صفحة 1 من 5 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 61

الموضوع: الشاب داونلود

العرض المتطور

المشاركة السابقة المشاركة السابقة   المشاركة التالية المشاركة التالية
    مخالف للقوانين

الشاب داونلود

مساء الخير على كل التورنجاوية :D

من كام يوم كدة شفت موضوع عن البلجوات

وافتكرت موضوع كنت شقتة فى مدونة فادى لما كنت بدور على كسر حماية الموبايل

الموضع باختصار بيتكلم عن الداونلود والناس اللى ماسكة خطوطها مابترحمهاش داونلود -زى كدة :D -

الموضوع اهو نشوفة وبعدين نتكلم

ملحوظة

اخى العزيز فادى حاولت مراسلتك لاستذانك فى نشر الموضوع لكن وجدت ان الخاص لديك -على اخرة:o-فأرجوك سامحنى

شخصية على دونلود أو محمد داونلود هتلاقيها كتيرة وهنقابلها كتير فى حياتنا وهو الشخص اللى بيؤمن أن الحياة بدون داونلود متستاهلش أن احنا نعيش فيها ولازم نتخذ قرار بشأنها أما الأنتحار أو الداونلود
    الشخص دة غالبا بيتسم بأنه يا أما ذكى جدا وعنده حتة هطل كدة على خفيف يا أما غبى موت وتشوف منظره تموت من الضحك ، وهو أكيد عنده جهاز أمال بيدون أزاى وتلاقى عنده خط النت سريع مش أقل من ميجابت فى الثانية وتلاقى عنده برامج دانلود كتير تبدأ بالتورنتات زى برنامج uTorrentوتنتهى ببرامج التحميل السريع زى برنامج Mass Downloader كدة
    وتلاقيه كمان حافظ أن موقع كذا نزل برنامج كذا وموقع كذا نزل فيلم كذا النهاردة ، أو تلاقيه عارف أن الموسم التالت من مسلسل كذا هينزل نسخة DVDRipفى يوم كذا مع العلم أن النسخة ال HDTVنزلت يوم كذا ، بمعنى ان مشغول طول النهار بالداونلود وهيعمل ايه بالتحميل وتسأله : أيه يابنى هتعمل أيه بكرة ؟؟؟ يقولك هحمل سيزون كذا من مسلسل كذا بالأضافة إلى فيلم كذا وكذا ، تقوله يابنى أقصد هتعمل أيه فى دنيتك هتهبب أيه ولا هتقعد فى البيت ، يبصلك بغباء بدون فهم ويقولك ماهو أنا قلتلك هحمل كذا وكذا الله هو أنت مبتسمعش ولا أيه ؟؟؟
    مع العلم أن هو اللى مغيب ومايعرفش أى حاجة فى دنياه الأ الداونلود ، هتعمل أيه يابنى بكرة ؟ دانلود ، طيب هتعمل أيه بالليل ؟ داونلود ، طيب عملت أيه أمبارح ؟ داونلود ، هتفطر أيه بكرة ؟ دانلود ، مبرمج على أنه يدون أى حاجة فى أى وقت حتى لو مش هتنفعه بعد كدة المهم يدون وخلاص!!!!
    البنى أدم دة بيبقى طيب غالبا ومعظم الأحوال غير مؤذى ومش شرانى خالص ، ولكن أتق شر الحليم أذا غضب ، وحالات الغضب بتاعته بيرجع بدايتها لعدة أسباب منها أن النت فاصل ومش عارف يحمل وهو متضايق لأن النت فاصل ، او أن الهارد مليان عنده ومش لاقى مكان يحمل فيه ، أو النكبة الكبيرة بقى لما يكون مش لاقى حاجة يحملها بتلاقيه متضايق لأن جهازه مش شغال بيحمل وهو غالبا بيبقى قلقان وعنده حيرة كبيرة لأنه مش عارف يحمل أيه وتلاقى برنامج حياته واقف ومتكعبل , لأنه بيبقى غالبا واخد على النوم على صوت جهازه اللى شغال طول الليل بيحمل
    نصيحة هامة : لما تيجى تتعامل مع أى شخصية من دول أتعامل معاه بحرص وشوف الأول مزاجه التحميلى كويس ولا لأ لأنه لو كان مش كويس هيقرفك فى عيشتك خالص ومش هتعرف تتعامل معاه نهائيا
    كنا مع شخصية السيد دانلود وكل شخصية وأنتم بخير
    ملحوظة هامة جدا جدا : الشخصيات المقدمة على صفحات المدونة أنما هى شخصيات من محض خيال كاتب البلوج وأى تشابه بين الشخصيات اللى على البلوج والواقع لهو من محض الصدفة البحتة ، وكاتب البلوج لايتحمل مسؤلية أى ضرر ناتج عن هذا التشابة
    اية رأيكم ؟؟؟

