صفحة 1 من 5 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 73

الموضوع: Unboxing2 Asus Crosshair V Formula

  1. #1
    عضو برونزي الصورة الرمزية ZEX
    تاريخ التسجيل
    Sep 2008
    المشاركات
    3,408
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    41

    Unboxing2 Asus Crosshair V Formula




    بسم الله الرحمن الرحيم

    الحمد لله وصلتنى امس اللوحه Asus Crosshair V Formula
    كنت متردد فى شرائها الان و كنت افكر فى تأجيل الشراء لحين اكتمال بقيه القطع
    لكن حين رأيت ان الضمان 3 سنوات , قلت لن تفرق على شهر و قمت بطلبها
    الصور ملتقطه بكاميرا موبايل Sony Satio لكن الاضائه فى الحجره لم تكن جيده فعذرا على جوده الصور
    اللوحه سعرها جيد جدااا ب 1650 جنيه , سعرها بالخارج 1450 جنيه اظن 200 جنيه فرق مقابل 3 سنوات ضمان جيد جداا
    اللوحه بشريحه 990FX
    موقع اللوحه

    صور للعلبه من الخارج


    كان نفسى يبقى على العلبه من اسفل علامه FX بدل علامه PHENOM II
    صوره من الخلف



    لحظه خروج اللوحه

    صور للملحقات
    العلبه





    يأتى مع اللوحه 6 كابلات SATA 3
    جسر CF و جسرين SLI
    اسطوانه للتعريفات
    2 استيكر واحد كبير و واحد صغير لل ROG
    كابل USB
    الراكه
    استيكر يوضع على كابلات الساتا لتميزها
    كتيب التعليمات السريعه به اللغه العربيه
    كتيب اخر للتعليمات و ليس به اللغه العربيه
    ووحدات توصيل لوحه النظام بجانب بعض ال ZIP TIED
    الملحقات جيده جداا اعتقد كان ينقصها USB 3.0 انترنال بار فقط
    صور اللوحه نفسها




    مشتت الجسر الشمالى , شكله شيك جداا و فخم
    صوره مشتت الجسر الجنوبى فى الصوره القادمه بجوار منافذ SATA

    صوره لمنافذ الرام و مخرج USB 3 انترنال و زر الجو بوتم للرامات و منفذ 24 بن


    فى الصوره السابقه نجد زر rog connect , و مدخل طاقه EZ Plug لتعدد البطاقات الرسوميه





    صوره للمخارج الجانبيه
    4 مخارج USB 3 و 6 مخارج USB 2 و مخرج E- SATA و 6 مخارج للصوت و زر اعاده البيوس و خرج للانترنت

    صوره للوحه من الخلف

    صوره للوحه من الامام

    صوره و المشتت متركب ( مطير سلوت رامات كعاده كل المشتتات الهوائيه )




    اسف على كثره الصور بس على رأى المثل ال Unboxing بيحب الصور :D
    تم


    [CENTER]
    [IMG]http://www.crossed-flag-pins.com/genimg/flaggen/Palestine-120-animated-flag-gifs.gif[/IMG]

    [URL="http://www.facebook.com/eslamt1"]Facebook[/URL]

    [IMG]http://img718.imageshack.us/img718/8574/wallvr.jpg[/IMG]





    [/CENTER]

  2. #2
    عضو ذهبي الصورة الرمزية محمد الجوهري
    تاريخ التسجيل
    Apr 2007
    المشاركات
    3,047
    الدولة: Saudi Arabia
    معدل تقييم المستوى
    109

    رد: Unboxing2 Asus Crosshair V Formula

    ما شاء الله, ألف مبروك يا إس

    طيب مش تستنى لما البروسيسور ينزل, مش ممكن تغير رأيك لا قدر الله؟

  3. #3
    عضو فضي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2010
    المشاركات
    2,277
    معدل تقييم المستوى
    24

    رد: Unboxing2 Asus Crosshair V Formula

    مبروك اخي اسلام تتهني ببها ان شاء لله

  4. #4
    عضو ذهبي الصورة الرمزية محمد الجوهري
    تاريخ التسجيل
    Apr 2007
    المشاركات
    3,047
    الدولة: Saudi Arabia
    معدل تقييم المستوى
    109

    رد: Unboxing2 Asus Crosshair V Formula

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yassermsire مشاهدة المشاركة
    مبروك اخي اسلام تتهني ببها ان شاء لله و يسعدني ان اكون اول من رد علي الموضوع
    نعم :D :D

    أمال العضو اللي رد فوق ده بيعمل إيه :D :D :D

    كيس جوافة أنا يعني, ولا كيس شيبس :D :D :D

    منور الموضوع يا ياسر, و لو تحب أحذف ردي علشان تكون أول رد تحت أمرك يا ريس

    صحيح يا إسلام, نسيانك للعنوان في ورقة الشحن هيسهل مهمة سرقة اللوحة كتيــــــــر, مين هييجي معايا يا شباب :D

  5. #5
    عضو فضي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2010
    المشاركات
    2,277
    معدل تقييم المستوى
    24

    رد: Unboxing2 Asus Crosshair V Formula

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الجوهري مشاهدة المشاركة
    نعم :D :D

    أمال العضو اللي رد فوق ده بيعمل إيه :D :D :D

    كيس جوافة أنا يعني, ولا كيس شيبس :D :D :D

    منور الموضوع يا ياسر, و لو تحب أحذف ردي علشان تكون أول رد تحت أمرك يا ريس

    صحيح يا إسلام, نسيانك للعنوان في ورقة الشحن هيسهل مهمة سرقة اللوحة كتيــــــــر, مين هييجي معايا يا شباب :D
    غذرا اخي محمد لم اري مشاركتك و ارجو ان لا تزعل مني و تم التعديل

  6. #6
    عضو ذهبي الصورة الرمزية محمد الجوهري
    تاريخ التسجيل
    Apr 2007
    المشاركات
    3,047
    الدولة: Saudi Arabia
    معدل تقييم المستوى
    109

    رد: Unboxing2 Asus Crosshair V Formula

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yassermsire مشاهدة المشاركة
    غذرا اخي محمد لم اري مشاركتك و ارجو ان لا تزعل مني و تم التعديل
    أمزح معك أخي ياسر, و الله يعلم معزظتك و مقدارك عندي.

    ستلاخظ كثرة الضحكات في المشاركة للتعبير عن جو المزاج :D

    بارك الله فيك, و صباح الفل

  7. #7
    عضو فضي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2010
    المشاركات
    2,277
    معدل تقييم المستوى
    24

    رد: Unboxing2 Asus Crosshair V Formula

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الجوهري مشاهدة المشاركة
    أمزح معك أخي ياسر, و الله يعلم معزظتك و مقدارك عندي.

    ستلاخظ كثرة الضحكات في المشاركة للتعبير عن جو المزاج :D

    بارك الله فيك, و صباح الفل
    صباحك فل مش غايز حاد يشتري الهارد انا من اسكندرية :D:D

  8. #8
    عضو ذهبي الصورة الرمزية محمد الجوهري
    تاريخ التسجيل
    Apr 2007
    المشاركات
    3,047
    الدولة: Saudi Arabia
    معدل تقييم المستوى
    109

    رد: Unboxing2 Asus Crosshair V Formula

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yassermsire مشاهدة المشاركة
    صباحك فل مش غايز حاد يشتري الهارد انا من اسكندرية :D:D
    و ماله يا عم, إحنا خدامينك

    و أنا من كفر الشيخ :D

    معلش يا عم إسلام, قلبنا موضوعك غرفة شات, بس كله في مصلحتك يا نجم علشان الموضوع يبقى له عدد ردود أكبر :D :D

  9. #9
    عضو برونزي الصورة الرمزية ZEX
    تاريخ التسجيل
    Sep 2008
    المشاركات
    3,408
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    41

    رد: Unboxing2 Asus Crosshair V Formula

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الجوهري مشاهدة المشاركة
    ما شاء الله, ألف مبروك يا إس

    طيب مش تستنى لما البروسيسور ينزل, مش ممكن تغير رأيك لا قدر الله؟

    الله يبارك فيك , استاذ محمد
    انا كنت متردد فى الشراء فعلا , بس قولت لو حتى البلدوزر مقدمش حاجه هجيب اى معالج مستعمل امشى بيه نفسى لغايه
    ما اشوف 2011 او البلدوزر المحسن
    ده غير انى مش عاوز اجيب انتل الا لو كنت مش لاقى امل فى amd


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yassermsire مشاهدة المشاركة
    مبروك اخي اسلام تتهني ببها ان شاء لله
    الله يبارك فيك اخى ياسر , منور

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الجوهري مشاهدة المشاركة

    صحيح يا إسلام, نسيانك للعنوان في ورقة الشحن هيسهل مهمة سرقة اللوحة كتيــــــــر, مين هييجي معايا يا شباب :D
    ياباشا , لو عاوزها متغلاش عليك أمرنى بس
    بس تجيبهالى تانى لما اكمل الجهاز :D:D:D
    تحذير للشباب الى بيفكر فى عمليه السرقه , انا عامل احتياطات امن عاليه اى حد هيقرب هفجر نفسى و معايا البورده :D
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الجوهري مشاهدة المشاركة
    معلش يا عم إسلام, قلبنا موضوعك غرفة شات, بس كله في مصلحتك يا نجم علشان الموضوع يبقى له عدد ردود أكبر :D :D

