النتائج 1 إلى 2 من 2

الموضوع: سؤال في الـdsl

عضوية جديدة

سؤال في الـdsl

نفسي اعرف حاجه هو ليه لما بتعاقد علي خط dsl الـisp بيديني private ip انا عارف ان في natting بيحولي الـprivate ده لـpublic بس هو ليه بيحددلي الايبي الـprvate يعني يقولي مثلا الـdefault gateway بتاعتك 192.168.1.1 مثلا
    افرض انا عايز احتها مثلا 10.1.1.1 ليه مابيتقبلشي ده

عضو برونزي الصورة الرمزية mezomora123

رد: سؤال في الـdsl

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة badrmatrix مشاهدة المشاركة
    نفسي اعرف حاجه هو ليه لما بتعاقد علي خط dsl الـisp بيديني private ip انا عارف ان في natting بيحولي الـprivate ده لـpublic بس هو ليه بيحددلي الايبي الـprvate يعني يقولي مثلا الـdefault gateway بتاعتك 192.168.1.1 مثلا
    افرض انا عايز احتها مثلا 10.1.1.1 ليه مابيتقبلشي ده
    ================================================== =======
    السلام عليكم أخى..,,,,,
    الموضوع دا بيرجع لل DSL Modem بتاعك....
    بمعنى,,,
    ان المودم ممكن يكون ب Support ال Feature دى..أو لأ.
    لو هوا بي Support الموضوع دا ف انت ممكن تتدخل على صفحة ال Config وتعدل براحتك.
    وبالتوفيق ان شاء الله...
    [LEFT][SIZE=3][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue][B][COLOR=Navy]
    [/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/I][/SIZE][SIZE=3][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue][B][COLOR=Navy]Cisco [/COLOR][/B]: CCNA - CCDA - CCNP - CCIP [SIZE=3]- [/SIZE][/COLOR][/COLOR][/I][/SIZE][SIZE=3][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]CSE -[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/COLOR][/COLOR][/I][/SIZE][SIZE=3][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue][SIZE=3][SIZE=3]CCIE[/SIZE][/SIZE][/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=2]#written[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/COLOR][/I][/SIZE]
    [SIZE=3][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue][B][COLOR=Navy]Microsoft [/COLOR][/B]: MCP - MCTS - MCSA - MCSE
    [FONT=Tahoma][SIZE=4][COLOR=Navy][B][SIZE=3]Red Hat [/SIZE][/B] [/COLOR][/SIZE][/FONT] : RHCE [SIZE=2][COLOR=Red]Training[/COLOR][/SIZE]
    [/COLOR][/COLOR][/I][/SIZE][SIZE=3][B][COLOR=Red][I]Linux [/I][/COLOR][/B][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue]Registered User # 528113
    [B][COLOR=Red]Ubuntu [/COLOR][/B]Registered User# 32879
    [COLOR=Red]
    [/COLOR] [/COLOR][/COLOR][/I][/SIZE]

[CENTER][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=236216"][SIZE=4][B][COLOR=#006400]شرح كورس CCNP فيديو - عربى - متجدد[/COLOR][/B][/SIZE][/URL]

[B][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=228130"][COLOR=#000000][SIZE=3]تجميع لمعظم الشروحات والخبرات الخاصة بكورس CCNP[/SIZE][/COLOR][/URL][COLOR=#000000]
    [/COLOR][/B]

[/CENTER]
    [/LEFT]