با ترى فى كام واحد منا شغال داونلود على طول ؟؟

وهل يا ترى كل اللى بيحملة بيشوفة ؟؟

صحيح كنت هانسى

المصدر :D

عنوان البلوج الرئيسى

Coolman4Now Blog

مشرف سابق الصورة الرمزية TaHeR.NaBiL

رد: الشاب داونلود

موضوع رائع يا مينا
    يااااااااااااااااه انت فكرتنى بنفسى من اربع سنين اول ما وصلت نت وكنت فرحان بيه وكنت مهتم بالبرامج وبنزل اى برنامج واقعد اجرب فيهم واحد واحد والاقى ان معظمهم انا مش هاستفيد بيه لحد ما عملت حاجه كويسه وماشى عليها لحد دلوقتى انى عمرى ما بنزل الا البرامج الى بحتاجها فقط لا غير والنت موجود هو هايروح فين الى هانحتاجه هانلاقيه ....

عضو

بيتهيألي ناس مننا كتير عدوا بمرحلة عللي داونلود دي :D و في منهم اللي أستمر عليها و في اللي ظبط نفسه و بقي بيحمل اللي بيحتاجه و أنا من ضمن الناس التانية و الحمد لله أتعدلت و بقيت أحمل اللي بحتاجه بس خصوصا مع السرعات الرهيبة في بلدنا اللي تخليك تفكر قبل ما تحمل خصوصا مع الملفات الكبيرة الحجم

و أنا برجع السبب ( في حالتي ) ألي الأنتقام من شركة النت بأستهلاك الخط لأقصي درجة :D عشان أحلل الفلوس اللي بدفعها ههههههه

عضو ذهبي الصورة الرمزية White h@cker

انا عامل جهاز خاص للداونلود فقط ده شغال 28 ساعه فى اليوم :D...خصوصا بعد مابقيت بحمل افلام HD فقط وده بيتطلب يوم كامل للفيلم الواحد اذا كان 720P وربما يومان او ثلاثة للفيلم اذا كان 1080P .. عشان كده بختار كويس الاول وطبعا بشوف كل ال بحمله لانى يعتبر مش بحمل كتير فى النهايه بسبب الاحجام الكبيره
    [CENTER][B][CENTER][CENTER] [B] [SIZE=4][URL="https://www.kaheel7.com/ar/index.php"]أسرار الإعجاز في القرآن والسنة[/URL][/SIZE] [/B]

[B][B][B][B][B][B][B][B][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=123647"]لا تنشر لأنك لن تؤجر .. قد تأثم[/URL][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B] [B][B][COLOR=Red]||[/COLOR] [/B][/B][B][B][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=81159"]موضوع خاص لطلبات البرامج[/URL][/B][/B]

[URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=182688"]هل كوكب الأرض أكبر شيء في الوجود؟ [B][B][COLOR=Red][B][B]||[/B][/B][/COLOR] [/B][/B][/URL][B][B][B][B][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=160670"]نظرة الإنسان للبعوضة على أنها مخلوق تافه[/URL][/B][/B][/B][/B]

[/CENTER]
    [B][B][B][B][B][B][B][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=121780"] دروس مجانية [/URL][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][B][B][COLOR=Red][B][B][B][B]|| [/B][/B][/B][/B][/COLOR][/B][/B] [B][B][B][B][B][B][B][B][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=161909"]نتائج اختبار المعالج AMD Phenom II X2 550 قبل وبعــد فتح الانوية[/URL][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B]

[IMG]https://farm4.static.flickr.com/3304/3651360344_8b4af0494b_o.png[/IMG]
    [/CENTER]
    [/B][/CENTER]

عضو برونزي الصورة الرمزية DrHide

موضوع جميل جدا وانا بتفق مع الاخ scorpion ان غالبا معظم الناس عدت بالمرحله دى لحد ما اعراض توصيل النت الجديد تروح او الاشتراك فى موقع جديد وبعدين تبقى طبيعى تانى
    ودى ممكن يكون حلها انه يقول انا ماعنديش نت 3 مرات قبل ما يقعد قدام الكمبيوتر وبعدين يكمل شغل و ان شاء الله فى خلال 6 سنين يكون اتجنن

عضو فضي الصورة الرمزية ŤǾЯŊΛĐф

اينعم انا بحب الداونلود بس مش اكستريملى يعنى ، بس اعرف واحد ذئب كل شوية ينزل يشترى هارد عشان يملاه
    جنت على نفسها براقش ...

عضو برونزي الصورة الرمزية KingZero

موضوع جميل وصحيح انا بعمل داونلود كتير لكن بشوف اللي بنزله كله وبستعمله لكن مش على الفاضي ولا عمال على بطال :-)

تحياتي

عضو فضي الصورة الرمزية event88

النوعية دي كتيرة جدااااااااااااااا , بس الحمدلله أنا مش منهم كنت زمان بس دلوقتي سرعة الإنترنت ما تخدمين فغالبا أستخدمها للغرض التصفحي بس.

@ بعدين يا مينا أيه (التورنجاوية) أنت ما درستش عامية مصرية ولا ايه :D:D:D:D:D

عضو فضي

على فكره انا مبشاركش كتير فى المنتدى بس المرادى الموضوع عجبنى جدا انا عارف الناس هتقول ايه الى جاى يتكلم فى النص ده بس بجد الموضوع عجبنى جدا وفى نفس الوقت فكرنى بنفس بالظبط بس الحمد الله انا اتعدلت ومبقتش انزل الى بشوفه بس او انزل الحاجه الى انا محتجها بس واسف كمان مره على المداخله دى

عضو برونزي

هممممممممممم هل انا علي دوانلود ؟ السؤال هذا بالذات على الجرح .. انا اجلس يوميا مايقارب 4-8 ساعات على الجهاز اقضي معضظمها في التصفح او الميوزك او الافلام والمسلسلات لكنني لست علي دوانلود فانا امتلك هارد 320 قيقا فقط والملفات التي انتهي من استخدامها القي عليها نظرة الوداع واحذفها :p , طبعا اول مادخل النت حملت مجموعات تعليمية كثيرة جدا واقدر اقول انني استخدمت مايقارب 30 % من مجموع التحميل والباقي الى الان لازل موجود على العموم انا من المتابعين لبعض المسلسلات (مش دكستر !) ولذلك اكون متحمس لنزول الحلقة ........

مخالف للقوانين

@ بعدين يا مينا أيه (التورنجاوية) أنت ما درستش عامية مصرية ولا ايه :D:D:D:D:D
    لا والله يا هيما الفصحى مقطعة حياتى :rolleyes::p

عن نفسى اعتقد ان فى فيا شيء من الشاب داونلود

احيانا بنزلل مسلاسلات مبشوفهاش

انزل سلاسل افلام للتجميع

ملعبتش غير نص الالعاب اللى عندى بس - اللى مساحتها فوق ال500جيجا- ولسة بنزل كمان حوالى 120 جيجا !!!!

عندى كيسة داونلود بتشتغل 18 ساعة فى اليوم داونلود

عضوية مزدوجة الصورة الرمزية world speed

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ENG.Incubus-Mizo مشاهدة المشاركة

ملعبتش غير نص الالعاب اللى عندى بس - اللى مساحتها فوق ال500جيجا- ولسة بنزل كمان حوالى 120 جيجا !!!!
    عادي جدا تنزيل الالعاب ليس لعب فقط بل لاختبارات ايضا انا اقوم بتحميل اغلب الالعاب التي تصدر ألعب بعضها وبعض الاخر اهرب راكضا من جرافيك سيء

عضو فضي الصورة الرمزية event88

^ طب يا مينا مش هو فادي قال الشب داونلود ده عبارة عن نسج من الخيال , تبقي أنت خلاص ساق سليم يا معلم :D

مخالف للقوانين

يا عم فادى كاتب الموضوع دا من 2008 من قبل منا اعرف عرب هاردوير اساسا

انا فى الفترة دى اساسا كنت يدوب لسة مدخل كونكشن ال DSL :D :D:D

الفكرة فيما تحولنا الية الان :D:D
    عادي جدا تنزيل الالعاب ليس لعب فقط بل لاختبارات ايضا انا اقوم بتحميل اغلب الالعاب التي تصدر ألعب بعضها وبعض الاخر اهرب راكضا من جرافيك سيء
    انا اللى بحملة ببقى عاوز العبة لكن وقتى للاسف مش بيسمح

عضو برونزي الصورة الرمزية Mshadow.me

عن نفسى اعتقد ان فى فيا شيء من الشاب داونلود

احيانا بنزلل مسلاسلات مبشوفهاش

انزل سلاسل افلام للتجميع

نفس اللي كنت حاقوله:D

مع التنزيل المباشر كان الواحد شغال بالJdownloader و مع التورنت بقينا شغالين بالفيوز

دلوقتي الأتنين فيهم قايمة معدية ال200 جيجا مستريح:p

كله بسبب الHD:mad:
    [CENTER][SIZE=4][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=205511"]دليل مبسط لشراء الهيدفون المناسبة[/URL][/SIZE]

[FONT=Palatino Linotype][SIZE=4][COLOR=DarkRed][I]A Storm Is Coming[/I][/COLOR][/SIZE][/FONT]

[IMG]https://img98.imageshack.us/img98/3972/witchkinglogo.jpg[/IMG]

[/CENTER]

صفحة 1 من 5 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة