صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 36

الموضوع: حسبنا الله ونعم الوكيل

عضو

Angry حسبنا الله ونعم الوكيل

حسبنا الله ونعم الوكيل ققل كلمه تتقال عى الموقف الزباله اللي حصل معايا يوم الخميس اللي فات انا كنت بدور على كارت شاشه وانا صراحه مكنش عندي عضويه على منتدى عرب هادوير المهم لقيت عضو اسمه
    gamedragon64
    :mad:
    عارض كارت شاشه
    ati power colour 5750
    وكان عارض الكارت ب
    400 جنيه بس كان مغيرله المروحه لان القديمه وقفت وهو غيرها بمروحه فانه وكان كاتب كده في المنتدى المهم انا شفت الكارت كده عجبني سعره جدا ولقيت رقمه اتصلت بيه وهو اسمه مهند وساكن في مدينه الرحاب وانا بيتي بعيد جدا بالنسباله بس انا رحتله لحد هناك وامري لله قبلته هناك وقلي انا هدهولك عليه ضمان تلاته اسابيع ولو حصل حاجه الكارت بتاعي وكان محترم جدا معايا المهم انا خدت الكرت واشتغل معايا اول يوم حلو وكانت درجه الحراره بتعت الكارت مش بتعدي 43 درجه تاني يوم وانا بتصفح على النت هب الشاشه اسودت والجهاز مش راضي يشتغل رحت انا رايح عند جارنا وواخد الكيسه بتاعته وخدت من الكيسه بتاعته الرامه وجربتها عندي الجهاز مشتغلش لاني انا شكيت في الرامه رحت انا مطلع الكارت بتاعي من الكيسه والباور سبلاي ومجربهم في كيسه جاري مشتغلش الجهاز قلت كده الكارت فيه حاجه رحت رايح عند واحد صحبي عنده كارت شاشه 5850 وعنده باور محترم ورحت مجرب عنده برضه مفيش حاجه صحبي قالي الكارت ده ترجعه انت مستعملتهوش غير يوم اتصلت بمهند اللي انا خدت منه الكارت وقلتله راح قعد يلف ويدور وانا مدهولك سليم وفضل يقول الباور بتاعك هو السبب مع اان الباور بتاعي 550 وات من شركه رابتوكس وكنت مشغل بيه 9800 مع انه والله مهند مغير المروحه وعمله معجون تبريد كمان يعني الكارت انا واخده منه وهو لاعب فيه المهم صحبي فضل يقنع فيه لحد ما مهند اقتنع واتفقنا نتقابل في سرايا القبه المهم انا جيت اكلمه تاني لقيته هب راح قافل تلفونه خالص ساعتها عرفت اني كل سنه وانا طيب والكارت راح عليه
    وفضلت اتصل والتلفون يديني مغلق رحت بعتله رساله لاني عارف انه عيل قلتله انا مش هشيلك الكارت انا عليه النص وانت النص يعني انا عاوز نص الفلوس بس وبرضوا مكنش بيرد عليه خالص جربت اتصل من كذا تليفون بس للاسف هو كل مره كان بيبقى عارف انه انا مع ان انا والله طول ثانويه عامه كنت شايل الجهاز والفوس اللي فضلت احوش فيه طارت كده في كارت بايظ مع اني والله العظيم مفتحتش بيه لعبه واحده يدوبك سطبت الويندوز بس

المهم : ا1-انا بنصح كل اعضاء المنتدى محدش فيهم يتعال مع البني اادم ده نهائي لانه حرامي وعيل مع اني انا كنت جدع معاه واللي مدايقني انه يتفق معايه على ترجيع الكارت وبعد كده يخلى بيه ويعمل معايه الحركه ده ويقفل تلفونه ياريت لو حد هنا في المنتدى يعرف الواد ده او اشترى منه حاجه قبل كده يقولي عنوانه وانا والله مش هسيبه حتى لو راح الصومال هروح وراه

2- ياريت محدش يشتري من اي حد وخلاص اشتري من العضو اللي تعاملاته كتير ولييه كلمته ويخاف على اسمه مثلا زي محمود راجح

