بسم الله الرحمن الرحيم

برحب بالجميع ومبروووك للجميع تم نزول الجيلبريك الجديد من حبيب الملايين جيوهوت بعد ما اعتقد الجميع انة ترك ساحة الجيلبريك للفرق الأخري فاجأنا بأداتة التي سبق الأعلان عنها من قبل ولكن لم يكن يعرف فائدتها الا اليوم
الجيلبريك يدعم الأجهزة الأتية

الأيفون ال 3GS/4

**مع ملاحظه التالي:
اذا كان ايفونك مغلق لا تحدث للفريمات 4.01 او 4.02 او 4.1 لأن الألترا سنو لفتح الشبكة لا يدعمهم حتي الأن

**
والأيبود الجيل الثالث والرابع
الأيباد كمان

للفريمات التالية
4.0 / 4.01/ 4.02 /4.1

الخطوات

1- افتح موقع
https://www.limera1n.com

2-قم بتنزيل الأداة واحفظها بجهازك

3- قم بفتح الأداة التي قمت بتنزيلها علي جهازك

4-قم بالضغط علي الزرار الوحيد اللي في البرنامج ههه اللي مكتوب عليه
MAKE IT RA1N

5-المفروض الأن يدخل في وضع الريكفري اتبع التعليمات

اللي حتظهرلك مكان الزرار اللي ضغط علية

وهي من شرح سابق لي بالطريقة التالية

قم باغلاق الايفون

3- قم بالضغط على زري الـHome و الـPower لمدة 10 ثواني

كما في الصورة

4- قم بازالة اصبعك عن زر الـPower واستمر بالضغط على زر الـHome لمدة 10 ثواني أخرى

ودا شرح فيديو يوضح الطريقة امام عينكم

https://www.youtube.com/watch?v=ofpinyGlQ8I

طبعا كل دا وانت موصل الجهاز اول ما حتدخلة للوضع الريكفري حتجد البرنامج بيكمل معاك اوتوماتيك

كدا تمام مبرووك عليك الجيلبريك تم بنجاح

6-الأن من الجهاز نفسة حتجد ايقونة جديدة كما بالصورة

حتفتحها وتعلم علي اختيار السيديا لتنزيلة بالجهاز

بعد لما ينتهي من التحميل وينتهي في المرحلة دي كما بالصورة تقوم بعمل ريستارت لجهازك

بعد عمل الريستارت تجد السيديا تم ظهورة كما يلي طبعا متنساش تفتحة عشان يعمل الأبديت والحاجات الضرورية عند الفتح لأول مرة

لو عايز تحذف ايقونة LIMERA1N قم بتنزيل البرنامج الشهير
CyDelete ابحث عنة في السيديا وقم بتنزيلة وبعد كدا حتقدر بية تمسحها وطبعا من وظايفة الأساسية مسح اي برنامج انت منزلة من السيديا (طبعا كلنا عارفينة ومن اول البرامج اللي بتنزلها بعد الجيلبريك هو وال SBSETTING)

وتحياتي للجميع وجاهز لللأستفسارات :ah27:

مع ملاحظة اخيرة مني دي اول اصدار من الأداة ممكن ننتظر اصدار النسخة التانية RC2 عشان لو في مشاكل او اي شيء
انا عن نفسي اليوم حجربها علي الأيبود تاتش الخاص بي الجيل التالت وحوافيكم بالجديد