النتائج 1 إلى 6 من 6

الموضوع: عندى ملحوظه

عضوية جديدة

Lightbulb عندى ملحوظه

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    كل سنه وانتم طيبين

انا عضو جديد فى هذا المنتدى الجميل ولقد اعجبنى بشده خصوصا قسم التورنت
    ولاكن انا عندى ملحوظه
    ارجو من جميع مقدمى الدعوات انهم لا يشترطوا على المتقدم للدعوه تقديم الاسبيد تست لان هذا غير اساسى فى الاستفاده من الدعوه المقدمه
    معنى كلامى ان انا مثلا مشترك لوحدى فى فودافون ADSL 512 لما بخلص الليميت 25 GB السرعه بتقل الى 16 KB
    وعلى فكره بالرغم من كده انا عندى اكونت على تورنت ليش والابلود بتاعى كويس الى حد كبير بدون برامج غش
    وكمان فكره الاسبيد تست ممكن تنضرب بالفوتوشوب مثلا وحتترفع الصوره وممكن محدش ياخد بالو وحتعدى

فى النهايه احب ان اقول ان الاختلاف فى الرئي لا يفسد للود قضيه
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
    ولو فى حد الظروف مسعداه وعندو نت سريع لازم برضو يراعى مشاعر الناس الغلابه الى عندهم 512 وممكن يبقو 2 او 3 على السرعه دى

شكرا لاداره المنتدى ولاعضاء النشطين على النشاط الظاهر جدا فى الموقع
    :ah3:

عضو برونزي

رد: عندى ملحوظه

والله لو ان حدي احد ادعوة لاي موقع لازم اعرف هل هوا بيستفيد منها ؟ وهل بيعرف يستعمل الاكونت ويحافظ عليه ؟ كم سرعة النت عشان اديه ؟ والسبيت تسيت اصبح formality لا اكثر فحتى لو عندك دايل اب وشاف السبيد تيسيت في الغالب حيدوك الدعوة :D

بالمناسبة الى عنده اقل من واحد ميقا ليه يربط نفسه بحاجات صعبه روح التراكرز المفتوح احسن لك ؟.
    صدقوني حتى اصحاب السرعات العالية لايستفيدون من التورنت ليش بشيء !!

هذه برنت سكرين من جهاز واحد صاحب واحد يعرف واحد :D

انظروا الملف الاخير من التورنت ليش وركزوا في السرعة جيدا .. سرعة التحميل حوالي 6 ميقا .. والنت عنده حوالي 15 ميقا سرعته ..
    يعني هذا حتكون له الـ priority اكثر من اي احد ثاني في دعوة التورنت ليش ... صح ولا انا غلطان ؟

عضو برونزي

بل اساسي, لو عندك سرعة الانترنت بطيئة فلن تستفيد بالدعوة من وجة نظر صحابها لانك لن تحمل كثير ولن تستفاد منها وبالتالي لن تستحقها
    اما لو كانت سرعة الانترنت عالية فكايد انت تستحقها

بالنسبة لنا نهتم بسرعة الداونلود اكثر من الابلود, في المنتديات الاخري الاجنبية يهتمون بسرعة الابلود لانهم يعتمدون علي الرفع الحقيقي علي عكسنا

وكمان فكره الاسبيد تست ممكن تنضرب بالفوتوشوب مثلا وحتترفع الصوره وممكن محدش ياخد بالو وحتعدى

من يفعل ذلك سنعرفه ان شاء الله وسيتعرض لعقوبة.
    [CENTER][COLOR=Blue][B][SIZE=4]سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم[/SIZE][/B][/COLOR]

[SIZE=3][COLOR=Purple]ادعولي بالنجاح والتوفيق.[/COLOR][/SIZE]
    [/CENTER]

عضو بلاتيني الصورة الرمزية DR ! ZERO

لأ مش ممكن طبعا لأن السبيد تست بيكون رابط مباشر للصورة من موقع Speedtest زى ده

فمش ممكن يتزور الا بتغيير الأرقام الأخيرة علشان يجيب تست غيره بتاريخ قريب برضو ، لكن أكيد أكيد مش هيكون من نفس البلد و نفس السرفر لأن هيكون واحد تانى اللى عامله و انت بتكتب رقمه بالتخمين كده :rolleyes: .

لكن أنا معاك فى نقطة سرعة النت لأن فى ناس كتير سرعتهم 512 و بيحملوا تورنت و معاهم مواقع عالية كمان ، فمينغعش أنا علشان معايا يدوبك خط 1 ميجا أعترض على اللى معاه 512 ! :rolleyes:

طيب ما أنا اللى فرحان أوى بال 1 ميجا بتاعتى ل شافها واحد أجنبى عنده سرعة لخط منزلى 10 ميجا و لا 20 ميجا و طلبت منه دعوة ، هيعمل فى ايه ؟ :rolleyes: هيقولى روح من هنا تورنت ايه اللى عايز تحمله بالسرعة دى :p ( نفس اللى أنا عملته فى صاحب سرعة ال 512 ) .

فالخلاصة و اللى عايز أقوله ان مهما كانت سرعة الواحد مينفعش أعترض عليه أو ارفض أبعتله دعوة ، مش بحجة ان سرعة أبلوده قليله و لا سرعة الداونلود حتى ، لأن كلنا زى بعض سرعاتنا الحمد لله متواضعة و الكل عارف ان الاعتماد الأساسى لنا على برامج الغش !

لكن رأيك يحترم و كفاية مشاركتك به لأن أكيد هدفك الاصلاح و التطوير .
    فضل هذا المنتدى علىَّ -بعد الله- كبير , و أحب أن أقدم الشكر .

فليسامحنى الله أولا ثم كل من قد أكون ارتكبت مثل هذه الأفعال فى حقه , و أعلم أنى طلمتُ كثيرا من الناس بكلامى هذا , فليس أحد هكذا غيرى أنا , و ليس أحد بمثل هذه الصفات غير النبيلة غيرى , فليسامحنى الله إن كنت ارتكبت أياً منها يوماً ..

عذرا إذ أنه لضيق الوقت لا يسعنى تعديل الكلمات أو تنسيقها أو تشكيلها .

عضو برونزي الصورة الرمزية optimus prime

وجهة نظرك تحترم ... بس تعالى نفكر هنا شوية ...
    انا ممكن اطلب سبيد تيست من عضو ويجيبه
    وممكن اطلب سبيد تيست من عضو تاني ومش يجيبه
    وانا عامل مثلا جيف للليتش مع اني مش بعترف بيه
    والليتش واحد من المواقع العالية وكدا والي محتاجة خبرة ف التعامل معاها
    يبقى انا اعمل ايه ف الحالة دي ؟
    اديها للي ما عندهوش خبرة ؟ ولا اديها للي عنده خبرة .؟ ف وجهة نظري ف الوطن العربي دي الفايدة الوحيدة للسبيد تيست
    [CENTER][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=242687"]همسة في أذن مستخدمي التورنت :)
    [/URL]
    [IMG]https://card.josh-m.com/live/deluxe/Ahmed Hassan33.png[/IMG][/CENTER]

عضوية جديدة

Thumbs up رد: عندى ملحوظه

شكرا يا شباب
    وانا سعيد ان رئيي وجد اهتمام منكم وان هذه الروح موجوده فيما بين اعضاء الموقع