النتائج 1 إلى 13 من 13

الموضوع: فكرة أخرى للغش ..(bones cheating)

العرض المتطور

المشاركة السابقة المشاركة السابقة   المشاركة التالية المشاركة التالية
    عضو برونزي

فكرة أخرى للغش ..(bones cheating)

السلام عليكم ..
    الفكرة هذه تحدث عنها الاعضاء مسبقاً وبالتحديد المشرف خالد .. لكن فكرتهم كانت تقتضي انك تكون فاتح اكثر من نافذة لــ ratio master او mratio هذه الطريقة سوف تكون اسهل وابسط وايضاً لن تاخذ هم تشغيل البرنامج كل مره .

سؤال : انت جالس بتخرف ايه ؟
    عفواً ذكرت في البداية مصدر الفكرة لكنني لم اذكر الفكرة نفسها الفكرة عبارة عن اننا نغش على ملف التورنت بس بدون ماترفع اي كيلو بايت ونكسب ابلود او دعوات ..
    الفكرة ببساطة نوهم التراكر انك سيدر وبسرعة ابلود 0 وسوف تكسب بونص مع الوقت وايضا من الصعب كشفك لانك لا تغش انت سيدر ولا ترفع شيء .........

استعملت هذه الطريقة على torrentvault وعلى passthepopcorn و وscincehd و awesome-hd و ptn و btn و ازالة hit and run في اي تراكر كان
    علما بان التراكرين الاولى لا يوجد فيها العديد من السيدرز والغش فيها مزعج قليلاً

الاداة التي سوف تستعملها Leecher Pack وبالتحديد NoComplete_Report-Seeder هذه الوضع يعلم كل التراكرات الموجودة في ملف التورنت بانك سيدر ويرسل احصائيات الرفع (حسب مافهمت ) .
    الان اذهب الى قوقل وادخل sp-i وحمل الاصدار الموافق لا صدار برنامج التورنت الخاص بك

ملاحظة : بعد فك الضغط اقفل برنامج التورنت العادي وافتح الاداة المذكور اسمها واعمل لها تنصيب ولا تنسى ان كل الملفات سوف يظن التراكرات انك سيدر عليها لذلك اضرب حسابك لو كان عندك اي ملف لا تريد ان تكون سيدر عليه

بعد التنصيب سوف يكون لون برنامج التورنت ازرق وهكذا سوف تكون نجحت الخطة بقي الان ان تستهدف التراكر وتعرف جيدا كيفية كسب البونص فيه

بعض التراكرات تعطي نقطة على قيقا انت سيدر عليه وهذا يعني انك كلما وضعت ملفات تورنت كثير وحجمها كبير سوف تكسب نقاط اكثر في الساعة انا مثلا اكسب 1200 نقطة على ptp وهذا النوع من التراكرات هو النوع الذي سوف تكسب فيه الكثير من الدون لود
    وبعضها الاخر يحسب على كل ملف انت سيدر عليه بنقطة فلو كنت سيدر على 200 ملف سوف تكسب 200 نقطة ..

وبعض التراكرات لن تنجح هذه الطريقة فيها لان البونص عندهم عليه limit فمثلاً hd-torrent تكسب على كل ملف 0.1 نقطة حتى تصل الى عشرة ملفات بمعنى اقصى مايمكن ان تكسبه هو نقطة واحدة كل ساعه

الان قرننا مثلا ان نكسب نقاط على ptp سوف نحدد ملف تورنت (افضل ان يكون 1080 حتى يكون حجمه كبير) ولا تنسى ان يكون عدد السيدرز كبير حتى لا تنكشف لانك لو كنت السيدر الوحيد ولا يوجد اي حركة تحميل سوف يكون مظهرك مريباً جدا ....

بعد ان تحمل الملف افتح الملف على اليوتورنت لكن احجام الملفات سوف تكون كبيرة وليس من المعقول ان احمل 100 ملف كل ملف حجمه 4 قيقا حتى اكسب 400 نقطة فقط لذلك في حال لا ترغب في تحميل الفلم تاكد من ان تضغط الخيار select none (حتى لا يتحمل اي ملف إطلاقا) وضع موافق

سؤال : انا الان ابدو ليشر وليس سيدر لان السيدر يبدو مكتملاً بنسبة 100 %

سوف يبدو ان ليشر في برنامج التورنت فقط لكن في التراكر سوف يظهر انك سيدر على الملف ..

