النتائج 1 إلى 11 من 11

الموضوع: استفتاء بشان موضوع أسعار و أخبار الهاردوير في السوق المصرية..

عضو الصورة الرمزية almoha

استفتاء بشان موضوع أسعار و أخبار الهاردوير في السوق المصرية..

الموضوع ده عباره عن اخد راي الناس اننا ننشاء موضوع موازي لموضوع أسعار و أخبار الهاردوير في السوق المصرية..الي بقي التشديد والتقنين وحذف المشاركات وصل مستوي كبير جدا ف الموضوع
    الموضوع الجديد شبه من غير قوانين تحديده تحدد المشاركات بس طبعا خاضع لقوانين منتدي عرب هاردوير

الي يدخل الموضوع يدي رايه بـ
    1- ايوه موافق علي انشاء موضوع موازي لموضوع أسعار و أخبار الهاردوير في السوق المصرية.. ف القسم العام وتحديد بداخل مجتمع عرب هاردوير.
    2- لا اؤيد انشاء موضوع موازي لموضوع أسعار و أخبار الهاردوير في السوق المصرية..

عن نفسي ادي قائمه بالاشياء المتميزه الي افتقدتها ف الموضوع
    روح المرح والمعاونه والتبريكات والتهاني حتي اسلوب الردود الغير منظم والعشوائي ليهم
    مشاركات الغير تقنيه ل كريبت وهلكي و HD5890 و كول مان وTheInfernal وA-Bomb و SeeNoEvil وناس كتير جدا تاني

ياريت تبقي موجوده تاني مساحه الحرية الي خلقت كل الاصحاب دول وعملت الفه ف المنتدي وف الموضوع وفي الحياه كلها

وشكرا

عضو الصورة الرمزية kimo0070

رد: استفتاء بشان موضوع أسعار و أخبار الهاردوير في السوق المصرية..

أنا موافق

عضو برونزي

غير موافق :D , ارجع وشوف ردى فى الموضوع هناك

عضو برونزي

لا اوافق
    لا يوجد افضل منه ولن يتواجد .. مهما عملنا مواضيع لن تجد الاقبال عليه
    الموضوع مش مادى ..ما هو مش موضوع وخلاص دى حاجه اتعودنا عليها ..كانك غيرت بيتك تماما ...صعب جدا ترتاح فيه زى ما كنت مرتاح فى الاول ..

عضو برونزي الصورة الرمزية ahmedelsabbagh

[CENTER][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=181830"]سمحاً إذا باع .. سمحاً إذا اشترى[/URL]
    [URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=181988"],,, هل نحن من نصنع الغباء ؟[/URL]
    [URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=176623"]الفاكهـــة ... ... ... و فـــوائدهــــا... ... ...[/URL] [URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=116628"]الكوكب الجائع [/URL]
    [B][FONT=Times New Roman][SIZE=3]{ قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالاً * الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعاً } الكهف
    [/SIZE][/FONT][/B]

[/CENTER]

غير موافق بالمره
    مش اختلاف وخلاص المكان هناك بيجمعنا تحس ان الحيطان وكبر الموضوع لممنا

عضو ذهبي الصورة الرمزية محمد الجوهري

ليه لآ يا شباب ؟

انا شخصيا موافق !

موافق على إنشاء موضوع للنقاشات و الحديث, " غرفة دردشة" بمعنى أوضح

إنما مش موافق أبدا ععلى إستخدام إسم " أسعار و أخبار الهاردوير فى السوق المصرية" لأن الإسم فى حد ذاته أصبح Icon

بل ماركة مسجلة, و أى محاولة لإستغلال الإسم لابد و أن تتم بموافقة صاحبها.

ممكن تعملو موضوع جديد - لو تحبو - بإسم " إستراحة عرب هاردوير" , أو " ملتقى المصريين " , او " قهوة المصريين"

و حتى دى أظن أن الإدارة لن توافق بها .

و حتى لو وافقت الإدارة, فسيكون أول قانون هو " غير مسموح بأى مناقشات تقنيه عن الهاردوير " , لأن بالطبع الموضوع حينها

سينقلب الى موضوع تقنى, و لا يصح ان يتم وض موضوع تقنى فى القسم العام عموما, و فى مجتمع عرب هاردوير خصوصا.

لو تم إنشاء الموضو سأكون أول و أكثر المشاركين.

ملحوظه أخيره :

ياريت تقراو الرد الخاص بى فى الموضوع هناك :
    حقكم عليا يا جماعة يا اللى إتخالفتو : إمام و صام

تستاهل اللى جرى لك و أكتر : XMASTERRR

بالنسبه لباقى آراء الناس أحب أقول لهم

كل آراؤكم مرحب بها فى الموضوع هنا, و اهلا و سهلا و مرحبا بأى مشاركات سليمه.

