صفحة 1 من 5 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 66

الموضوع: مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version

  1. #1
    عضو ذهبي الصورة الرمزية Ahmed.Saleh
    تاريخ التسجيل
    Nov 2009
    المشاركات
    3,635
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    32

    مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version



    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    فى البدايه احب اشكر اداره الموقع لأتاحتها الفرصه للأعضاء بأبداء مراجعتهم الشخصيه وان كانت بسيطه

    وذلك بعد وقفها لفتره من الزمان
    اليوم بين ايدينا وتحديدا فى قبضه يدى مشتت من شركه


    وهى شركه رائده فى انتاج عده منتجات وهى المشتتات ومراوح التبريد الاضافيه ومزودات الطاقه والصناديق بكافه اشكلها وانواعها من البسيطه الى الاحترافيه ومعاجين التبريد ومراوح تبريد اللاب توب.

    فهى بأختصار شركه تكييف وتبريد الحاسب الشخصى او المحمول بكافه الطرق الممكنه
    وهى شركه لها مهمه محدده وهى انها وجدت لتوفر افضل حلول التبريد فى مجال الحاسبات.
    OUR MISSION


    Cooler Master was founded with the mission of providing the industry's best thermal solutions. Since its establishment a decade ago, the company has remained faithful to this mission, emerging as a world leader in products and services for companies dealing with devices where heat issues must be resolved
    وبالعوده للمشتت موضوع المراجعه وهو
    (Hyper TX3 (fan bracket version

    والفارق بينه وبين
    Hyper TX3

    انه القادم مراجعته يتم تثبيت المروحه على برج الالومنيوم يتم من خلال قطعتين بلاستيكيتين تثبت بالمروحه عن طريق 4 براغى مسامير يعنى ثم تلحق بالبرج
    اما الاخر فهو ابسط بكثير فيتم تثبيت المروحه فيه عن طريق قطعتين معدنيتين بدون الحاجه لبراغى ومفكات واللذى منه.
    المميزات

    1-Flexible mountings for Intel Socket LGA 1156/1155/775 and AMD Socket AM3/AM2/940/939/754.
    2-Maximum compatible CPU wattage: over 130W TDP.
    3-3 x Direct Contact heat-pipes with aluminum fins to provide excellent heat dissipation.
    4-Option for adding 2nd fan to increase cooling performance.
    5-New 92mm PWM fan with wide RPM range and anti-vibration rubber pads.
    6-Silent CPU cooler at only17 dBA (at minimum speed).
    7-Excellent airflow design with compact heatsink dimension.
    8-The newly developed "QuickSnap" fan brackets for easy installation (brackets for 2nd fan included).

    ولمقابس انتل ذات الارقام 1156/1155/775 AM3/AM2/940/939/754تركيب سهل وبسيط لمقابس ايه ام دى
    اقصى توافق مع المعالجات والتى يزيد قوه استهلاكها للطاقه عن 130وات
    ثلاث انابيب حراريه بالاضافع الى ريشات من الالومنيم لتوفير تشتيت ممتاز للحراره المنبعثه
    امكانيه اضافه مروحه ثانيه لزياده الاداء فى التبريد
    مروحه ذات حجم 92مم جديده بقوه دوران عاليه مضاف الياها قطع من المطاط الماص للأهتزاز
    (مروحه صامته تنتج 17 ديسبل فقط (فى حاله التشغيل على اقل سرعه
    تصميم ممتاز لتدفق الهواء بابعاد متوافقه
    (ادوات اضافيه لأضافه مروحه ثانيه لتركيب اسهل (براكيت تركيب مروحه ثانيه مرفقه مع المشتت

    رسم ثنائى الابعاد لأظهار ابعاد المشتت من كل الاتجاهات ودى مفيده لأصحاب الصناديق التجاريه لمعرفه مدى توافق الحجم مع المساحه المتوفره






    المواصفات التقنية
    CPU Socket Intel Socket:
    LGA 1156 / 1155 / 775 *

    AMD Socket:
    AM3 / AM2 / 940 / 939 / 754
    CPU Support Intel:
    Core™ i5 / Core™ i3 / Core™2 Extreme / Core™2 Quad / Core™2 Duo / Pentium / Celeron