سؤال : لا اريد استخدام الليشر باك خصوصا وانني احمل كثيراً من تراكرات اخرى واخشى ان ابدو غشاش ؟

لقد نسيت كلياً بخصوص هذه النقطة لكنني تنبهت لها من رد الاخ kingzero على العموم يمكنك استخدام uSerenity بالاعدادت التالية :

ولا تنسى ان عند تحميل الملف واختيار label التي تندرج تحت الإعدادت التالية ,,,

ملاحظة : لا تكون سيدر على ملف حجمه 100 قيقا ولا تكون سيدر على ملف حجمه 700 ميقا لان في الحالة الاولى سوف تبدو مريبا والحالة الثانية سوف يكون التحميل على الملف كبير وسوف تبدو ايضا غريبا ولن تكسب سوف 0.7 نقطة ...

وبكذا نكون انتهينا من الدرس .... فقط كلف نفسك قليلا من البحث والمحاولة حتى تفهم الدرس......

عضو

رد: فكرة أخرى للغش ..(bones cheating)

يا سلام انتوا يا محترفيين يبالكم قعدة هههههههه
    ما شاء الله ابدعتنا في الشرح صدقا يوم اشوفكم تكتبون اي موضوع استغر من المصطلحات زي البونص مش عارف معناها
    واشكرك على هذا الموضوع الجميل

عضو برونزي

يوجد اكثر من موضوع لشرح مصطلحات التورنت على العموم البونص زي المكافات وهي موجودة في اغلب التراكرات ...وشكرا على مرورك ..

عضو فضي الصورة الرمزية GAMES IV Max

بارك اللّه فيك أخي رياض طريقه مفيدة أتت في وقتها أفكارك دائما مبدعه لك تقيم بسيط مني

عضو ذهبي الصورة الرمزية deplome

بصراحه معلوماتي عن NoComplete_Report-Seeder معدومه لاني ما استعملتهاش قبل كده خالص

يعني مثلا

ايه اللي هيحصل لما اجي احمل ملف فعلا ؟؟؟

هيتبلغ اني سيدر وهفضل اسحب داتا وده لو حصل هروح في داهيه تقريبا

انت بتقول استعملتها
    كنت بتستعملها ازاي بالظبط
    ؟؟؟
    وكان بيبقي ايه معاها
    يعني بتحمل حقيقي مثلا ومشغل ملفات تشتغل عليها بالطريقه دي ؟؟

ده غير ان الام راشيو بيريح في السهرايه دي
    هفتح كل الملفات اللي انا عاوزها في نافذه واحده واقوله سيد بس
    وهو هيبدأ يسيد وخلصت السهرايه
    D:

عضو برونزي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة deplome مشاهدة المشاركة
    بصراحه معلوماتي عن NoComplete_Report-Seeder معدومه لاني ما استعملتهاش قبل كده خالص

يعني مثلا

ايه اللي هيحصل لما اجي احمل ملف فعلا ؟؟؟

هيتبلغ اني سيدر وهفضل اسحب داتا وده لو حصل هروح في داهيه تقريبا

انت بتقول استعملتها
    كنت بتستعملها ازاي بالظبط
    ؟؟؟
    وكان بيبقي ايه معاها
    يعني بتحمل حقيقي مثلا ومشغل ملفات تشتغل عليها بالطريقه دي ؟؟

ده غير ان الام راشيو بيريح في السهرايه دي
    هفتح كل الملفات اللي انا عاوزها في نافذه واحده واقوله سيد بس
    وهو هيبدأ يسيد وخلصت السهرايه
    D:
    لو كان مفيش ليشرز على الملف غيرك انته مش حتشتغل الاداة واللازم ذكره في النقطة ذي ان الاداة كلما كان عدد الليشر كبير حتديك سرعة اكبر لانه تعتبر تسرق الملف ....
    فانا مثلا حملت ملف بالمود هذا ولما رجعت للمود الاصلي زادت السرعة وفيه ملف كانت سرعة التحميل فيه0 لكن عندما وضعته في الوضع الاصلي بدا التحميل طبيعي بالسرعة الكاملة

الام رايشو جربته في الحركة ديه لكنه لم يخدمني في ملفات عددها يقدر بــ 150 ملف ... هذا غير انه سوف يستهلك كثير من الرام بنقيش الحركة بتاعت اليوم

طريقة جميلة ممكن تستعملها مع الاكستريم مود او Serenity اول الليتشر باك كما وضح الاخ رياض

وخد بالك يادبلوم هو مش هيسحب داتا لانه لما يحط الفايل هتدوس Select None يعني ولا ملف هيكون متعلم عليه انه بينزل :-)

فانت كده هتبقى سيدر وبس

بس انت نسيت شيء مهم ياغالي

الاول : انك لما تختار ملفات لازم يكونوا Scene لانها لو ملفات شخص من الموقع نفسه هو اللي رافعها وعاملها انكودر يبقى كيف اانت ما نزلتها وبتعملها سيد ؟؟؟

عشان كده لازم يكونوا Scene لانها متوفرة على اكتر من تراكر

الثاني : انه لازم يكونوا سيدر كتير وليتشر قليل يعني النسبة تكون 1 ليتشر و10 سيدر تقريبا ... وده عشان لو في اي ليتشر اتصل بيك وانت طبعا مش بترفع حاجة والتراكر بيتبلغ انك مش بترفع خالص فازاي مش بترفع وانت متصل بيه وبتعمل سيد خصوصا لو هتعمل سيد لمدة طويلة ؟؟

حاجتين مهمين جدا واعتقد هما الاهم في الموضوع ده اتمنى الجميع يحذر

وشكرا على الطريقة الجميلة اخوي رياض
    صحيح انت ذكرت حاجة مهمة للي خايف ومش حابب انه يتسعمل المود هذا خصوصا ان كل الملفات سوف تبدو فيها سيدر يمكنك استعمال Serenity u وسوف اذكر الاعدادات الخاصة به لاحقاً

بالنسبة لموضوع الانكود عزيزي فلن يفرق كثيراً عدا ان كنت السيدر الوحيد الموجود في الموقع فكما ذكرت سيبدو مريباً عدا ذلك لن يلاحظ احد شيئاً

عضو برونزي الصورة الرمزية KingZero

طريقة جميلة ممكن تستعملها مع الاكستريم مود او Serenity اول الليتشر باك كما وضح الاخ رياض

وخد بالك يادبلوم هو مش هيسحب داتا لانه لما يحط الفايل هتدوس Select None يعني ولا ملف هيكون متعلم عليه انه بينزل :-)

فانت كده هتبقى سيدر وبس

بس انت نسيت شيء مهم ياغالي

الاول : انك لما تختار ملفات لازم يكونوا Scene لانها لو ملفات شخص من الموقع نفسه هو اللي رافعها وعاملها انكودر يبقى كيف اانت ما نزلتها وبتعملها سيد ؟؟؟

عشان كده لازم يكونوا Scene لانها متوفرة على اكتر من تراكر

الثاني : انه لازم يكونوا سيدر كتير وليتشر قليل يعني النسبة تكون 1 ليتشر و10 سيدر تقريبا ... وده عشان لو في اي ليتشر اتصل بيك وانت طبعا مش بترفع حاجة والتراكر بيتبلغ انك مش بترفع خالص فازاي مش بترفع وانت متصل بيه وبتعمل سيد خصوصا لو هتعمل سيد لمدة طويلة ؟؟

حاجتين مهمين جدا واعتقد هما الاهم في الموضوع ده اتمنى الجميع يحذر

وشكرا على الطريقة الجميلة اخوي رياض

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KingZero مشاهدة المشاركة

فانت كده هتبقى سيدر وبس
    انا بقول لما يحمل حاجه فعلا :p:p:p

نقطه مهمه جداا
    في الحاله دي انا بفضل اختيار الملفات القديمه
    اي ملف قديم عليه 3 سيدر ولا 4
    ومافيش ولا ليتشر
    ازنق نفسك في وسط ال 4 دول وعادي
    عيش اللحظه
    عملتها كتير بالطريقه دي
    :P

عضو برونزي الصورة الرمزية drnemo6

طيب ولبه تستخدم ال Leecher Pack
    استخدم ال mratio اسهل بكتير جدا

عضو برونزي الصورة الرمزية KingZero

طيب ولبه تستخدم ال Leecher Pack
    استخدم ال mratio اسهل بكتير جدا
    ممكن برده كله بيأدي الغرض :-) بالذات النسخ الجديدة اللي بتحط اكتر من ملف في برنامج واحد انا مش بستعمله الام رشيو كتير لكن طالما هيادي الغرض فتمام

عضو برونزي

ياجماعه الام رايشو اثبت لي فشله في حاجتين الاولى انه لن يعمل مع بداية عمل الجهاز وهروح كل مره اشغله وشغلانه والثانية وقت التقفيل ان حقفل الجهاز وكله حينتهي لكن مع الام رايشو لازم اعمل لملفات التورنت ايقاف واستنى شوية عبال مايخلص الايقاف ويعمل كل التراكرات الموجودة بالايقافف وبعد كذا اقفل الجهاز غير الرام المستهلك (بما ان اليوتورنت شغال شغال ) . أضف الى كون الام رايشو لا يدعم utorrent فيكون شكلي غريب نوعا ما اعمل سيدينق على ملفين من كلانتين مختلفين آن واحد !!

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Riyad_3d مشاهدة المشاركة
    ياجماعه الام رايشو اثبت لي فشله في حاجتين الاولى انه لن يعمل مع بداية عمل الجهاز وهروح كل مره اشغله وشغلانه والثانية وقت التقفيل ان حقفل الجهاز وكله حينتهي لكن مع الام رايشو لازم اعمل لملفات التورنت ايقاف واستنى شوية عبال مايخلص الايقاف ويعمل كل التراكرات الموجودة بالايقافف وبعد كذا اقفل الجهاز غير الرام المستهلك (بما ان اليوتورنت شغال شغال ) . أضف الى كون الام رايشو لا يدعم utorrent فيكون شكلي غريب نوعا ما اعمل سيدينق على ملفين من كلانتين مختلفين آن واحد !!

موضوع انك تشغله كل لما تشغل الجهاز دي معاك فيها

باقي النقط لا

انت لما بتقفل الجهاز مره واحده واليوتورينت العادي شغال مثلا
    اللي هيحصل هو نفس اللي هيحصل لما انت تقفل الجهاز وانت مشغل الام راشيو او الراشيو ماستر

واضح انك ماجربتش الام راشيو الجديد

انا شغال دلوقتي علي كذا ملف بسيد عليهم
    والبرنامج ساحب من الرمات 800 كيلو فقط
    ده غير اني مشغل كل الملفات في نافذه واحده
    والام راشيو الجديد في ايميولاتورز ليو تورينت
    :D:D

ده غير نقطه مهمه جدا
    في بعض الاوقات واوقات كتير
    انا ببقي عاوز احمل الملف فعلا
    مش احمله حقيقي
    ببقي عاوز اظهر علي التراكر اني حملته
    احمله وهمي يعني
    وفي الحاله دي الام راشيو او الراشيو ماستر بتظهر قيمته
    بحمل باي سرعه عادي
    ومن غير سرعه ابلود
    وبسيبه يسيد
    :D

عضو برونزي

واضح انك ماجربتش الام راشيو الجديد

انا شغال دلوقتي علي كذا ملف بسيد عليهم
    والبرنامج ساحب من الرمات 800 كيلو فقط
    ده غير اني مشغل كل الملفات في نافذه واحده
    والام راشيو الجديد في ايميولاتورز ليو تورينت
    :D:D
    لا اعرف عن اي نسخة بالضبط تتكلم 3.10 ام 3.15 النسخة الاخيرة لم اعمل عليها لكنني عملت 3.10 ووضعت مايقارب 150 ملف وكان البرنامح بطىء في البدء (بحكم انه يعلم كل تراكر) زبطىء ايضا في الاقفال ..........

ده غير نقطه مهمه جدا
    في بعض الاوقات واوقات كتير
    انا ببقي عاوز احمل الملف فعلا
    مش احمله حقيقي
    ببقي عاوز اظهر علي التراكر اني حملته
    احمله وهمي يعني
    وفي الحاله دي الام راشيو او الراشيو ماستر بتظهر قيمته
    بحمل باي سرعه عادي
    ومن غير سرعه ابلود
    وبسيبه يسيد
    على العموم انا ذكرت اليوسيرنتي وهو افضل حل لك في هذه الحالة لو كنت حابب انك تعمل حاجة غريبة اوضاع وحالات مختلفة ..