النتائج 1 إلى 15 من 15

الموضوع: عرض جيم بلاى ل Pro Evolution Soccer 2011

عضو ذهبي الصورة الرمزية coolhero

عرض جيم بلاى ل Pro Evolution Soccer 2011

[CENTER]
    [IMG]https://i.imgur.com/BXBfD.png?1[/IMG][/CENTER]

عضو

رد: عرض جيم بلاى ل Pro Evolution Soccer 2011

اخى الكريم انا شوفت العرض قبل كدة
    هى فعلا اطورت كتير فى حجات كتير
    بس لازال حارس المرمى هو هو بتاع 2010
    لم يتغير الى حارس مرمى طبيعى وتلاحظ ذلك ما العمل

عضو فضي الصورة الرمزية TEch Zone

شكرا على الفيديو
    لاحظت ان حركة اللاعيبة فى الباص او الرفع بقت طبيعية وميسى كالعادة متألق :D
    Can't Wait
    Playing Now: Dirt 3

عضو

ارجو ملاحظة حارس المرمى

عضو ذهبي الصورة الرمزية miro the king

احلى حاجة انهم عدلوا ضربات الجزاء
    [CENTER][B]The End
    [/B][/CENTER]

عضو برونزي الصورة الرمزية muner

لكن لم يتغير صوت المعلق

شكرا على الفيديو
    [CENTER][IMG]https://www.arabhardware.net/forum/signaturepics/sigpic11160984_3.gif[/IMG]
    [/CENTER]

عضو ذهبي الصورة الرمزية coolhero

شكرا على مروركم جميعا

و يوجد بالفعل تتطور ملحوظ فى اللعبة
    [CENTER]
    [IMG]https://i.imgur.com/BXBfD.png?1[/IMG][/CENTER]

عضو برونزي الصورة الرمزية solid snake 86

شكرا اخي كول هيرو على عرض اللعبه .

من وجهة نظري:-

الايجابيات :-

1-محرك الرسوم والجرافيكس اكثر من ممتاز وسلس للغايه.
    2-عروض اضافيه اضفت لمسه من الواقعيه على اللعبه مثل مناقشة لاعبي المنتخب الالماني للحكم في ضربة الجزاء وافتتاحية المباراة.
    3-التمريرات والتسديد متقن وحسن للغايه.
    4-نظام خططي جديد وثوري للغايه ب drag & drop .:D

السلبيات :-

1-ارجو المعذره في اللفظ ولكن ارى ان غباء الحراس مثل كل الاجزاء السابقه والمفترض تحسين رد فعل الحراس كثيرا لان كثير من المباريات ينقذها حارس المرمى في الواقع ويكون نجم المباراة ولكن في ال pes الله يعينك.:mad:

2-تكلموا كثيرا عن الذكاء الاصطناعي الجديد للمدافعين ولكني بصراحه لا اراه في المباراة الاولى بين المانيا وهولندا عندما احرز مسعود اوزويل الهدف اين مضايقة الدفاع له كان لوحده تماما.
    هدف ميسي اكثر وضوحا معذرة ولكن ما هذا هل ميسي سوبر مان؟؟؟؟:confused:
    نعم هو لاعب اكثر من رائع وخطير ولكن الدفاع سلاحف نينجا بالنسبه له رد فعل المدافعين في منتهى السذاجه والبطىء والغباء.
    (زي كل مره يا وديع بيقولوا كلام كتير عن الذكاء الصطناعي ومفيش حاجه بتتفذ).

3-صوت المعلق هوه هوه ( هوه بشكله بغوبته متغيرش).:D

ولكن في النهايه لا نستطيع الحكم على اللعبه من مجرد عرض ننتظر ونرى ما سيحدث.

