النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: روتار THOMSON TG585 V7

عضوية جديدة

Thumbs up روتار THOMSON TG585 V7

السلام عليكم
    حضرتكم انا لسة راجع من قطر وانا جاي جبت روتار THOMSON TG 585 V7 كان معايا اسطوانة لية بس لاسف نيستها هناك .المشكلة اني كل لما اجي افتح صفحة الروتار لادخال البسورد والاسم بتاعي تبع شركة تي اي داتا بيظهر صفحة بيطلب فيها ادخال البسورد والاسم بتاع الروتار حاولت افك البسورد دة مش الشركة لكن مفيش فايدة خدت الروتار وروحت لمهندس متخصص فتح عندة واداني البسورد لية . انما كل لما احاول ادخلة عندي مبيدخلش جربت عند اصحابي كتير نفس المشكلة مبيفتحش اللي عند المهندس دة .جربت بسوردات كتير وما زالت المشكلة موجودة .. فارجو المساعدة ..انا عندي سرعة 8 ميجا فاروتار دة هيشغلي السرعة دي كويسة ولا اريح دماغي واجيب روتار جديد ..ولو روتار جديد اية هي الانواع الجيدة اللي تستحمل سرعة 8 ميجا ويشتغل سلك وواير لس ..وممكن سلك بس شكرا الاهتمام

عضو فضي الصورة الرمزية redha360

رد: روتار THOMSON TG585 V7

شوف اخي:
    يوجد احتمالان
    اما الباسورد Default اي اسم المستخدم user name: administrator والباسورد اتركها فارغة Password
    او المهندس وضع اسم مستخدم وباسورد من عندوا
    على العموم هذي حلها بسيط. اعمل رستارت للاعدادت وذلك بضغط على ثقب صغير يوجد خلف الراوتر بابرة لمدة 10 ثواني ثم ادخل الى الاعدادت الراوتر باسم مستخدم و الباسورد Default
    اوكي ...
    بالنسبة لسرعة 8 مجيا اعتقد ان الرواترات الموجودة حاليا دعم هذه السرعات. بل اكثر حتى 24 مجيا.
    تاكد من ان الراوتر يدعم هذه الخاصية
    ADSL Mode: ADSL2 او ADSL Mode: ADSL+

Perfect people aren't real, and real people aren't perfect. So you can either love people for their flaws, or hate them because they're real.

عضوية جديدة

Thumbs up رد: روتار THOMSON TG585 V7

شكرا اخي العزيز
    يا اخي المهندس جربت الاسم وغيرة كتير وعملت رستارت للروتار اكتر من مرة وفي الاخر بيظهرلي الاسم والبسورد تاني ..المهندش حاطط user name: administrator و Password: connect2th وبيفتح عندة بيدخل علي الروتار وبيخلي الاسم والبسورد admin برضو باجي اجربها مبيفتحش واحترت في الموضوع دة واتصل اكتر من مرة اتابع من الدعم الفني لشركة تي اي داتا ومفيش حل ..حضرتك انا عندي روتار تي اي داتا اللي كان مجاني في عرض الصيف مع السرعة 4 ميجا بيهنج وبيعمل رستارت كل عشرة دقايق كنت اقصي تحميل بيوصل 350 كيلو بيت .غيرتة وجبت دي لينك التحميل اتحسن شوية لحد 450 كليو بيت شكرا علي اهتمامك

عضو برونزي الصورة الرمزية ahmedelsabbagh

رد: روتار THOMSON TG585 V7

- هل حضرتك جربت ال username : admin ... Pass : admin انا شوفت الراوتر قبل كدة وكان باليوزر والباسورد دى . وكان ال ip الخاص به 10.0.0.138
    [CENTER][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=181830"]سمحاً إذا باع .. سمحاً إذا اشترى[/URL]
    [URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=181988"],,, هل نحن من نصنع الغباء ؟[/URL]
    [URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=176623"]الفاكهـــة ... ... ... و فـــوائدهــــا... ... ...[/URL] [URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=116628"]الكوكب الجائع [/URL]
    [B][FONT=Times New Roman][SIZE=3]{ قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالاً * الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعاً } الكهف
    [/SIZE][/FONT][/B]

[/CENTER]