    :D خدوا راحتكم على الاخر :D
    [CENTER]
    [IMG]http://www.crossed-flag-pins.com/genimg/flaggen/Palestine-120-animated-flag-gifs.gif[/IMG]

    [URL="http://www.facebook.com/eslamt1"]Facebook[/URL]

    [IMG]http://img718.imageshack.us/img718/8574/wallvr.jpg[/IMG]





    [/CENTER]

  10. #10
    عضو تقني سابق الصورة الرمزية omaar97
    تاريخ التسجيل
    May 2010
    المشاركات
    4,634
    معدل تقييم المستوى
    37

    رد: Unboxing2 Asus Crosshair V Formula

    ألف ألف مبروك اللوحة أخي إسلام وتتهنى بيها إن شاء الله ويسعدني أن أكون ثالث من يرد عليك :p:D

    ولكني أظن أنك تسرعت ما الذي سيحدث إذا لم يعجبك أداء البلدوزر ؟؟ هل سترمي اللوحة بالقمامة وتقول لها "انقلعي مش عايز أشوف وجهك ووجه AMD تاني" :D:D:D:p
    [CENTER][URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=243872"][/URL][URL="http://imageshack.us/photo/my-images/683/45080114533095266843100.jpg/"][IMG]http://img683.imageshack.us/img683/7985/45080114533095266843100.jpg[/IMG][/URL]

    [URL="http://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=245378&p=1945675"]الموضوع المنتظر: أفضل مزود طاقة حسب القدرة[/URL]
    [/CENTER]
    [CENTER][URL="http://www.userbars.be"][IMG]http://img28.imageshack.us/img28/9306/43823.gif[/IMG][/URL]
    [/CENTER]

  11. #11
    عضو برونزي الصورة الرمزية Paramount
    تاريخ التسجيل
    Aug 2009
    المشاركات
    2,166
    الدولة: Iraq
    معدل تقييم المستوى
    56

    رد: Unboxing2 Asus Crosshair V Formula

    الف مبروك ياعم زكس البوردة الجميلة دية ...ويارب ايكون البلدوزر قد المقام

    على فكرة كان بامكانك اخذ اكثر من صورة لكل فيوو علشان تختار الافضل بينهم....
    [CENTER][IMG]http://piro.pirocast.net/badge/none/nvidia02/0/22/82/150/22/80/150/25/26/28/25/26/60/255/255/255/568174.png[/IMG]

    [SIZE=2][COLOR=DarkRed][B] لا تحسب المجد تمر أنت أكله *** لن تبلغ المجد حتى تلعق الصبرَ[/B][/COLOR][/SIZE][SIZE=2]
    [/SIZE]
    [IMG]http://img8.imageshack.us/img8/9822/27424d.gif[/IMG]
    [IMG]http://img42.imageshack.us/img42/823/devilmaycry4bannerw.jpg[/IMG]
    [IMG]http://i34.tinypic.com/2hd8v2q.gif[/IMG]
    [/CENTER]

  12. #12
    عضو فضي الصورة الرمزية mido hamdy
    تاريخ التسجيل
    Aug 2010
    المشاركات
    1,154
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    15

    رد: Unboxing2 Asus Crosshair V Formula

    UNBOXING روعة 5 نجوم . ومبروك عليك يا اسلام وربنا يهنيك بيها وتستغلها وتطحنها فى كسر السرعة بأذن الله :D
    CPU : INTEL CORE I5 2500K OC @ 4.6 GHZ V1.288 / Motherboard : ASUS P8Z68-V PRO / RAM : G.Skill Ripjaws 8 GB BUS 1600MHZ CL9

    CPU Cooler : Noctua NH-D14 / HDD : WD Caviar Black 1TB X2 / VGA : Galaxy GS GTX 570 @ 850MHZ OC V1.075

    PSU : Seasonic 750W SS-750JS / Monitor : SAMSUNG PX2370 / Logitech Z506 5.1 Surround Sound

    Sound Card : ASUS Xonar DX PCI-E 7.1 With SNR 116 db , Dolby Technologies

    Sennheiser HD202 DJ Closed Headphone With SNR: 115 db




  13. #13
    عضو فضي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2010
    المشاركات
    2,277
    معدل تقييم المستوى
    24