مشرف سابق الصورة الرمزية | OMA |

اصل المزيع هو صاحب الكره يا اما يزيع ياما ياخد الكره ومفيش لعب :D
    شكرا علي الفيديو coolhero

عضو الصورة الرمزية grayfoox

الجيم بلاى اتقدم شوية لكن لسه المذيع والحارس
    عمرهم ما هيتغيرو
    الظاهر انهم عاملين عقد مع المذيع دا مدى الحياة

عضو

واللة يا جماعة انا من وجهة نظرى التقدم بسيط فى اللعبة مش كتير ثانيا ممكن يكون نفس صوت الميع بس المشكلة ان المذيع ما كملش معانا قال المقدمة بس
    حارس المرمى زى الزفت هو هو بتاع البرو 2010

عضو

للأسف كنت متوقع اكتر من كده رغم عشقي للبرو .. لكن هما بيضحكوا على مين بالظبط .. كل سنة يقولوا خلاص احنا هناخد بكلام الناس ومفيش حاجة بتتغير .. نفس الدخلات .. نفس شكل الشبكة العيان ده .. نفس الحركات والواحد اذا قعد يتكلم مش هايخلص وكل سنة يصبر نفسه ويقول خلاص اكيد هما هايستمعوا للناس ويغيروا بقى .. اللهم الا حاجات طفيفة اتغيرت .. واكبر مشكلة حراسة المرمى نفس النطة الغبية بتاعته على الكورة .. أول مرة أشوف جون بيترمي ببطنه .. وياريت نشوف الجون الأول بتاع البرتغال في الارجنتين المفروض الواقعية ان اللاعب بيشوط الكورة ببطن رجله في البعيدة .. يعني بعيدة عن متناول الجون .. وده فيها حالتين .. اما الجون يقف مكانه ويبص عالكورة بدماغه ( يثبت الجون يعني ) .. او انه يحاول حتى يطير ع الكورة .. لكن نشوف الجون ماشي على ناحية الكورة وهي داخلة الجون كأنه ماشي في بيتهم .. واللي يشوف فيديوهات الفيفا على الكونسول هايعرف ازاي الجون ساعات كتير قوي بيقف يتفرج على الكورة بدماغه وهي راحية الجون طبعا لانها بعيدة عنه .. وده طبعا بتدي واقعية .... وكمان طريقة رفع الكورة العرضية .. هي اتحسنت شوية لكن مش بنفس جمال العرضيات بتاعت الفيفا .. طبعا انتوا اكيد هاتقولوا اني بحب الفيفا .. لكن والله انا ملعبتهاش خلاص منذ برو 6 وانا مبلعبش الفيفا ده خالص وكل سنة كنت اقعد اشتم فيها لغاية لما عرفت السنة اللي فاتت ان نسخة البي سي غير نسخة الكونسول .. ولما شفت الجيم بلاي على الكونسول في الفيديوهات عرفت الفرق .. فعلا جيم بلاي رائع بمعنى الكلمة لأن انا يهمني في المقام الأول الجيمم بلاي أكثر من الجرافيك .. وفي النهاية لو نسخة الفيفا فعلا نزلت على البي سي نفس نسخة الكونسول طبعا هالعب فيفا .. رغم عشقي الكبير للبرو .. اللي خلاص انتهت بالعملاقة برو 6
    وآسف اني طولت عليكم ..

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mody 2004 مشاهدة المشاركة
    للأسف كنت متوقع اكتر من كده رغم عشقي للبرو .. لكن هما بيضحكوا على مين بالظبط .. كل سنة يقولوا خلاص احنا هناخد بكلام الناس ومفيش حاجة بتتغير .. نفس الدخلات .. نفس شكل الشبكة العيان ده .. نفس الحركات والواحد اذا قعد يتكلم مش هايخلص وكل سنة يصبر نفسه ويقول خلاص اكيد هما هايستمعوا للناس ويغيروا بقى .. اللهم الا حاجات طفيفة اتغيرت .. واكبر مشكلة حراسة المرمى نفس النطة الغبية بتاعته على الكورة .. أول مرة أشوف جون بيترمي ببطنه .. وياريت نشوف الجون الأول بتاع البرتغال في الارجنتين المفروض الواقعية ان اللاعب بيشوط الكورة ببطن رجله في البعيدة .. يعني بعيدة عن متناول الجون .. وده فيها حالتين .. اما الجون يقف مكانه ويبص عالكورة بدماغه ( يثبت الجون يعني ) .. او انه يحاول حتى يطير ع الكورة .. لكن نشوف الجون ماشي على ناحية الكورة وهي داخلة الجون كأنه ماشي في بيتهم .. واللي يشوف فيديوهات الفيفا على الكونسول هايعرف ازاي الجون ساعات كتير قوي بيقف يتفرج على الكورة بدماغه وهي راحية الجون طبعا لانها بعيدة عنه .. وده طبعا بتدي واقعية .... وكمان طريقة رفع الكورة العرضية .. هي اتحسنت شوية لكن مش بنفس جمال العرضيات بتاعت الفيفا .. طبعا انتوا اكيد هاتقولوا اني بحب الفيفا .. لكن والله انا ملعبتهاش خلاص منذ برو 6 وانا مبلعبش الفيفا ده خالص وكل سنة كنت اقعد اشتم فيها لغاية لما عرفت السنة اللي فاتت ان نسخة البي سي غير نسخة الكونسول .. ولما شفت الجيم بلاي على الكونسول في الفيديوهات عرفت الفرق .. فعلا جيم بلاي رائع بمعنى الكلمة لأن انا يهمني في المقام الأول الجيمم بلاي أكثر من الجرافيك .. وفي النهاية لو نسخة الفيفا فعلا نزلت على البي سي نفس نسخة الكونسول طبعا هالعب فيفا .. رغم عشقي الكبير للبرو .. اللي خلاص انتهت بالعملاقة برو 6
    وآسف اني طولت عليكم ..
    كفيت و وفيت، بارك الله فيك على الحيادية، لو تلاحظ كل من يسب فيفا و يقول أن PES أفضل تجده لا يعرف أن نسخ ال consoles مختلفة عن نسخة ال-PC إبتداءً منFifa08
    أما PES ممكن نقول الله يرحمها صار لها 4 أو 5 سنوات متخبطة كل نسخة شكل، طريقة لعب جد سيئة، بعد تام عن الواقعية، فيزيائية سيئة جداً جداً جداً جداً كل حركات اللاعبين تحسها منفصلة عن بعضها البعض لا وجود للسلاسة إطلاقاً حتى الكرة كانت حركتها عادية يبدو الآن في هذا الفيديو أنها أيضاً أصبحت غبية و هذا يظهر بوضوح اثناء حركتها في الهواء، أما المعلق لا تعليق، الأصوات :ah19:، موسيقى اللعبة :ah19:

أكثر شيء يغيض هو ال-Graphics لا أدري لماذا إلى الآن يعتمدون وجوه جامدة للاعبين و نفس الأشكال في كل جزء و نفس Texturing البغيض لا وجود للألوان فيه دائماً طبقة رمادية شفافة في الصورة النهائية دون الحديث عن تقنية الإضاءة البايخة :rolleyes:

خلاصة : Fifa في طريقها إلى تجاوز PES في الحاسوب، أنا عن نفسي سأشتري fifa للتغيير الجذري الذي حصل لها في 4 أو 5 سنوات و النتيجة الجيدة التي وصلت لها اللعبة

عضو فضي الصورة الرمزية أبو فوفو

أنا برأيي أن الشيئ المنتظر من نسخة pes 2011 أحبط أغلب الاعبين لأنه لم يأتي بالشيئ الكافي لهم نظرا لما توعدوه من شركة كونامي
    لهذا الإصدار ...
    وإن كان حقا ما سمعت حقيقيا عن الفيفا 2011 على pc بانها نفس نسخة consoles ولا تختلف عنها شيئا سوف أهجر pes بلا رجعة >>>>
    (علي أن أسعى وليس علي إدراك النجاح)

[SIGPIC][/SIGPIC]

هنا تتجسد معاني الارادة والعزيمة والاصرار والتحدي والامل

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو فوفو مشاهدة المشاركة
    أنا برأيي أن الشيئ المنتظر من نسخة pes 2011 أحبط أغلب الاعبين لأنه لم يأتي بالشيئ الكافي لهم نظرا لما توعدوه من شركة كونامي
    لهذا الإصدار ...
    وإن كان حقا ما سمعت حقيقيا عن الفيفا 2011 على pc بانها نفس نسخة consoles ولا تختلف عنها شيئا سوف أهجر pes بلا رجعة >>>>
    والله حتى لو نزلت نفس نسخة الكونسول بتاعت 2010 أو حتى 2009 هاتبقى كوسية عن التخبط اللي بيحصل للبرو .. طبعا الواحد زعلان جدا للي بيحصل للبرو .. وزعلان اكتر انها كانت اكتر لعبة الواحد بيستناها وبيلعبها ..