و معلش اخونا الأيوبى غيرته على الموضوع تفوق كل تصوراتكم, و الراجل نفسه الموضو يبقى ماشى على نظام كويس

بس هو لقى إن إستفسار إمام كان المفروض يبقى فى قسم البطاقات الرسومية( من وجهة نظره طبعا) و عليه قام بمخالفته

إن شاء الله من اليوم و جاى هيكون فيه نشاط أكتر للموضوع ... ليه ؟

لأن إن شاء الله أى مشاركات تخص الهاردوير فى مصر أو فى العالم بشكل عام, من حيث أسعار و مقارنات و تحليلات و تجارب أفراد

و خلافه و خلافه ستكون محل ترحيب شديد منى أنا فى المقام الأول.

على الجانب الآخر : أى سؤال عن مشكله, أى مشاركه عن لعبه, أى مشاركه خارجه أو رد عليها لن أتسامح فيها مطلقا

بالنسبه للمشاركين سيروننى ملاكاً, أما المخالفين فأنا لهم سفاحاً

بالنسبه للناس اللى بتقكر تعمل موضوعات للنقاش و الشات أحب أقول لهم ان الفكره فاشله على كافة الأصعده

و لو مش مصدقيننى شوفو تجربه موضوع Arabhardware Teenagers' Chat Room او أيا كان إسمها

الموضوع هنا هو الأصل و سيظل الأصل إن شاء الله...

بكرر تانى : كل مشاركات الهاردوير مُرحب بها.

و ياريت بلاش مشاركات زيادة فى الموضوع ده لو تكرمتم.

شكرا جزيلا.
    [CENTER]
    [/CENTER]

عضو ذهبي الصورة الرمزية miro the king

انا موافق من حيث رائ الجوهرى وانا اظن ان الموضوع مات من دة بتاع الاسعار بعد مماكسمم وباقى الشركات عملوا مواضيع ليهم فاصبحت كل حاجة احسن وافضل عمل موضوع ززى بتاع التينز فكرينة كام وضوع رائع وكنا بنكلم عل كل حاجة
    [CENTER][B]The End
    [/B][/CENTER]

عضو برونزي الصورة الرمزية 3m.Ahmed

- ايوه موافق علي انشاء موضوع موازي لموضوع أسعار و أخبار الهاردوير في السوق المصرية.. ف القسم العام وتحديد بداخل مجتمع عرب هاردوير.
    فكرة ممتازة جدا
    بتضايق بشدة من كمية الحذف اللي بتحصل في الموضوع
    احيانا النقاش بيخرج خارج موضوع لكن يظل مفيد و ثري بالمعلومات

المشكلة الحقيقية في موضوع الاسعار ان من الواجب علي المشرفيين انهم يردوا علي كل المشاركات حتي لو كانت الاجابة ان مفيش اجابة
    لان في اعضاء جدد بيسالوا اسئلة ملهاش اجابة معروفة و لما يلقوا باقي الاعضاء فتحوا نقاش و به حميمة بيفتكروا انهم طنشوا الرد عليهم و ان الموضوع مسيطر عليه مجموعة من الاعضاء لكن مش دي الحقيقة

الخلاصة الموضوع الجديد مطلوب بشدة للخروج من القيود المزعجة في موضوع الاسعار
    و اتوقع باذن الله ان احد الموضوعين حتبقي المشاركة فيه ضعيفة سواء الاسعار او الموضوع بتاع المجتمع و ده حيتحدد باسلوب ادارة الموضوعين
    و انا بكتب السطر الاخير خطرت لي فكرة و هو نقل موضوع الاسعار للقسم العام و اعادة تسميته دردشة السوق المصري تخوفا من ضعف الاقبال علي احد الموضوعين :D

عضو الصورة الرمزية almoha

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kimo0070 مشاهدة المشاركة
    أنا موافق
    وانا اكيد معاك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HuLkY مشاهدة المشاركة
    غير موافق :D , ارجع وشوف ردى فى الموضوع هناك
    حتىأنت يا بروتس! هرد عليك لوحدك انت بس مش هنا و مش دلوقتي :D:D

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ALL4US مشاهدة المشاركة
    لا اوافق
    لا يوجد افضل منه ولن يتواجد .. مهما عملنا مواضيع لن تجد الاقبال عليه
    الموضوع مش مادى ..ما هو مش موضوع وخلاص دى حاجه اتعودنا عليها ..كانك غيرت بيتك تماما ...صعب جدا ترتاح فيه زى ما كنت مرتاح فى الاول ..
    ياجماعه انا مش بقول حاجه عن الموضوع بتاع فيوجن.. الفكره انه هم عايزينه تقني بحت يتعلق ب "اسعار واخبار الهاردوير ف السوق المصري" يعني نظريا مش اي خبر يتحط فيه غير لما يكون متعلق بتلت اركان اساسيه :اسعار" و "اخبار" و "الهاردوير" "السوق المصريه" واكيد احنا بنحترم قراراتهم بس ندي نفسنا المكان التاني الي بيسمح بالحوار العادي والتقارب الثقافي والفكري والصداقه والحاجات الحلوه دي كلها الي افتقدناها يعني الموضوع الاول ليه تخصص معين والموضوع التاني حاجه تانيه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedelsabbagh مشاهدة المشاركة
    احترم رايك بشده طبعا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة arteta مشاهدة المشاركة
    غير موافق بالمره
    مش اختلاف وخلاص المكان هناك بيجمعنا تحس ان الحيطان وكبر الموضوع لممنا
    الغرض من الموضوعين مختلف تماما يا فندم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الجوهرى مشاهدة المشاركة
    ليه لآ يا شباب ؟

انا شخصيا موافق !

