صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 16

الموضوع: TE DAATA وأسرع إنترنت فى مصر

عضو

TE DAATA وأسرع إنترنت فى مصر

تى اى داتا أسوأ شركه عن تجربه
    كنت مشترك فى شركه تانيه(بدون ذكر الإسم)عشان ما تبقى دعايه
    المهم
    كانت سرعة الداون لود 59 كيلو بايت و الأب لود 11 كيلو بيت و بلليل داون لود 67 كيلو بايت(أكتر من حقى) والأب لود 22 كيلو بايت (برضه أكتر من حقى)
    لأن الخط 512
    ليه غيرت لشركه تانيه لما الخدمه ممتازه كده ؟
    كنت عايز سرعه أعلى و إنتظرت أكتر من شهرين لما لقيت الحكايه طولت قلت ألغى معاهم و أشترك فى تى إى داتا
    بعد إعطائهم رقم الإلغاء و مكالمة خدمة العملاء لمدة 24 يوم إتصل واحد من تى اى داتا و قال الخدمه إشتغلت
    الخدمه إلى إشتغلت سرعة الداون لود 6 إلى 8 كيلو بايت و الأب لود 2 إلى 3
    قدمت طلب لإلغاء الخدمه بعد توصيلها ب 48 ساعه لأن الدعم الفنى سيئ جدا ولا يقدم أى حل أو حتى يبعت فنى هو كل هدفه العميل يطلع هو الغلطان
    لم أقم بتغير أى شئ من الوصلات أو الراوتر يعنى نفس إلى كان شغال مع الشركه إلى قبلهم
    بعد ثلاث أسابيع جائنى واحد من السنترال وشاف التقطيع و مستوى أداء الخط و قال (ده عامل زى الدايل أب)
    بعد مغادرت الفنى كلمت الشركه تانى يوم عشان أعرف متى يتم الإصلاح
    قالوا الفنى كان عندك و بيقول كل شئ تمام (ده بعد 3 أسابيع إنتظار تشريف البيه الفنى )
    المهم باقى على نهايه شهر الإشتراك 5 أيام ولسه ما فى رقم إلغاء (معامله زفت)
    وطبعا لو ببلاش سرعة مليون جيجا ما حا جدد معاهم
    نسيت أقلول لكم إن إلى حيتجرأ و يكلم الدعم الفنى حيسبوه (ملطوع) على التليفون على الأقل 20ق فى أحسن الأحوال و لن يجد حل أو جواب شافى لمشكلته
    هذه تجربتى مع تى إى بطاطا أسرع نت فى مصر و تستحوذ على 70% من مشتركى النت فى مصر زى ما بيقول الإعلان بتاعهم

عضو

رد: TE DAATA وأسرع إنترنت فى مصر

ربنا يصبرك انت واللي زيك.

عضو برونزي الصورة الرمزية EL-MARIACHY

لم تاتى أخى بجديد فكلنا فى نس المعمعه اللى حضرتك بتقول فيها و إن حضرتك كنت مشترك فى خدمه 512 و السرعات اللى حضرتك بتقول عليها ديه يابختك

على فكره أنا نفس يكون عندى سرعه 512 زى بتاعت زمان , دلوقتى ال1 ميجا اللى عندى أبطأ من ال512 اللى كان عندى زمان

معلش ربنا يصبرك
    [CENTER][FONT=lucida sans unicode][SIZE=4][B][COLOR=#B22222]>>> كرسى الأعتراف <<<[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]
    [CENTER][FONT=franklin gothic medium][B][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=254978"][COLOR=#008000]الموضوع الموحد للإستفسارات البسيطة للأعضاء حول البطاقات الرسومية.[/COLOR][/URL][/SIZE][/B][/FONT]
    [/CENTER] [CENTER][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic] -----------------------------------[/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"]
    [/URL][/SIZE][/FONT][/B][I][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"][COLOR=#0000ff]Acer 27 3D vision ready + Nvidia 3D [/COLOR][COLOR=#008000]wireless[/COLOR][COLOR=#0000FF] & [/COLOR][COLOR=#008000]wired[/COLOR][COLOR=#0000FF] glasses + GTX 570 TWIN FROZR II[/COLOR][/URL][/SIZE][/FONT][/B][/I]
    [COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][FONT=verdana][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=253989"][COLOR=#0000ff][SIZE=2]Thermal-take Challenger Ultimate gaming keyboard >> REVIEW[/SIZE][/COLOR][/URL][/B][/FONT]

[/CENTER]
    [CENTER][COLOR=#4b0082][SIZE=3][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=251564"]ASUS XONAR DX unboxing and small review[/URL][/B][/SIZE][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][SIZE=3][COLOR=#2f4f4f][FONT=times new roman]-----------------------[/FONT][/COLOR][/SIZE][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B][COLOR=Blue][I]
    ربي اسقي أمي الفرح دون اكتفاء - فإني احبها فلا تريني فيها بأسا يبكيني[/I][/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    --------
    [/CENTER] [CENTER][FONT=Times New Roman][B][COLOR=Black][I][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=176384"][SIZE=3][COLOR=DarkGreen]طرائف و فكاهات مضحكه:D[/COLOR][/SIZE][/URL][/I][/COLOR][/B][/FONT]
    [/CENTER]

عضوية جديدة

السلام عليكم
    الصراحه اسوا شركه فى مصر , و خساره انك غيرت ليهم ,الله يعينك بجد و ياريت تقولة ان كنت مشترك مع شركه ايه و فى سنترال ايه .لانى مشترك مع تى اى .... سنترال المريوطيه و بص على نتيجتى و انا 1 mb لوحدى

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة henry07777 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    الصراحه اسوا شركه فى مصر , و خساره انك غيرت ليهم ,الله يعينك بجد و ياريت تقولة ان كنت مشترك مع شركه ايه و فى سنترال ايه .لانى مشترك مع تى اى .... سنترال المريوطيه و بص على نتيجتى و انا 1 mb لوحدى

تي داتا في المريوطية كويسة جدا على فكرة. أنا معايا خطوط هناك والحمد لله مفيش مشاكل.

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Alaa.Ismael مشاهدة المشاركة
    تي داتا في المريوطية كويسة جدا على فكرة. أنا معايا خطوط هناك والحمد لله مفيش مشاكل.
    مش عارف والله , شكلى انا اللى حظى و حش و محطوط فى بورت وحش , انا عندى الخدمه شيئه من 10 الصبح لغاية 6 الفجر , دا انا و كجموعه كبيره من اصحابى نفس النظام~~ ,يلا انا كدا كدا ناوى اجرب شركه تانيه اصل حاولت كتير و مفيش حل .

عضو محترف الصورة الرمزية NaAZoOR

اعاني من نفس المشكلة و أنا ابضاً تابع لسنترال المريوطية ...

نسيت تماماً ال YOU TUBE و اي streaming بالإضافة لأنني تعلمت الصبر بسبب محاولاتي الخرقاء للتصفح ...

الحقيقة ان خدمة الشركة سيئة للغاية .. والدعم الفني فقير جداً.

عضو

عضو فضي

ماهي الشركة التي كنت مشترك بها انت لا تعمل لها دعاية بال تفيد الاعضاء وماهو ال Ping في الشركتين

ادارى سابق الصورة الرمزية Mr.pOPo

تى إى داتا أسوء أنترنت فى مصر - الشركة كانت كويسة. بس الظاهر ان المشتركين زادو عندها وهما أصلا عندهم سعة معينة والسعة دى معدتش مستوعبة الكم الهائل من المشتركين اللى زادو عندها و بالتالى الخدمة بقت زى الزفت و الدعم الفنى اسوء و اسوء لا بيقدم ولا بيأخر. الانترنت عندى بيبطأ جدا فى أوقات الذروة - ساعة الظهر و طول أيام الخميس والجمعة بالاضافة لأوقات تناية عشوائية فى خلال اليوم - و هما كدا من ساعة ما أشتركت معاهم.

الظاهر انهم مش عايزين يدفعوا ملييم زيادة علشان يحسنوا الخدمة و يزودوا السعة و يحدثوا الأجهز علشان ميبقاش أقل ضغط فيها بيأثر على كل المشتركين اللى فى السنترال دا. انا بالنسبالى لولا ان مفيش عندنا فرع من فروع شركة لينك على سبيل المثال لأنى سمعت من كذا مشترك معاهم ان الخدمة عندهم زى الفل ولا فى بنج عالى ولا أى حاجة من العبط دا ، لولا كدا لكنت لاغيت اشتراكى من عند تى اى داتا من زمااااااان. المشكلة انها احسن الوحشين بالنسبة للموزعين الموجودين عندنا فى المنطقة.

و بمناسبة الكلام عن تحديث الأجهزة اللى فى السنترال ، اى عملية تحديث بتاخد ما لا يقل عن 3 شهور ، فى خلال ال 3 شهور دول ، المشتركين اللى فى السنترال دا بيشوفوا الجحيم بعينه!

عضو

حسب منتطقتك يا باشا انا تى اى داتا معايا حلوه جدا

عضوية جديدة

الموضوع مش ديما اغلب الشركات كلة فية مشاكل مش تى اى داتا والهم كلة واحد وعيوب النترال اكتر ودة واضح ان الجهزة غير مجهزة لاستيعاب عدد المشتركين و مع ذلك يحث ضغط على الخطوط

عضو

طيب يا جماعة كل اللي ساكن في المريوطية ياخد رقم تليفوني وأنا أنزله أشوف مشكلة خطه مالها وإن شاء الله تتحل.
    خدمة مجانية.
    الرقم : 0100246527

عضوية جديدة

والله علاء انسان محترم والله يجزية خير و ان شاء الله يقدر يساعدك

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Over-clock مشاهدة المشاركة
    والله علاء انسان محترم والله يجزية خير و ان شاء الله يقدر يساعدك

العرض متاح لجميع الأخوة. أي حد عنده مشكلة نت في سنترال المريوطية يكلمني ونتفق على الميعاد. خدمة مجانية.

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة