صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 24

الموضوع: الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)

  1. #1
    عضو برونزي الصورة الرمزية زيزوالميزو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    505
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    10

    الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)



    السلام عليكم

    بعتذر عن العنوان اولا عشان بصراحه هتجنن الحكاية ومافيها

    اشتريت كارت gtx 560 ti msi وبعدين جيبتو وكلو تمام طبعا مواصفات جهازى الموجوده فى بروفيلى ماعدا الباور بس بقى 650 وطبعا الكارت الملعون ده

    جيبتو واشتغل تمام حصلى عنق زجاجة قلت مش مشكلة اجيب مشتت واكسر سرعة البروسيسور اشتغل حوالى تلات ساعات وطبعا الفريمات ميته قلت اجرب اكسر سرعة البروسيسور على الافتراضى ل3 اهو بردو تساعد يادوب رسترت الجهاز ولسه هدخل اكسر الجهاز حالف مايقوم بيدينى صوت صفارة زى تعليقة الرامات طبعا شكيت فى الرامات وقعدت اغير واشيل واحط وجيبت رامات صحابى وبردو نفس المشكلة اخرة مازهقت روحت اجرب الكارت القديم 4850 اشتغل الجهاز وعادى جدا احط الكارت الجديد ميشتغلش الطبيعى العيب من الكارت اتصلت بالشرة وقلى هات الجهاز وتعالى روحت حصلت بقى المصيبه لما جرب الكارت على جهاز تانى اشتغل عادى جاب كارت زيو وجيت اشغلو عندى بردو مشتغلش هتجنن بجد ايه الى حصل مش عارف اشمعنا الكارت ده مبيشتغلش عندى وكارتى القديم شغال

    :mad: انا بعتذر على الاطالة بس بجد هتجنن
    [CENTER]
    [IMG]http://www.shy22.com/giffile/cml92552.gif[/IMG]


    [IMG]http://i257.photobucket.com/albums/hh211/zizoelmizo/avatar2_1.gif[/IMG]

    [/CENTER]

  2. #2
    عضو برونزي
    تاريخ التسجيل
    Nov 2008
    المشاركات
    9,880
    معدل تقييم المستوى
    108

    رد: الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)

    ربما تكون المشكلة من مزود الطاقه

    تم تعديل عنوان الموضوع
    [CENTER]Jiraiya-OUT[/CENTER]

  3. #3
    عضو ذهبي الصورة الرمزية mohammed_kamal
    تاريخ التسجيل
    Jun 2009
    المشاركات
    2,412
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    20

    رد: الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)

    هل من وقت كسر السرعه
    والجهاز كما هو
    حاول اعاده البورده او اعدادت البورده للوضع الافترضى عن طريق نزع البطاريه وضع الكارت مره اخرى
    الباور سبلاى احتمال وارد جدا
    [CENTER][IMG]http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/184158_360621420679617_414523508_n.jpg[/IMG]
    [SIZE=4][COLOR=#0000cd][B][URL]http://www.youtube.com/watch?v=1tTDqT-WXRc&feature=related[/URL][/B][/COLOR][/SIZE]
    [SIZE=4][COLOR=#ff0000]خبِأ قصائِدكـ القديمة كلها
    مـزق دفاتِركـ القديمة كلها [/COLOR]
    [COLOR=#006400]واكتب لمصر اليوم شـعراً مثلها
    لاصمت بعد اليوم يفرض خوفه[/COLOR]
    فاكتب سلام النيل مصر وأهلها [/SIZE]
    [/CENTER]

  4. #4
    عضو فضي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2010
    المشاركات
    2,277
    معدل تقييم المستوى
    24

    رد: الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)

    كما يقول الاخواة من الممكن ان تكون مشكلة باور

  5. #5
    عضو برونزي الصورة الرمزية زيزوالميزو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    505
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    10

    رد: الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)

    منا جربت باور تانى هناك على الكارت وبردو نفس المشكله
    [CENTER]
    [IMG]http://www.shy22.com/giffile/cml92552.gif[/IMG]


    [IMG]http://i257.photobucket.com/albums/hh211/zizoelmizo/avatar2_1.gif[/IMG]

    [/CENTER]

  6. #6
    عضو
    تاريخ التسجيل
    Feb 2009
    المشاركات
    123
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)

    علشان اريح دماغك
    المثل يقول
    اسال مجرب ولاتسأل طبيب

    انا حصلت لي مثل هذه المشكله
    قبل شهرين
    لما طلبت تجميعة ساندي بريدج مع مذبورد asus p8p67-m pro
    واشتريتها من موقع امازون

    ولما جيت اركب كرت 460 gtx
    الجهاز لايعمل
    واخوي نفس جهازي بالضبط ونفس الكرت والمذبورد والبورسبلاي وكل شيء شغال عنده بلا مشاكل

    وظليت 4 ايام احاول في الجهاز وبلا فائده
    شكيت بالبور سبلاي والرام وغيرتهم وبلا فائده
    وركبت كرتي في جهاز اخوي
    ولقيته شغال بلا مشاكل على جهاز اخوي
    يعني الكرت سليم

    ولما ركبت كرتي القديم 4830 اشتغل الجهاز وعلى المذبورد حقتي

    وبالاخير تاكدت ان السبب المذبورد وان فيها عطل بمنفذ ال pci express
    وكلمت موقع امازون وعوضوني وارسلوا لي مذبورد جديده نفس الموديل
    والحمد لله انحلت المشكله وركبت كرتي الجديد 460 gtx
    والجهاز حاليا الحمد لله شغال زي الفل

    يعني السبب المذبورد
    اتوقع بعض النسخ فيها عيوب مصنعيه ولاتعمل مع كروت انفيديا

  7. #7
    عضو برونزي الصورة الرمزية زيزوالميزو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    505
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    10

    رد: الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لكل مجتهد نصيب مشاهدة المشاركة
    علشان اريح دماغك
    المثل يقول
    اسال مجرب ولاتسأل طبيب

    انا حصلت لي مثل هذه المشكله
    قبل شهرين
    لما طلبت تجميعة ساندي بريدج مع مذبورد asus p8p67-m pro
    واشتريتها من موقع امازون

    ولما جيت اركب كرت 460 gtx
    الجهاز لايعمل
    واخوي نفس جهازي بالضبط ونفس الكرت والمذبورد والبورسبلاي وكل شيء شغال عنده بلا مشاكل

    وظليت 4 ايام احاول في الجهاز وبلا فائده
    شكيت بالبور سبلاي والرام وغيرتهم وبلا فائده
    وركبت كرتي في جهاز اخوي
    ولقيته شغال بلا مشاكل على جهاز اخوي
    يعني الكرت سليم

    ولما ركبت كرتي القديم 4830 اشتغل الجهاز وعلى المذبورد حقتي

    وبالاخير تاكدت ان السبب المذبورد وان فيها عطل بمنفذ ال pci express
    وكلمت موقع امازون وعوضوني وارسلوا لي مذبورد جديده نفس الموديل
    والحمد لله انحلت المشكله وركبت كرتي الجديد 460 gtx
    والجهاز حاليا الحمد لله شغال زي الفل

    يعني السبب المذبورد
    اتوقع بعض النسخ فيها عيوب مصنعيه ولاتعمل مع كروت انفيديا
    يعنى الكارت بوظ المزربورد هتجنن ازاااااااااااااااااى كان شغال الاول وباظ وازاى المزربورد بتشغل 4850 وده لا :ah26:
    [CENTER]
    [IMG]http://www.shy22.com/giffile/cml92552.gif[/IMG]


    [IMG]http://i257.photobucket.com/albums/hh211/zizoelmizo/avatar2_1.gif[/IMG]

    [/CENTER]

  8. #8
    عضو الصورة الرمزية kaappoo
    تاريخ التسجيل
    Sep 2010
    المشاركات
    86
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)

    جرب ترجع الاعدادات كما كانت بدون كسر وشوف هيشتغل ولا لا

    لان انا شايف انك بعد ماركبت الكارت الجديد قدرة البور سبلاي مكفياك بالعافية
    ومش مستحمل اي كسر سرعة للمعالج

  9. #9
    عضو برونزي الصورة الرمزية زيزوالميزو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    505
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    10

    رد: الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)

    حرام عليك ده باور 650 وات مش مكفى ايه بس
    [CENTER]
    [IMG]http://www.shy22.com/giffile/cml92552.gif[/IMG]


    [IMG]http://i257.photobucket.com/albums/hh211/zizoelmizo/avatar2_1.gif[/IMG]

    [/CENTER]

  10. #10
    عضو الصورة الرمزية kaappoo
    تاريخ التسجيل
    Sep 2010
    المشاركات
    86
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)

    معلش انا افتكرها 450 w

  11. #11
    عضو برونزي الصورة الرمزية زيزوالميزو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    505
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    10

    رد: الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)

    ولايهمك هو تقريبا كده فيه حاجه فى المزبورد حصلت الله اعلم بيها يارب الاقى حد يكون عندو حل
    [CENTER]
    [IMG]http://www.shy22.com/giffile/cml92552.gif[/IMG]


    [IMG]http://i257.photobucket.com/albums/hh211/zizoelmizo/avatar2_1.gif[/IMG]

    [/CENTER]

  12. #12
    عضو برونزي
    تاريخ التسجيل
    Nov 2008
    المشاركات
    9,880
    معدل تقييم المستوى
    108

    رد: الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)

    جرب تحديث بيوس اللوحه
    [CENTER]Jiraiya-OUT[/CENTER]

  13. #13
    عضو برونزي الصورة الرمزية زيزوالميزو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    505
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    10

    رد: الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)

    جربت كل انواع بيوس المازربورد المتاحه على موقع الشركة ومفيش تغيير بردو مع انى قدرت اوصل لتردد 3.42 للبروسيسور وبردو مفيش فايده قلت يمكن لما اكسر سرعة البروسيسور ينطق
    [CENTER]
    [IMG]http://www.shy22.com/giffile/cml92552.gif[/IMG]


    [IMG]http://i257.photobucket.com/albums/hh211/zizoelmizo/avatar2_1.gif[/IMG]

    [/CENTER]

  14. #14
    عضو برونزي
    تاريخ التسجيل
    Nov 2008
    المشاركات
    9,880
    معدل تقييم المستوى
    108

    رد: الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)

    المشكلة غريبه كون البطاقه تعمل على جهاز أخر ولا تعمل على الجهاز لديك , مرات تحديث البيوس حل بعض المشاكل
    هل حالياً المعالج مكسور ؟ أن كان مكسور أرجع للإعدادات الأفتراضيه للوحه و قوم بتجربه
    [CENTER]Jiraiya-OUT[/CENTER]

  15. #15
    عضو برونزي الصورة الرمزية زيزوالميزو
    تاريخ التسجيل
    Jul 2009
    المشاركات
    505
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    10

    رد: الجهاز لا يعمل أثناء تركيب msi gtx 560 ti ( عنوان معدل)



    حاليا مكسور والجهاز مستقر تماما فيه بيوس عندى لسه مجربتوس هجربو يمكن ربنا يسهل فيه
    [CENTER]
    [IMG]http://www.shy22.com/giffile/cml92552.gif[/IMG]


    [IMG]http://i257.photobucket.com/albums/hh211/zizoelmizo/avatar2_1.gif[/IMG]

    [/CENTER]

صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. تعطل الجهاز بعد تركيب رام والجهاز يعمل(عنوان معدل)
    بواسطة ابن مجمع في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 15-08-2011, 21:57
  2. مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 09-07-2011, 13:17
  3. مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 27-06-2011, 16:56
  4. مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 24-06-2011, 20:10
  5. مشاركات: 18
    آخر مشاركة: 24-06-2011, 02:28

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •