النتائج 1 إلى 15 من 15

الموضوع: مشاكل اللعبة GTA IV

  1. #1
    عضو الصورة الرمزية NVoverclocker
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    المشاركات
    343
    معدل تقييم المستوى
    9

    مشاكل اللعبة GTA IV



    السلام عليكم و رحمة الله
    ------------
    - كيفكم يا أحبابى؟! يارب تكونوا بخير الحقيقة انى رحت اجيب مكتبة العاب من واحد صاحبى و جربت GTA IV بصراحة جرافيكس اللعبة زبالة مش مستحق التقل على الأجهزة و كمان حطيط اخر باتش 1.0.6 و كراك رازور و عملت Benchmark لقيت انا 35 اطار فى المتوسط بس و انا بلعب اللعبة بتهنج و بتكون الاطارات 23 و ساعات بتنزل ل 15 ايه سبب ده و ليه اللعبة تستحق كل الضجة دى دى مشكلة لازم نناقشها , كل واحد يقول رأيه بصراحة..

  2. #2
    ممثل شركة Cairo Computer - مصر الصورة الرمزية S@M
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    17,266
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    26

    رد: مشاكل اللعبة GTA IV

    اللعبة بها خطأ جثيم فى اجرائات تحويلها من الكنسول الى الPC ....

    لذلك فهى لعبة معاقة من وجهة نظرى ....

  3. #3
    عضو فضي الصورة الرمزية shaker3
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    المشاركات
    3,298
    الدولة: Syria
    معدل تقييم المستوى
    41

    رد: مشاكل اللعبة GTA IV

    اللعبة بها خطأ جثيم فى اجرائات تحويلها من الكنسول الى الPC ....

    لذلك فهى لعبة معاقة من وجهة نظرى ....

    +1 اتفق معك في كونها تعاني من اخطاء في تطويعها لل pc
    اللعبة اشتغلت على جهازي بشكل مرضي تماما ولم اعاني من تهنج او اي شيئ الرسوم ممتازة واللعب ممتع
    طبعا الاعدادات هاي والدقة 1280*1024 مع كراك ريزور
    سورية اقوى من فبركاتكم واعلامكم وتأمركم عندما تصلون لاقصى قمم حقدكم ستكتشفون انكم تحت قدميها
    شاهد عيان: رؤية فيل يطيروسط عاصفة مطرية دون ان يصيبه البلل

  4. #4
    عضو برونزي الصورة الرمزية Luffy
    تاريخ التسجيل
    Nov 2008
    المشاركات
    1,142
    الدولة: Palestinian Territory
    معدل تقييم المستوى
    11

    رد: مشاكل اللعبة GTA IV

    جابت متوسط 35 فريم

    يا بختك ....... داري علي شمعتك يا ابني انتا لحد الان في نعمة
    [CENTER][FONT=Times New Roman][SIZE=3][B][COLOR=Red]سأل الناس الإمام على رضى الله عنه[/COLOR] : [COLOR=Blue]يا أبا الحسن نريد أن نعرف أى خلق الله أقوى[/COLOR] ؟ [COLOR=DarkGreen]فقال أشد جنود الله عشرة الجبال الرواسى ، والحديد يقطع الجبال والنار تذيب الحديد ، والماء يطفىء النار ، والسحاب المسخر بين السماء والأرض يحمل الماء ، والريح يقطع السحاب ، وابن آدم يغلب الريح ، فيستتر بالثوب ويمضى للحاجه ، والسكر يغلب ابن آدم ، والنوم يغلب السكر ، والهم يغلب النوم ، فأشد جنود الله الهم ،
    والهم يغلبه ذكر الله تعالى[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT][/CENTER]
    [CENTER]
    [U][URL="http://www.0zz0.com"][IMG]http://www7.0zz0.com/2010/07/05/07/780705512.jpg[/IMG][/URL][URL="http://www.0zz0.com"][IMG]http://www14.0zz0.com/2010/07/05/07/609798274.jpg[/IMG][/URL][/U]
    [/CENTER]

  5. #5
    عضو فضي الصورة الرمزية TorrentLeech
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    المشاركات
    2,076
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    21

    رد: مشاكل اللعبة GTA IV

    الصراحة سلسلة GTA بأكملها غير جيدة من وجهة نظرى

  6. #6
    عضو برونزي الصورة الرمزية NIGHT CROSSING
    تاريخ التسجيل
    Dec 2008
    المشاركات
    756
    معدل تقييم المستوى
    12

    رد: مشاكل اللعبة GTA IV

    فعلاً ، حتى مع 4890 CF في السابق كانت اللعبة تنزل إلى ماتحت 15 فريم في بعض الأحيان (على ريزوليوشن 1080*1920) !

    لكن الآن مع GTX 480 تقريباً إنتهت هذه مشكلة - ولله الحمد -

    أتوقع المشكلة الرئيسية حينها لم تكن لعدم قدرة الكرتين على تشغيلها ، بل لأن اللعبة لا تستغل إلا 1GB من رامات كروت الشاشة من إجمالي 2GB لكلا الكرتين ! واللعبة تتطلب حجم رامات كبير !


  7. #7
    عضوية جديدة
    تاريخ التسجيل
    Apr 2010
    المشاركات
    67
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مشاكل اللعبة GTA IV

    فعلا حدث ذلك معي
    بس حلوه لعبه معاقه:D

  8. #8
    عضو فضي الصورة الرمزية hisham.errish
    تاريخ التسجيل
    May 2009
    المشاركات
    563
    الدولة: Libya
    معدل تقييم المستوى
    9

    رد: مشاكل اللعبة GTA IV

    زي ما قال المثل
    الجنازه كبيره والميت فأر
    اصلي انا ما حبيتش اللعبه ديه ابدا

  9. #9
    عضو الصورة الرمزية amrdio
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    المشاركات
    725
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    8

    رد: مشاكل اللعبة GTA IV

    هى فعلا اللعبة تقيلة على الفاضى والجرافيك سئ مقارنتا بالعاب كتيير خصوصا اصدار 2010

  10. #10
    عضو فضي الصورة الرمزية أبو فوفو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المشاركات
    2,094
    الدولة: Syria
    معدل تقييم المستوى
    18

    رد: مشاكل اللعبة GTA IV

    بصراحة لا أنكر أن بهذه اللعبة أخطاء قاتلة ولكن للأخذ بالعلم أن هذه اللعبة تعتمد على قوة المعالج المركزي اكثر من كرت الشاشة
    وإن كان كرتك 480 ومعالجك كور 2ديو ستعاني من إنخفاضات مفاجئه بالفريمات ..وإن كنت كاسر سرعته ..
    والأفضل مع هذه اللعبة تحديدا هو كرت متوسط (يكفي ) مع معالج قوي جدا متعدد الأنوية ومكسور السرعة أيضا :D ...
    (علي أن أسعى وليس علي إدراك النجاح)

    [SIGPIC][/SIGPIC]

    هنا تتجسد معاني الارادة والعزيمة والاصرار والتحدي والامل

  11. #11
    عضو الصورة الرمزية NVoverclocker
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    المشاركات
    343
    معدل تقييم المستوى
    9

    رد: مشاكل اللعبة GTA IV

    - اتفق معكم فيما قلتم , شكرا لكم على المرور..

  12. #12
    عضو برونزي الصورة الرمزية nayef108
    تاريخ التسجيل
    Apr 2009
    المشاركات
    1,245
    الدولة: Palestinian Territory
    معدل تقييم المستوى
    14

    رد: مشاكل اللعبة GTA IV

    كما ذكر الاخ أبو فوفو ... اللعبة تحتاج الى معالج قوي اكثر من حاجتها الى كرت شاشة قوي
    [CENTER][SIZE=4][SIZE=2][/SIZE]
    [/SIZE][IMG]http://img405.imageshack.us/img405/2310/ahwnzxt.jpg[/IMG]
    [/CENTER]

  13. #13
    عضو برونزي الصورة الرمزية Mostafa Gomaa
    تاريخ التسجيل
    Apr 2010
    المشاركات
    2,537
    معدل تقييم المستوى
    64

    رد: مشاكل اللعبة GTA IV

    مشكلة اللعبه ده فى وجة نظرى-اللى متاخدوش بيها طبعا-أنها فيها تفاصيل فى الصوره كتيره وان المدينه مفتوحه وناس بتمشى وعربيات بتمشى وميه فيها لمعان وأمواج متهيألى مانقدرش نقول على الجرافيك زباله لان لو قولنه عليه كده نقول على لعبة برنس ايه
    هو عيبها فعلا انها محتاجه معالج جبار بعكس ألعاب تانيه كتير وكان فادى عمل مراجعه للموضوع ده
    [CENTER][SIZE=4][URL="http://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=257362&p=2035319#post2035319"] المراجعة العملاقة للعملاق Dell Inspiron N5110[/URL][/SIZE]
    [SIZE=3][URL="http://arabhardware.net/articles/software/internet/3315-allthing-about-internet-download-manager.html"]
    [/URL][/SIZE]
    [/CENTER]
    [CENTER][SIZE=4][URL="http://arabhardware.net/articles/software/internet/3033-complete-guide-of-fire-fox.html"]دليلك الكامل لمتصفح فايرفكس [/URL][/SIZE]
    [/CENTER][CENTER]
    [/CENTER]
    [CENTER]



    [/CENTER]

  14. #14
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Feb 2009
    المشاركات
    43
    الدولة: Jordan
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مشاكل اللعبة GTA IV

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Gomaa108 مشاهدة المشاركة
    مشكلة اللعبه ده فى وجة نظرى-اللى متاخدوش بيها طبعا-أنها فيها تفاصيل فى الصوره كتيره وان المدينه مفتوحه وناس بتمشى وعربيات بتمشى وميه فيها لمعان وأمواج متهيألى مانقدرش نقول على الجرافيك زباله لان لو قولنه عليه كده نقول على لعبة برنس ايه
    هو عيبها فعلا انها محتاجه معالج جبار بعكس ألعاب تانيه كتير وكان فادى عمل مراجعه للموضوع ده

    1+ :ah7:

  15. #15
    عضوية جديدة
    تاريخ التسجيل
    Jun 2009
    المشاركات
    11
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مشاكل اللعبة GTA IV



    أنا حنقل لكم تجربتي الجهاز اللذي لدي مواصفاته موجودة بالأعلى والكراك الأخير مع الباتش 1.0.6 حصرا و22% من كامل اللعبة مشغل فقط 650/890 و 1440*900 @75HZ
    الBenchmark عطاني أول تشغيل 28 فريم بدون كسر سرعة و30.29 مع كسر سرعة المعالج إلى 3.00GHZ
    والحمد لله ركبت معالج جديد core2quad q9650 3GHZ 12MB Cache والفريمات دايما فوق ال40 (ياهيك اللعب يابلا)
    بس مازلت غير راضي بسبب قلة الرامات 2جيغا تانية والعبة بتصير أحسن بكتير وللعلم أنا ختمت اللعبة على الباتش 1.0.2 وبمعدل 12 فريم والجزء الجديد أيضا

المواضيع المتشابهه

  1. صدور Call of Duty Black Ops Update 1 لحل مشاكل اللعبة
    بواسطة Luffy في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 23-11-2010, 18:14
  2. مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 27-06-2010, 10:32
  3. مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 09-11-2009, 23:29
  4. مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 28-02-2007, 10:38

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •