النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: ارجو المساعدة لوجه الله

MoHaMMeD_AhMeD
    زائر

ارجو المساعدة لوجه الله

السلام عليكم
    والله انا بعانى من مشكلة انا ذاكرت كورس سى سى ان ايه كذا مرة و اتفرجت على فيديوها البشمهندس محمد سمير و ذاكرت كتاب سيبكس لكن كل ما اوصل لى اخر الكتاب اجد نفسى نسيت الشباتر الاولى و احاول احل اسالة بلاقى نفسى فعلا نسيت وبدات احس بالممل و التشتت مش عارف هل ده عيب فيه ولا انا بتبع نظم خطا ولا انا بنسى كتير فلا تبخلو عليه بالمساعدة و جزاكم الله كل خير

عضو الصورة الرمزية 9down

رد: ارجو المساعدة لوجه الله

يعنى ايه بتنسى
    بص انا ديه تقريبا تالت مرة اذاكر فيها بس المره ديه عملت حاجة ما كنتش مهتم بيها قبل كده بكتب بايدى ملخص وشرح لكل حاجه ممكن اسمع فيديو واكتب واقراء فى نفس الموضوع فى الكتاب واكتب اللى فهمته كله من الكتاب والفيديو بس بصراحه الموضوع ده جامد جدا عارف ليه انا ممكن اراجع كل الكلام ده فى يومين او تلاته انت مدرك انت كده بتسهل كتير على نفسك وطبعا هتنسى كتير لو مش بتشتغل بيه وده عادى لان ما فيش ممارسه انا اسف على الاطالة بس لا تيأس واستعن بالله ولا تعجز
    قال رسول الله (ص) : ( خاب و خسر من أدرك رمضان و لم يغفر له )https://www.arabhardware.net/forum/s...pic89288_1.gif

عضو برونزي الصورة الرمزية Foadd

متفكرش في الموضوع ده

ابدأ حل أسئلة والمعلومات هتثبت في دماغك ان شاء الله
    [RIGHT][FONT=Comic Sans MS][SIZE=5][COLOR=blue]CCNA certified[/COLOR][/SIZE][/FONT][/RIGHT]

MoHaMMeD_AhMeD
    زائر

جزاكم الله كل خير على الرد و انشاء الله ربنا يوفقنا جميعا و نعدى الامتحان بس والله الفكرة دى انا فعلا بعملها دلوقتى و الحمد لله فاضلى تلت شباتر و هبدا احل اسئلة يعنى انا الحمد لله فى المجمل فاهم الكورس كويس انما كحل و اختيارات هى دى كانت مشكلتى بس بعد ما بدات اعمل الملخصات دى هشوف انشاء الله النتيجة بعد ما اخلص و احاول ارجو الكورس من الملخصات بس انا كنت عايز اخر نسخ باس فور شور او تيست كينج