3- هل الكارت ده ينفع مثلا اوديه التوكيل بتاع
    power colour
    وادفع لهم فلوس مثلا في مقابل انه يتصلح مع اني واخد منه الكارت من غير الكارتونه ولا لا ياريت الناس الخبرا يفيدونا

4-انا عارف انه هيقرا الموضوع ده ولو هو راجل المفروض يرد وانشاء الله الفلوس ده يتحرق بيها في نار جهنم
    :ah24:

انا متاسف جدا على الأطاله وعلى الرغي اللي ملهوش لازمه

عضو

رد: حسبنا الله ونعم الوكيل

ربنا يعوض عليك

عضو ذهبي الصورة الرمزية Ahmed.Saleh

عوض عليك الله فى الكارت
    بس معنى انه مش بيشتغل نهائيا يبقى فيه مشكله كبيره اكبر من مروحه ومشتت جديد
    انا لا اعرف مكان الضمان لكن لا تتنازل عن حقك واذهب وراءه ولو لبلاد الواء الواء واتمنى من الاداره تقصى الحقيقه وايقاف هذا العضو الغشاش الذى باع كارت معيوب على انه سليم والله اعلم هل عمل له صيانه ام لا
    ولكن الغش هذا لا بد ان تكون جريمه يعاقب عليها اداره المنتدى لردع مثل هؤلاء الاشخاص
    لكن الموضوع مكانه خاطئ اداريا ولكن صحيح نظريا لانه مكان البيع والشراء واتمنى عمل بلاك ليست للناس اللى زى دى ويتثيت عليهم الموضوع ده عشان نخلى بالنا واحنا بنشترى
    [CENTER][COLOR=#008000][FONT=comic sans ms][SIZE=4][B]عن أبي هريرة، عن النبي صلي الله علية وسلم قال:" ما من رجلٍ يحفظ علماً فيكتمه، إلا أُتي به يوم القيامة ملجماً بلجام من النار "[/B][/SIZE][/FONT]
    [/COLOR][B][COLOR=#800080]لا تؤجل لعب اليوم الى الغد[/COLOR][/B][/CENTER]

عضو

ربنا يعوضك خير ان شاء الله وحسبي الله ونعم الوكيل ربنا يهدينا واحنا على ايام مفترجه يارب.

عضو

انا عارف ان الموضوع مش في مكانه بس انا كنت عاوز الناس كلها تشوفه ياريت ميتمش نقله او حذفه وبعدين صحبي قال ان ممكن يتعمله صيانه لاني لما شلنا منه كبل 6 pin واحنا بنجرب الكارت طلع منه صوت معين قالي الكارت بيدي استجابه بس فيه مشكله صغيره فيه وممكن يتصلح

عضو ذهبي الصورة الرمزية Ahmed.Saleh

طيب شوف وصلات التلحيم الخاصه بمخرج الباور يمكن فيه احد الارجل ملخلخه او مش مثبته بطريقه صحيحه
    [CENTER][COLOR=#008000][FONT=comic sans ms][SIZE=4][B]عن أبي هريرة، عن النبي صلي الله علية وسلم قال:" ما من رجلٍ يحفظ علماً فيكتمه، إلا أُتي به يوم القيامة ملجماً بلجام من النار "[/B][/SIZE][/FONT]
    [/COLOR][B][COLOR=#800080]لا تؤجل لعب اليوم الى الغد[/COLOR][/B][/CENTER]

عضو ذهبي الصورة الرمزية hisoo

اولا احب اقولك ربنا يعوض عليك وحقك مش هيضيع والله سبحانه وتعالى حق ويحب الحق وهو عادل فى حكمه .
    ثانيا همسه عتاب فى اذن اخ اصغر منى ونصيحه تعلمها منى وانا على الاقل عمرى ضعف عمرك (النصاب مابيتضحكش الا على الطماع ) يعنى انت عارف ان الكارت من الاول ملعوب فيه ومتغيرله مروحه وانا كنت شفت الموضوع ده وغراك السعر حاجه زى كده الواحد مايشترهاش مطلقا .
    المهم الله يخلف عليك بالحلال ويعوض عليك .

