النتائج 1 إلى 14 من 14

الموضوع: اخيرا بعد رحله عذاب بقيت mcse

عضوية جديدة

Cool اخيرا بعد رحله عذاب بقيت mcse

الحمد لله اخيرا النهارده انهيت امتحانات ال mcse
    وبما انى امتحنت ويندوز 7 فى الاخيارى يبقى فاضلى امتحانين بس للترقيه ل mcitp :D
    وهامتحن بعد اسبوع امتحان 70-649 دعواتكم ليا
    يبقا فاضل 70-647 هاخده بعد رمضان
    وخبر حلو للناس كلها كورس mcitp للمهندسنا القدير (احمد سرحان) هايترفع على المنتدىعلى بدايه رمضان:ah4:
    وناوى باذن الله اشد الرحال الى بلد ال (redhat) فى مجال الشبكات
    وفى نهايه كلامى شكر كبير من القلبللمهندس احمد سرحان

عضوية جديدة

رد: اخيرا بعد رحله عذاب بقيت mcse

من اين اتيت يا اخى بمعلومة كورس المهندس احمد سرحان وما اعرفه ان المهندس احمد سرحان لا يعطى كورسات منذ سنه لانه مسافر الكويت ارجو الافاده اذا كان كلامى خطأ

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ofahmy2000 مشاهدة المشاركة
    من اين اتيت يا اخى بمعلومة كورس المهندس احمد سرحان وما اعرفه ان المهندس احمد سرحان لا يعطى كورسات منذ سنه لانه مسافر الكويت ارجو الافاده اذا كان كلامى خطأ
    من على صفحه المهندس احمد على الفيس بوك

عضو ذهبي

اولا الف مبروك
    كورس MCITP للمهندس محمود سرحان اخو المهندس احمد سرحان
    المهندس احمد هو اللى قال كده على صفحته على الفيس
    وقال انه هترفع على بدايه رمضان
    بس انا مش عارف الصفحة ده بتاعت المهندس احمد بجد ولا واحد تانى
    [CENTER]
    [B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=374583&p=2701104#post2701104"] [/URL][/B][/CENTER]
    [CENTER][B][/B][/CENTER]
    [CENTER][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=374583&p=2701104#post2701104"]مراجعة للشاشة الرائعة

[/URL][/B][/CENTER]
    [CENTER][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=374583&p=2701104#post2701104"]Samsung SyncMaster S24B750V Series 7 [/URL][/B]

[/CENTER]

عضو

يا باشا ألف مبروك عقبال كده ما ربنا يكرمك وتنول أعلى الشهادات
    ممكن ياباشا بس تحكيلى رحلتك فى الmcse لاحد لما ربنا وفقك وأستلمت الشهاده
    المديولات ألى أمتحنت فيها هل أمتحنت فى أيزا سيرفر 2004 ولا أيزا 2006
    وإيه العقبات الى قابلتك فى مشوارك
    وألف مبروك مره تانى:ah4:

عضوية جديدة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    بالنسبه للعقبات الى قابلت الراجل انا معرفش حقيقى يعنى
    بس انا هقلك عن نفسى انا بما ان الراجل مردش عليك الدنيا سهله اوى عندك المهندس احمد سرحان خلص الكورس بتاعه على الموقع وبعدين هات الامتحانات من examcollection هتلاقى الدنيا بالظبط من غير اى تغير دا اخر معلومات عندى انا مخلص من حوالى سنتين او سنه وشويه معرفش ايه الدنيا دلوقتى المهم خد الكورس بتاع المهندس احمد سرحان من الموقع دا افضل كورس خلقه ربنا عشان تبقا فاهم وفيه خبره بالعبيط الراجل دا يا جدعان وربنا كمبله
    للمعلومات العامه فيه حته فى امبابه اسمها كمبره
    لو عندك اى استفسار اكتب والناس هتجوبك انشاء الله اتعلم عشان كل يوم بيمر عليك من غير ما تتعلم هتندم عليه وخلى بالك كل لما شهاداتك تكتر وخبرتك تكتر كل لما قمتك تزيد فى السوق والمسارى تكتر والله الموفق
    الخاتمه

عضوية جديدة

تقريبا كمبله بالقاف معلش بقا ربنا يسامح الى علمنا نحو وبوظ العربى بتعنا مخطط حقير منهم لله بوظو لسنا

عضوية جديدة

الف مبرووك وكان ليا سؤال محيرنى انا ا ن شاء الله لسه حبتدى فيها بس مش عارف ابتدى بى mcse وبعد كده اترقى لى mcitp ولا اخدmcitp على طول؟

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shetoes مشاهدة المشاركة
    الف مبرووك وكان ليا سؤال محيرنى انا ا ن شاء الله لسه حبتدى فيها بس مش عارف ابتدى بى mcse وبعد كده اترقى لى mcitp ولا اخدmcitp على طول؟

نفس السؤال ياريت حد يجوبنا عليه يا جماعه ويقولنا نجيب الكورس لمين ونذاكره من مين لانه مش مرفوع لحد الان للاستاذ القدير احمد باشا سرحاااان ؟؟؟؟؟

