النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: ارجو المساعده فى شراء كارت ستالايت TeVii_DVB-S2...هل الخارجى ولا الداخلى افضل???

عضوية جديدة

Lightbulb ارجو المساعده فى شراء كارت ستالايت TeVii_DVB-S2...هل الخارجى ولا الداخلى افضل???

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

استفسار بسيط لأساتذه كروت الستالايت وانا بقول اساتذه كروت الستالايت علشان ما فيش حد غيرهم يرد على الموضوع ويقول أى كلام والسلام
    المهم أنا عندى كارت ستالايت توينهان 1027 داخلى وبقاله معايا تقريبا سنة و كان معاياقبله كارت لايف فيو خارجى بس الايف فيو ده بصراحه تعبنى كل التعب علشان كان بيقطع وفيه ترددات كتييييير جدا ما كانش بيستقبلها على سبيل المثال لا الحصر ترددات موجه كوميدى والجزيرة الرياضيه ومودرن سبورت والكارت ده والحمد لله باظ من زمان:ah42:.....نييجى بقى للمهم طبعا انا خطرت على بالى فكرة التجديد للجيل الثانى من كروت الستالايت يعنى تقنيه المستقبل القريب وخاصه ان فيه قنوات كتير على باقة الشوتايم بدأت تستخدم التقنيه دى طبعا على كارت توينهان انا كنت بشغل قنوات الجزيرة HD ودريم HD وكمان روتانا التجريبيه واكتر من كده بستخدم الشيرنج ومشترك فى سيرفر شيرنج
    اعتقد انى طولت شويه فى الكلام
    نويت خلاص انى اشترى روحت دورت على كارت DVB-S2 والحمد لله لقيت فعلا كارت TeVii اللى منه موديلين واحد خارجى TeVii s660 والثانى داخلى TeVii S464 طبعا انا ما كنتش مصدق عينى لأنى دورت كتير جدا على الكارت ده بسبب تشكير بعض الاعضاء فى منتديات أخرى ....لكن اصابتنى الحيرة وقلت اشترى الكارت الداخلى ولا الخارجى طبعا انا اتلسعت قبل كده من الكارت الخارج أما الكارت الداخلى التوينهان بصراحه اكثر من رائع من هنا كنت محتار جدا فى انى افاضل بين الموديلين لأن اللى بيتلسع من الشوربه بينفخ فى الزبادى وده السبب اللى خلانى فى اول الموضوع انى اقول يا ريت اللى عارف وخبرة فى هذا المجال هو اللى يرد على الموضوع ده وأسف اذا كنت بكلامى ده جرحت مشاعر اى حد من الاعضاء الكرام
    أظن بقى السؤال دلوقتى واضح وهو هل اشترى الكارت الخارجى ولا الداخلى؟ ....الخارجى هيفيدنى أنى معايا لاب توب وبتنقل كتير ومتوفر فى كل الاماكن اللى بروحها طبق هاخد منه وصله للكارت بس طبعا خوفى الاكبر من التقطيع و خلافه
    اما عن كارت الداخلى فهو جميل لكن مقيد باستخدامه عندى فى البيت لأنى مش كل شويه هفك وهربط وشغلانه ....وخصوصا ان الفرق بين الكارتين فى السعر مش كتير ومعقول جدا
    يا ريت الافاده من اهل الخبرة وأسف على التطويل وشكرا لكل من سيرد هلى استفسارى

عضو

رد: ارجو المساعده فى شراء كارت ستالايت TeVii_DVB-S2...هل الخارجى ولا الداخلى افضل???

الدااااااااااااااااااااخلى ثم الداااااااااااااااااااااااخلى ثم الدااااااااااااااااااااااخلى

عضو فضي الصورة الرمزية !الشبح الاسود!

رد: ارجو المساعده فى شراء كارت ستالايت TeVii_DVB-S2...هل الخارجى ولا الداخلى افضل???

التردد بيجي عن طريق البرنامج نفسه او بالوضع اليدوي او المشكلة تكون بالطبق

انا عندي 1027 مستقبل كل القنوات ومن سنتين اعتقد واهو عايش يا مـان وهايتربي قريب وسط اخواته الجداد :eek:

من رأيي خليك في الـ1027 لحد لما ربنا يفرجها وينزل حاجة احسن من الي بالسوق :eek: لأن السوق كله تقريبا متشابه في المنتجات

ولو مصمم تشتري ارشحلك الداخلي