النتائج 1 إلى 11 من 11

الموضوع: خلاصة محيرة لنتيجة البحث مع التوشيبا و الديل و الاتش بى-أرجو النصيحه سريعاااا

عضوية جديدة

Talking خلاصة محيرة لنتيجة البحث مع التوشيبا و الديل و الاتش بى-أرجو النصيحه سريعاااا

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

أريد شراء جهاز لابتوب فى سعر 3000 - 3500 و أركز على أداء المعالجه و ليس الألعاب من أجل البرامج الهندسية.

بعد مراجعات للعديد من المشاركات هنا و فى منتديات أجنبيه و جدت الآتى:

Toshiba c660

ثمنه 3200 و امكاناته:

320GB sata HDD, 2GB DDR3 , 15.6 LED crystal, core I3 2.13

العيوب التى وجدتها من المراجعات حتى الآن أنه يحتوى على عدد2 USB فقط يعنى لو واحد ماوس و الثانى هارد خارجى يبقى بح, و المظهر الخارجى ليس حذابا.

HP G62

ثمنه 2800 جنيه و امكاناته:

320GB sata HDD, 2GB DDR3 , 15.6 LED , core I3 2.13

العيوب التى وجدتها , قلة كفائة ال Touchpad و يصفونها انها بدائيه و غير مريحه فى الاستخدام, قلة كفائة الشاشة, البعض اشتكى من البطاريه و البعض اشتكى من الحرارة.

Dell Inspiron N5010 I3

ثمنه 3350 جنيه و امكاناته:

320GB sata HDD, 3GB DDR3 , 15.6 LED , core I3 2.13

العيوب التى وجدنها أن البعض اشتكى من وجود الهارد تحت الأزرار مما يتسبب بتلفه من كثرة التخبيط على الأزرار و أن هذا العيب تسبب فى تلف العديد من الهاردات, سوء توزيع البورتات, الTouchpad مترحله الى اليسار مما يسبب صعوبه فى الاستخدام اذ أن أغلبنا يستخدم يده اليمنى

طيب, أنا احترت اشترى ايه:ah34:, أنا محتاج لاب ضروووووورى خلال يومين, و كل لاب به عيب واضح, البعض مدح فى الASUS , لكن لا أعلم هل هو فعلا أفضلهم و ليس به عيوب, مع العلم أننى من المنصوره و هو ليس متوافر هنا على حد علمى, هذا غير أن الضمان سيكون فى القاهره يعنى لو حدث شىء هتبهدل فى السفر للذهاب كل يومين الى الضمان.

أريد نصيحه مستعجله و فى الصميم لأنى فى ورطه بدون لاب:ah35: . . .

عضو

رد: خلاصة محيرة لنتيجة البحث مع التوشيبا و الديل و الاتش بى-أرجو النصيحه سريعاااا

خليكى فى اسوس الكثير نصحنى به

عضوية جديدة

رد: خلاصة محيرة لنتيجة البحث مع التوشيبا و الديل و الاتش بى-أرجو النصيحه سريعاااا

انا جهازى اسوس a52f الحمد لله ماشوفتش منو اى مشاكل ... و ع فكرة انت بتقارن الاجهزة بذكاء و اكيد باسلوبك دا هتختار الانسب ان شاء الله

عضوية جديدة

خليكى فى اسوس الكثير نصحنى به

طيب و ايه لزمته ياء التأنيث ؟؟؟

انا جهازى اسوس a52f الحمد لله ماشوفتش منو اى مشاكل ... و ع فكرة انت بتقارن الاجهزة بذكاء و اكيد باسلوبك دا هتختار الانسب ان شاء الله

منين ممكن أشترى الجهاز مع الاعتبار انى من المنصوره يعنى لو هتوصف عنوان فى القاهرة يبقى بالتفصيل, ياترى مفيش حد قال عليه أى شىء و مفيش عيوب؟؟؟

و جزاكم الله خيرا

أرجو ردود من المزيد من الأعضاء و خاصة من الذين لهم خبره فى الأنواع التى ذكرتها و أنواع هذا الحيز السعرى

عضو

أنا اسف دى غلطه فى الكتابه

عضو

ممكن نعرف حضرتك جبته منين وايه الملحقات الى جايه معاه وخاصة الاسطوانات

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslamzidan مشاهدة المشاركة

طيب و ايه لزمته ياء التأنيث ؟؟؟

منين ممكن أشترى الجهاز مع الاعتبار انى من المنصوره يعنى لو هتوصف عنوان فى القاهرة يبقى بالتفصيل, ياترى مفيش حد قال عليه أى شىء و مفيش عيوب؟؟؟

و جزاكم الله خيرا

أرجو ردود من المزيد من الأعضاء و خاصة من الذين لهم خبره فى الأنواع التى ذكرتها و أنواع هذا الحيز السعرى
    مول سوق العصر و جنيه السخاوى .. خلك لفة شوف الوضع ايه
    لو عايز تعرف كل التفاصيل عن اى جهاز بس افتح جوجل و اكتب الموديل و جنبه review
    هتلاقى مقالات كتير من خبراء و مستخدمين عن الموديل اللى انت كاتبه
    هو جهازى جاى ب ماوس معاه .. ع فكرة a52f هو نفسه k52f اظن الفرق فى اللون و الويندوز و فيه منهم بشاشة 14
    حقيقى انا ما اكتشفتش عيوب لسا الحمد لله وهنا انا بتكلم عن استخدامى وهو استخدام مكتبى .. لكن ممكن نقول ان الدي فى دى بتاعو مش قوى لانه مش بيشغل البلو راى فقط سى دى دى فى دى و دبل لير

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamada707 مشاهدة المشاركة
    ممكن نعرف حضرتك جبته منين وايه الملحقات الى جايه معاه وخاصة الاسطوانات
    السخاوى .. معاه ماوس اسوس و اسطوانتين تعريفات و برامج

عضوية جديدة

أنا اسف دى غلطه فى الكتابه

و لا يهمك يا باشا

مول سوق العصر و جنيه السخاوى .. خلك لفة شوف الوضع ايه
    لو عايز تعرف كل التفاصيل عن اى جهاز بس افتح جوجل و اكتب الموديل و جنبه review
    هتلاقى مقالات كتير من خبراء و مستخدمين عن الموديل اللى انت كاتبه
    هو جهازى جاى ب ماوس معاه .. ع فكرة a52f هو نفسه k52f اظن الفرق فى اللون و الويندوز و فيه منهم بشاشة 14
    حقيقى انا ما اكتشفتش عيوب لسا الحمد لله وهنا انا بتكلم عن استخدامى وهو استخدام مكتبى .. لكن ممكن نقول ان الدي فى دى بتاعو مش قوى لانه مش بيشغل البلو راى فقط سى دى دى فى دى و دبل لير

بالنسبه لموضوع الديفى دى, أنا شايف أنها موش مشكله بالنسبه لى لأنى لسه موش مهتم بالبلو راى, لكن موش عاجبنى سرعة النسخ بتاعه, بس موش مشكله أنسخ على البى سى و خلاص

ياريت حضرتك توصف المكان بالتفصيل الممل لأنى موش من القاهره, و تقوللى سعره كام و هل يقبل الفصال؟؟؟

معلش هتعبك معايا

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslamzidan مشاهدة المشاركة

و لا يهمك يا باشا

بالنسبه لموضوع الديفى دى, أنا شايف أنها موش مشكله بالنسبه لى لأنى لسه موش مهتم بالبلو راى, لكن موش عاجبنى سرعة النسخ بتاعه, بس موش مشكله أنسخ على البى سى و خلاص

ياريت حضرتك توصف المكان بالتفصيل الممل لأنى موش من القاهره, و تقوللى سعره كام و هل يقبل الفصال؟؟؟

معلش هتعبك معايا
    كلامك عن الدى فى دى صحيح
    سعره فى شهر اكتوبر اللى فات 3200 و دا كان اقل سعر و طبعا ممكن تفاصل
    سوق العصر فى روكسى .. اركب العباسية , كوبرى القبة , رمسيس اى حاجة رايحة ميدان روكسى و انزل عند سوق العصر ... المهم خلك لفة هتلاقى كل حاجة وفاصل و بعد لفتك شوف الموديلات اللى مناسبة ليك و اقرى ريفيوز عنها اونلاين و قرر .. بالتوفيق

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mabdalla مشاهدة المشاركة
    كلامك عن الدى فى دى صحيح
    سعره فى شهر اكتوبر اللى فات 3200 و دا كان اقل سعر و طبعا ممكن تفاصل
    سوق العصر فى روكسى .. اركب العباسية , كوبرى القبة , رمسيس اى حاجة رايحة ميدان روكسى و انزل عند سوق العصر ... المهم خلك لفة هتلاقى كل حاجة وفاصل و بعد لفتك شوف الموديلات اللى مناسبة ليك و اقرى ريفيوز عنها اونلاين و قرر .. بالتوفيق
    قصدى تركب من العباسية او كوبرى القبة او رمسيس