    AMD:
    Phenom™ II X4 / Phenom™ II X3 / Phenom™ II X2 / Phenom™ X4 / Phenom™ X3 / Athlon™ II X4 / Athlon™ II X3 / Athlon™ II X2 / Athlon™ X2 / Athlon™ / Sempron™
    Dimension 90 x 51 x 139 mm
    Weight 470g
    Heat Sink Material Aluminum fin / 3 heat pipes
    Fan Dimension (W / H / D) 92 x 92 x 25 mm
    Speed (R.P.M.) 800 ~ 2800 R.P.M. (PWM)
    Air Flow (CFM) 15.7 - 54.8 CFM
    Air pressure (mmH2O) 0.35 - 4.27 mmH2O
    Fan Life Expectancy 40,000 hours
    Bearing Type Long life sleeve
    Voltage 12 V
    Connector 4-pin
    Noise 17-35 dBA
    Note * Supplied accessories may differ by country or area. Please check with your local distributor for further details.












    بالنسبه للتغليف فهتلاقوه متغلف تغليفه على قده ف بلاسيتك مقوى زى الصور دى



    بعد فتح الغلاف هنلاقى الأتى هنلاقى الأتى :

    1-البرج المعدنى.
    2- مروحه التبريد ودى مقاسها 92مم.
    3- 4 قواعد للتثبيت فى حاله معالجات INTEL بمافه مقابسها السابق ذكرها عن طريق 8 مسامير.
    4- قطعتين معدنيتين للتثبيت على معالجات AMD.
    5- عدد 4 قطع بلاستيك كل اثنان منهم كافيه لتثبيت مروحه واحده على البرج بعد تثبيتهم بالمروحه بأستخدام ال 4 مسامير السود.
    6- 4 قطع من المطاط لمص الصدمات ومنع اصدار صوت اللى ناتج من اصطدام المروخه بالبرج ودى ممتازه.
    7- واخيرا المعجون الحرارى اللى لم تتاح لى الفرصه لتجربته نظرا لانى اشتريته منغير معجون لذا وحب التنبيه انه المراجعه بمعجون تجارى من ابو 5ج الحقنه قصدى الانبوبه.


    نيجى بقى للمراجعه :

    تم شراء المشتت نظرا لحدوث كسر فى احد قوعد المشتت الافتراضى اثناء اعاده تركيبه بعد فكه للتنظيف يعنى جيب اكحلها عميتها بس مشيت بيه ما يقرب السنه وهوه كده بس ده لا انصح بيه اى حد طبعا وتم شراؤه مستعمل بدون المعجون.
    ودى صوره الحزين على عمره المشتت الافتراضى مترب وحالته منيله بنيله

    ودى صوره الكيسه بعد ازاله الحزين على عمره وافترض خلاص عرفتوه والتراب معبى المكان واعذرونى الكيسه تجاريه ولا ترقى بمستوى المنتدى بس معلش استحملونا وكان فيه مشروع عمل تنظيم للكابلات بس فشلت فشل ذريع.
    ودى صوره ع الطبيعه للمشتت (فى قبضه يدى) وهوه حجمه معقول وانا اتبعت المثل اللى بيقول على قد كيستك جيب مشتتك



    ودى صوه المشتت بعد التركيب


    ودى صورته اقرب منتظر ساعه الصفر


    وبعد ساعه الصفر واسم CoolerMaster ملعلط فى نص المروحه
    نيجى بقى للنتايج مع العلم انه امكانيات جهازى المتواضعه هى كألاتى :
    (CPU : Intel® Core™2 Duo Processor E7400 (3M Cache, 2.80 GHz, 1066 MHz FSB
    Motherboard : GIGABYTE GA-G31M-S2L
    (CPU Cooler : Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version
    Memory : Hynix DDR2 2G 800Mhz x1
    HDD : Western Digital 160GB Primary + WD 500 GB 5000AAKX Secondary
    PSU : Matrix Commercial (NOT RECOMMENDED) 250Watt
    VGA : PowerColor Ati HD4670 1G DDR3
    (OS : Win7 64bit Ultimate (no update applayed.
    نيجى للصور ودرجات الحراره والواقعه وعلى المقيمين خارج الاختبار مراعاه فروق التوقيتعلى الجهاز السابق ذكره فى كلا حالتى الضغط والخمول لكلا المشتتين الTX3 والحزين على عمره على الوضع الافتراضى بدون كسر للسرعه مع الاخذ ف الاعتبار عدد 2 درجه كهامش خطأ تم اضافتهم على النتايج


    درجه الحراره فى ظل وجود الحزين على عمره مكسور القاعده فى الخمول زى ما احنا شايفين درجه الحراره الكبرى 57 والصغرى 45 والمعالج نزل بتردده لـ 1601.5



    لما قولت اتجنن و اضغت عليه عن طريق برنامج Prime95


    وصلت درجه الحراره لمستوى مرعب وصلت لدرجه 92:ah26: (تقدر تعمل عليها كوبايه شاى):ah26: بعد مرور اقل من دقيقه مما اضطرنى اوقف الضغط لاحسن اروح فى ابو نكله

    نيجى بقى للمشتت اللى جربت معاه حجات كتير

    انى ركبته بالكولر اللى موجود عليه (لانه جاى مستعمل منغير معجون ومان فيه حبه باقيين عليه من اخر استخدام )واللى كان بتاعه الاصلى اللى جاى معاه وحطيت عليه عدد 2 كيس من ابو 1 جنيه ده وتم التشغيل
    ف الخمول لم تقل عن 41 درجه













    ف الضغط ودى كانت نتيجه صادمه انه وصل ل90درجه واتضح انه السبب عدم كفايه المعجون ولانه فيه فراغ بين المشتت والمعالج ووقفت الاختبار بعد 4 دقايق



    2- قمت رايح تانى يوم ومشترى كولر عادى ب5ج ودى صورته بعد ما فضيته كله جزء غطيت بيه المشتت وجزء غطيت بيه المعالج بعد طبعا ما نظفت كلاهما تنظيفا شديدا
    والنتايج فى الخمول اصبحت كألاتى
    وفى الضغط (الصوره مش لاقيها بس لم تتعدى ال 50 ) وجاى اعاده الاختبار


    نيجى بقى لكسر السرعه فى كلتا الحالتين :

    اولا :بأستخدام الحزين على عمره وكان التردد المراد الوصول اليه3.0GHz وكان وقتها برضو مكسور احد قواعده
    ف الخمول
    ف الضغط وطبعا تم الرجوع عن الضغط والغاؤه نظرا للحراره المخيفه 83درجه :ah5:
    ثانيا : بأستخدام البطل TX3 وتم الوصول لتردد 3.57GHz :ah4::
    اثناء الضغط

    بعد انتهاء الاختبار بعد 9 دقايق (المفروض 10 بس تقريبا وقفت الاختبار قبلها بكام ثانيه ) 54درجه يا معلميييييييييييين

    وده تردد الرام


    وللأسف فشلت ف الوصول لاكتر من كده لانه 3.58 فيما فوق اول ما اخلص الاعدادات فى البايوس واعمل سيف وريستارت الجهاز بيفصل :ah49:ويشتغل مرتين منغير ما الشاشه تشتغل وف الثالثه بينجح ف الاقلاع بس بعد اعاده كل ما تم تعديل ف البايوس للوضع الافتراضى 2.8GHz :ah34:

    الخلاصه
    مميزات المشتت من وجهه النظر الشخصيه :
    مشتت لمحدودى الدخل ممتاز وبيأدى الغرض ومقابل سعره بيدى اداء ممتاز115ج.
    حجمه اللى بعتبره ميزه يمكن وضعه فى اى كيسه وممكن تقفل كيستك التجاريه التوهاند كمان.
    امكانيه تركيب مروحه اخرى لزياده قوه الاداء فى التبريد.
    مقاس المروحه يمكن الحصول عليه بسهوله.

    عيوب المشتت من وجهه النظر الشخصيه:
    طريقه تركيب المروحه بالجوانب البلاستيكيه بتاخد وقت ومسمامير كتير مقارنه بالمشابك المعدنيه.
    سهوله كسر الجوانب دى فى حاله تكرار الفك والتركيب من اجل التنظيف على عكس المشابك المعدنيه اللى عمرها اكيد اطول وقوه تحملها اكبر.
    وفى حاله لا قدر الله اتكسر منك اى جانب من الجواب الوسيطه لتركيب المروحه هيبقى صعب تلاقى بديل.
    فى حاله الضغط تصل سرعه دوران المروحه الى RPM2800 وده بالنسبه لبعض الناس مزعج. (بس انا لانى عندى مزود طاقه تجارى الازعاج الصادر منه مغطى على كله وبيدى احساس انك مشغل جرار اساسا فا موضوع الازعاج ده لا يهمنى ولم المسه اساسا)
    واحب اشكر الاخ اكستريم لرعايته لمشروع كسر سرعه المعالج بنصائحه المفيده وتعليماته الرشيده
    ووفق الله الموقع بما فيه خير للزوار والوكلاء والشركات والزباين
    والله ولى التوفيق
    اخوكم ف الله احمد صالح
    (بوصالح)

    [CENTER][COLOR=#008000][FONT=comic sans ms][SIZE=4][B]عن أبي هريرة، عن النبي صلي الله علية وسلم قال:" ما من رجلٍ يحفظ علماً فيكتمه، إلا أُتي به يوم القيامة ملجماً بلجام من النار "[/B][/SIZE][/FONT]
    [/COLOR][B][COLOR=#800080]لا تؤجل لعب اليوم الى الغد[/COLOR][/B][/CENTER]

  2. #2
    عضو برونزي الصورة الرمزية qutaibah95
    تاريخ التسجيل
    Mar 2011
    المشاركات
    2,379
    الدولة: Jordan
    معدل تقييم المستوى
    18

    رد: مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version

    مشكـــــــــــــــــــــــــــــــــور على المـــــــــراجعهـــــــــــ
    يا رجــــــــــل انت حاطط المعجون كله على المعالجـــــــــ
    حرامــــــــ عليك ههههههههههههه
    انا بالمشتت العادي وبالسيليرون كاسر من 2400 الى 3400 ودرجه الحراره ما تتعدى 76
    مراجعــــــــهــ ممـــــــتــازه
    [B][CENTER][B][SIZE=4][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=241018&p=1917543#post1917543"]تجربتي مع الكرت الرائع MSi R5750[/URL]

    [/SIZE][/B][B][B][B][CENTER][B][SIZE=4][URL="http://www.facebook.com/profile.php?id=100001237227112"]me facebook[/URL] :) [/SIZE][/B][/CENTER]
    [/B]
    [/B]
    [/B][/CENTER]
    [CENTER][B][CENTER][SIZE=4]
    [/SIZE][/CENTER]
    [/B]

    [IMG]http://g.bf3stats.com/pc/qvJvFKXL/BL4CK-AV3NT4D0R.png[/IMG][/CENTER]
    [/B]

  3. #3
    عضو تقني سابق الصورة الرمزية omaar97
    تاريخ التسجيل
    May 2010
    المشاركات
    4,634
    معدل تقييم المستوى
    37

    رد: مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version

    ألف شكر على المراجعة

    قم بوضع نقطة صغيرة جداً في وسط المعالج وأعد تركيب المشتت والاختبار وستجد انخفاض 3~5 درجات
    [CENTER][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=243872"][/URL][URL="http://imageshack.us/photo/my-images/683/45080114533095266843100.jpg/"][IMG]http://img683.imageshack.us/img683/7985/45080114533095266843100.jpg[/IMG][/URL]

    [URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=245378&p=1945675"]الموضوع المنتظر: أفضل مزود طاقة حسب القدرة[/URL]
    [/CENTER]
    [CENTER][URL="http://www.userbars.be"][IMG]http://img28.imageshack.us/img28/9306/43823.gif[/IMG][/URL]
    [/CENTER]

  4. #4
    عضو ذهبي الصورة الرمزية Ahmed.Saleh
    تاريخ التسجيل
    Nov 2009
    المشاركات
    3,635
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    32

    رد: مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version

    مافيش حاولت درجه الحراره بتبقى 88 وانتا طالع
    وبعدين كده عنب اللوز لسه هفك واجيب معجون تانى ب5ج بحالهم ليه يا عم هوه بنلاقى الفلوس دى ف الشارع
    ههههههههههههههههههههههههههههههه
    انا كوسلى ومش هفكه تانى
    [CENTER][COLOR=#008000][FONT=comic sans ms][SIZE=4][B]عن أبي هريرة، عن النبي صلي الله علية وسلم قال:" ما من رجلٍ يحفظ علماً فيكتمه، إلا أُتي به يوم القيامة ملجماً بلجام من النار "[/B][/SIZE][/FONT]
    [/COLOR][B][COLOR=#800080]لا تؤجل لعب اليوم الى الغد[/COLOR][/B][/CENTER]