    رد: Unboxing2 Asus Crosshair V Formula

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ZEX مشاهدة المشاركة

    الله يبارك فيك , استاذ محمد
    انا كنت متردد فى الشراء فعلا , بس قولت لو حتى البلدوزر مقدمش حاجه هجيب اى معالج مستعمل امشى بيه نفسى لغايه
    ما اشوف 2011 او البلدوزر المحسن
    ده غير انى مش عاوز اجيب انتل الا لو كنت مش لاقى امل فى amd




    الله يبارك فيك اخى ياسر , منور



    ياباشا , لو عاوزها متغلاش عليك أمرنى بس
    بس تجيبهالى تانى لما اكمل الجهاز :D:D:D
    تحذير للشباب الى بيفكر فى عمليه السرقه , انا عامل احتياطات امن عاليه اى حد هيقرب هفجر نفسى و معايا البورده :D


    :D خدوا راحتكم على الاخر :D
    انا جاي اسرق اللوحة منك بس قول لي انتا بتنام الساعة كام

  14. #14
    عضو برونزي الصورة الرمزية ZEX
    تاريخ التسجيل
    Sep 2008
    المشاركات
    3,408
    الدولة: Egypt
    معدل تقييم المستوى
    41

    رد: Unboxing2 Asus Crosshair V Formula

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omaar97 مشاهدة المشاركة
    ألف ألف مبروك اللوحة أخي إسلام وتتهنى بيها إن شاء الله ويسعدني أن أكون ثالث من يرد عليك :p:D

    ولكني أظن أنك تسرعت ما الذي سيحدث إذا لم يعجبك أداء البلدوزر ؟؟ هل سترمي اللوحة بالقمامة وتقول لها "انقلعي مش عايز أشوف وجهك ووجه AMD تاني" :D:D:D:p
    :D الله يخليك , يسعدنى مرورك
    :D:D
    لو لقدر الله و كان البلدوزر اقل اداءا من الساندى بريدج , سأقوم بشراء معالج مستعمل يمشينى لغايه منصه 2011 او معالجات AMD الجديده

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Paramount مشاهدة المشاركة
    الف مبروك ياعم زكس البوردة الجميلة دية ...ويارب ايكون البلدوزر قد المقام

    على فكرة كان بامكانك اخذ اكثر من صورة لكل فيوو علشان تختار الافضل بينهم....
    شرفنى مرورك اخى و الف شكر على النصيحه
    ان شاء الله سأعمل بنصيحتك فى المرات القادمه لكل قطعه ان شاء الله

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido hamdy مشاهدة المشاركة
    UNBOXING روعة 5 نجوم . ومبروك عليك يا اسلام وربنا يهنيك بيها وتستغلها وتطحنها فى كسر السرعة بأذن الله :D
    الله يخليك يا ميدو باشا , منور

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yassermsire مشاهدة المشاركة
    انا جاي اسرق اللوحة منك بس قول لي انتا بتنام الساعة كام

    :D:D:D
    مواعيد النوم مش مظبطه الوقتى للأسف خاليها فى الدراسه هديك الميعاد المظبوط :D
    [CENTER]
    [IMG]http://www.crossed-flag-pins.com/genimg/flaggen/Palestine-120-animated-flag-gifs.gif[/IMG]

    [URL="http://www.facebook.com/eslamt1"]Facebook[/URL]

    [IMG]http://img718.imageshack.us/img718/8574/wallvr.jpg[/IMG]





    [/CENTER]

  15. #15
    مخالف للقوانين
    تاريخ التسجيل
    Jun 2011
    المشاركات
    4,724
    معدل تقييم المستوى
    0

    رد: Unboxing2 Asus Crosshair V Formula



    ألف ألف مبروك اللوحة الجديدة أخي أسلام, أن شاء الله تتهنىء بيها يارب .
    والله هذه خطوة مُوفقة أن شاء الله, أذا كان أداء البلدوزر فاشل فمابالك بالليانو
    بارك الله فيك, و ألف مبروك مرة ثانية .

صفحة 1 من 5 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. مشاركات: 19
    آخر مشاركة: 13-07-2011, 02:09
  2. ASUS Rampage III Formula + i7-950 ( القاهرة - رمسيس )
    بواسطة Version في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 29-06-2011, 18:22
  3. ASUS Rampage III Formula مشكلة فى الرامات
    بواسطة Version في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 20-06-2011, 19:58
  4. مراجعة للوحة العملاقة Asus Crosshair V Fromula
    بواسطة mrsameero في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 12-06-2011, 19:36
  5. ASUS Rampage III Formula للبدل ( القاهرة )
    بواسطة CancelvNETOR في المنتدى الأرشيف
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 08-06-2011, 15:36

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •