النتائج 1 إلى 9 من 9

الموضوع: محتاج مساعدتكم ورايكم فعلا

عضو

محتاج مساعدتكم ورايكم فعلا

يا جماعة انا في حيرة جامدة جدا انا الحمدلله خلصت ccna و mcse وبقالي فترة في حيرة اكمل في مجال ال system او ال network في الاخر استخرت الله وقررت اكمل network وقررت اذاكر واكمل وامتحن بأذن الله ccnp routing and switching بس لازال جوايا خوف هل ده قرار صح وسوق العمل حلو وفلوسه كويسة وكدا ولا لا ياريت تفدوني رايكم هيفرق معايا جدا بجد

عضو برونزي الصورة الرمزية mezomora123

رد: محتاج مساعدتكم ورايكم فعلا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة becatcho مشاهدة المشاركة
    يا جماعة انا في حيرة جامدة جدا انا الحمدلله خلصت ccna و mcse وبقالي فترة في حيرة اكمل في مجال ال system او ال network في الاخر استخرت الله وقررت اكمل network وقررت اذاكر واكمل وامتحن بأذن الله ccnp routing and switching بس لازال جوايا خوف هل ده قرار صح وسوق العمل حلو وفلوسه كويسة وكدا ولا لا ياريت تفدوني رايكم هيفرق معايا جدا بجد
    ==============================================
    أنا شايف ان دا الأفضل....
    رأيى الشخصى...
    وبرده راجع نفسك....شوف انت قوى فى ايه وبتحب ايه...وشايف انك ممكن لو اخترت المجال دا هتبقى فى ايه...
    الكلام دا تسأل نفسك فى الأول...عشان بعد كده تقدر تكمل بمعنويات وحافز نفسى عالى.
    ولو احتجت أى حاجة...فى اى وقت...أنا تحت أمرك.
    بالتوفيق ان شاء الله...
    يارب.
    [LEFT][SIZE=3][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue][B][COLOR=Navy]
    [/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/I][/SIZE][SIZE=3][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue][B][COLOR=Navy]Cisco [/COLOR][/B]: CCNA - CCDA - CCNP - CCIP [SIZE=3]- [/SIZE][/COLOR][/COLOR][/I][/SIZE][SIZE=3][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]CSE -[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/COLOR][/COLOR][/I][/SIZE][SIZE=3][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue][SIZE=3][SIZE=3]CCIE[/SIZE][/SIZE][/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=2]#written[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/COLOR][/I][/SIZE]
    [SIZE=3][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue][B][COLOR=Navy]Microsoft [/COLOR][/B]: MCP - MCTS - MCSA - MCSE
    [FONT=Tahoma][SIZE=4][COLOR=Navy][B][SIZE=3]Red Hat [/SIZE][/B] [/COLOR][/SIZE][/FONT] : RHCE [SIZE=2][COLOR=Red]Training[/COLOR][/SIZE]
    [/COLOR][/COLOR][/I][/SIZE][SIZE=3][B][COLOR=Red][I]Linux [/I][/COLOR][/B][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue]Registered User # 528113
    [B][COLOR=Red]Ubuntu [/COLOR][/B]Registered User# 32879
    [COLOR=Red]
    [/COLOR] [/COLOR][/COLOR][/I][/SIZE]

[CENTER][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=236216"][SIZE=4][B][COLOR=#006400]شرح كورس CCNP فيديو - عربى - متجدد[/COLOR][/B][/SIZE][/URL]

[B][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=228130"][COLOR=#000000][SIZE=3]تجميع لمعظم الشروحات والخبرات الخاصة بكورس CCNP[/SIZE][/COLOR][/URL][COLOR=#000000]
    [/COLOR][/B]

[/CENTER]
    [/LEFT]

عضو

انا حابب اكتر فعلا اني اكمل سيسكو لاني لما درست ccna اتمتعت اكتر بكتير عن لما درست microsoft بصراحة انا كل الي خايف منه سوق العمل وكدا والمرتبات طبعا كله رزق ربنا انا بس بجمع معلومات اكيد فاهم قصدي