  5. #5
    مخالف للقوانين
    تاريخ التسجيل
    Jun 2011
    المشاركات
    4,724
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version

    أخي بالله نظف جهازك من الغبار ! و أنت عندك كيسة تجارية و تقول درجات الحرارة مرتفعة ! أرحم نفسك و أرحمنا معك أخي

  6. #6
    عضو ذهبي الصورة الرمزية Ahmed.Saleh
    تاريخ التسجيل
    Nov 2009
    المشاركات
    3,635
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    32

    رد: مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version

    من عنيا يا التيميت وبعدين انا لا اشتكى من الحراره وسايب الكيسه مفتوحه ع البحرى اساسا
    [CENTER][COLOR=#008000][FONT=comic sans ms][SIZE=4][B]عن أبي هريرة، عن النبي صلي الله علية وسلم قال:" ما من رجلٍ يحفظ علماً فيكتمه، إلا أُتي به يوم القيامة ملجماً بلجام من النار "[/B][/SIZE][/FONT]
    [/COLOR][B][COLOR=#800080]لا تؤجل لعب اليوم الى الغد[/COLOR][/B][/CENTER]

  7. #7
    مخالف للقوانين
    تاريخ التسجيل
    Jun 2011
    المشاركات
    4,724
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version

    عموماً مبروك عليك المشتت الأحترافي , و الله شكل الجهاز من الدسكتوب شيء ثاني و من داخل الجهاز تحفة فنية :D

  8. #8
    عضو برونزي الصورة الرمزية qutaibah95
    تاريخ التسجيل
    Mar 2011
    المشاركات
    2,379
    الدولة: Jordan
    معدل تقييم المستوى
    18

    رد: مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة The Ultimate مشاهدة المشاركة
    عموماً مبروك عليك المشتت الأحترافي , و الله شكل الجهاز من الدسكتوب شيء ثاني و من داخل الجهاز تحفة فنية :D
    +11111
    ههههههههههههههههههههه
    [B][CENTER][B][SIZE=4][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=241018&p=1917543#post1917543"]تجربتي مع الكرت الرائع MSi R5750[/URL]

    [/SIZE][/B][B][B][B][CENTER][B][SIZE=4][URL="http://www.facebook.com/profile.php?id=100001237227112"]me facebook[/URL] :) [/SIZE][/B][/CENTER]
    [/B]
    [/B]
    [/B][/CENTER]
    [CENTER][B][CENTER][SIZE=4]
    [/SIZE][/CENTER]
    [/B]

    [IMG]http://g.bf3stats.com/pc/qvJvFKXL/BL4CK-AV3NT4D0R.png[/IMG][/CENTER]
    [/B]

  9. #9
    عضو ذهبي الصورة الرمزية Ahmed.Saleh
    تاريخ التسجيل
    Nov 2009
    المشاركات
    3,635
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    32

    رد: مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version

    يا جماعه سيبكم من الشكل المهم المضمون
    مشكله الكيسه انها جنب البلكونه والتراب على طول عليها
    وانا دوريا بيجى عليا وقت افكها حته حته وانظفها بالهواء وكمان بالتنر (سائل كحولى ) لدرجه انى ما بعرفهاش :D
    وعشان التميت و qutaibah95 هقوم بحمله نظافه واخدلكم صور على نضيف بس كده عنيا بس دى هتشوفوها ان شاء الله يوم الجمعه
    [CENTER][COLOR=#008000][FONT=comic sans ms][SIZE=4][B]عن أبي هريرة، عن النبي صلي الله علية وسلم قال:" ما من رجلٍ يحفظ علماً فيكتمه، إلا أُتي به يوم القيامة ملجماً بلجام من النار "[/B][/SIZE][/FONT]
    [/COLOR][B][COLOR=#800080]لا تؤجل لعب اليوم الى الغد[/COLOR][/B][/CENTER]

  10. #10
    مخالف للقوانين
    تاريخ التسجيل
    Jun 2011
    المشاركات
    4,724
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version

