. #5
    عضو برونزي الصورة الرمزية GiANT
    تاريخ التسجيل
    Jan 2009
    المشاركات
    1,259
    الدولة: Oman
    معدل تقييم المستوى
    15

    رد: بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟

    انا من رأيي الشخصي ان هناك العديد من المواقع البديلة للييش ( مع ملاحظة انني لا امتلك اكاونت فيه )
    لأن كل ما ابحث عنه اجده بدء من الأفلام بجودة ال BluRay و انتهاء بالبرامج و الألعاب
    كما ان تعدد المواقع يضمن لك عدم ( تكسر البيض كله اذا وقعت السلة )
    و الشيء الذي يعجبني في هذه الطريقة انك تجد احياناً في بعض المواقع الشيء الذي تبحث عنه و يكون فري لييش
    يعني لا يحتاج تعب و رفع و غش و لا هم يحزنون
    اما اذا كان اعتمادك على موقع واحد فقط ف سوف تتعب كثيراً في الرفع و الغش
    و هناك قاعدة مهمة جداً في الأنترنت بشكل عام و التورنت بشكل خاص
    ليس المهم ان تبحث المهم ان تعرف اين تبحث

    المواقع التي استخدمها دائماً و اعتقد انها بديل عن الليش
    iLoveTorrent
    ExtremeShare
    Bitsoup
    TorrentDay
    lasttorrent
    و في اعتقادي ان هذه المواقع تغنيك عن اي موقع اخر سواء الليش او الأي بي تورنت


    [CENTER] [SIZE=4][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=180523"]دليلك للرفع الوهمي علي مواقع التورنت[/URL][/SIZE]


    [URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=110022"][SIGPIC][/SIGPIC][/URL]

    [SIZE=4][COLOR=Red]" جزء من النص مفقود "[/COLOR][/SIZE]
    [/CENTER]

  6. #6
    مخالف للقوانين
    تاريخ التسجيل
    Apr 2009
    المشاركات
    1,422
    الدولة: Palestinian Territory
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟

    اخواني الاعزاء بعد التجربه عملاق التحميل من التورنت هو موقع
    http://www.bitgamer.com/
    فعلا هذا بعد التجربه واما بالنسبه ل التورنتليتش حسب المثل الي بيقول (اسم الجمل قتلو)
    انا لااستهين بالموقع ولكن كثرة الحكي عنو والتعليق على الموقع مبالغ فيه
    وانا لا استخدم سوى هاذين الموقعين باستمرار
    http://www.bitgamer.com/
    http://www.iptorrents.com



  7. #7
    عضو الصورة الرمزية بـbaderـدر
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    المشاركات
    76
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟

    iptorrents

    مافيها كلام .. موقع كبير ووافي ..

    تخيل ينزل يومياً حوالي 200 ملف تورنت !! :eek: أنا كنت على بالي ان موقعي القديم xz خورافي ومافيه مثله .. كان ينزل 20 ملف فقط .. لاحظ الفرق .

    أنا مع ipt مرتاح .. :cool:

    والشكر يوصل لـ aztiti على الدعوه
    Intel Core 2 Duo E4400, 2000 MHz
    Gigabyte GA-965GM-S2
    2038 مب (DDR2-533 DDR2 SDRAM)
    NEW :ATI RADEON HD 4830 1GB GDDR3

    http://xtremez.org/themes/neoblue/pic/class/puser.png

    http://s4.tinypic.com/fkr05i.jpg

  8. #8
    عضو بلاتيني الصورة الرمزية DR ! ZERO
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المشاركات
    3,932
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    23

    رد: بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟

    هل هناك موقع تجد فيه بعض او كل ملفات التورنت ليتش بسرعة مناسبة ؟ (سواء عام او متخصص)
    طبعا أولهم الزاموندا و بعده PirateBay .

    هل هناك موقع تبحث فيه اولا قبل البحث في التورنت ليتش ؟
    الزاموندا برضو و بيت جيمر للألعاب و من قريب Torrent Day و H33T .

    هل هناك موقع تمتلكه و تشعر انك بعد الحصول علي الليتش لم تستغني عنه ؟
    برضو الزاموندا مقدرش أستغنى عنه حتى ل بـ 100 تورنت ليش لكثرة الأعضاء اللى فيه و سرعته جبارة لأى تورنت قديم أو جديد غير انه موقع قديم ففيه تورنتات قديمة أكتر من غيره الفرق بينه و بين الليش فى ال Pre time و وقت نول الحاجة فيه بيتأخر كتير عن الليش و دى حاجة بتميز الليش طبعا يعنى ممكن لعبة تنزل فى الليش عقبال ما تترفع على الزاموندا يكون عدى كام ساعة أو يوم كامل خصوصا فى الألعاب .

    ألف شكر على الموضوع المهم جدا ده أستاذ فلاش كينج .
    فضل هذا المنتدى علىَّ -بعد الله- كبير , و أحب أن أقدم الشكر .

    فليسامحنى الله أولا ثم كل من قد أكون ارتكبت مثل هذه الأفعال فى حقه , و أعلم أنى طلمتُ كثيرا من الناس بكلامى هذا , فليس أحد هكذا غيرى أنا , و ليس أحد بمثل هذه الصفات غير النبيلة غيرى , فليسامحنى الله إن كنت ارتكبت أياً منها يوماً ..

    عذرا إذ أنه لضيق الوقت لا يسعنى تعديل الكلمات أو تنسيقها أو تشكيلها .


  9. #9
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Nov 2008
    المشاركات
    195
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    10

    رد: بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟

    بصراحة لا اقدر ان اوفي كل من رد في هذا الموضوع و شارك فيه حقه من الشكر

    و سوف اضيف خلاصة المواقع التي ذكرت في المشاركات في رأس الموضوع

    و ارد علي اخوي خالد و expert torrent

    هذا الموضوع لمعالجة هذه المشكلة و ارجو منكما اضافة بعض المواقع الجيدة حتي نساعد اخواننا المبتدئين علي تجاوز هذه العقبة

    و طبعا اشكر اخي دكتور زيرو علي تشريف الموضوع و طبعا موقع زاموندا العملاق ليس علي قوته خلاف

  10. #10
    عضو ذهبي الصورة الرمزية محمد الجوهري
    تاريخ التسجيل
    Apr 2007
    المشاركات
    3,047
    الدولة: Saudi Arabia
    معدل تقييم المستوى
    109

    رد: بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟

    موضوع قيّم جدا ... و يفتح الباب لنقاش قيّم أيضا

    بالنسبه لى ... لو عدت بالزمن للوراء سنه و أخبرنى أحدهم أن هناك موقع تورنت إسمه زاموندا مثلا
    أستطيع تحميل البرامج منه بسرعه عاليه و بدون أى تعب أو مجهود .. ما كنت صدقته
    لانه فى ذاك الوقت كنت منغمسا فى التحميل من المنتديات العربيه و من الرابيد شير و الميجا أبلود

    تخيلو أيها الكرام سعادتى الغامره عندما أجد نسخه ويندوز مرفوعه على ميديا فاير
    أقول : الله أكبر ... ساتمكن من إستكمال التحميل فى حال انقطع النت !!!

    و لكن الآن ... شتان بين الثرى و الثريا
    أصبح لدى حساب فى الزاموندا , و آخر فى IPT
    و بصراحه يكفى أن فيلم مثل Avatar وجدته فى يوم نزوله
    بل و Freeleech أيضا !!
    يعنى آخر دلع ... و لا أعتقد أننى بحاجه لتراكرات أخرى
    لأن أى تراكر زياده سيشتت إنتباهى

    تخيل الانتقال من عالم الرابيدشير لعالم التورنت
    أراها نقله نوعيه

    هل معنى هذا أننى لا أحتاج لتورنت ليش ؟؟

    للأسف ... أحتاج الحساب و بشده
    و الدليل أننى قمت بعمل موضوع فى أحد المواقع العربيه لطلب دعوه لتورنت ليش
    مقابل حسابين فى تراكرات Zamunda , Botsoup بالإضافه الى 5500 نقطه فى الموقع جمعتها من تبرعات الأعضاء الكرام !!

    و لمَ كل هذا ؟

    لأنى شخص أبحث أحيانا عن إصدارات قديمه بعض الشئ
    ولا أجدها فى معظم التراكرات و عندى أمل أن أجدها على الليش
    على سبيل المثال لا الحصر
    فيلم The.Last.Samurai
    أتمنى تحميله بدقه 1080P
    و بالفعل وجدته على الزاموندا و لكنه لا يوجد عليه أى سيدر ... للأسف

    العمليه ليست حب إمتلاك لألف تراكر
    بل حب إمتلاك لتشكيله قويه , متنوعه , فخمه , حديثه , قديمه , نادره من الملفات المختلفه
    و لو توافر تراكر واحد فيه كل شئ لغطى على كافه مواقع التورنت

    لك تقييم على موضوعك

    و سؤال خارج الموضوع لأخى عزمى :

    هو تراكر Icetorrents سقط ولا جرى له ايه ؟:D
    [CENTER]
    [/CENTER]

  11. #11
    عضو برونزي الصورة الرمزية optimus prime
    تاريخ التسجيل
    May 2009
    المشاركات
    2,888
    معدل تقييم المستوى
    27

    رد: بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟

    موضوعك رائع بمعنى الكلمة يا اخي
    وانا شخصيا بحييك عليه جدا
    وانا كنت ناوي اعمل حاجة زي كدا
    انا كان عندي اكونت ع التورنت ليتش مرتين
    وف المرتين اتعملي بان عليه
    لاسباب تافهة جدا ولا تعتبر اسباب اساسا
    شخصيا ارفض تماما اني اطلب دعوة لموقع زي التورنت ليتش
    لاني فعلا مش محتاجه
    وتحميلي من الانترنت فقط يقتصر ع الاساسيات
    ع الاقل ف الوقت الحالي
    وتشكيلة المواقع التي توجد عندي جيدة جدا


    معلش انا هخرج عن الموضوع
    وهطلب طلب من الاعضاء الي بتطلب دعوات ع التورنت ليتش
    بجد بجد ياريت تقتدوا بالاستاذ الجوهري
    بجد بجد بجد خير مثال ع طالب الدعوة المثالي
    هو عايز حاجة
    وعايزها بشدة
    وعلشان كدا عنده استعداد يضحي بحاجة
    انما مش بيطلب حاجة
    وهو ما عندهوش اي حاجة
    بجد
    ليك تقييم ع مشاركتك يا استاذ جوهري
    وطبعا مش هنسى صاحب الموضوع
    وف الاخر هقول كلمة واحدة بس
    ياريت ما نبصش للي ف ايد غيرنا
    ونعمل بمبدأ القناعة كنز لا يفنى
    [CENTER][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=242687"]همسة في أذن مستخدمي التورنت :)
    [/URL]
    [IMG]http://card.josh-m.com/live/deluxe/Ahmed Hassan33.png[/IMG][/CENTER]

  12. #12
    عضو برونزي الصورة الرمزية OMDA
    تاريخ التسجيل
    May 2009
    المشاركات
    1,008
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    27

    رد: بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟

    مع كثرة مايقال عن الليش فأنا وبكل ثقه لا احتاجه
    فكل ما احتاجه بين يدى على iptorrents والفضل يرجع لxmasterr طبعا
    وما احتاجه من العاب فكله على bitgamer والفضل يرجع ل D..zeroطبعا
    وبالنسبه للمبتدئين فعن نفسى من سنتين او ثلاثه كنت بستعمل
    isohuntوpiratbay وكانت جيده جدا وكنت مقتنع بها واحمل منها كل ما اريد

    وشكرا flashkingعلى طرح استفتاء حول هذا الموقع الذى يعتقده البعض اسطورة التورنت وانا مع احترامى لاسمه الكبير فى عالم التورنت الا اننى لا افضل ان اشترك بموقع به كل قوانينه المعقده

  13. #13
    عضو ذهبي الصورة الرمزية محمد الجوهري
    تاريخ التسجيل
    Apr 2007
    المشاركات
    3,047
    الدولة: Saudi Arabia
    معدل تقييم المستوى
    109

    رد: بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟

    جزاكم الله خيرا يا دكتور
    أخبارك ايه ؟؟

    حابب أضيف حاجه كمان

    لازم طبعا أقدم مقابل لأى حاجه عاوز آخدها
    العمليه مش بالكوم كده .. ألحق و آخد اللى انا عاوزه

    أنا لولا انى مقدم الطلب فى تراكر عربى كنت قدمت كمان أكاونت شيرنج كود فيه 10 دعوات !!