عضو برونزي الصورة الرمزية mezomora123

خليك فى شغل ال Infra-Structure أحسن...
    بغض النظر كانت سيسكو أو غيرها..
    لأن عاجلاً أو أجلاً ال Cloud-Computing هيوقف ناس كتيير فى شغل ال System Administration
    بالتوفيق
    [LEFT][SIZE=3][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue][B][COLOR=Navy]
    [/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/I][/SIZE][SIZE=3][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue][B][COLOR=Navy]Cisco [/COLOR][/B]: CCNA - CCDA - CCNP - CCIP [SIZE=3]- [/SIZE][/COLOR][/COLOR][/I][/SIZE][SIZE=3][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3]CSE -[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/COLOR][/COLOR][/I][/SIZE][SIZE=3][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue][SIZE=3][SIZE=3]CCIE[/SIZE][/SIZE][/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=2]#written[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/COLOR][/I][/SIZE]
    [SIZE=3][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue][B][COLOR=Navy]Microsoft [/COLOR][/B]: MCP - MCTS - MCSA - MCSE
    [FONT=Tahoma][SIZE=4][COLOR=Navy][B][SIZE=3]Red Hat [/SIZE][/B] [/COLOR][/SIZE][/FONT] : RHCE [SIZE=2][COLOR=Red]Training[/COLOR][/SIZE]
    [/COLOR][/COLOR][/I][/SIZE][SIZE=3][B][COLOR=Red][I]Linux [/I][/COLOR][/B][I][COLOR=Purple][COLOR=Blue]Registered User # 528113
    [B][COLOR=Red]Ubuntu [/COLOR][/B]Registered User# 32879
    [COLOR=Red]
    [/COLOR] [/COLOR][/COLOR][/I][/SIZE]

[CENTER][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=236216"][SIZE=4][B][COLOR=#006400]شرح كورس CCNP فيديو - عربى - متجدد[/COLOR][/B][/SIZE][/URL]

[B][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=228130"][COLOR=#000000][SIZE=3]تجميع لمعظم الشروحات والخبرات الخاصة بكورس CCNP[/SIZE][/COLOR][/URL][COLOR=#000000]
    [/COLOR][/B]

[/CENTER]
    [/LEFT]

عضو

على فكرة انا فكرت في فترة ان انا اشتغل في موضوع ال cloud computing وبصيت عليه فعلا وذاكر vmwar vshpere بس لقيت الامتحان بتاعه غالي جدا ولازم training وكدا بس حسيت انه لسه مش منتشر اد كدا

عضو

بس حضرتك قصدك ايه في مسألة انه هيوقف ناس كتير في شغل ال system administration

عضو

مفيش اي حد تاني يا جماعة حابب يقولي رايه او يساعدني انا اتمنى اسمع ارائكم للاستفاده

عضو

مش عارف اقولك ايه بس انا معايا ccnp واشتغلت قبل ما ادخل الجيش سنه فيInfra-Structure وبجد استفدت اساسيات الشبكات بس المشكله هنا انه كان غالبا ما يسمح لك ان تقوم بعمل برمجه لاجهزة سيسكو او اي اجهزه active المهم وذلك مما جعلني اعمل علاقات قويه جدا مع اصحاب الشركات وافهن المجال يعني وكان مرتبي لا يتعدى 1500 جنيه وذلك لان ممعييش شهادة جيش
    اما اصدفائي ممن كان معهم فقط ccna ومخلصين جيش استطاعو ان يعملو في شركات وبراتب ضعفي وبخبرتي البسيطه في السنه اللي اشتغلتها ان المجال كويس بس تعمل علاقات وتاخد شوية خبرة في الشبكات وهذه شروطها ان استطعت ان ثفي بالشروط ف بالتوفيق وشكرا لك

عضو

شكرا على ردودكم يا جماعة ووالله انا لسه في حيرتي زي مانا متغيرتش للاسف