    بأنتظار تجربتك أخي , ويا ريت تضع الصور في نفس الموضوع لمتابعتها

  11. #11
    عضو برونزي الصورة الرمزية qutaibah95
    تاريخ التسجيل
    Mar 2011
    المشاركات
    2,379
    الدولة: Jordan
    معدل تقييم المستوى
    18

    رد: مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version

    احنا كنا بنمزح لا تاخذنا على محمل الجد
    لا تنظر للشكل الخارجي للقطع
    انظر لادائها :rolleyes:
    [B][CENTER][B][SIZE=4][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=241018&p=1917543#post1917543"]تجربتي مع الكرت الرائع MSi R5750[/URL]

    [/SIZE][/B][B][B][B][CENTER][B][SIZE=4][URL="http://www.facebook.com/profile.php?id=100001237227112"]me facebook[/URL] :) [/SIZE][/B][/CENTER]
    [/B]
    [/B]
    [/B][/CENTER]
    [CENTER][B][CENTER][SIZE=4]
    [/SIZE][/CENTER]
    [/B]

    [IMG]http://g.bf3stats.com/pc/qvJvFKXL/BL4CK-AV3NT4D0R.png[/IMG][/CENTER]
    [/B]

  12. #12
    عضو ذهبي الصورة الرمزية Ahmed.Saleh
    تاريخ التسجيل
    Nov 2009
    المشاركات
    3,635
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    32

    رد: مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version

    انا قولت كده انا راجل بتاع Performance سيبك من الشكل
    [CENTER][COLOR=#008000][FONT=comic sans ms][SIZE=4][B]عن أبي هريرة، عن النبي صلي الله علية وسلم قال:" ما من رجلٍ يحفظ علماً فيكتمه، إلا أُتي به يوم القيامة ملجماً بلجام من النار "[/B][/SIZE][/FONT]
    [/COLOR][B][COLOR=#800080]لا تؤجل لعب اليوم الى الغد[/COLOR][/B][/CENTER]

  13. #13
    عضو فضي الصورة الرمزية bits&bytes
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    المشاركات
    944
    الدولة: Saudi Arabia
    معدل تقييم المستوى
    19

    رد: مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version

    تجربة رائعة وشكرا على مجهودك.... بس النظافة من الايمان

  14. #14
    عضو ذهبي الصورة الرمزية Ahmed.Saleh
    تاريخ التسجيل
    Nov 2009
    المشاركات
    3,635
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    32

    رد: مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version

    ليه الغلط طيب :ah34:
    هوه حظكم كده جه وقت ما الكيسه متربه وطبعا التشويق له دور ف التسرع بتركيب اى قطعه جديده قبل اى تحضيرات
    وقلنا هنقوم بحمله نظافه ما تخلوناش نرجع ف رأيينا بقى :D
    [CENTER][COLOR=#008000][FONT=comic sans ms][SIZE=4][B]عن أبي هريرة، عن النبي صلي الله علية وسلم قال:" ما من رجلٍ يحفظ علماً فيكتمه، إلا أُتي به يوم القيامة ملجماً بلجام من النار "[/B][/SIZE][/FONT]
    [/COLOR][B][COLOR=#800080]لا تؤجل لعب اليوم الى الغد[/COLOR][/B][/CENTER]

  15. #15
    عضوية جديدة
    تاريخ التسجيل
    Aug 2010
    المشاركات
    58
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: مراجعه للمشتت (Cooler Master Hyper TX3 (fan bracket version



    ألف شكر على المراجعة

صفحة 1 من 5 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. مشاركات: 9
    آخر مشاركة: 01-07-2011, 00:32
  2. (الاسكندريه) للبيع مشتت احترافى Cooler Master Hyper 212 Plus
    بواسطة NagmStar في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 13
    آخر مشاركة: 20-06-2011, 15:15
  3. (الفاهره) للبيع مشتت احترافى Cooler Master Hyper 212 Plus
    بواسطة taaas في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 18-06-2011, 10:38
  4. (القاهرة) Hyper TX3 - Cooler Master
    بواسطة محدودالدخل في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 16-06-2011, 15:23
  5. مشاركات: 8
    آخر مشاركة: 09-06-2011, 18:17

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •