السلام عليكم...

دلوقتي أنا بفكر اجيب شاشة جديدة لأن خلاص ال 17" الCRT اللي عندي بتموت دا غير امها خلاص كدة كويس عليها.
الفكرة ان اخري 1000 جنيه تقريبا و كل ما كان اقل كل ما كان افضل, و في حدود المبلغ دا في ال 3 شاشات دول...
الbenq t2200hd تقريبا انتاجها اتوقف, بس لو علي الاداء و كدة فأعرف انها كويسة و دكتور حسام بيشكر فيها.
الbenq G2410HD معنديش عنها اي فكرة بس الريفيوهات بتقول انها كويسة
الsamsung ex2220x مافيش عنها غير 4 اراء لناس اشتروها علي newegg و كلهم اراء كويسة جدا حتي اللي اشتكي قال انها مش مناسبة انها تتعلق علي الحيطة و دي مش مشكلة عندي.

انا مش محتاج hdmi خالص و ال3 شاشات مافيهومش أصلا, استخدامها هايبقي شاشة كمبيوتر بس لأن مش عندي 360 ولا ps3 و مش بفكر فيهم دلوقتي(و لو حصل يبقي لهم حاجة خاصة بعيد عن الشاشة)
تقريبا مش بالعب غير قليل جدا(بس دا مايمنعش من لعبة كل فترة كدة), و عندي كرت دش و حاجات كتيرة جدا HD و FHD فمهو جودة الصورة عندي(الجزيرة HD علي الشاشة بتاعتي كويسة و كله بس طبعا علي widescreen و تكون HD هايبقي في فرق)

بشغل ملفات office كتير و حاجات SQL Server و visual studio و PDFs فيهمني الكلام يكون واضح و انه يتقري بسهولة.

اوقات كتير بيبقي فيه اضاءة جامدة خصوصا ضوء الشمس فأعرف ان دا هيأثر علي الصورة فلو في اي فرق في الجزء دا بين ال 3 شاشات(ال LED اعرف انها سيئة في ضوء الشمس)

يا ريت لو اي حد عنده اي فكرة عن الشاشت و هل فيهم حاجة مناسبة ولا لأ و لو لأ فإيه ممكن يكون مناسب في حدود السعر دا؟؟