طبعا الكرت اللى معايا معروف و بمروحة واحدة
اهو !

انا جبته و انا مغمض بعد ما شفت اللى مكتوب عليه و على العلبة و بالذات copper core 17% lower temp
, overclock from 783 to 810

و لفيته ب740 جنيه طبعا انا فلت ديه صفقة ممتازة
و بعدين انبهرت بالاداء و لكن الالعاب نزلت جديدة بالكوم !!!
عملتلهم داونلود كلله يجى 30 جيجا العاب

الفريم كويس بس كسر بسيط و يبقى ممتاز و تمام اوى
طيب جيت اكسر طبعا من 810 للكور حتى 900 و كان ثابت ... زودت 910 ثابت برده .... زودت 920 اى كدة خلاص
طبعا الكرت حرارته 65 م كسر 910 اقصى حاجة فطبعا الكسر حتى 930 مازال ممكن جدا جد و تردد الميمور مش مشكلة مجربتش عليه علشان مش مفضل اخر حاجة جربتها للميمورى 2000 يعنى 4000 effective

شوقت المراجعات الاجنبى و العربى و الصينى و الهندى و كلله و كل الكروت Gts 450 تصل حتى 950
قولت طيب الجو هناك برد و التردد عالى و انا عايز بس 925

طيب خلاص لفيت انى مكنتش برفع الفولت و كلله كانوا بيرفعوا الفولت علشان الثبات و ده منطقى
جيت ارفع الفولت !!!! و اتصدمت و لفيت المفأجأة !!!!! الفولت على اخره و اخره هوة الافتراضى !!! 1075 !!!
طيب جربت كل برامج الكسر برده

و كل الكروت طلعت تقبل زيادة الفولت و لكن كرتى انا بالذات من دون الكروت كللها هوة اللى لا يقبل الزيادة :mad::mad::mad::eek::eek::ah1:

طيب و بعدين .... عرفت ان جيجا بايت عملت الحكاية ديه مخصوص علشان تبيع كروت oc2 اللى فيه مروحتين
extreme overclock قال يعنى !!!
و قابل لتعديل الفولت .... !!

فعلا انا مش عارف ليه حاسس بقرف من جيجابايت .... كنت زودت شوية و دورت حبة و جبت evga كان موجود !!! و كمان شكله الطف و بيطرد الهواء الساخن بره الكيسه مش جوة زى الاخ اللى معايا

انا فعلا زعلان !!!! و مش هعرف اجيب حاجة تانى انا فللست جبت جهاز جديد من باور حتى الرامة و بودره و معالج

قولوا رأيكوا