موافق على إنشاء موضوع للنقاشات و الحديث, " غرفة دردشة" بمعنى أوضح

إنما مش موافق أبدا ععلى إستخدام إسم " أسعار و أخبار الهاردوير فى السوق المصرية" لأن الإسم فى حد ذاته أصبح Icon

بل ماركة مسجلة, و أى محاولة لإستغلال الإسم لابد و أن تتم بموافقة صاحبها.

ممكن تعملو موضوع جديد - لو تحبو - بإسم " إستراحة عرب هاردوير" , أو " ملتقى المصريين " , او " قهوة المصريين"

و حتى دى أظن أن الإدارة لن توافق بها .

و حتى لو وافقت الإدارة, فسيكون أول قانون هو " غير مسموح بأى مناقشات تقنيه عن الهاردوير " , لأن بالطبع الموضوع حينها

سينقلب الى موضوع تقنى, و لا يصح ان يتم وض موضوع تقنى فى القسم العام عموما, و فى مجتمع عرب هاردوير خصوصا.

لو تم إنشاء الموضو سأكون أول و أكثر المشاركين.

ملحوظه أخيره :

ياريت تقراو الرد الخاص بى فى الموضوع هناك :
    انا وضحت الغرض الاساسي... راجع ردي السابق للاخ اول فور اس
    سيدي الفاضل محمد الجوهري انا باكنلك كل احترام علي الصعيد الشخصي ده طبعا بس علي المستوي الشخصي بردو المنتدي فقد ناس كتير لنفس السبب الي انا ذكرته المفروض مستوي الحريه مكفول قانونا (بغض النظر عن اننا بناخدها او بناخد علي قفانا :D مش ده موضوعنا دلوقتي:D) بس الكبت الكتير والمشكله انه بقي كمان مش كافي المستوي الحالي والمفروض في تقنين اكتر واكتر جاي ف ده بقي حاجه صعبه جدا ف الواقع :ah32:

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miro the king مشاهدة المشاركة
    انا موافق من حيث رائ الجوهرى وانا اظن ان الموضوع مات من دة بتاع الاسعار بعد مماكسمم وباقى الشركات عملوا مواضيع ليهم فاصبحت كل حاجة احسن وافضل عمل موضوع ززى بتاع التينز فكرينة كام وضوع رائع وكنا بنكلم عل كل حاجة
    ميرو باشا وجهه نظر احترمها بردو :cool:

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة noble911 مشاهدة المشاركة
    فكرة ممتازة جدا
    بتضايق بشدة من كمية الحذف اللي بتحصل في الموضوع
    احيانا النقاش بيخرج خارج موضوع لكن يظل مفيد و ثري بالمعلومات

المشكلة الحقيقية في موضوع الاسعار ان من الواجب علي المشرفيين انهم يردوا علي كل المشاركات حتي لو كانت الاجابة ان مفيش اجابة
    لان في اعضاء جدد بيسالوا اسئلة ملهاش اجابة معروفة و لما يلقوا باقي الاعضاء فتحوا نقاش و به حميمة بيفتكروا انهم طنشوا الرد عليهم و ان الموضوع مسيطر عليه مجموعة من الاعضاء لكن مش دي الحقيقة

الخلاصة الموضوع الجديد مطلوب بشدة للخروج من القيود المزعجة في موضوع الاسعار
    و اتوقع باذن الله ان احد الموضوعين حتبقي المشاركة فيه ضعيفة سواء الاسعار او الموضوع بتاع المجتمع و ده حيتحدد باسلوب ادارة الموضوعين
    و انا بكتب السطر الاخير خطرت لي فكرة و هو نقل موضوع الاسعار للقسم العام و اعادة تسميته دردشة السوق المصري تخوفا من ضعف الاقبال علي احد الموضوعين :D
    وجهات نظر واحترمها كلها

وبس

عضو برونزي الصورة الرمزية cypher

ايوه موافق علي انشاء موضوع موازي لموضوع أسعار و أخبار الهاردوير في السوق المصرية.. ف القسم العام وتحديد بداخل مجتمع عرب هاردوير.

الفكرة انه مش هيبقى موضوع خاص بالهاردوير بس ممكن يبقى خاص بأى استفسار فى اى جانب من جزانب الحياة اليومية المختلفة لكل الاعضاء
    3la2 Mohamed Saad
    Ain Shams University:Mechanical Engineering 2nd Year-Finally!!.

المفضلات