    بس مش ده المهم
    المهم بقى إنى أنا مش متمسك بالدعوه جامد
    آه أنا محتاجها ... بس مش بإستماته
    يعنى لو ما جاتش مش هأزعل ... عارف ليه

    لأن زى ما خالد خليل قال : السرعه عندنا ....

    أنا أقصى سرعه داونلود شفتها على جهازى الشهر ده كانت 46 كيلو و الله العظيم

    يعنى لو معايا حسابات فى جميع تراكرات العالم مش هأستفيد بها الإستفاده القصوى
    يعنى الواحد يرضى بقليله و يقول الحمد لله على اللى فى ايده
    و لو جات حاجه زياده : يبقى فضل و نعمه من عند الله
    ما جاتش : يبقى الحمد لله برضه

    ياريت الناس كلها تفهم كده
    و خاصه الأعضاء الجدد اللى بيدخلو يطلبو دعوات ليش بشكل عشوائى
    [CENTER]
    [/CENTER]

  14. #14
    عضوية مزدوجة
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المشاركات
    87
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟

    والله فعلا موضوع طلبات الليش زاد عن حده
    انا معايا والله يوزرز علي معظم التراكرز العالية
    وصرفت عليها فلوس وجبت سيد بوكسات كثير
    و فعلا حاجة تحير لان الموضوع بيتلخص في نقطة
    كل المواقع للاسف الشديد بتكمل بعض
    بمعنى
    الليش ما عليهوش كل حاجة تتخيلها ,بس عليه حاجه مش موجودة عالتراكرات التانية العالية جدا
    بمعنى اخر
    البيت جيمر فيه العاب مش موجودة عالليش
    بمعني ثالث
    التورنت داي والاي بي تورنت عليه سوفت وير مش موجود عالليش
    بمعني رابع
    العرب فيلمز عليه افلام مش موجودة عالليش:D

    في حاجة اسمها تصنيف لمواقع التورنت من حيث تخصصهم
    في مواقع متخصصة في الافلام والالعاب والكليبات والافلام الوثائقية والمواد التعليميه

    اللي يغنيني عن الليش في الافلام موقع زاموندا
    اللي يغنيني عن الليش في الالعاب موقع بيت جيمر
    اللي يغنيني عن الليش في الجنرال والزيور داي مواقع كثير زي اي بي تورنت و الديمونيد و رفليوشن والتي في تورنت والنورديك تي والتورنت داي ( والحصول عليهم عن طريق التسجيل او الدعوة امر سهل )

  15. #15
    عضو برونزي الصورة الرمزية BlacK ShaDoW
    تاريخ التسجيل
    Jan 2009
    المشاركات
    3,291
    معدل تقييم المستوى
    28

    رد: بدائل التورنت ليتش - ما هي المواقع التي تعتقد انها تغني عن الليتش ؟



    بدائل الليتش من وجهة نظري

    IPT, Zamunda & bitGAMER

    IPT محتواه هايل في الأفلام و البرامج, bitGAMER الألعاب بتصدر عليه وقت صدورها على الليتش و بسرعة ممتازة, Zamunda تراكر محتواه كبير جدا و سرعته عالية سواء في الجديد او القديم (بس بعض القديم بيكون ميت)
    [CENTER]
    [/CENTER]

صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. التورنت ليتش بيشتغلني :D
    بواسطة youlost في المنتدى الارشيف
    مشاركات: 8
    آخر مشاركة: 02-04-2013, 22:14
  2. استفسار عن التورنت ليتش
    بواسطة The Jocker في المنتدى الارشيف
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 10-01-2013, 13:02
  3. ضحايا فخ التورنت ليتش
    بواسطة elsaidhablas في المنتدى الارشيف
    مشاركات: 13
    آخر مشاركة: 09-08-2012, 05:42
  4. فخ التورنت ليتش
    بواسطة elsaidhablas في المنتدى الارشيف
    مشاركات: 31
    آخر مشاركة: 29-07-2012, 00:19
  5. بخصوص التورنت ليتش
    بواسطة اسد غزة في المنتدى الارشيف
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 30-04-2011, 16:19

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •