السلام عليكم اولا انا كتبت الموضوع ده لاسباب كتيره منها :

1-الكسل ربنا يبعد عندكم الكسل للناس اللى زى حالاتى بيذاكرو ccna لوحدهم ساعات بيجلهم شويه كسل وممكن يقعد يوم او اتنين ميذاكرش حاجه

2- الاحباط بردو ربنا يبعده عنكم ممكن الواحد وهو بيذاكر وشغال تمام مش فى الايام اللى مكسل فيها والعميله حلاوه

يجى واحد ابن حلال يقولك سيسكو ايه ياعم اللى شغال دلوقتى هو الجرافك والتصميمات والشغل فيها على ودنه

ومراخيروه يهبطك وتقعد تفكر من جديد ياترى المجال ده كويس ولا اغيره وتبتدى تكتب اساله غريبه زى سيسكو

افضل ولا مايكروسوفت ولا الجرافك ولا علم النفس ولا الطب احسن ونلعب لعبه البيضه والفرخه والناس مشكوره ترد عليك
:ah34:

3- ثالثا انا اعرف ناس غيرت المجال بتاعها اكتر من مره وبردو مفلحتش فى حاجه منهم
طيب كويس انا عارف بعد ده كله هتقولى روح اتعالج احسن هقولك لا اعذورنى وخليك معايا

كل الكلام اللى قلته والله حقيقى وبيحصل لكل الشباب فى كل ساعه ودقيقه انت عارف ليه علشان انت لوحدك

والمثل بيقول ايد لوحدها متسءفش مش عارف بتتكتب ازاى
:D المهم لو انت مع جروب يعنى اصحابك مثلا 4 كمان

غيرك وقولتو يا معين وذاكرتو هتخلصو اسرع ما انت شغال لوحدك وهدفك هيفضل ثابت علشان كلكم مجتمعين

على هدف واحد لذلك قررت التالى انا لسه مخلص ccna وامتحنت كمان الحمد لله وخلصت شويه فى ccnp يلا نكون

جروب نعمل كل حاجه مع بعض من مذاكره تبادل معلومات تبادل ماتيريال وحتى ننزل مع بعض ندور على شغل

ونقدم cv مع بعض وده هيكون عن طريق الميل وممكن يكون على ارض الواقع وانا جاهز والشاى عليا
طبعا لو

احنا سكنين قريب من بعض يلا ياشباب لو اجتمعنا مع بعض ممكن نعمل حاجه كويسه يعنى نكون مع بعض فصل

السسكاويه اللى عجباه الفكره يبعتلى على الخاص الاميل وانا هضيفه وربنا معانا كلنا بالتوفيق للكل واشكرك

استاذى احمد نبيل والمهندس ياسر ونفسى والله اشفهم على الطبيعه والسلام ختام

وياريت الاخوه الادامن يقولو لو ينفع اضع الاميل بتاعى ولا

انا الحمدلله تواصلت مع صاحب الموضوع وهو موافق ان احنا ممكن نبدا معاهم لان هما ف CCNP
واحنا فى CCNA
وبكده ممكن نستفيد من خبراتهم ونختصر كتيييير جدا ايه رايكم اتمنى التواصل

الموضوع الاصلى على هذا الرابط اتمنى ان اعرف راى الاداره وايضا الاخوة الاعضاء الكرام

هنااااااا

يلا نشارك بعضنا البعض فى التقدم