عضوية جديدة

انا شايف ان انشاء الله تاخد mcse بس متتخلش فيها امتحانات يعنى تخدها علميا بس عشان انا شايف انها هتديق تقل وانا شايف ان المهندس احمد سرحان شرحها ما شاء الله عليه يعنى خده منه ودى فرصه الكورس دا عشان كنت تخده بره كنت محتاج فلوس كتير جداااااااااااا وممكن كمان يكون المحاضر تعبان بالتوفيق وابدأ بسرعه عشان الوقت ووقتك هوا رصيدك الحقيقى ودوس عشان لما تشتغل مش هتلاقى وقت والدنيا هترخم عليك والجواز والحوارات الرخمه دى المهم ربنا يوفقك انصحك انك تاخد ccna كمان المهم لو عايز تبدأ mcitp هتلاقى شروحات هنا برده بس صدقنى الmcse فى الاول احسن والله ولى التوفيق

نفس السؤال ياريت حد يجوبنا عليه يا جماعه ويقولنا نجيب الكورس لمين ونذاكره من مين لانه مش مرفوع لحد الان للاستاذ القدير احمد باشا سرحاااان ؟؟؟؟؟
    الكورس بتاع الاستاذ الكبير احمد سرحان مرفوع يا استاذنا بتاع الmcse وموجود اما بالنسبه للmcitp عندك فى راجل جامد شارع 49 الخاص بالابجريد وعندك استاذ صقر شارع 7 وانت خبط فى 47 الكلام دا لو انت واخد mcse اما لو مش واخد انا رأى تخدها الاول المهم لو مصمم على mcitp خش على المنتدى الخاص بها هتلاقى شروحات جامده جدا من الاول الى هوا 620بتاع vista وهتلاقى و80 بتاع ال7وهتلاقى بقيت الكورس 40و42 وعندك رساله عملا الدوره ببلاش وربنا يوفقك

عضوية جديدة

صح نسيت اقلك ان المهندس محمود سرحان انشاء الله هينزل كورس mcitp ممكن كمان كام يوم الى انا سمعته

عضوية جديدة

انا شايف ان انشاء الله تاخد mcse بس متتخلش فيها امتحانات يعنى تخدها علميا بس عشان انا شايف انها هتديق تقل وانا شايف ان المهندس احمد سرحان شرحها ما شاء الله عليه يعنى خده منه ودى فرصه الكورس دا عشان كنت تخده بره كنت محتاج فلوس كتير جداااااااااااا وممكن كمان يكون المحاضر تعبان بالتوفيق وابدأ بسرعه عشان الوقت ووقتك هوا رصيدك الحقيقى ودوس عشان لما تشتغل مش هتلاقى وقت والدنيا هترخم عليك والجواز والحوارات الرخمه دى المهم ربنا يوفقك انصحك انك تاخد ccna كمان المهم لو عايز تبدأ mcitp هتلاقى شروحات هنا برده بس صدقنى الmcse فى الاول احسن والله ولى التوفيق

الف شكر يا خالد على ردك بس كان ليا سؤال كمان انا فعلا بحب المجال ده اوووى من زمان وناوى اتعب جدا فيه عشان اكتسب خبرات اكتر بس هو لازم اكون خريج هندسه او حاسبات ومعلومات عشان اتعين فى شركة كبيرة؟ انا فى كلية تجارة وخايف اعمل كل حاجه واخلص ولما اجى اشتغل يقولوا لازم تكون خريج هندسه او حاسبات ومعلومات

عضوية جديدة

مش لازم طبعا تكون خريج هندسه او حاسبات وبعدين يا عم افترض انو لازم خد دبلومه سنتين من معهد الاحصاء تبقا معادل لبتاع حاسبات بس هوا مش لازم وانا كل الناس الى اعرفهم جمدين فى المجال معظمهم مش خريج هندسه والمهندس فى المجال دا بيتقله يا بشمهندس بناءا على الشهادات الى هوا وخدها من مايكروسوفت وسيسكو مش الهندسه بتاعةالاكاديمين مع احترامى ليها بس دى نظرى وبعيده عن الواقع انا بتكلم عن مواد انا شفتها فعلا اتمنالك ان ربنا يوفقك والمجال دا جميل وكله تحدى وانت بتقول حابب يا راجل دوس وربنا هيكرمك ولو احتجت اى حاجه اسأل مش عيب

عضوية جديدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالد الهاشمى مشاهدة المشاركة
    مش لازم طبعا تكون خريج هندسه او حاسبات وبعدين يا عم افترض انو لازم خد دبلومه سنتين من معهد الاحصاء تبقا معادل لبتاع حاسبات بس هوا مش لازم وانا كل الناس الى اعرفهم جمدين فى المجال معظمهم مش خريج هندسه والمهندس فى المجال دا بيتقله يا بشمهندس بناءا على الشهادات الى هوا وخدها من مايكروسوفت وسيسكو مش الهندسه بتاعةالاكاديمين مع احترامى ليها بس دى نظرى وبعيده عن الواقع انا بتكلم عن مواد انا شفتها فعلا اتمنالك ان ربنا يوفقك والمجال دا جميل وكله تحدى وانت بتقول حابب يا راجل دوس وربنا هيكرمك ولو احتجت اى حاجه اسأل مش عيب
    الف شكر يا خالد على التوضيح وان شاء الله حدوس فى المجال ده وحتسمع كلام كويس ان شاء الله ولو احتجت اى حاجه حسال ان شاء الله