النتائج 1 إلى 9 من 9

الموضوع: باركولى اخيرا جبت الجهاز الجديد

عضوية جديدة

باركولى اخيرا جبت الجهاز الجديد

السلام عليكم
    انا الحمدلله اخيرا اشتريت الجهاز الجديد واحب اشكر ل الناس اللى ساعدونى فى المنتدى هنا لان بجد اتعلمت كتير قوى وبدل مالواحد كان بيتعمل عليه نصبايه وميعرفش الاسعار والتجار يضحكوا عليه ويدولو حاجات مش كويسه بجد انا اتعلمت حاجات كتير اوى من المنتدى هنا واحب اقولكوا مكونات الجهاز والاسعار وقولولى رايكم ايه
    Phenom II X2 550 3.1GHz, 7MB Total Cache السعر 530 جنيه
    ASUS M4A88T-M/USB3 - AMD 880G السعر 515 جنيه
    Kingston 2GB DDR3 bus 1333MHz CL9 السعر 230 جنيه
    Cooler master Elite 335 + cooler master 400W السعر 315 جنيه
    ASUS BOX X24 LE 120
    وان شاء الله لما ربنا يكرم نبقى نجيب كارت الشاشه بس كان لسا شوية ملاحظات على التجميعه اول حاجه البياع اللى كنت بشترى منه بيقولى انت متاكد انك عايز amd فبصراحه خلانى اشك وقلت دى اكيد مقلب بس بصراحه الاعضاء فى المنتدى هنا بيشكروا فيها اوى فتمسكت برايى وخاصه ان الميزانيه محدوده وغير كده البورده الايه ام دى كروت الشاشه بتاعتها اعلى والحمدلله الجهاز شغال تمام وعاجبنى تانى ملاحظه ليا هى الكيسه للاسف الشديد الكيسه الجامبو اكبر منها وشكلها عاجبنى اكتر بس وسعرها تقريبا النص وغير كده فيها هاند ونور وحركات بس اللى مصبرنى على الكيسه دى البور اللى فيها وخاصه انى هجيب كارت شاشه قدام بس انا شايف سعر اعلى من 300 جنيه فى كيسه زى دى حرام ودى وجهة نظرى
    فى الاخر انا حبيت اشرككم معايا فى فرحتى لانكم ساعدتونى كتير وبجد شكرا ليكوا واى استفسار انا فى الخدمه

عضو فضي

رد: باركولى اخيرا جبت الجهاز الجديد

الف مبروك الجهاز يا اخي الكريم والجهاز تمام التمام ما عليه حكي

بشترى منه بيقولى انت متاكد انك عايز amd فبصراحه خلانى اشك وقلت دى اكيد مقلب
    هذه عباره عن اشاعه بالوطن العربي انه ما في بعد شركة انتل لأنها المعروفه ولكن شركة AMD منافسه قوية لشركة انتل .

بس انا شايف سعر اعلى من 300 جنيه فى كيسه زى دى حرام ودى وجهة نظرى
    :eek: والبور اللي فيها ؟؟؟؟ انت لو اشتريت بور 400W من شركة ثانيه بدون كيس راح يكلفك مش اقل من 200 جنيه :rolleyes:

مخالف للقوانين

عضو فضي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HAIDER ALNASER مشاهدة المشاركة
    :D شو Copy & Past :D

مخالف للقوانين

ههه الواحد تعبان والساعة 4 باليل .. ما بية حيل أكتب و بلا بلا بلا ...

بس مبروك على الجهاز حبيبي و أنشاء يظل معك 5 سنوات قدامة .. بس لازم يكون كارت الشاشة عالي أذا كان جهاز ألعاب

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Prince_Saad مشاهدة المشاركة

هذه عباره عن اشاعه بالوطن العربي انه ما في بعد شركة انتل لأنها المعروفه ولكن شركة AMD منافسه قوية لشركة انتل .

:eek: والبور اللي فيها ؟؟؟؟ انت لو اشتريت بور 400W من شركة ثانيه بدون كيس راح يكلفك مش اقل من 200 جنيه :rolleyes:
    الله يبارك فى حضرتك

عضو

الف مبروك على الجهاز

عضو برونزي الصورة الرمزية EL-MARIACHY

اول حاجه البياع اللى كنت بشترى منه بيقولى انت متاكد انك عايز amd فبصراحه خلانى اشك وقلت دى اكيد مقلب

معلش أخى معظم البائيعين فى مصر لا يعترفوا الا بانتل كصناعه معالجات ولا يعترفوا مطلقاً ب amd بس جهازك بس الله ما شاء الله جميل و محقق معادله السعر = الأداء فى كل شيئ + 1000 مبروك
    [CENTER][FONT=lucida sans unicode][SIZE=4][B][COLOR=#B22222]>>> كرسى الأعتراف <<<[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]
    [CENTER][FONT=franklin gothic medium][B][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=254978"][COLOR=#008000]الموضوع الموحد للإستفسارات البسيطة للأعضاء حول البطاقات الرسومية.[/COLOR][/URL][/SIZE][/B][/FONT]
    [/CENTER] [CENTER][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic] -----------------------------------[/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"]
    [/URL][/SIZE][/FONT][/B][I][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"][COLOR=#0000ff]Acer 27 3D vision ready + Nvidia 3D [/COLOR][COLOR=#008000]wireless[/COLOR][COLOR=#0000FF] & [/COLOR][COLOR=#008000]wired[/COLOR][COLOR=#0000FF] glasses + GTX 570 TWIN FROZR II[/COLOR][/URL][/SIZE][/FONT][/B][/I]
    [COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][FONT=verdana][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=253989"][COLOR=#0000ff][SIZE=2]Thermal-take Challenger Ultimate gaming keyboard >> REVIEW[/SIZE][/COLOR][/URL][/B][/FONT]

[/CENTER]
    [CENTER][COLOR=#4b0082][SIZE=3][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=251564"]ASUS XONAR DX unboxing and small review[/URL][/B][/SIZE][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][SIZE=3][COLOR=#2f4f4f][FONT=times new roman]-----------------------[/FONT][/COLOR][/SIZE][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B][COLOR=Blue][I]
    ربي اسقي أمي الفرح دون اكتفاء - فإني احبها فلا تريني فيها بأسا يبكيني[/I][/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    --------
    [/CENTER] [CENTER][FONT=Times New Roman][B][COLOR=Black][I][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=176384"][SIZE=3][COLOR=DarkGreen]طرائف و فكاهات مضحكه:D[/COLOR][/SIZE][/URL][/I][/COLOR][/B][/FONT]
    [/CENTER]

مشرف سابق

الف مبروك وتتهني بية وربنا يكفيك شرة وعقبال كرت الشاشة