النتائج 1 إلى 5 من 5

الموضوع: ارجو المساعده ضرورى - مشكلة فى ال iTunes - (عنوان معدل)

عضو فضي الصورة الرمزية mi99doo

ارجو المساعده ضرورى - مشكلة فى ال iTunes - (عنوان معدل)

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا يا جماعه اشتريت iphone ولاكنى اجهل كل ما فيه عند شرائه ودلوقتى فهمت شويه المهم اللى هيجنينى انى لما بوصله بالكمبيوتر بيتعرف عليه كانه كاميرا وفعلا لو انا مثلا مصور بيه اى صور بقدر اخدها عندى على الجهاز عادى انما لو جربت احط فيه مش بيطلع حاجه ولا كانى عامل كوبى للصور اصلا وهوا ايفون 2g اشتريته مستعمل

سطبت ال itunes واتعرف على التليفون ولكن بيطلعلى الرساله دى مجرد ما اوصله ويتعرف عليه ومش عارف اعمل ايه مع العلم انى اللى اشتريته منه وصله ادامى وحط فيه اغنيه وفيديو كليب وكله تمام ولما روحت عمل معايا كده

والرساله اللى بتطلعلى مجرد ما يتعرف عليه هيا :

i tunes was unable to load provider data from sync services.recconnect to try again later

ارجو المساعده وارجو بالتفصيل واسف على الاطاله

عضو برونزي الصورة الرمزية IPHONE4EVER

رد: ارجو المساعده ضرورى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mi99doo مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا يا جماعه اشتريت iphone ولاكنى اجهل كل ما فيه عند شرائه ودلوقتى فهمت شويه المهم اللى هيجنينى انى لما بوصله بالكمبيوتر بيتعرف عليه كانه كاميرا وفعلا لو انا مثلا مصور بيه اى صور بقدر اخدها عندى على الجهاز عادى انما لو جربت احط فيه مش بيطلع حاجه ولا كانى عامل كوبى للصور اصلا وهوا ايفون 2g اشتريته مستعمل

سطبت ال itunes واتعرف على التليفون ولكن بيطلعلى الرساله دى مجرد ما اوصله ويتعرف عليه ومش عارف اعمل ايه مع العلم انى اللى اشتريته منه وصله ادامى وحط فيه اغنيه وفيديو كليب وكله تمام ولما روحت عمل معايا كده

والرساله اللى بتطلعلى مجرد ما يتعرف عليه هيا :

i tunes was unable to load provider data from sync services.recconnect to try again later

ارجو المساعده وارجو بالتفصيل واسف على الاطاله

انا حقولك يا اخي الكريم انت اكيد منزل الأصدار الجديد من الأيتونز 9.1 وهو صح بيعمل مشاكل في المزامنة مع الأيفونات اللي معمولها جيلبريك يا ريت تشيلة وتنزل اصدار اقدم اتفضل رابط اهة للأصار اللي قبلة وان شاء الله يعمل معك
    ITUNES 9.0

او

ITUNES 9.02

ملاحظة هامة طبعا انت عارف ان لنقل الصوتيات والفيديوهات للأيفون بيكون من خلال الأيتونز

او ممكن تستخدم البرنامج الرائع دا لعمل المزامنة بكل سهولة من والي الأيفون
    ICOOLSOFT IPHONE TRANSFER

عضو برونزي الصورة الرمزية IPHONE4EVER

عضو فضي الصورة الرمزية mi99doo

اخى الكريم شكرا لردك وتعبك معايا

ولكن لا تزال المشكله نفسها انا مسحت ال itunes ونزلت الجديد اللى حضرتك قولتلى عليه وسطبته ولكن دون جدوى لسه نفس الرساله بتطلع ومش عارف ايه الحل فيها الرساله اللى كاتبها فوق والجهاز متعرف على الايفون وشايفه ولكن نفس الشىء

والبرنامج الاخر اشتغل وكله تمام والايفون متعرف ايضا ولكن لما باخد ملف من الايفون او احط فيه بيعمل كوبى ولكن بيفضل ومش بيكمل لحد ما بزهق وبعمله كنسل هوا بيعمل كوبى ولكن دون تقدم او انه ينهى الكوبى كانه مهنج ولكنه مش مهنج ولا حاجه ارجو المساعده مع العلم انى الجهاز اتعرف على كمبيوتر اخر امامى واتحط فيه اغنيه وفيديو كليب هل يكون من الويندوز عندى ولا ايه ؟

وشكرا

عضو

You have to delete all your backups from ITUNES
    . IF you uninstal Itunes those backups wont be removed so you have to delete the backups manually.
    The error you get is just because your backup is corrupt and Itunes cannot recover it

For Windows Xp users , the path will be C:\Document and Settings[YOUR USERNAME]\Application Data\Apple Computer\MobileSync\Backup\
    For windows 7 users , it will be
    C:\Users[USERNAME]\Application Data\Apple Computer\MobileSync\Backup
    \