عضوية جديدة الصورة الرمزية The Scorpion-88

إن شاء الله ما يضيع حقك ويعوضك .............. أنا كمان كنت رح اتورط بشراء كرت شاشة مستعمل بس ترددت أكتر من مرة وفضلت اني انتظر لما يصير معي ثمن واحد جديد يكون أضمن وأأمن من المستعمل .
    *** CoMpUteR FoReVeR ***:cool:

عضو برونزي الصورة الرمزية Dr_Er

يوم ماتكون قريب من فيصل او 6 أكتوبر هاتلي الكرت واحاول ادخلهولك التوكيل

بشرط حتسيبلي الكرت ومتسألش عنه لحد مكلمك وأقلك الكرت اتصلح او تعالا خده منفعش يتصلح

** هو طلب غلس ومستحيل بس كل مافي الامر ان دي خدمه حقدمهالك بدون مقابل ومش عايز اتصالات كتير كل شويه وأنا بذاكر ومتقلقش بخاف ربنا وكرتك ساعة معملكش فيه حاجه حرجعهولك زي ماخدتوا

ولو حد من الأعضاء اللي تعاملوا معايا قبل كده يقدر يضمني قدام الراجل عشان يطمئن أكتر أكون شاكر ليه

د_احمد
    0112333290
    Processor : C2Q9550 2.8/12MB step E0
    MoBo : Asus Rampage Formula X48
    RaM : 4GB Kingston 2*2
    VGA : Sapphire HD5450 1GB DDR3
    HDD : 2* 640GB WD + 1TB WD
    DVD : ASUS LightScribe
    PSU : Thermaltake TR2 RX 550W
    CHaSIS : Antec 900

عضو

ربنا يعوضك خير ان شاء الله وادعو الله وقل اللهم اجرنى فى مصيبتى واخلفنى خيرا منها وان شاء الله ربنا هيعوضك خير بإذن الله

واللاخ اللى اشتريت منه الكارت لو شايف تعليقى والله العظيم ظلمك لنفسك ومعاصيك والله رحمه الله واسعة ومشيئة الله واسعه ومغفرته واسعه

لكن ظلم العباد لن ينجيك منه غير رد الحقوق لاهلها وفكر مع نفسك مش علشان 400 جنيه ميجبوش حاجه اليومين دول تتحرق بيهم فى نار الاخره يارب يهديك وترجع الحقوق لاصحابها

سبحانك اللهم بحمدك سبحان الله العظيم

عضوية جديدة

ياشا انا عندى حل بس مش اكيد انو يشغل بس لو تحب ممكن تجربو هو نفع معيا مرة قبل كدا و مجتش فرصا اجربو تانى
    https://www.youtube.com/watch?v=8tOMrUf8Src
    ل
    و تحب تكلمنى ممكن تبعتلى لميلك او الفاس بوك بتاعاك وربنا يفرجها عليك

عضو

حسبي الله ونعم

عضو برونزي الصورة الرمزية Coolermaster

ربنا يعوضك خير ان شاء الله وحسبي الله ونعم الوكيل

عضو الصورة الرمزية RESGAME

ليست اول مرة تحصل في المنتدي لانها حصلت معايا قبل كده من سنة في مشتت ب 100 جنيه وطلع مش شغال خالص بسبب ان اسلاك المروحة بتاعة المشتت مقطومة في داخل المشتت ولم اتكلم ولم اقول لاحد شيء لان هذا العضو لايدخل المنتدي حاليا كل مافعلته اني ادعي عليه وقبل ماأشتري اي حاجة اروح اجربها في بيت البائع نفسه والمعظم اني لا اشتري لا كروت شاشة ولا بروسيسورات مستعملة من علي النت او بوردات لانها بيحصل فيها غش كبير

عضو برونزي الصورة الرمزية MrEhabYoussrey

العزيز Great Power

أنا اضمنلك Dr_Er الدكتور أحمد جلال .. راجل ممتاز وحيضبطلك التصليح .. خصوصا إنه زى مابتقول الكارت فية إستجابة ..

صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة